تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 6 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):درهاى آسمان در اولين شب ماه رمضان گشوده مى‏شود و تا آخرين شب آن بسته نخواهد شد. 
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812753828




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

جامعه - بخش‌هاي تفريحي تپه‌عباس‌آباد تا پايان سال افتتاح مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: جامعه - بخش‌هاي تفريحي تپه‌عباس‌آباد تا پايان سال افتتاح مي‌شود
جامعه - بخش‌هاي تفريحي تپه‌عباس‌آباد تا پايان سال افتتاح مي‌شود

كارگزاران:كلنگ احداث باغ هنر به عنوان آخرين بخش از مجموعه فرهنگي تپه‌هاي عباس‌آباد روز گذشته توسط شهردار تهران بر زمين زده شد تا براساس گفته‌هاي قاليباف تپه‌هاي عباس‌آباد تبديل به قطب فرهنگي، مذهبي و هنري شهر تهران در مقياس فراملي شده و همچون نگيني در شهر تهران بدرخشد.

به گزارش كارگزاران، شهردار تهران در مراسم كلنگ زني «باغ هنر» خاطرنشان كرد: در بخش مذهبي تپه‌هاي عباس‌آباد، مجموعه مصلي تهران قرار دارد كه البته شهرداري تهران مسووليت و نقشي در ساخت آن ندارد و من به عنوان يك شهروند و مدير شهر اعلام مي‌كنم كه شهرداري تهران اين آمادگي را دارد كه هر اقدام لازم و همكاري را در راستاي تكميل و آماده‌سازي اين مجموعه بزرگ داشته باشد تا در كمترين زمان ممكن انجام شود.
وي اظهاركرد: در بخش فرهنگي و هنري تپه‌هاي عباس‌آباد نيز «باغ موزه دفاع مقدس» كه تا دهه فجر افتتاح خواهد شد و «باغ موزه بانك ملي» كه مجموعه‌اي از طلا و جواهرات برخي از اقلام گرانقيمت در آن نگهداري مي‌شود، افتتاح مي‌شود و تبديل به مجموعه‌اي كم‌نظير در دنيا خواهد شد. در اين مجموعه همچنين «باغ كتاب»، «كتابخانه ملي» و «باغ نمايش» نيز قرار دارد.
قاليباف تصريح كرد: به دليل آنكه بخشي از زمين تپه‌هاي عباس‌آباد توسط اتوبان شهيد مدرس جدا شده است، مجموعه تفريحي «تپه‌هاي عباس‌آباد» به ضلع غربي مجموعه منتقل شده و بدين ترتيب «پارك آب و آتش»، «پارك بنادر»،« مجموعه منظومه‌شمسي» و «پارك جست‌وجو» در اين محدوده قرار مي‌گيرد و تا پايان سال نيز طبق قول قبلي آماده بهره‌برداري مي‌شود. وي اضافه كرد: همچنين پلي زيبا با طراحي مدرن براي اتصال بخش غربي و شرقي و گذر از روي اتوبان مدرس در نظر گرفته شده است، كه عابران و گردشگران مي‌توانند به صورت پياده يا از طريق وسايل سنتي تعبيه شده در آنجا از اين گذر عبور كنند. شهردار تهران با اشاره به حضور خود در مجموعه «تالار بزرگ وزارت كشور» تاكيد كرد: اين مجموعه به‌رغم بزرگ بودن و قابليت‌هاي فراواني كه دارد، براي استفاده فرهنگي مناسب نيست و متاسفانه چنين فضاهاي بزرگ و همراه با امكانات لازم در شهر تهران بسيار محدود است، به همين دليل سالن استاندارد و مكانيزه پنج هزار نفري «باغ هنر» در اين مجموعه طراحي شده است كه با احتساب بخش روباز آن بيش از هشت هزار نفر را در خود جاي مي‌دهد. براساس اين گزارش، شركت نوسازي عباس‌آباد روز گذشته در كنار محل كلنگ‌زني پروژه تايمر روزشمار پروژه را به مدت 787 روز نصب و روشن كرده بود، اما با اظهارات شهردار تهران روزشمار خاموش شد. قاليباف در اين مراسم اعلام كرد: زمان اعلام شده براي تكميل پروژه «باغ هنر» قبل از توافقات من با پيمانكار و كارفرماي آن اعلام نمي‌شود، اما پس از تصميم‌گيري در مورد اين زمانبندي، روز شمار اين پروژه نصب خواهد شد.
وي خطاب به خبرنگاران اعلام كرد: علت اينكه در مورد زمانبندي تاكيد دارم اين است كه خبرنگاران با حساسيت خاصي اين موضوع را پيگيري مي‌كنند. مثلا حدود 12 سال بود كه برج ميلاد در گوشه‌اي از شهر باد و خاك مي‌خورد و هيچكس هم از كسي نمي‌پرسيد كه در مورد آن‌چه كاري كرده‌اند، اما در اين 30 ماه كه شهرداري تهران اين پروژه را فعال كرده است و پيشرفت كار خوب است، هميشه از ما در مورد اين پروژه سوال مي‌كنند در حالي‌كه شهرداري تهران اين پروژه را با سختي و مشكلات زياد تحريم‌ها در مورد آسانسور، شيشه‌هاي سازه و برخي تجهيزات ديگر انجام داده است.
قاليباف در مورد زمان تكميل پروژه باغ هنر گفت: بجز سالن اجتماعات پنج هزار نفري مابقي پروژه 30 ماهه آماده مي‌شود، اما اين سالن به دليل ويژگي‌ها و امكانات خاصي كه نياز دارد، به زمان بيشتري احتياج خواهد داشت.
مسووليت شهر آفتاب با شهرداري تهران نيست
شهردار تهران همچنين در جمع خبرنگاران، با تاكيد بر اينكه خبرنگاران در مورد مسووليت اجراي شهر آفتاب دچار اشتباه شده‌اند، گفت: مسووليت شهر آفتاب با شهرداري تهران نيست!
قاليباف در پاسخ به سوال ايسنا كه چرا شهرداري تهران نمونه همين سرمايه‌گذاري را در پروژه «شهر آفتاب» كه مدت‌هاست در جنوب تهران شروع شده انجام نمي‌دهد، تا اين پروژه نيز اجرا شود؟ توضيح داد: در حال حاضر پروژه نمايشگاه بين‌المللي شهر تهران همانند يك كارگاه فعال است و با سرمايه‌گذاري شهرداري تهران انجام مي‌شود. وي يادآورشد: سه ماه قبل اعلام كرديم كه قرارداد سرمايه‌گذاري شهر آفتاب در نيمه اول امسال امضا مي‌شود و در حال حاضر موافقتنامه اوليه آن امضا شده و در چند روز آينده نهايي مي‌شود.
شهردار تهران با تاكيد بر اينكه مسووليت شهر آفتاب با شهرداري تهران نيست و اين مجموعه چند 10 هزار هكتاري متعلق به آستان امام خميني (ره) است، تصريح كرد: شهرداري تهران فقط در بخش نمايشگاه بين‌المللي مسووليت اجرايي دارد.
وي در پاسخ به اين سوال كه اگر مجموعه پروژه«شهر آفتاب» متعلق به شهرداري تهران نيست، چرا شما كلنگ آن را بر زمين زده‌ايد و چرا مصوبه شوراي شهر تهران را دارد؟ بيان كرد: به نظر مي‌رسد خبرنگاران در مورد بخش‌هاي مختلف اين پروژه دچار اشتباه شده‌اند، شهر آفتاب مجموعه‌اي شهري با نوعي جديد از طراحي است كه حدود هشت ماه قبل كلنگ آن بر زمين زده شده است و مديريت آن بر عهده آستان مقدس حضرت امام خميني(ره) است و موضوع اين پروژه در شوراي عالي شهرسازي و معماري نيز مطرح و به تصويب رسيده است.
قاليباف خاطرنشان كرد: شهرداري تهران در اين مجموعه به عنوان منطقه 23 شهر تهران امورات شهري اين منطقه را كنترل و نظارت مي‌كند، اما وظيفه‌اي در مورد ساخت شهر آفتاب ندارد. وي ادامه داد: به نظر مي‌رسد لازم است دوستان در مجموعه طرح جامع شهر تهران، توضيحات لازم را در مورد شهر آفتاب به شما بدهند، چرا كه برداشت شما از اين مجموعه درست نبوده است.
سرمايه‌گذار فاز دوم برج ميلاد به زودي انتخاب مي‌شود
قاليباف در پاسخ به اين سوال كه برخي از آگهي‌هاي تبليغاتي براي فروش بخش‌هايي از مراكز تجاري برج ميلاد ديده شده است، اذعان كرد: 13 هزار مترمربع بناي بالاي برج هيچگاه به معناي واگذاري قطعي به فروش نرفته است و ملكيت آن براي شهرداري تهران است، اما مغازه‌ها و برندهايي كه متقاضي حضور در اين مجموعه‌ از برج هستند، مي‌توانند براي مدت مشخصي آن را اجاره كنند، ضمن اينكه عمده اين فضاها متعلق به بخش‌هاي فرهنگي و هنري است و فقط لابي پايين برج مي‌تواند براي مدت دو تا پنج سال اجاره طولاني مدت شود، اما هيچ فروش متري در اين محدوده برج صورت نمي‌گيرد.
وي اظهار كرد: در فاز دوم برج ميلاد كه شامل مركز تجاري و هتل آن مي‌شود، به دليل آنكه سرمايه‌گذار خصوصي در اين مجموعه فعال مي‌شود، طبيعتا همه اقدامات را بخش خصوصي انجام مي‌دهد. شهردار تهران گفت: مناقصه انتخاب سرمايه‌گذار فاز دوم برگزار شده و به زودي انتخاب مي‌شود.
 دوشنبه 8 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 140]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن