تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نزديك‏ترين شما به من در قيامت: راستگوترين، امانتدارترين، وفادارترين به عهد و پي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821089248




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

فرماندار نيكشهر: دولت نهم توجه ويژه‌اي به مناطق محروم داشته است


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: فرماندار نيكشهر: دولت نهم توجه ويژه‌اي به مناطق محروم داشته است
خبرگزاري فارس: فرماندار شهرستان نيكشهر گفت: از شاخص‌هاي هفته دولت، عدالت طلبي است كه براي تحقق عدالت، دولت نهم توجه ويژه‌اي به مناطق محروم داشته است.


به گزارش خبرگزاري فارس از نيكشهر، محمد اكبر چاكرزهي امروز در جلسه شوراي اداري اين شهرستان اظهار داشت: دولت نهم در سه سال اخير حركت بزرگي را براي توسعه اين منطقه برداشته است به طوري كه براي اجراي طرح تحول اقتصادي جمع‌آوري اطلاعات اقتصادي خانوار، 95 درصد مردم نيكشهر مشاركت داشته‌اند.
وي گفت: اجراي طرح تحول اقتصادي خانوار گام مهمي در زمينه كاهش فاصله‌هاي طبقاتي، افزايش درآمد، ثروت خانوار و رفع تبعيض در توزيع ثروت ملي است.
چاكرزهي بيان كرد: در هفته دولت امسال 727 طرح و پروژه با اعتباري بيش از 138 ميليارد ريال به همت دولت نهم براي عمران و آباداني شهرستان نيكشهر افتتاح و به بهره‌برداري رسيده كه از جمله مهم‌ترين اقدامات دولت نهم در شهرستان نيكشهر تكميل سد خيرآباد نيكشهر با ظرفيت 27 ميليون مترمكعب آب با اعتبار 200 ميليارد ريال، تسريع در تكميل جاده ترانزيت چابهار ـ نيكشهر ـ ايرانشهر و تصويب اعتبار ساخت بيمارستان جديد نيكشهر است.
نماينده چابهار، نيكشهر و كنارك در مجلس شوراي اسلامي در اين جلسه با اشاره به اقدامات دولت در دورترين مناطق صعب‌العبور شهرستان براي آبرساني، برقرساني و فراهم كردن ديگر امكانات رفاهي براي روستاييان اظهار داشت: اكنون دولتمردان نظام مقدس جمهوري اسلامي به منظور حل مشكلات مردم شبانه روزي مشغول فعاليت هستند.
يعقوب جدگال خواستار احداث جاده‌هاي روستايي از جمله اتصال جاده قصرقند به پلان از محور بيجند ـ مته سنگ به چانف از محور گردنه مهنت ـ تنگ سرحه به فنوج و تسريع در ساخت جاده ترانزيتي و ديگر طرح‌هاي عمراني شد.
وي همچنين با بيان اينكه اين شهرستان استعدادهاي بالقوه دارد خواستار احداث كارخانه سيمان در منطقه چاهان روستاي رخشان، تكميل احداث كارخانه سنگبري قصرقند، كمك به اجراي طرح‌هاي عمراني، احداث سد خيرآباد نيكشهر، احداث سدهاي مخزني هلنچكان، سد كهير و سد زيردان شد.
رئيس شوراي اسلامي شهرستان نيكشهر هم در اين جلسه گفت: شهرداري نيكشهر به علت پايين بودن درجه آن و نداشتن درآمد كافي حتي با اين اعتبار كم قادر به نظافت شهر نيست و نمي‌تواند زباله‌هاي شهر را جمع‌آوري كند چه برسد به پيشبرد ديگر كارهاي عمراني.
خداداد بليده، خواستار كمك به شهرداري نيكشهر از طرف دفتر فني استانداري شد و از دستگاه‌هاي اجرايي شهرستان خواست همكاري لازم را با شهرداري نيكشهر داشته باشند.
در ادامه اين جلسه رئيس شوراي اسلامي استان سيستان و بلوچستان هم خواستار رسيدگي فوري به مشكلات شهروندان شد و از مسئولان خواست نسبت به اختصاص اعتبارات لازم به شهرداري نيكشهر اقدام كنند.
عبدالعزيز بلوچ زهي اظهار داشت: توفان گونو خسارت زيان باري به شهرستان نيكشهر و استان سيستان و بلوچستان وارد كرده است به طوري كه سرماي شديد در سال گذشته باعث تركيدگي كنتور آب شهرستان‌هاي زهك و زابل شد ولي اين در حالي است كه يكي از مسئولان بلند پايه كشوري در مصاحبه‌اي اعلام كرده كه سيستان و بلوچستان هيچ خسارتي نديده بنابراين با وجود پيگيري‌هاي متعدد تاكنون فقط 4 هزار واحد مسكوني در بخش‌هاي بنت، فنوج و لاشار با وام بانكي ساخته شده و هيچ كمكي به كشاورزان و ديگر آسيب ديدگان نشده است.
رئيس اداره مخابرات شهرستان نيكشهر هم در اين جلسه گفت: شركت مخابرات در راستاي تحقق شعار توسعه ارتباطات روستايي و تحقق شعار خدمت به بندگان كه از سوي مقام وزارت تبيين شده در شهرستان نيكشهر اقدام به ارائه خدمات متنوعي كرده است.
محمد يار باركزئي تصريح كرد: در زمينه ارتباطات سيار با راه‌اندازي موبايل سراسري در روستاي نيكو جهان بخش مركزي، كتيچ، خيرآباد، محترم آباد و سورجاه بخش فنوج، هيت قصرقند، سايت‌هاي اداره پست، منازل جهاد كشاورزي توانسته‌ايم ارتباط اين مناطق را ميسر سازيم.
وي اضافه كرد: همچنين طراحي در دست اقدام موبايل سراسري چانف، طراحي توسعه پوشش جاده‌اي، جاده ترانزيتي نيكشهر ـ چابهار در روستاي درك چندي و كرين دوك و چاواسو، تحت ملك و تنگ سرحه و دوراهي آبشكي، توسعه موبايل سراسري در مسير نيكشهر ـ قصرقند در نقاط دوراهي كشيك و هيتك ـ مورتينس قصرقند، طراحي رومينگ موبايل سراسري در مراكز، GSM روستايي كه امكان پوشش موبايل سراسري را در حوزه پوشش GSM روستايي برقرار مي‌كند از جمله اقدامات اداره مخابرات در زمينه ارتباطات سيار است.
وي افزود: در زمينه ارتباطات روستايي طي سه پروژه راه‌اندازي و در حال انجام است كه پروژه K51 كه در سطح استان 51 هزار شماره را راه‌اندازي مي‌كند و سهم نيكشهر تعداد شماره‌هايي هستند كه 33 روستا را در بر مي‌گيرد كه در هفته دولت امسال به بهره‌برداري رسيد، پروژه K35 كه 35 هزار شماره در سطح استان و در شهرستان نيكشهر تعداد شماره‌هايي هستند كه 75 روستا را زير پوشش شبكه مخابراتي قرار خواهد داد كه پيشرفت اقدامات انجام شده بيش از 95 درصد است كه فقط در مرحله تست و راه‌اندازي است و پروژه K100 استان كه در اين پروژه سهم نيكشهر شامل برقراري ارتباط 29 روستا از توابع شهرستان است و در مجموع ارتباط رساني به روستاهاي بالاي 20 خانوار از اهم برنامه‌هاي شركت مخابرات استان است.
باركزئي از توسعه مراكز ثابت روستايي خبر داد و گفت: در روستاي محترم اباد از 512 شماره به 640 شماره، در روستاي چاهان بخش مركزي از 512 شماره به 640 شماره، روستاي هيت قصرقند از 640 شماره به هزار و 24 شماره و روستاي هيچان بخش مركزي از 640 شماره به 768 شماره اقدام شده است.
وي خاطر نشان كرد: دفاتر ICT روستايي در واقع يك نقطه دسترسي يكنواخت و ايجاد ارتباط با دنياي خارج را براي روستاييان ايجاد مي‌كند كه تاكنون تعداد دفاتر ICT فعال در شهرستان نيكشهر 18 دفتر است كه تعداد 50 دفتر در ساير روستاهاي شهرستان از برنامه‌هاي در دست اقدام اين اداره است همچنين در زمينه تلفن‌هاي كارتي ـ همگاني تعداد تلفن‌هاي كارتي شهري 260 دستگاه، تعداد 42 دستگاه تلفن كارتي روستايي و تعداد تلفن‌هاي كارتي جاده‌اي 22 دستگاه است.
وي از تمام معتمدان و شوراهاي اسلامي و ائمه جمعه خواست تا با رشادت‌ها و صحبت‌هاي خود مردم را در پرداخت مبلغ مكالمات اداره مخابرات شهرستان براي كاهش اصولي و دريافت مطالبات ياري كنند، زيرا دريافت مطالبات گامي اساسي به منظور اهداف شركت و ايجاد پروژه‌هاي مخابراتي در شهرستان خواهد شد.
رئيس اداره مخابرات شهرستان نيكشهر افزود: در شهرستان نيكشهر 21 مركز تلفن ثابت، 69 مركز تلفن GSM، 16 سايت تلفن همراه، 18 دفتر ICT روستايي، 270 تلفن هرگاتي شهري، 42 تلفن هرگاتي كارتي روستايي، 22 تلفن هرگاتي كارتي جاده‌اي، 17 هزار و 100 مشترك تلفن ثابت، 11 هزار و 500 مشترك تلفن GSM و تعداد 22 هزار مشترك تلفن همراه وجود دارد.
انتهاي پيام/م
 سه شنبه 9 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 98]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن