تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زبان مؤمن در پس دل اوست، هرگاه بخواهد سخن بگويد درباره آن مى انديشد و سپس آن را...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804446007




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ماجراي سفر ناپلئون به مصر و ترجمه قرآن در فرانسه


واضح آرشیو وب فارسی:خراسان: ماجراي سفر ناپلئون به مصر و ترجمه قرآن در فرانسه
حسين زاده- استاندار خراسان رضوي با اشاره به توصيه حضرت امام علي(ع) كه فرمودند: مبادا ديگران از شما بر عمل به قرآن كريم پيشي گيرند، گفت: قرآن در بين امت اسلامي مهجور مانده است در حالي كه بايد قانون زندگي كردن از آن اقتباس و آلام بشري با استفاده از آن درمان شود.

مهندس محمدي زاده كه در مراسم اختتاميه سومين نمايشگاه قرآن و عترت خراسان رضوي سخن مي گفت درباره استفاده اروپاييان از قرآن كريم افزود: ناپلئون در سفري به مصر با قرآن آشنا شد و دربازگشت به فرانسه دستور داد آن را ترجمه كنند و پس از آشنايي با آن گفت: واي بر ما اگر مسلمانان اين كتاب را بخوانند و به آن عمل كنند و از آن پس يكي ديگر از توطئه هاي غرب براي ايجاد فاصله بين مسلمانان و قرآن كريم آغاز شد.

وي افزود: از اين رو در همين راستا امروز از كتاب موهن آيات شيطاني حمايت مي شود و تخريب چهره هاي اسلامي و در صدر آنان پيامبر گرامي اسلام، حضرت محمد(ص)، در دستور كار استكبار جهاني قرار دارد. وي با بيان اين كه قرآن كريم منبع اساسي دين اسلام و شاخصي براي تعاملات فردي و اجتماعي است گفت: با استفاده از اين كتاب آسماني مي توان شئونات جامعه بشري را شكل، جهت و حركت داد. مخاطب قرآن عزيز فقط فرهيختگان فرهنگي و استادان حوزه و دانشگاه نيست بلكه اين كتاب آسماني براي كودكان، نوجوانان و همه افراد در هر سني و در هر زمان و مكاني نازل شده و داروي همه دردهاست و تمام مشكلات انسان ها را حل مي كند.

در قرآن كريم ٥٣ قصه از سرگذشت پيامبران و ملت ها آمده است كه مي تواند مورد استفاده هنرمندان، اصحاب سينما و صاحبان فكر و انديشه قرار گيرد و آثار سينمايي با استفاده از جذابيت هاي اين داستان ها، شكل گيرد و مفاهيمي چون تربيت ديني، ظلم ستيزي، عدالت محوري را بين عموم انسان ها ترويج كند.

اين رسالتي است كه امروز بر دوش عموم و به ويژه اصحاب هنر و رسانه و كساني است كه دغدغه فرهنگي و ديني دارند. استاندار خراسان با ابراز علاقه از هنرمندان استدعا كرد كه در حوزه هاي متعدد از جمله ادبيات، شعر، موسيقي، سينما، گرافيك، تذهيب و... از قرآن كريم كمك بگيرند و با استفاده از مضامين آن به توليد آثار هنري بپردازند تا در نمايشگاه سال آينده شاهد اين توليدات هنري و فرهنگي باشيم.

حمايت از اقتصاد هنر
وي افزود: شايد بشود گروهي در اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان براي ارائه سفارش به منظور فعاليت هاي قرآني به هنرمندان تشكيل داد و در نتيجه اين فعاليت ها، بيشتر شاهد توليد محصولات قرآني باشيم و استانداري آماده ارائه منابع به اين منظور است و دكتر خواجه پيري مديركل مركز هماهنگي توسعه فعاليت هاي قرآني كشور نيز، آماده است تا از اين حركت حمايت كند.

ما نيز آمادگي داريم در راستاي فعاليت هاي تجاري و اقتصادي هنر اهتمام كنيم.

وي تصريح كرد: نمايشگاهي از آثار ارائه شده در جشنواره بسم الله نيز در اين نمايشگاه در قالب پوستر ارائه شده بود كه با الهام از اين آثار مي توان آثار هنري به منظور اهدا و جايزه دادن با كاركرد معنوي توليد كرد و با توجه به اين كه هم اكنون نيز در زمينه صنايع دستي آثار هنري زيبايي داريم، سفارش آثار متناسب با محتوا و فرهنگ قرآني نيز ممكن است.

براي كسب اطلاع بيشتر در اين زمينه خبرنگار ما پس از مراسم نظر استاندار را جويا شد.

وي گفت: در چند بخش اقتصاد هنر بايد اقدام كنيم، صحبت هايي كه شد اشاره به حوزه نشر بود امسال اعتبار خوبي به ويژه از تسهيلات بانكي براي نوسازي ماشين هاي چاپ در حوزه نشر و به خصوص چاپ قرآن اختصاص يافت، براين اساس اميدوارم با اين روال بتوانيم سطح كمي و كيفي نشر را تقويت كنيم.

وي افزود: در حوزه سينما به دنبال احداث شهرك سينمايي (پرديس) هستيم كه تمام فعالان سينما بتوانند به توليد فيلم بپردازند، مطالعات اين طرح انجام شده و مكان يابي آن در حال نهايي شدن است و اميدواريم اقدامات اجرايي را در آينده نزديك آغاز كنيم.

در محدوده تشكل هايي كه در حوزه فرهنگي هنري فعال هستند، به دنبال حمايت آن ها با تامين امكانات مورد نياز و سرمايه در گردش هستيم و با انجام اين حمايت ها و فعال شدن كريدور علمي و فناوري كه پشتيباني آي تي از حوزه هنر را برعهده خواهد داشت اميدواريم شاهد تحولي در اقتصاد اين بخش باشيم. وي درباره پشتيباني از اقتصاد هنر و مامور شدن ارشاد به خريد آثار قرآني گفت: به منظور تقويت كتابخانه ها، آموزش و پرورش و انتشارات، تلاش مي كنيم با خريد آثار از مولفان و ناشران حمايت شود و از سويي اين آثار در اختيار عموم قرار گيرد.

وي در پاسخ به اين سوال كه آيا اين حمايت ها، شامل آثار هنري هم خواهد شد يا فقط مربوط به حوزه كتاب است؟ گفت: اين حمايت ها مربوط به همه آثار هنري است و كتاب، يك نمونه است و آنچه گفتم سفارش آثار هنري است، يعني مي خواهيم براي كارهاي هنري در رشته ادبيات كودكان و ساير حوزه ها اعتباري براي سفارش در نظر گرفته شود.

در جشنواره امام رضا(ع) نيز اين گونه است كه اگر قرار است سريال و يا توليد سينمايي انجام شود، سفارش داده مي شود و داستان از قبل تهيه و تاييد و سپس توليد مي شود و براين اساس براي آن اعتبار اختصاص مي يابد.
 شنبه 13 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خراسان]
[مشاهده در: www.khorasannews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 205]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن