تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):کم گویی ، حکمت بزرگی است ، بر شما باد به خموشی که آسایش نیکو و سبکباری و سبب تخفی...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815668108




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

شهردار تهران: حتي يك متر از فضاي برج ميلاد را نفروخته‌ايم مسؤوليت شهر آفتاب با شهرداري تهران نيست! «باغ موزه دفاع مقدس» تا دهه فجر افتتاح مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: شهردار تهران: حتي يك متر از فضاي برج ميلاد را نفروخته‌ايم مسؤوليت شهر آفتاب با شهرداري تهران نيست! «باغ موزه دفاع مقدس» تا دهه فجر افتتاح مي‌شود
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: اجتماعي - شهري

شهردار تهران با تاكيد بر اينكه خبرنگاران در مورد مسئوليت اجراي شهر آفتاب دچار اشتباه شده‌اند، گفت: مسؤوليت شهر آفتاب با شهرداري تهران نيست!

به گزارش خبرنگار«شهري» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، محمد باقر قاليباف امروز دوشنبه پس از بر زمين زدن كلنگ «باغ هنر» درجمع خبرنگاران، گفت: اين آخرين بخش از مجموعه بزرگ تپه‌هاي عباس‌آباد بود كه كلنگ زني آن باقي مانده بود و مابقي پروژه‌هاي آن در در حال انجام است و در زمان‌بندي اعلام شده پايان مي‌يابد.

وي با بيان اين كه حدود چهارميليون متر مربع فضاي فرهنگي در شهر تهران در حال احداث است، افزود: اين مجموعه‌ها شامل مساجد، سالن‌هاي نمايش، آمفي تئاتر و سالن نمايش‌هاي آييني و فرهنگسراها مي‌شود.

مسؤوليت شهر آفتاب با شهرداري تهران نيست

خبرنگاران در مورد شهر آفتاب و مسئوليت شهرداري اشتباه كرده‌اند

قاليباف در پاسخ به سوال ايسنا كه چرا شهرداري تهران نمونه همين سرمايه‌گذاري را در پروژه «شهر آفتاب» كه مدت‌هاست در جنوب تهران شروع شده انجام نمي‌دهد، تا اين پروژه نيز اجرا شود؟ توضيح داد: در حال حاضر پروژه نمايشگاه بين‌المللي شهر تهران همانند يك كارگاه فعال است و با سرمايه‌گذاري شهرداري تهران انجام مي‌شود.

شهردار تهران با تاكيد بر اينكه مسووليت شهر آفتاب با شهرداري تهران نيست و اين مجموعه چند ده هزار هكتاري معتلق به آستان امام خميني (ره) است، تصريح كرد: شهرداري تهران فقط در بخش نمايشگاه بين‌المللي مسووليت اجرايي دارد.

وي در پاسخ به اين سوال كه اگر مجموعه پروژه«شهر آفتاب» متعلق به شهرداري تهران نيست، چرا شما كلنگ آن را بر زمين زده‌ايد و چرا مصوبه شوراي شهر تهران را دارد؟ بيان كرد: به نظر مي‌رسد خبرنگاران در مورد بخش‌هاي مختلف اين پروژه دچار اشتباه شده‌اند، شهر آفتاب مجموعه‌اي شهري با نوعي جديد از طراحي است كه حدود 8 ماه قبل كلنگ آن بر زمين زده شده است و مديريت آن بر عهده آستان مقدس حضرت امام خميني (ره) است و موضوع اين پروژه در شوراي عالي شهرسازي و معماري نيز مطرح و به تصويب رسيده است.

به گزارش ايسنا، قاليباف خاطرنشان كرد: شهرداري تهران در اين مجموعه به عنوان منطقه 23 شهر تهران امورات شهري اين منطقه را كنترل و نظارت مي‌كند، اما وظيفه‌اي در مورد ساخت شهر آفتاب ندارد.

وي ادامه داد: به نظر مي‌رسد لازم است دوستان در مجموعه طرح جامع شهر تهران، توضيحات لازم را در مورد شهر آفتاب به شما بدهند، چرا كه برداشت شما از اين مجموعه درست نبوده است.

قطب‌هاي گردشگري را براي شهر تهران طراحي كرده‌ايم

شهردار تهران در پاسخ به اين سوال كه شهرداري تهران چه اقداماتي را براي جذب توريست و نيازهاي گردشگران داخلي و خارجي در شهر تهران داشته است، اضافه كرد: از جمله اقدامات شهرداري تهران برگزاري تورهاي تهران گردي از دو سال گذشته است. همچنين زمينه‌هاي تشكيل قطب‌هاي گردشگري را در شهر تهران فراهم كرده‌ايم و مجموعه‌هايي نظير برج ميلاد و مجموعه‌هاي در حال احداث تپه‌هاي عباس‌آباد از جمله اين قطب‌هاي گردشگري هستند كه به زودي توجه گردشگران داخلي و خارجي را به سمت خود جلب مي‌كند.

وي اظهاركرد: به عنوان مثال شهرداري تهران تاكنون در تپه‌هاي عباس آباد بيش از270 ميليارد تومان هزينه صرف كرده است، همچنين برخي از اقدامات در مجموعه دامنه «البرز» و اقدامات صورت گرفته در رود دره‌هايي نظير «كن» و «مقصودبيگ» از جمله اين اقدامات است.

حتي يك متر از فضاي برج ميلاد را نفروخته‌ايم

به گزارش ايسنا، قاليباف در پاسخ به اين سوال كه برخي از آگهي‌هاي تبليغاتي براي فروش بخش‌هايي از مراكز تجاري برج ميلاد ديده شده است، اذعان كرد: 13هزار مترمربع بناي بالاي برج هيچگاه به معناي واگذاري قطعي به فروش نرفته است و ملكيت آن براي شهرداري تهران است، اما مغازه‌ها و برندهايي كه متقاضي حضور در اين مجموعه‌ از برج هستند، مي‌توانند براي مدت مشخصي آن را اجاره كنند، ضمن اينكه عمده اين فضاها متعلق به بخش‌هاي فرهنگي و هنري است و فقط لابي پايين برج مي‌تواند براي مدت دو تا 5 سال اجاره طولاني مدت شود، اما هيچ فروش متري در اين محدوده برج صورت نمي‌گيرد.

وي اظهار كرد: در فاز دوم برج ميلاد كه شامل مركز تجاري و هتل آن مي‌شود، به دليل آن كه سرمايه‌گذار خصوصي در اين مجموعه فعال مي‌شود، طبيعتا همه اقدامات را بخش خصوصي انجام مي‌دهد.

شهردار تهران گفت: مناقصه انتخاب سرمايه‌گذار فاز دوم برگزار شده و به زودي انتخاب مي‌شود.

تپه‌هاي عباس‌آباد بزودي نگين درخشان تهران مي شود

به عنوان مدير شهر اعلام مي‌كنم كه آمادگي همكاري براي تكميل مصلي تهران در كوتاه‌ترين زمان را دارم

به گزارش ايسنا، وي همچنين در مراسم كلنگ زني «باغ هنر» خاطرنشان كرد: از روز اول فعاليت در شهرداري تهران بر اين موضوع تاكيد داشتيم كه شهرداري تهران فقط يك نهاد خدماتي نيست و به روح و كالبد شهر به طور همزمان مي‌پردازد چرا كه انسانها بايد رشد و تعالي روحي خود را در شهر داشته باشند و بايد نيازهاي مادي و معنوي و مسايل فرهنگي و هنري در زندگي آنها به شكلي مستمر وجود داشته باشد.

قاليباف افزود: بر طبق هدف‌گذاري‌هاي طرح جامع فضاهاي كالبدي در بعد فضاهاي فرهنگي تلاش شده است تا شهر را به گونه‌اي طراحي كنيم كه خانه به خانه در مسايل فرهنگي رسيدگي و انجام وظيفه صورت گيرد.

وي عنوان كرد: تپه‌هاي عباس‌آباد بزودي تبديل به قطب فرهنگي، مذهبي و هنري شهر تهران در مقياس فراملي مي‌شود و همچون نگيني در شهر تهران مي‌درخشد.

شهردار تهران يادآورشد: در بخش مذهبي اين مجموعه مصلي تهران قرار دارد كه البته شهرداري تهران مسووليت و نقشي در ساخت آن ندارد و من به عنوان يك شهروند و مدير شهر اعلام مي‌كنم كه شهرداري تهران اين آمادگي را دارد كه هر اقدام لازم و همكاري را در راستاي تكميل و آماده سازي اين مجموعه بزرگ داشته باشد تا در كمترين زمان ممكن انجام شود.

«باغ موزه دفاع مقدس» تا دهه فجر افتتاح خواهد شد

مجموعه بخش هاي تفريحي تپه‌عباس‌آباد تا پايان سال افتتاح مي‌شود

پلي مدرن و زيبا با عبود از روي اتوبان مدرس شرق وغرب تپه‌هاي‌عباس‌آباد را به هم وصل مي كند

وي اظهاركرد: در بخش فرهنگي و هنري تپه‌هاي عباس آباد نيز «باغ موزه دفاع مقدس» كه تا دهه فجر افتتاح خواهد شد و «باغ موزه بانك ملي» كه مجموعه‌اي از طلا و جواهرات برخي از اقلام گرانقيمت در آن نگهداري مي‌شود، افتتاح مي‌شود و تبديل به مجموعه‌اي كم نظير در دنيا خواهد شد. در اين مجموعه همچنين «باغ كتاب»، «كتابخانه ملي» و «باغ نمايش» نيز قرار دارد.

قاليباف تصريح كرد: به دليل آن كه بخشي از زمين تپه‌هاي عباس آباد توسط اتوبان شهيد مدرس جدا شده است، مجموعه تفريحي «تپه‌هاي عباس آباد» به ضلع غربي مجموعه منتقل شده و بدين ترتيب «پارك آب و آتش » ، «پارك بنادر» ،« مجموعه منظومه شمسي » و «پارك جست‌وجو» در اين محدوده قرار مي‌گيرد و تا پايان سال نيز طبق قول قبلي آماده بهره‌برداري مي‌شود .

وي اضافه كرد: همچنين پلي زيبا با طراحي مدرن براي اتصال بخش غربي و شرقي و گذر از روي اتوبان مدرس در نظر گرفته شده است، كه عابران و گردشگران مي‌توانند به صورت پياده و يا از طريق وسايل سنتي تعبيه شده در آنجا از اين گذر عبور كنند.

شهردار تهران با اشاره به حضور خود در مجموعه «تالار بزرگ وزارت كشور» تاكيد كرد: اين مجموعه عليرغم بزرگ بودن و قابليت‌هاي فراواني كه دارد، براي استفاده فرهنگي مناسب نيست و متاسفانه چنين فضاهاي بزرگ و همراه با امكانات لازم در شهر تهران بسيار محدود است، به همين دليل سالن استاندارد و مكانيزه 5 هزار نفري «باغ هنر» در اين مجموعه طراحي شده است كه با احتساب بخش رو باز آن بيش از 8 هزار نفر را در خود جاي مي‌دهد.

روز شمار «باغ هنر» فعلا خاموش شد

برج ميلاد 12 سال گوشه‌اي از شهر باد وخاك مي‌خورد و هيچكس سراغي از آن نمي‌گرفت اما حالا همه نسبت به آن حساس شده‌اند

افتخار مي‌كنيم كه رسانه‌ها به عنوان نمايندگان افكار عمومي از ما توضيح مي‌خواهند

به گزارش ايسنا، شركت نوسازي عباس آباد امروز در كنار محل كلنگ زني پروژه تايمر روز شمار پروژه را به مدت 787 روز نصب و روشن كرده بود اما با اظهارات شهردار تهران روز شمار خاموش شد.

قاليباف در پايان صحبت‌هاي خود تصريح كرد: زمان اعلام شده براي تكميل پروژه «باغ هنر» قبل از آن صحبت و توافقات من با پيمانكار و كارفرماي آن اعلام نمي‌شود، اما پس از تصميم‌گيري در مورد اين زمان‌بندي، روز شمار اين پروژه نصب خواهد شد.

قاليباف ادامه داد: بجز سالن اجتماعات 5 هزار نفري مابقي پروژه 30 ماهه آماده مي‌شود، اما اين سالن به دليل ويژگي‌ها و امكانات خاصي كه نياز دارد، به زمان بيشتري احتياج خواهد داشت.

وي خطاب به خبرنگاران اعلام كرد: علت اين كه در مورد زمان‌بندي تاكيد دارم اين است كه خبرنگاران با حساسيت خاصي اين موضوع را پيگيري مي‌كنند. مثلا حدود 12 سال بود كه برج ميلاد در گوشه‌اي از شهر باد و خاك مي‌خورد و هيچكس هم از كسي هم نمي‌پرسيد كه در مورد آن چه كاري كرده‌اند، اما در اين 30 ماه كه شهرداري تهران اين پروژه را فعال كرده است و پيشرفت كارخوب است، هميشه از ما در مورد اين پروژه سوال مي‌كنند در حالي كه شهرداري تهران اين پروژه را با سختي و مشكلات زياد تحريم‌ها در مورد آسانسور، شيشه‌هاي سازه و برخي تجهيزات ديگر انجام داده است.

شهردار تهران خاطرنشان كرد: حالا كه پروژه را تمام كرده‌ايم و قرار بود روز پنجشنبه افتتاح شود، به دليل قرار گرفتن در مابين تعطيلات به روز سه شنبه موكول شد اما بازهم برخي به دنبال پيدا كردن يك ايراد هستند و مي‌خواهند حتي تا لحظه آخر نكته‌اي را در اين ميان پيدا كنند.

وي ادامه داد: البته ما افتخار مي‌كنيم كه رسانه‌ها به عنوان نمايندگان افكار عمومي از ما توضيح مي‌خواهند و ما هم به وعده‌هاي خود عمل مي‌كنيم.

انتهاي پيام
 دوشنبه 8 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 118]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن