تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):در هر جمعه، اندكى از سبيل و ناخن‏هاى خود را بگير، و اگر هم چيزى وجود نداشته باشد، آن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815474522




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

روان شناسی رنگ ها . و تاثیر انها در درمان بعضی بیماری ها


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق:


رنگ سفید ..
رنگ سفید در بنیه تمامی طیف ها نهفته و مجتمع شده است . در سایه این رنگ . سیستم انرژی فرد تمیز تر میشود و فرد میتواند خودش را از الودگی ها نجات دهد . رنگ سفید متظاهر کننده احساسات نبوغ و استعداد های بلقوه فرد بوده و رنگی است که نبوغ و تواناییهای فرد را تقویت نموده و برای تمامی بنیه های رنگی مناسب تشخیص داده میشود .
این رنگ باعث میشود که شما بتوانید توازن انرژی و نیرو را در فرد مورد درمان فراهم اورید و از طرفی باعث میگردد که نیرو و توان و روحیه را به فرد مورد درمان تزریق نمایید . یکی دیگر از خصوصیات بارز رنگ سفید . این است که اگر با رنگ های دیگر امیخته شده و به کار گیرد . بسی نیرومندتر شده و تاثیراتش افزونتر خواهد شد .
رنگ سیاه ..
رنگ سیاه نیز به مانند رنگ سفید در تمامی طیف های نوری متمرکز و مجتمع شده است . سیاه در ورای پردهای درهم ریخته و اشفته مخفی گردیده است . بسیاری از افراد از این رنگ به عنوان رنگ درمان کننده احتراز می جویند . این رنگ در زمانی که فرد دچار مشکلات روحی شده و بسیار اشفته حال است . میتواند حالت ارام بخش و حفاظت کننده را ایفا نماید .
رنگ سیاه باعث میشود که احساسات زنانه در افراد به حرکت بیفتد و همین امر باعث میگردد که در وجودشان انرژی مغناطیسی نیرومندی را حس نمایند .
باز هم رنگ سیاه از جمله رنگ های موثری است که بایستی توجه شود که به اندازه مورد استفاده قرار گیرد . زیرا اگر رنگ سیاه در لباس های مورد استفاده به وفور مورد استعمال قرار گیرد . باعث میگردد که فرد دچار افسردگی و اشفتگی روحی گردد .بهترین راه برای بهره برداری از رنگ سیاه ان است که ان رنگ را به همراه سفید مورد استفاده قرار داد . تاثیرات منفی هر دو رنگ باعث میشود که که حالات متعادلی ایجاد شود . همچنین عدم توازن و تعادل را از بین میبرد .
رنگ سیاه باعث میگردد که رفتارهای ناشی از غیر شعور افراد به نظم سوق یابند که همین امر سبب قالب گیری منطقی افراد در خصوص رفتار و اندیشه میشود . برای رسیدن به این نتیجه بهتر است رنگ سیاه را به تمام بر تن نکنید و حتما پیراهن یا کفش و یا چیزی از لباستان را به رنگ سفید انتخاب نمایید .
رنگ قرمز یا سرخ ..
رنگ سرخ به نهایت روح افزا و جان بخش است . این رنگ به لحاظ داشتن خصوصیات خود باعث میگردد که چاکراهای بدن به حرکت بیفتد . رنگ قرمز به سبب احراز انرژی شدید در خود باعث میگردد که تحریکات و احساسات فیزیکی و عوامل و اسباب فیزیکی فرد را بیدار سازد و همین بیداری انها را به شدت به فعالیت وامیدارد .
همین رنگ میتواند سر ماخوردگی . ناراحتی های گردش خون و وجود عفونت در نایژه ها و ریه ها مفید واقع شود و انها را درمان نماید . اما ناگفته نماند که این رنگ احساسات مربوط به انتقام . کینه . بی منطقی . جسارت . عشق و سکس را نیز تهیج مینماید .
اگر مقدار رنگ قرمز بیشتر مورد استفاده قرار گیرد . منجر به ناملایمات احساسی و افسردگی های ناپایدار میشود . علاوه بر این باعث افزایش فشار خون در انسانها نیز میشود . به طور خلاصه رنگ قرمز . باعث میشود که حرارت و دمای بدن انسان بیشتر شود و گردش خون و جریان ان را سریعتر میسازد و برای افرادی که دارای فشار خون پایین هستند بسیار مفید است .
رنگ نارنجی ..
رنگ نارنجی به شدت بخش دوم چاکرا را تحت تاثیر قرار میدهد . این رنگ با مشخصه بسیار شاخص و ساده خود . سمبل نشاط و شادمانی و از طرفی نشانه دانش و اگاهی است . این رنگ احساسات اجتماعی بودن و شدن را افزایش داده و فعالیت های اجتماعی را در افراد تقویت میبخشد .
موثرترین بخش بدن انسان . سیستم عضلانی و ماهیچه ای انسان است که به سرعت از این رنگ تاثیر میپذیرد . استفاده افراطی از رنگ نارنجی سبب نامتعادلی و ناهماهنگی در سیستم عصبی افراد میشود . به همین دلیل توصیه میشود که این رنگ به همراه رنگ سبز و یا ابی مورد استفاده قرار گیرد . اعضای مختلفی از بدن از جمله طحال . غده پانکراس . معده . روده ها و کلیه ها از این رنگ متاثر هستند و اگر ناراحتی هایی در این قسمت ها ایجاد گردد رنگ نارنجی میتواند موثر باشد .
ناراحتی و افسردگی های شدید نیز میتواند به وسیله رنگ نارنجی درمان شوند . برای رفع ناراحتی های گذرا در سیستم گوارشی نیز استفاده از رنگ نارنجی مفید میباشد . لازم به یاداوری است که این رنگ دارای مقدار انرژی زیادی است که میتوان از ان بهره جست .
رنگ زرد ..
تاثیر گذارترین نقطه ای که در بدن انسان میتواند از رنگ زرد متاثر گردد . ذهن ادمی است . رنگ زرد در سیستم و شبکه عصبی چاکرا که به طناب عصبی خورشید نیز معروف است . متمرکز میباشد . تمامی فعالیت های ذهنی فرد به وسیله نیروی رنگ زرد به حرکت در میاید . از طرفی برای از بین بردن ناملایمات روحی و یاس و ناامیدی رنگ زرد مفید واقع میشود .
رنگ زرد به فرد امیدواری به زندگی و نیروی زیستن میبخشد . به وسیله و کمک رنگ زرد . خوش بینی و اعتماد به نفس را در فرد افزایش میدهد . سیستم عصبی . معده . روده ها . کلیه ها . و تمامی جهاز هاضمه تحت تاثیر این رنگ قرار دارند و اگر ناراحتی در انها ایجاد شود به وسیله رنگ زرد میتوان ان را درمان نمود . رنگ زرد و زرد طلایی هم واکنش های فرد را در رابطه با زندگی و هم تصورات خوش بینانه در انسان را تقویت میبخشد .
رنگ سبز ..
رنگ سبز یکی از رنگ هایی است که در جهان . بیش از بقیه رنگ ها دیده میشود . رنگ سبز حالت ارام بخشی دارد و به عنوان سمبل . شفقت . مهربانی . و متعادل بودن روح و روان و رفتار به شمار میرود . این رنگ از طرفی دل رحمی . مهربانی . و مودت و دوستی را در انسانها افزایش میدهد . یکی دیگر از خصوصیات بارز رنگ زرد . تعدیل بخشی در حرارت و تب بدن است . رنگ سبز روشن که به طیف نوری ابی نزدیک تر است . در بسیاری از درمانها مفید واقع میشود وبهترین رنگ برای درمان دردها محسوب میگردد .
رنگ سبز در تقویت احساسات دوستی . امیدواری . ایمان . و صلح بسیار موثر میباشد . و برای این بیشتر پرچم های کشورهای صلح طلب دارای چنین رنگی است و اگر جامعه ای به این رنگ گرایش داشته باشد. از ارامش و ثبات بهتری برخوردار میباشد .
مهمترین نقطه ای که از رنگ سبز متاثر میشود . چاکرای قلب است . این حالت باعث میگردد که ناراحتی های قلبی . فشار خون زیاد . و یا کم . سردرد های ناموزون و ناهما هنگ . میگرن . بی حالی و سستی در بدن و هم چنین رنگ پریدگی از طریق رنگ سبز درمان میشوند . از این رنگ نباید در درمان بیماری های سرطانی و غده ای استفاده کرد به دلیل اینکه این رنگ رشد و سرعت هر چیزی را افزایش میبخشد .
ابی ..
رنگ ابی حالت خنک کنندگی سیستم انرژی را دارد و به طور کلی رنگ است که حالت ارام بخشی . استراحت دهنگی را دارد . این رنگ انرژی های موجود در بدن را متعادل ساخته و حالت انتی سیستیک ( گند زدایی ) را در بدن نشان میدهد . این رنگ در انتظام بخشی سیستم تنفسی نیز مفید واقع میشود .
از طرفی رنگ ابی باعث میشود که فشار خون بالا کاهش یابد و در رفع ناراحتی ها و بیماریهای گلو و حنجره نیز مفید واقع میشود . استفاده از رنگ ابی در درمان بیماریهای مربوط به اسم . ابله مرغان . ابله . زردی و یرقان . رماتیسم و بیماریهای شایع کودکان بسیار مفید است .
در ضمن وجود این رنگ منجر به افزایش قدرت پیش بینی و حدس را در افراد افزایش میدهد و از این جهت رنگ ابی مناسب ترین رنگ بر شمرده میشود . اگر میخواهید بیشتر از هر رنگی از رنگ ابی استفاده کنید . همیشه ان را با رنگ های گرم به طور مشترک مورد استفاده قرار دهید .
در کنار لباس ابی از رنگ های قرمز و نارنجی بهره بگیرید . استفاده از رنگ ابی در کنار رنگ های گرم باعث میشود که احساسات هنری - فکری فرد افزایش یابد و منبع مربوط به ان به طرز بسیار وسیعی به حرکت درمیاید . زیرا این منبع به رنگ ابی بسیار وایسته است .
رنگ صورتی ..
رنگ صورتی مطمئن ترین و مناسب ترین رنگی است که میتواند با انرژی خود . احساسات مربوط به مهربانی . شفقت . حامی . یکرنگی . صراحت . عشق . اعتماد . و ایمان به انچه لازم است را تقویت میبخشد .
رنگ صورتی به واسطه داشتن نیروی خاص . غده تیموس را تحت تاثیر قرار داده و انسان را دارای روحیه بخشندگی و با عاطفه میسازد . در تداعی معانی و خاطرات نیز وجود این رنگ مفید واقع میگردد . به طور خلاصه رنگ صورتی در رفع کدورت ها و ناراحتی های عصبی . خشم و ارامش رفتاری بسیار مفید بوده و حالت موثری دارد .
رنگ نقره ای ..
رنگ نقره ای مثل رنگ سفید . اگر با رنگ های دیگر مورد استفاده قرار گیرد . تاثیرات انرژی بیشتری بر بدن گذاشته و نتایج مفیدی دارد . در درمان بیماری هایی که ریشه متافیزیکی دارند . استفاده از انرژی رنگ نقره ای بسیار شایسته است . از طرفی انرژی این رنگ قدرت نبوغ و خلاقیت و تفکر را در انسان افزایش میدهد و به مثابه همین قدرت و توانایی پیش بینی و حدس و گمان منتهی به نتیجه را نیز زیادتر مینماید .
رنگ قهوه ای ..
رنگی است که تاثیرات ان در درمان بسیاری از بیماری ها انکار ناپذیر است .این رنگ فرد را از جهات و مخصوصا از حیث ذهنی و احساسی تحت تاثیر قرار میدهد . این رنگ به واسطه داشتن انرژی خاص خود باعث میشود که انسان تحت تاثیر ان قرار گرفته و فردی اجتماعی شود . بینش و رفتار فرد را در قبال ناملایمات افزایش میدهد . به عبارتی باعث میگردد که انسان گام هایی استوار و مستحکم تر برداشته و عزم را در انسان جازم میسازد .
شمه ای چند در مورد درمان و بهره گیری از نیروی رنگ ها ..
در مورد خواص و درمان بیماریها به وسیله رنگ ها بسیار گفته شده . اما مطلب مهم نحوه استفاده و بهره وری از رنگ ها در این نوع از بیما ریها است .
راه های بسیاری برای بهره گیری وجود دارد که به خاطر اجتناب از زیاده نویسی تنها به یک مورد مهم ان که در همه موارد مشترک و کاربردی است اشاره میشود .
به رنگ مورد علاقه خود باید اعتقاد خاصی داشته باشید . شما میتوانید تصویر کامل این رنگ را در روی یک برگه کاغذ به صورت کامل داشته باشید . به طور مثال اگر به رنگ نارنجی علاقه دارید و این رنگ باعث ایجاد حالاتی خاص در شما میشود . ابتدا باید یک کاغذ معمولی که تماما به وسیله رنگ نارنجی ملون شده است در دسترس داشته باشید .
شما باید این کاغذ را در حالتی خاص درست در مقابل دیدگان خود قرار دهید با یک فاصله کاملا متناسب . میتوانید این کاغذ را به روی دیوار یا نقطه ثابت قرار دهید . سپس به صورت کاملا راحت . در مقابل ان نشسته و حالت رخوت و سستی به خود دهید . ابتدا به صورت کامل به صفحه ملونه خیره شوید و بعد از لحظاتی که قوه بینایی شما به این رنگ خو گرفت . اکنون چشمان خود را ببندید . سعی کنید به هیچ چیز جز رنگ مورد نظر توجه نداشته باشید .
حال . مجددا این کار را انجام دهید . مجددا چشمان خود را باز کرده و این بار بسیار دقیقتر به تصویر خیره شوید و باز . بعد از لحظاتی دوباره چشمان خود را ببندید . اما این بار با تمام وجود خود تاثیرات نیروی این رنگ را در بدنتان ذخیره کنید به گونه ای که احساس کنید در حال بهره گیری از نیروهای نهانی ان رنگ هستید .
در نهایت و به طور نامحسوس شاهد تاثیرات رنگ مورد علاقه تان خواهید بود .. البته این کار نیاز به تمرین بسیار دارد . همچنین در مورد چاکراها و مطالب مرتبت با ان مطلب بسیار است که در این مختصر نمیگمجد
جمع اوری و اقتباس : کامران عطایی .
برگرفته از کتاب درمان بیماری ها به وسیله رنگ ها اثر پرفسور تد اندروز






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 881]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن