تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زبان مؤمن، در پشت دل اوست و دل منافق، در پشت زبان او، زيرا مؤمن هرگاه بخواهد سخنى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820271202




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ليگ برتر و يك روز خاص كدام تيم جرأت باختن در شهرآورد را دارد


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: ليگ برتر و يك روز خاص كدام تيم جرأت باختن در شهرآورد را دارد
على رضايى
روز نهم ليگ برتر فوتبال در راه است. همان روزى كه پس از قرعه كشى ليگ برتر فوتبال، همه منتظر آغاز آن بودند. شهرآورد پايتخت در اين روز واقع شده است. شصت و پنجمين مصاف استقلال و پرسپوليس بدون ترديد همه مسابقه هاى اين روز را تحت تأثير قرار خواهد داد. طرفداران دو تيم از حالا براى ساعت ۱۴:45 روز جمعه لحظه شمارى مى كنند. لحظه اى كه قرار است سعد كميل كويتى در سوت خود بدمد و مصاف دو تيم را در شهرآورد آبى و قرمز آغاز كند.
استقلال و پرسپوليس اين بار در حالى به جنگ هم مى روند كه به نظر مى رسد پيروزى آبى ها برايشان حياتى تر است. فاصله اى كه بين اين تيم با دسته صدرنشينان ايجاد شده است باعث مى شود تا استقلالى ها با انگيزه اى دوچندان پاى به اين ديدار بگذارند. باخت به پرسپوليس نه تنها از لحاظ روحى خردكننده است كه شكاف چهار امتيازى دو تيم را به عدد هفت خواهد رساند. اين در شرايطى است كه قرمزها هم برد را جست وجو مى كنند و حتى نيم نگاهى به صدر جدول هم دارند. پرسپوليسى ها كه ستاره هاى زيادى را در اين فصل گردهم آورده اند در روزهاى قبل كركرى هاى زيادى براى رقيب سنتى خوانده اند و خيلى از برترى خود، با اطمينان سخن مى گويند. مسئولان اين باشگاه هم با در نظر گرفتن پاداش هاى كلان تلاش كرده اند از لحاظ روحى بازيكنان را در بهترين وضعيت نگه دارند. ديروز تقريباً همه اعضاى هيأت مديره پرسپوليس در تمرين اين تيم حضور داشتند و بازيكنان را تشويق كردند.
جدال شصت و پنجم سرخابى ها، نخستين تقابل قلعه نويى و قطبى نيست. اين دو در تيم ملى ايران و كره سابقه مقابله با همديگر را دارند و سال گذشته هم قلعه نويى به عنوان سرمربى مس كرمان با قطبى دست و پنجه نرم كرده است اما اين نخستين رويارويى آنها در شهرآورد است و هيچ يك از مربيان دو تيم دوست ندارند بازنده زمين را ترك كنند. قلعه نويى در شهرآوردهاى قبلى كه روى نيمكت استقلال نشسته بود شكست نخورد و همين عامل سبب مى شود تا وى با ترفندهاى خاص خود شاگردانش را به يك جنگ تمام عيار بفرستد اما جالب اين كه قطبى هم ديگر با جو اين بازى ناآشنا نيست و سال گذشته دو تساوى يك بر يك را دشت كرد. در هر دو مسابقه محسن خليلى او را از شكست نجات داد و اين كه روانخواه هم در هر دو ديدار استقلال را پيش انداخته بود اما جالب تر اين كه هيچ يك از گلزن هاى دو شهرآورد اخير در اين بازى حضور ندارند و به خاطر پارگى رباط صليبى خانه نشين هستند.
قطبى و قلعه نويى همواره از برد در بازى جمعه سخن به ميان آورده اند و اين مسابقه را معمولى توصيف كرده اند اما واضح است كه نباختن در اين بازى خاص برايشان نخستين و مهمترين هدف است. غير از ابراهيم تقى پور كه به خاطر مصدوميت وضعيت مبهمى دارد ساير بازيكنان آماده اين ديدار هستند. با اين همه مشكلات حاشيه اى كه اكبرپور و مجيدى در تيم آبى پوش و نيكبخت در پرسپوليس به وجود آورده اند ممكن است به قيمت نيمكت نشينى آنها تمام شود. قلعه نويى و قطبى آنقدر ستاره دارند كه از كنار گذاشتن اين بازيكنان اسمى هم هراسى به دل راه ندهند.
دو شهرآورد ديگر
اين هفته دو شهرآورد ديگر هم در اهواز و شيراز برگزار مى شود. روز پنجشنبه در ورزشگاه تختى اهواز تيم هاى بحران زده استقلال اين شهر و فولاد به جنگ هم مى روند. نتيجه اين بازى حيثيتى حتى مى تواند در سرنوشت ميثاقيان و جلالى هم تأثيرگذار باشد. در حافظيه شيراز مقاومت سپاسى به جنگ صدرنشين مى رود. مصاف اين دو برخلاف سال هاى قبل مى تواند جذاب باشد. شايد نتيجه اين ديدار صدرنشينى را از برق بگيرد. در اين روز پگاه گيلان و صباباترى قم نيز رودرروى هم مى ايستند و پيام در مشهد نخستين برد فصل را مقابل پيكان جست وجو مى كند. روز جمعه نيز علاوه بر شهرآورد پايتخت، چهار بازى ديگر انجام مى گيرد. مس كرمان بعد از باخت تحقيرآميز هفته قبل به برق شيراز، اين بار قصد پاك كردن خاطره آن شكست را مقابل ابومسلم دارد. پاس همدان هم در مصاف با ملوان به دنبال فرار از بحران است و ذوب آهن اصفهان در حالى به مصاف سايپا مى رود كه ليت بارسكى حق نشستن روى نيمكت حريف را ندارد. در ورزشگاه اكباتان هم تيم راه آهن به جنگ سپاهان مى رود. مصاف اصغرى و جمشيديان در تيم سپاهان با هم تيمى هاى سابق خود ديدنى است.
 سه شنبه 9 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 109]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن