تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):فال بد زدن شرك است و هيچ كس ازما نيست مگر اين كه به نحوى دستخوش فال بد زدن مى شود، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815587730




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

عنايتي در صدر


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: در كنار نام تيمهاي قهرمان، هميشه نام آقاي گلهاي مسابقههاي فوتبال در تاريخ ثبت ميشود. آقاي گلي، عنواني ارزشمند است كه در شروع هر ليگ دهها مهاجم براي رسيدن به اين عنوان تلاش خود را شروع ميكنند.
در ليگ برتر ايران هم در 8 دوره گذشته 8 مهاجم موفق شدند اين عنوان ارزشمند را به ويترين افتخارات خويش اضافه كنند. در اين ميان، رضا عنايتي با 3 بار آقاي گلي پرچمدار ديگر گلزنان به شمار ميرود، اما از آنجا كه در 2 دوره، 2 مهاجم به صورت مشترك آقاي گل شدند تعداد آقاي گلهاي 8 دوره گذشته به 8 نفر ميرسد. گلزنان برتر 8 دوره گذشته ليگ برتر اين نفراتند:
فصل 1381-1380: رضا عنايتي ( ابومسلم، 17 گل)
فصل 1382-1381: ادموند بزيك (سپاهان، 13 گل)
فصل 1383-1382: علي دايي (پرسپوليس، 16 گل )
فصل 1384-1383: رضا عنايتي ( استقلال، 20 گل)
فصل 1385-1384: رضا عنايتي ( استقلال، 21 گل)
فصل 1386-1385: دني اولروم ( ابومسلم، 17 گل ) و مهدي رجبزاده ( ذوب آهن،17 گل)
فصل 1387-1386: محسن خليلي ( پرسپوليس، 18 گل ) و هادي اصغري ( راه آهن، 18 گل)
فصل 1388-1387: آرش برهاني ( استقلال، 21 گل)
عنايتي، بهترين گلزن 8 دوره
در تاريخ 8 دوره گذشته ليگ برتر، رضا عنايتي با 80 گلي كه براي تيمهاي ابومسلم و استقلال تهران به ثمر رسانده صدرنشين است و فريدون فضلي با 2 گل كمتر در تعقيب عنايتي قرار دارد. فضلي اين 78 گل را براي 4 تيم تراكتورسازي، ابومسلم، استقلال اهواز و صباباتري به ثمر رسانده است.
در حال حاضر فضلي تنها تعقيبكننده جدي عنايتي به حساب ميآيد، اما شايد در آينده آرش برهاني و مهدي رجبزاده هم بتوانند خود را به ردههاي بالاتر اين جدول برسانند. عنايتي پس از 3 سال دوري از ليگ ايران دوباره اين فرصت را پيدا كرده به شمار گلهاي ليگ برتري خود اضافه كند و به يك ركورد كم نظير دست پيدا كند.گلزنان برتر تمام ادوار ليگ برتر عبارتند از:
رضا عنايتي (ابومسلم و استقلال تهران): 80 گل
فريدون فضلي (تراكتورسازي تبريز، ابومسلم، استقلال اهواز، صبا): 78 گل
آرش برهاني (پاس، استقلال تهران): 56 گل
مهدي رجب زاده (فجر، ذوب آهن): 51 گل
علي دايي (پرسپوليس، صبا، سايپا): 48 گل
سياوش اكبرپور (فجر، استقلال): 48 گل
عباس آقايي (پاس، پرسپوليس، سايپا): 47 گل
آقاي گلهاي دهه اول
رقابتهاي ليگ برتر از سال 1380 شروع شد، اما رقابتهاي ليگ در ايران سابقهاي نزديك به 40 سال دارد. حسين كلاني و صفر ايرانپاك در 2 دوره مسابقههاي دورهاي در اوايل دهه 50 بيشترين گلها را به ثمر رساندند.
در جام تخت جمشيد هم كه 5 دوره به صورت كامل برگزار شد و يك دوره نيمه تمام ماند، غلامحسين مظلومي با 3 بار آقاي گلي، بهترين گلزن تاريخ آن رقابتها بود. عزيز اسپندار و ناصر نورايي هم صدرنشيني در جدول گلزنان جام تخت جمشيد را تجربه كردند.
پيوس و يكهتازي در ليگ تهران
پس از انقلاب خبري از ليگ ايران نبود، اما جام باشگاههاي تهران برگزار ميشد كه در 2 دوره اول آقاي گلي به علي پروين رسيد؛ اما در ادوار بعد فرشاد پيوس، بهترين گلزن آن سالهاي ايران به كسي اجازه نداد آقاي گلي را تجربه كند و لقب آقاي گلي را در سيطره خودش گرفت.
پس از راهاندازي دوباره مسابقههاي ليگ در ايران بازهم آقاي گلهاي جديدي رو شدند. محمد احمدزاده، فرشاد پيوس (دو مرتبه)، جمشيد شاهمحمدي، عباس سيمكاني، محمد مومني، علياصغر مديرروستا، حسين خطيبي، كورش برمك، عبدالجليل گل چشمه، محمدمهدي النداوي و رضا صاحبي مهاجمانياند كه سابقه آقاي گلي در ليگ قدس و جام آزادگان در كارنامه آنها ديده ميشود.
همانطور كه در فهرست آقاي گلها ديده ميشود در اين 40 سالي كه از سابقه مسابقه هاي ليگ در ايران ميگذرد چند مهاجم بودند كه ثابت كردند حضورشان در ردههاي بالايي جدول گلزنان بيدليل نبوده است.
در دهه 80 رضا عنايتي چنين ويژگياي از خود نشان داد و در سالهاي قبل فرشاد پيوس لقب آقاي گل را براي خود دستوپا كرد.
غلامحسين مظلومي و حسين كلاني هم قبل از عنايتي و پيوس ثابت كرده بودند كه يك آقاي گل هميشگياند. در تاريخ ليگ تنها رضاعنايتي موفق شده از عنوان آقاي گلي خود دفاع كند و بايد ديد آيا آرش برهاني هم ميتواند چنين كاري كند.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 187]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن