تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خانه هاى عنكبوتى كه در اتاق هاى شماست، لانه شياطين است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816753493




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تایم: پاپ منجی ایران


واضح آرشیو وب فارسی:عصر ایران: تایم: پاپ منجی ایران وی با اشاره به آزادسازی 15 ملوان انگلیسی که احمدی نژاد از آن به "هدیه عید پاک" یاد کرد، افزود: این اقدام یک روز پس از درخواست خصوصی پاپ از ایران انجام شد. عصر ایران – مجله تایم در تازه ترین مقاله خود با بیان احتمال مداخله پاپ رهبر کاتولیک های جهان و واتیکان در موضوع هسته ای ایران ادعا کرد: بازی سیاسی پیرامون برنامه هسته ای ایران ممکن است شخص پاپ را نیز در بربگیرد و در صورت تشدید اوضاع و احتمال وقوع جنگ احتمال دارد ایرانی ها دست به دامن پاپ بندیکت شانزدهم و دیپلمات های ارشد واتیکان شوند تا نقش میانجی را برایشان ایفا کنند. به گزارش عصر ایران (asriran.com) این مجله آمریکایی نوشت: پاپ 80 ساله تاکنون موضع صریح و روشنی درخصوص  عدم همکاری کامل ایران با بازرسان تسلیحاتی سازمان ملل یا افزایش صدای طبل جنگ از سوی واشنگتن اتخاذ نکرده است. اما ایران که طی سال ها رابطه دیپلماتیک خود با دربار پاپ را حفظ کرده ممکن است از وی به عنوان شخصیتی مذهبی و برجسته برای جلوگیری از وقوع حمله احتمالی آمریکا کمک بگیرد. یکی از دیپلمات های ارشد غرب در رم ادعا کرد: "واتیکان بخشی از استراتژی ایران است. آنها معتقدند زمانی که مهلت به پایان برسد، مداخله واتیکان در جهان غرب بسیار کارساز خواهد بود. این امر زمان بیشتری را در اختیار آنها قرار می دهد." به گفته یکی از مقامات بلندپایه واتیکان، ایرانی ها به دربار پاپ توجه خاصی دارند. در این میان درخواست قاطع پاپ از جوامع بین الملل، اعزام نماینده واتیکان به واشنگتن و تهران و یا دیدار محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری ایران از واتیکان به عنوان گزینه های احتمالی برای جلوگیری از وقوع جنگ عنوان می شود. در همین حال "احمد فهیما"  عضو سفارت ایران در واتیکان اظهار داشت: به رغم نگرانی های موجود درخصوص بیانات تحریک آمیز سال گذشته پاپ در مورد اسلام، روابط ایران و واتیکان در سطح خوبی قرار دارد. وی با اشاره به آزادسازی 15 ملوان انگلیسی که احمدی نژاد از آن به "هدیه عید پاک" یاد کرد، افزود: این اقدام یک روز پس از درخواست خصوصی پاپ از ایران انجام شد. وی همچنین از دیدار بین پاپ بندیکت و محمد خاتمی در ماه می گذشته به عنوان نشانه ای از "آرزوهای مشترک دوجانبه" یاد کرد. تایم در ادامه به نقل از یکی از گردانندگان اصلی کلیسای کاتولیک می افزاید: پاپ تنها زمانی موضع صریح و روشن نسبت به یک مسئله خاص اتخاذ می کند که شرایط برای آن مهیا باشد. در مقایسه با موضوع عراق امیدواریم اسقف های آمریکا بر ضد آغاز جنگ علیه ایران اظهار نظر کنند. این امر کمک فراوانی خواهد کرد. 

در حال حاضر پاپ بندیکت چندان خود را درگیر مسئله هسته ای ایران نکرده است. وی در جریان سفر ماه سپتامبر به اتریش در بیانیه اصلی خود خطاب به دیپلمات های کشورهای مختلف در وین که مقر اصلی آژانس بین المللی انرژی اتمی است، اشاره ای به موضوع هسته ای ایران نکرد. گرچه مقامات واتیکان نسبت به پیشرفت برنامه اتمی ایران ابراز نگرانی کرده اند اما پاپ اعظم تمایل دارد تا روش مذاکره را در پیش گیرد. در سال 2003 که پاپ یکی از کاردینال های اصلی واتیکان بود از موضع مخالفانه پاپ ژان پل دوم درخصوص جنگ آمریکا علیه عراق، حمایت کرد. به گفته یکی از افراد نزدیک به واتیکان، دربار پاپ فراموش نکرده که چه اتفاقی در عراق افتاده است. تایم در پایان نوشت: گرچه ایران مامن شمار اندکی از اقلیت های مسیحی است، اما واتیکان به این کشور به عنوان مهره ای کلیدی در برقراری روابط بین مذاهب نظر دارد. کارشناسان مذهبی معتقدند: مسیحیت و اسلام شیعی مذهبی از ساختارهای و اسلوب مشابهی علیرغم دیگر مذاهب برخوردارند. به گفته پدر "دانیال مادیگان" - یکی از اعضای تیم واتیکان در مساله برقراری روابط بین مذاهب با اسلام که زمینه دیدار خاتمی با پاپ را نیز فراهم کرده بود - آنچه در ایران مشاهده می شود یک سنت آکادمیک محکم و قوی است که همچون مسیحیت از هر دو جنبه فلسفوی و عرفانی بهره برده است. وی اضافه می کند: یک نوع رتبه بندی روحانی در مذهب شیعه دیده می شود که جای آن در شاخه های دیگر اسلام خالی است. ایرانی ها از پیشینه طولانی در زمینه مطالعه فرهنگ ها و مذاهب دیگر برخوردارند. آنها ماهیت غرب را به خوبی می شناسند. در حال حاضر اگرچه به دلیل اعمال تحریم ها منزوی شده اند، اما به واقع قصد دارند با دنیای خارج ارتباط متقابلی را برقرار کنند که رم یکی از اماکنی است که این تقابل از آنجا شروع شده است.





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: عصر ایران]
[مشاهده در: www.asriran.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 354]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن