تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 28 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):همه خوبى‏ها با عقل شناخته مى‏شوند و كسى كه عقل ندارد، دين ندارد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806943992




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نقش صنعت گردشگري در توسعه اقتصاد از ديدگاه صاحبنظران يزدي


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: نقش صنعت گردشگري در توسعه اقتصاد از ديدگاه صاحبنظران يزدي
مسوولان،كارشناسان و صاحبنظران مي گويند:صنعت گردشگري نقشي اساسي در توسعه اقتصاد كشورها دارد، به طوريكه توجه به آن موجب افزايش درآمد و اشتغال مي شود.


به اعتقاد آنها،اين صنعت امروزه حرف اول را دردنيا مي زند و كشورهاي صنعتي مانند ژاپن ، آمريكا و فرانسه بيشترين درآمد خود راازاين راه كسب مي كنند.
به گفته كارشناسان،گرچه ايران از نظر ظرفيت گردشگري و آثار تاريخي رتبه ششم جهان را دارد اما از نظر درآمد در اين بخش رتبه 60 را داراست.
رييس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع گردشگري استان يزد گفت: جهانگردي براي همه كشورها داراي اهميت زيادي است به همين دليل امروزه توجه به برنامه ريزي و توسعه منابع طبيعي، اولويت دارد.
"عزيزالله سيفي"روزدوشنبه به مناسبت هفته گردشگري در گفت و گو با ايرنا افزود:براي شكوفايي اقتصادي،فرهنگي،اجتماعي و رسيدن به توسعه پايدار اين صنعت، توجه به جاذبه هاي طبيعي و اكوتوريسم از اهميت خاصي برخودار است.
وي رفع موانع فراروي سرمايه گذاران در ساخت هتل ها، مهمانسراهاو مجتمع هاي بين راهي را از مهمترين راهكارهاي توسعه صنعت گردشگري استان يزد بيان كرد.
سيفي با بيان اينكه امروزه هتلداري در صنعت گردشگري ازاهميت خاصي برخوردار است،گفت:بهبود استانداردها در واحدهاي اقامتي و خدماتي بايد اولويت داشته باشد.
رييس سازمان ميراث فرهنگي ، صنايع دستي و گردشگري استان يزد گفت: استان داراي آثار باستاني ارزشمندي است كه از لحاظ معماري مورد توجه گردشگران داخلي و خارجي است.
وي افزود: در راستاي رونق صنعت گردشگري بايد مناطق كمتر توسعه يافته كه داراي پتانسيل ها بالاي گردشگري است، مورد توجه قرار گيرد.
سيفي با بيان اينكه برنامه ريزان توجه جدي به اين صنعت دارند، تصريح كرد: بيشترين درآمد سرانه كشورهاي توسعه يافته از صنعت گردشگري است.
رييس سازمان ميراث فرهنگي استان يزد، ظرفيت هاي صنعت گردشگري استان را خوب توصيف كرد.
سيفي به عملكرد دولت نهم در بخش صنعت گردشگري استان يزد اشاره كرد و گفت: در اين دوره تعداد هتل هاي استان از 25 باب با يكهزار و 412 تخت به 40 باب با دو هزار و 600 تخت رسيده است.
وي گفت:واحدهاي پذيرايي بين راهي نيز از 27 واحد به50 واحد و رستواران ـ هاي سنتي و ييلاقي از 10 به 17 واحد افزايش يافته است.
سيفي با بيان اينكه آمار گردشگران داخلي و خارجي نيز در حال افزايش است، افزود:آمار ورودي گردشگران خارجي از 19 هزار نفر در سال 84 به23 هزار نفر در حال حاضر افزايش يافته است.
معاون گردشگري سازمان ميراث فرهنگي،صنايع دستي و گردشگري استان يزد نيز گفت: جهان امروزه به سمت توسعه صنعت گردشگري روي آورده است چرا كه با كمترين هزينه در اين بخش بيشترين درآمد كسب مي شود.
"علي اكبر كاظمي"افزود: دست اندركاران صنعت گردشگري كشورمان نيز طي سالهاي گذشته سرمايه گذاري خوبي دراين بخش كرده اند اما مهم اين است كه بايد گردشگري به عنوان صنعت مادر مورد توجه قرار گيرد.
وي با بيان اينكه دولت دراين راستا اقدامات تشويقي خوبي براي بخش خصوصي انجام مي دهد ، اعطاي تسهيلات كم بهره با باز پرداخت طولاني مدت را از جمله اين اقدامات بيان كرد.
كاظمي نقش مرمت و بازسازي آثار و بناهاي تاريخي را در جذب بيشتر گردشگر مهم ارزيابي كرد و گفت: در اين زمينه گام هاي خوبي در استان يزد برداشته شده است.
وي اظهار داشت: در زمينه معرفي آثار و جاذبه هاي تاريخي استان از جمله چاپ كتاب به زبان هاي مختلف دنيا،چاپ پوستر ، بروشور و عكس هاي تاريخي فعاليت هاي خوبي انجام شده است.
كاظمي ، حضور در نمايشگاههاي داخل و خارج براي معرفي جاذبه هاي گردشگري را از ديگر اقدامات دولت در جهت رشد صنعت گردشگري دانست و اظهار داشت: در اين راستا دست اندركاران صنعت گردشگري نيز آموزش هاي تخصصي را فراگرفته اند.
وي با بيان اينكه در گذشته"يزد"با هدف گردشگري مورد توجه گردشگران داخلي و خارجي نبود، گفت: هم اينك اين نگرش تغيير يافته و آنها يزد را به عنوان مقصد و شهر هدف گردشگري مورد توجه خود دارند.
كاظمي، ميانگين حضور گردشگران داخلي و خارجي در استان را به ترتيب سه و دو شبانه روز بيان كرد.
يك كارشناس مسايل گردشگري و جهانگردي هم ، اقدامات انجام شده در زمينه زيرساخت هاي صنعت گردشگري دراستان طي سالهاي گذشته را خوب توصيف كرد و گفت: براي رسيدن به جايگاه اصلي و واقعي هنوز تلاش بسياري مي تواند صورت گيرد.
"هما خورشيدي " افزود: وجود آثار تاريخي و طبيعي منحصر به فرد از جمله شاخص هاي مورد توجه گردشگران است.
وي، سوغات و صنايع دستي خاص استان ، توسعه و افزايش تاسيسات گردشگري از جمله واحدهاي اقامتي و پذيرايي ، رستوران هاي سنتي ، واحدهاي بين راهي و دفاتر خدمات مسافرتي و جهانگردي را از ديگر شاخص ها برشمرد.
خورشيدي اظهاراميدواري كرد:با توجه به افزايش متقاضيان سرمايه گذاري در استان، برگزاري نشست ها و جشنواره هاي مرتبط، برنامه ريزي تورهاي ارزان قيمت در جهت همگاني كردن سفر،توسعه گردشگري پايدار،صدورسفر كارت،چاپ ونشر اقلام تبليغاتي،آموزش شاغلين صنعت گردشگري و ازهمه مهمتر تعامل كليه دست اندركاران شاهد رشد و شكوفايي اين صنعت در سطح كشور و استان يزد باشيم.
معاون عمراني استاندار يزد هم پيشتر گفته بود:حضور گردشگران خارجي فرصت مناسبي براي خنثي كردن جوسازي ها و تبليغات سوء دشمنان عليه كشورمان است.
"سيدمحمد ميرسعيدي"افزود:امروز در دنيا با جوسازي ها و چالش هاي دشمنان روبه رو هستيم كه از طريق رسانه ها و تبليغات بيگانگان صورت مي گيرد.
وي،حضور گردشگران را فرصتي براي معرفي فرهنگ و تمدن ريشه دار كشورمان و بيان پيشرفت ها و واقعيات دانست و گفت: گردشگران پس از بازگشت به كشورشان فرهنگ كشورمان را منتقل خواهند كرد.
ك/4 651/1027/543 شماره 895 ساعت 17:26 تمام
 دوشنبه 8 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 301]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن