تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):انسان بايد براى آخرتش از دنيا، براى مرگش از زندگى و براى پيرى‏اش از جوانى، توشه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803595449




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در نطق‌هاي پيش از دستور جلسه علني روز سه شنبه مجلس عنوان شد: روسيه بيش از اين در راه‌اندازي نيروگاه اتمي بوشهر استفاده ابزاري نكند


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: در نطق‌هاي پيش از دستور جلسه علني روز سه شنبه مجلس عنوان شد: روسيه بيش از اين در راه‌اندازي نيروگاه اتمي بوشهر استفاده ابزاري نكند


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: مجلس

مساله طوفان هفته گذشته درمازندران ، مسايل و مشكلات اقتصادي كشور و موضوع تاخير روسيه در راه‌اندازي نيروگاه بوشهر از جمله مسايلي بود كه نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در نطق‌هاي جلسه علني مجلس شوراي اسلامي در روز سه‌شنبه در كنار تاكيد بر حل مسايل و مشكلات حوزه انتخابيه خود بر آن تاكيد كردند و خواستار توجه به اين موارد شدند.

روز به گزارش خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، نماينده مردم ساري در خانه ملت روز - سه‌شنبه - در نطق پيش از دستور خود ضمن تبريك فرارسيدن عيد سعيد فطر به تمامي مردم مسلمان جهان و بويژه ايران، گشايش مدارس و دانشگاه‌ها و حوزه‌هاي علميه را به همه فرهيختگان تبريك گفت.

سيدرمضان شجاعي‌كياسري تصريح كرد: همان‌گونه كه از رسانه‌هاي گروهي مطلع شديد روز يكشنبه ساعت 7:45 طوفاني كه كانون آن در استان مازندران شهرستان ساري بود با سرعت 122 كيلومتر در ساعت رخ داد و اين طوفان شهرهاي ساري، نكاء، بهشهر، جويبار،‌ قائمشهر و بابلسر را در نورديد و در پي بروز اين حادثه، خسارات سهمگيني از حيث مالي و جاني به شهروندان و اهالي استان مازندران وارد شد.

عضو كميسيون فرهنگي مجلس افزود: تخريب در سر بند‌هاي خانه‌هاي مسكوني، تخريب مراكز توليدي، صنعتي و دانشگاهي و مراكز آموزشي و تخريب زيربنا‌ها و تاسيسات آب و برق و راه‌هاي مواصلاتي، مسايل و موضوعات اندوه باري است كه در آستانه عيد فطر بر همشهريان و هم استاني‌هاي ما وارد شد.

وي با بيان اين‌كه در اين حادثه 3 هزار و 560 واحد مسكوني خسارت ديدند، اظهارداشت: 870 هكتار از اراضي كشاورزي امسال طي 8 ماه گذشته سومين بار است خسارت ديده و كشاورزان استان مازندران نيز متحمل خسارات سنگين از سرمازدگي،‌ خشكسالي و اخيرا هم طوفان و رعد و برق سيل شده‌اند، و اين اتفاقات روحيه كار و كشاورزي را از اين قشر زحمتكش و پرتلاش استان مازندران گرفته است.

به گفته شجاعي كياسري، بيش از 200 واحد توليدي اعم از كارخانجات توليدي، دامداري و مرغداري در طوفان اخير تعطيل و تا 80 درصد تخريب شده‌اند،‌ هم چنين اسباب و اثاثيه 3 هزار و 520 واحد مسكوني زير آب رفته و فرودگاه‌ ساري نيز تا 1/5 ميليارد توما‌ن خسارت ديده است.

نماينده مردم ساري در خانه ملت يادآور شد: كانون اين طوفان در دشت ناز ساري و روستا‌هاي بخش‌هاي مركزي، ميان درود،‌ كليجان رستاق و دودانگه و چاردانگه بود و عمده خسارت آن در بخش‌هاي مركزي و ميان درود در روستا‌هاي سيدآباد، قاجار خيس،‌ سايدي، سوته و .... پيش آمد.

وي با اشاره به اين‌كه در نطق آينده خود از مسايل، نقايص و كمبود‌هاي استان مازندران سخن خواهد گفت، يادآور شد: اين استان خدمات ملي ارايه مي‌كند، اما در گرفتن خدمات ملي و بودجه‌هاي ملي تاكنون موفق نبوده، و من از همين جا از دولت خواهش مي‌كنم تا براي تسريع در امدادرساني و التيام روحيه خسارت ديدگان و جان باختگان بسياري از روستا‌ها كه هم با قطعي آب برق و جاده‌هاي مواصلاتي روبرو هستند، تلاش كنند.

به گزارش خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، همچنين اسدالله عباسي نماينده مردم رودسر در مجلس نيز در نطق پيش از دستور خود در جلسه علني روز - سه‌شنبه - مجلس شوراي اسلامي با اشاره به بيانات مقام معظم رهبري مبني بر اين‌كه با تقواي الهي، توكل به خدا، احساس مسووليت مستمر و تدبير و برنامه‌ريزي و تلاش بي‌وقفه سبب غلبه بر همه مشكلات و دستيابي به پيشرفت خواهد شد، افزود: حماسه دفاع مقدس و ايستادگي و مقاومت مردم و رزمندگان در اين دوران اين واقعيت را به بهترين شكل اثبات كرده است.

وي در ادامه مسايل و مشكلات اقتصادي كشور را مورد اشاره قرار داد و گفت: با وجود توفيقات بزرگ در عرصه فناوري هسته‌يي و نانو تكنولوژي و فناوري نظامي و پزشكي، اما نبايد انكار كنيم كه متناسب با رشد جمعيت، وعده‌هاي مسولان و نياز مردم، شرايط رشد فرهنگي و توسعه اقتصادي فراهم نشده است؛ و لازم است با تلاش بيشتر و دقيق‌تر به نقطه مطلوبي دست پيدا كنيم.

اين نماينده مجلس خاطرنشان كرد: درصد نقدينگي در اختيار بانك‌ها در مقايسه با نقدينگي در اختيار مردم كه كمتر از 10 درصد آن در اختيار مردم و توليد هزينه شده است، از مشكلات و پيامد چنين امري، شكاف طبقاتي، تورم، بيكاري و بالارفتن نارضايتي خواهد بود.

عباسي با بيان اين‌كه بايد همه با هم راه‌كارهاي راهبردي و نسخه شفابخش در رفع بحران‌هاي اقتصادي كشور با تعامل مجلس و دولت را پيدا كنيم، تصريح كرد: كاهش هزينه و خرج و افزايش دخل و بهره‌وري مي‌تواند از راه‌كارهاي رفع بحران اقتصادي كشور باشد.

وي تاكيد كرد: چرا بايد در كشوري كه سرشار از منابع عظيم انساني فيزيكي و خدادادي است نرخ بهره‌روي عوامل توليد سرمايه و نيروي انساني منفي بوده و كسري بودجه را به دنبال داشته باشد.

اين عضو كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس در ادامه با تبريك آغاز سال تحصيلي جديد به دانش‌آموزان، اساتيد و طلاب حوزه‌هاي علميه اظهار كرد: آموزش و پرورش زيرساخت‌ توسعه كشور و سنگ بناي مهندسي ساختار آموزش عالي كشور است، و هيچ كشوري بدون توجه هدفمند به سه عامل بنيادي، آموزش و تحقيقات و فناوري نتوانسته در توسعه و پيشرفت را به روي خود باز كند.

وي خاطرنشان كرد: در دنياي پيچيده علمي و صنعتي امروز اگر كشوري بخواهد از عزت استقلال خود دفاع كند بايد مجهز به قدرت علمي باشد و با قدرت علمي است كه مي‌توان به قدرت اقتصادي و سياسي دست يافت.

عباسي هم چنين با اشاره به گذشت 9 ماه از حادثه سنگين برف و سرمازدگي و خسارات آن به شهرستان‌هاي استان گيلان مي‌گذرد، افزود: با وجود گزارش مستند و كامل خسارت هزار و 550 ميلياردي اين حادثه در بخش كشاورزي و 231 ميلياردي بخش مسكوني، متاسفانه اعتبارات مناسبي براي جبران ضرر و زيان اين حادثه در نظر گرفته نشده است.

همچنين عبدالله رستگار نيز روز - سه‌شنبه - در نطق قبل از دستور خود در جلسه علني مجلس شوراي اسلامي با تبريك فرارسيدن عيد سعيد فطر و گراميداشت ياد و خاطره شهداي دفاع مقدس گفت: استقلال نظام جمهوري اسلامي ايران با رهبري رهبر فرزانه انقلاب، كه حاصل استقامت و پايداري اتحاد و يكپارچگي مردم است،‌ قطع وابستگي،‌ عزت و اقتدار ملي را براي ما به ارمغان آورد.

به گزارش خبرنگار ايسنا، نماينده مردم گنبدكاووس در خانه ملت خاطرنشان كرد: در سايه انقلاب اسلامي و استقامت و يكپارچگي مردم، كشور توانست طي سه دهه حاكميت بر خود و قطع وابستگي از بيگانگان، به پيچيده‌ترين علوم و دانش روز كه تنها در انحصار تعداد معدودي از كشور‌هاي انحصارطلب قرار داشت، با تكيه بر توان انديشمندان بومي خود دست پيدا كند.

نماينده‌ي مردم گنبدكاووس ادامه داد: مردم حوزه‌ي انتخابيه‌ام از تسنن و تشيع، از روند پيگيري پرونده هسته‌يي و همراهي با مسوولان در دارابودن انرژي صلح‌آميز، حمايت قاطعانه كرده و به مردم و مقام معظم رهبري و خدمتگزاران نظام تبريك گفته و تقدير و تشكر مي‌كنم.

رستگار با اشاره به اين‌كه توسعه يك تحول تاريخي است و بايد همه جنبه‌هاي زندگي را در برگيرد، تصريح كرد: بايد بر اساس سند چشم‌انداز 20 ساله كشور توسعه متوازن در همه ابعاد اقتصادي سياسي و اجتماعي كشور در نظر گرفته شود و عدم توجه بر هر يك از ابعاد، مي‌تواند مانع رشد و توسعه گردد.

اين نماينده مجلس يادآور شد: امروزه منطقي‌ترين و علمي‌ترين برنامه برنامه‌اي است كه مناطق توسعه نيافته و عقب مانده بيشتر مورد توجه قرار گيرند. در غير اين صورت؛ رشد نامتوازن و ناقص خواهد بود كه جز تضاد‌هاي اجتماعي و شكاف ميان فقير و غني، ثمره ديگري نخواهد داشت.

رستگار تاكيد كرد: تامين رفاه عمومي و همه جانبه و رضايت ملت در بهبود معيشت و رسيدن به رفاه نسبي، از مسايل قابل توجه در رشد متوازن و توسعه است.

وي خطاب به دستگاه‌هاي اجرايي كشور گفت:‌ امروزه مردم ما از مشكلات سياسي و فرهنگي رنج نمي‌برند، بلكه از ناامني‌ رفاهي، شغلي و اجتماعي و به تبع آن از توسعه نامتوازن رنج مي‌برند.

رستگار هم چنين با اشاره به ظرفيت‌ها و فرصت‌هاي موجود در حوزه‌ي انتخابيه‌اش افزود: استان گلستان به لحاظ دارا بودن منابع گسترده، طبيعت و محصولات كشاورزي نمونه غني است، اما از كاروان رشد و توسعه عقب مانده است، به طوري كه با نگاهي به آمار كارگاه‌ها و كارخانه‌هاي صنعتي در منطقه و مقايسه آن با ديگر مناطق، رشد شاخص‌ها بسيار پايين است.

عضو كميسيون عمران مجلس ادامه داد: اين امر توجه جدي و تخصيص اعتبارات و سياست‌هاي مناسب جهت توزيع عادلانه امكانات را مي‌طلبد و بنده به عنوان نماينده مردم در مجلس، در راستاي توسعه متوازن اقتصادي، اجتماعي و صنعتي و رفع فقر و محروميت، رسيدگي و توجه به اين مسايل را خواستارم.

رستگار با بيان اين‌كه با وجود زيان شديد خشكسالي و خطر عيني آن، درصد تخصيصي اعتبارات به استان گلستان عددي كمتر از سه درصد را نشان مي‌دهد و به هيچ وجه كمك مناسبي براي كشاورزان متضرر محسوب نمي‌شود، افزود: به طور جد مجمع نمايندگان استان خواهان تجديدنظر در اين ارتباط و توجه ويژه به وضعيت زيان خشكسالي به كشاورزان منطقه هستند.

وي اضافه كرد: از رييس جمهور مي‌خواهيم با در نظر گرفتن نرخ بالاي بيكاري در استان،‌ جهت اشتغال جوانان و رشد اقتصادي منطقه، در روند عملياتي پتروشيمي گلستان و رفع موانع تسهيلات بانكي آن وارد عمل شود.

نماينده مردم گنبدكاووس در ادامه از وزير راه و ترابري خواست براي آغاز عمليات راه‌آهن‌ گرگان - گنبد - بجنورد،‌ و در نظر گرفتن رديف مستقل در بودجه سال 88 براي اين موضوع توجه بيشتري كند.

وي از وزارت امور خارجه‌ و استانداري استان گلستان نيز اقدامات لازم ديپلماسي در ارتباط با تردد مرزي ميان گلستان، بالكان و تركمنستان كه باعث رونق اقتصادي و اشتغال در منطقه مي‌شود را خواستار شد.

رستگار هم چنين از رييس جمهور و استانداري خواست با توجه به ويژگي‌ها و وجود شاخص‌هاي مورد نظر و با علم به محروميت شهرستان، گنبدكاووس را فرماندار ويژه اعلام كنند و روستا‌هاي بزرگ و پرجمعيت كه شاخص‌هاي تبديل به شهر را دارند به شهر ارتقاء يابند.

رستگار با انتقاد از فرسودگي شبكه برق و افت شديد ولتاژ در سال‌هاي گذشته گفت: با توجه به اين‌كه شهرستان گنبد جزو مناطق گرمسير است كه در فصل تابستان دماي هوا تا 49 درجه مي‌رسد، با اين شرايط مردم شهرستان از فرسودگي شبكه برق و افت شديد ولتاژ برق به شدت رنج مي‌برند، و با وجود بازديد وزير نيرو در سفر دور دوم هيات دولت به استان اين مشكل مرتفع نشده است.

نماينده گنبدكاووس در ادامه با تقدير از سفرهاي استاني دولت خاطرنشان كرد: پروژه‌هاي نيمه تمام سفر دور اول كه به دليل مشكل اعتباري به سرانجام نرسيده‌اند به طور جد پيگيري شوند، و توجه ويژه‌اي به مناطق محروم و تخصيص اعتبار به اين مناطق در نظر گرفته شود.

همچنين نماينده مردم گرمسار در مجلس روز - سه‌شنبه - در نطق پيش از دستور خود ضمن آرزوي قبولي طاعات و عبادات و تبريك عيد سعيد فطر، آغاز سال تحصيلي جديد را به دانش‌آموزان، دانشجويان، فرهنگيان و دانشگاهيان تبريك گفت و افزود: هفته دفاع مقدس را به رزمندگان جانبازان و آزادگان تبريك گفته و از صدا و سيماي كشور براي برنامه مستند دفاع مقدس تشكر كرد.

به گزارش خبرنگار ايسنا، عبدالرضا ترابي در مورد مسايل كشور و انتظار مردم از قواي سه‌گانه اظهار كرد: با گذشت 30 سال از انقلاب اسلامي،‌ هنوز مردم در صحنه هستند و در برابر زورگويي‌هاي آمريكا و ايادي او ايستاده‌اند.

نماينده‌ي مردم گرمسار در خانه ملت با تاكيد بر اين‌كه بايد با توجه به ايثار و فداكاري مردم حداقل معيشت مردم فراهم شود،‌ افزود: مشكلات اصلي كه دغدغه فكري اكثر مردم را تشكيل مي‌دهد تورم افسار گسيخته و اشتغال است و هنوز نتوانسته‌ايم اين دو مشكل را حل كنيم.

ترابي در راستاي حل معضلات فوق به راه‌كارهايي چون بالا بردن ميزان توليد محصولات صنعتي و كشاورزي و متعادل كردن بازار عرضه و تقاضا، كنترل و نظارت مستمر در توليد توزيع و حذف دست واسطه‌ها، كنترل مستمر مرزها جهت جلوگيري از قاچاق محصولات و عدم صادرات محصولات مورد نياز مردم و كنترل قيمت‌ها اشاره كرد.

به گفته ترابي، مردم از قواي سه گانه براي حل معضلات كشور انتظاراتي دارد كه اين انتظار از قوه قضاييه و نيروهاي امنيتي و انتظامي، برقراري امنيت پايدار در كشور و برخورد قاطع با عاملين مفاسد اجتماعي است.

وي يادآور شد: مردم از دولت انتظار تامين حداقل معيشت و رفاه نسبي در زمينه‌هاي مختلف را داشته و از مجلس نيز انتظار تصويب قوانين كارساز و گره‌گشا در امورات كشور و نظارت بر حسن اجراي قوانين را دارند.

نماينده مردم گرمسار در خانه ملت در ادامه با اشاره به موضوع تحولات اقتصادي كه هم اكنون دركار گروه دولت در حال بررسي نهايي است و قرار است تا پايان مهرماه به مجلس ارايه شود، گفت: طرح فوق مهم و حساس بوده و بايد با كار كارشناسي مدون اجرايي شود، و به فرموده مقام معظم رهبري شتاب زده عمل نكنيم.

وي در ادامه به چشم انداز 20 ساله اشاره كرد و با بيان اين‌كه مهم‌ترين برنامه پيشرفت كشور در همه ابعاد است، تصريح كرد: طبق چشم‌انداز بايد سالانه 8 درصد رشد اقتصادي داشته باشيم كه به علت مشكلات و ساختار برنامه چهارم رشد اقتصادي فوق در زمان سپري شده محقق نشده و اميد است كه با ايجاد ساختار جديد در برنامه نويسي برنامه پنجم توسعه بتوان به اهداف برنامه نزديك شويم.

ترابي در مسايل امور خارجي با اشاره به مشكلات جهان امروز و جنگ‌هاي خانمانسوز در عراق، افغانستان و بحران در پاكستان و كشتار مردم بي‌دفاع مردم فلسطين و عمليات تروريستي در لبنان توسط عوامل موساد، افزود: همه اين مسايل به طور مستقيم و غيرمستقيم ريشه در خوي حيواني مثلث شرارت يعني آمريكا، انگليس و اسراييل دارد.

وي با يادآوري اقدامات آمريكا براي دستيابي به منابع نفتي خاورميانه تاكنون و جناياتي كه انجام داده است، اظهار كرد: ايران با اتكاي به متكب مترقي تشيع و اعتقاد قلبي به اهل بيت و داشتن حكومتي كه در راس آن ولايت فقيه است، تاكنون پس از انقلاب هرگز تسليم زياده‌خواهي‌هاي آمريكا و ديگر ايادي او نشده و نخواهد شد.

نماينده مردم گرمسار از مواضع شجاعانه رييس جمهور در اجلاس اخير سران كشورهاي جهان در مقر سازمان ملل در نيويورك تشكر كرد و به دولت روسيه اخطار داد كه بيش از اين در راه‌اندازي نيروگاه اتمي بوشهر استفاده ابزاري نكند.

ترابي در ادامه به مسايل شهرستان حوزه انتخابيه خود اشاره كرد و افزود: از دوره هفتم با مطالعه و بررسي نيازهاي شهرستان،‌ 20 پروژه بزرگ ملي را معرفي و پس از مكاتبات و رايزني‌هاي مستمر و گسترده با وزارتخانه‌هاي مربوطه كه مورد توافق آنها قرار گرفت،‌ همگي در سفر اول هيات دولت به استان سمنان تصويب شد و در حال حاضر نيز در حال اجراست.

نماينده مردم گرمسار با اشاره به 20 پروژه بزرگ ملي مطرح شده، از وزير نيرو براي سفرش به شهرستان گرمسار در هفته گذشته براي شروع و افتتاح چند طرح مهم آبي در اين شهرستان تشكر كرد.

انتهاي پيام
 جمعه 12 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 142]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن