واضح آرشیو وب فارسی:عصر ایران: فاطمه رجبي:احمدی نژاد زمينه ظهور امام زمان را آماده می كند وي همچنين گفت كه وجود مديران سالم و نبود ديپلماسي پنهان از ديگر ويژگيهاي اين دولت است. « الهي بودن نظام و اعتقادات مردم مانع از به نتيجه رسيدن آمريكا در مورد كشور ما شد.» به گزارش ايسنا «فاطمه رجبي» كه در جمع دانشجويان دانشگاه اروميه به دعوت بسيج دانشجويي اين دانشگاه سخن ميگفت، با بيان اين مطلب افزود كه عليرغم برنامههايي كه در دولتهاي اصلاحات و توسعه پياده شد، نهايتا در كشور ما اهداف مورد نظر آمريكاييها به نتيجه نرسيد و در انتخابات 84 دقيقا عكس آن عمل شد. وي با اشاره به انجامنشدن بسياري از كارها در دهه اول بعد از انقلاب به دليل وجود شرايط ويژه از قبيل جنگ و گروهكها خاطرنشان ساخت: اين كارها بايد در دهه دوم شروع ميشد كه متاسفانه اين دهه با حاكميت دولت سازندگي مواجه شد و نه تنها كارهاي به جا مانده احيا نشد، بلكه يك دگرگوني در اصول و ارزشها براي ملت ايران تبليغ شد كه فرهنگ حاكم را دگرگون كرد. اين نويسنده با اشاره به اين كه تمامي نسل سوميها بايد آموزههاي امام خميني(ره) را مرور يا اين كه نحوه عملكرد دولتها و تطابق آنها با اصول انقلاب را ارزيابي كنند اظهار داشت: يكي از اصول و مهمترين مسائلي كه حضرت امام از بدو تاسيس دولت اسلامي در نظام جمهوري اسلامي بر آن تاكيد داشتند برچيده شدن رباخواري از سيستم اقتصاد و بانكداري بود؛ زيرا تا زماني كه اقتصاد سالمي بر جامعه حاكم نباشد، جامعه اسلامي نخواهيم داشت. وي درباره ويژگيهاي دولت دوران نخست انقلاب گفت: سادهزيستي، پرهيز از دنياطلبي و دوري از قدرت مداري براي حاكمان آن دوران مطرح و دولت با نظارت امام از بسياري از آلودگيهاي رايج در ديپلماسي جهان و قدرتمداري به دور بود، همچنين قدرت براي نامزدهاي انتخاباتي آن دوران معنا نداشت. فاطمه رجبي ادامه داد: همچنين در دوران نخست انقلاب، احزاب به شكلي كه اين چند سال اخير مانند قارچ، يك دفعه در جامعه پديد آمدند و جامعه را با بمباران فرهنگ دنياطلبي و قدرتمداري در برگرفت، وجود نداشتند. وي همچنين با انتقاد از عملكرد دولتهاي پيشين اظهار داشت: متاسفانه با تغيير گفتمان بعد از دهه اول انقلاب و قرارگرفتن دو برنامه و گفتمان توسعه و اصلاحات در دستور كار دولتها، تئوريسازيهاي فريبكارانه به نام اسلام به مردم عرضه شد؛ در حالي كه اين دو برنامه در غرب و بر اساس دستور كار و گفتمان غربي شكل گرفته و تجربه شده بود. رجبي با اعتقاد به اين كه در 16 سال دولتهاي پيشين فرهنگ غربزدگي به معناي كامل در سياست، اقتصاد و فرهنگ، آنها را در بر گرفت، گفت: عرضه بيش از حد اجناس براي به وجود آوردن تقاضاهاي بيمورد در دولت سازندگي وجود داشت كه به معناي همان اصل سودآوري در اقتصاد غربي بود. اين نويسنده با اشاره به اين كه مردم برنامههاي سران خود، از جمله در مقوله فرهنگي را دنبال ميكنند، اظهار داشت: به همين دليل اگر حاكمان در نظام اسلامي كه مردم اطمينان و ارتباط تنگاتنگي با آن دارند، آموزههاي غلط و انحرافي به جامعه بدهند و يا دگرگونيهاي اصولي به وجود آورند، جامعه را به تزلزل و فروپاشي مي كشند. وي به آنچه شكستهشدن قدرت 16 ساله در انتخابات رياستجمهوري 84 خواند نيز اشاره كرد و خاطرنشان ساخت: با وجود اين كه طي 16 سال، فرهنگ گفتمان برخي حاكمان موجب ايجاد تغييرات بسياري در جامعه و تضعيفهاي بسياري در اصول و ارزشهاي حاكم شد، اما با واكنش تلخ مردم روبهرو شد و مردم در انتخابات رياستجمهوري 84 بر خلاف پيشبيني قدرتطلبان و تمام كشورهاي بيگانه به ويژه آمريكا به يك گفتمان دين مدارانه و عدالتخواهانه بر پايه اسلام راي دادند. وي با اشاره به اين كه دكتر احمدينژاد گفتمان جديدي را مطرح كرد، اظهار داشت: دكتر احمدينژاد بنا بر باورهاي مردم كه موعود جهان وجود دارد و روزي ظهور خواهد كرد و عدالتگستر ي را در سراسر جهان حاكم خواهد كرد، گفتمان انتظار را مطرح كرد تا زمينه را براي ظهور امام زمان(عج) آماده كند. رجبي اظهار داشت: احمدينژاد ادبيات دوران انقلاب، ادبيات امام و ادبيات اسلام و قرآن و نهج البلاغه را كه هر مسلماني بايد با آن آشنا باشد، در جامعه بيان كرد و در برخورد با بيگانگان و مخالفان اسلام، اصولگرايي واقعي را در رفتار و گفتارش نشان داد. وي همچنين گفت كه وجود مديران سالم و نبود ديپلماسي پنهان از ديگر ويژگيهاي اين دولت است. رجبي اظهار كرد: دولت نهم قدمهاي بسياري را در ملموسكردن فرهنگ اسلامي و محبوبكردن آن براي مردم برداشت كه اميدواريم اين فرهنگ با آگاهي هر چه بيشتر مردم و فرهنگ اصيل اسلامي در نحوه خدمتگزاري به مردم و مسووليتپذيري مسوولان در ميان مردم نهادينه شود . در پايان رجبي در پاسخ به سوالي مبني بر تفاوت سفر خاتمي و احمدينژاد به آمريكا اظهار عقيده كرد: خاتمي در سازمان ملل، بحث دموكراسي و حقوق بشر را مطرح كرد كه محتواي چنداني نداشت و سپس گفتوگوي تمدنها را مطرح كرد كه اولين استقبالكنندهاش آمريكا بود؛ در حالي كه احمدينژاد طي چند بار سفرخود به آمريكا گفتمان اسلامي را بر مبناي عدالت اسلامي با ابتكار سياسي خاصي مطرح كرد. همچنين وي در پاسخ به پرسشي درباره تفاوت نظر دولت هاشمي و احمدينژاد در مورد خصوصيسازي اظهار كرد: تبلور عيني از برنامه اقتصادي 16 ساله گذشته، اختصاصيسازي است اما احمدينژاد با گفتمان عدالت تودههاي مردم را در اموال خودشان شريك ميكند.
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: عصر ایران]
[مشاهده در: www.asriran.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 178]