تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):در تفسير آيه «با مردم به زبان خوش سخن بگوييد» فرمود: يعنى با همه مردم، چه مؤمن و ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820934997




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سرطان مري، شايع‌ترين سرطان درمردان سيگاري است؟


واضح آرشیو وب فارسی:هموطن سلام: سرطان مري، شايع‌ترين سرطان درمردان سيگاري است؟
تنها علامت اوليه سرطان مري، بلع سخت غذا است كه فرد نمي‌تواند به راحتي غذا را فرو دهد، اين حالت ابتدا نسبت به جامدات و بعد از مدتي نسبت به مايعات نيز نمود پيدا مي‌كند.
يك فوق تخصص گوارش گفت: شايع‌ترين سرطان دستگاه گوارش در مردان سيگاري، سرطان مري است و تنها روش تشخيص آن آندوسكوپي است.
مردان، سيگاري‌ها، الكلي‌ها و افرادي كه سابقه بيماري‌هاي مري دارند بيش از ديگران در معرض ابتلا به سرطان مري هستند.
سرطان مري در حاشيه درياي مازندران به شدت شايع است، سرطان مري در كشور ما در منطقه دشت مغان تا دشت گرگان و به نسبت آن در حاشيه بالايي درياي خزر و در كل مسير جاده ابريشم بيشتر ديده مي‌شود.
علت شيوع اين سرطان در اين مناطق معلوم نيست اما دلايلي مانند نوع تغذيه، مصرف سيگار و الكل را مي توان نام برد.
سرطان مري دو نوع است، سرطان سلول‌هاي پوششي جدار مري به سه قسمت مري فوقاني، مري مياني و مري تحتاني تقسيم مي‌شود كه سرطان در مثلث تحتاني مري در ايران و در حاشيه جنوبي درياي مازندران شايع‌تر است.
شيوع آدنوكارسينوم در ايران در حال افزايش است و به علت عدم ارتباط مناسب مري و معده و برگرداندن مواد غذايي و اسيد صفرا به درون مري و پس از گذراندن چندين مرحله بروز مي يابد.
علل ايجاد سرطان معده : علل مادرزادي (مثل وجود حلقه و وب در مري) و عوامل اكتسابي مانند مصرف سيگار و الكل، نوع تغذيه و كمبود مواد غذايي و ويتامين‌هايي مانند روي و ويتامين A از عوامل مهم و زمينه ساز سرطان مري است.
تنها علامت اوليه سرطان مري، بلع سخت غذا است كه فرد نمي‌تواند به راحتي غذا را فرو دهد، اين حالت ابتدا نسبت به جامدات و بعد از مدتي نسبت به مايعات نيز نمود پيدا مي‌كند.
از آنجايي كه سرطان مري هيچ علامتي ندارد و در نتيجه تشخيص آن ديرانجام مي گيرد، تنها روش تشخيص آندوسكوپي است و افراد در معرض خطر حتماً بايد آندوسكوپي شوند.
راديوتراپي در سرطان قسمت‌هاي فوقاني مري كاربرد دارد و براي درمان قسمت‌هاي مياني و تحتاني جراحي و راديوتراپي توصيه مي‌شود.
 سه شنبه 9 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: هموطن سلام]
[مشاهده در: www.hamvatansalam.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 112]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن