تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 25 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):همه گناهان گذشته كسى كه از روى ايمان و براى رسيدن به ثواب الهى معتكف شود، آمرزي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806586669




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

30دقيقه نيمكت نشيني جباري و پيروزي ميليمتري قبل از شهرآوردخودزني به سبك قلعه نويي


واضح آرشیو وب فارسی:سياست روز: 30دقيقه نيمكت نشيني جباري و پيروزي ميليمتري قبل از شهرآوردخودزني به سبك قلعه نويي


مهدي خسروي
در حالي كه نمايش خيره‌كننده استقلا‌ل در هفته گذشته هواداران اين تيم را نسبت به بردي آسان و حتي پرگل در برابر راه‌آهن اميدواركرده بود خودزني به سبك امير قلعه نويي نزديك بود آبي‌ها را پيش از بازي برابر حريف ديرينه در بحراني عميق فرو برد.
تركيب اوليه استقلا‌ل و نيمكت نشيني مجتبي جباري كه درپي قهر و آشتي بچه‌گانه دو برسه چك برگشت خورده‌اش رقم خورده‌بود از همان ابتدا شب سختي را پيش روي استقلا‌ل قرار داد.خط مياني استقلا‌ل گويي يك حلقه مفقود داشت كه نبود همان حلقه كارخودش را كرد و بي نظمي تاكتيكي استقلا‌ل را در نبود جباري كاملا‌ عيان كرد.
پيش ازگل راه‌آهن كه بر اثراشتباه طالب‌لو و پيروز قرباني بدست آمد امير قلعه نويي به درستي اشتباهش را فهميده بود.دقايقي پيش از اين گل مجتبي جباري و علي عليزاده روي پيست تارتان ورزشگاه آزادي خود را گرم مي‌كردند كه با دستور سرمربي وارد بازي شوند.پس از گل بود كه 10 دقيقه طوفاني استقلا‌ل شروع شد.با ورود مجتبي جباري دوباره نظم و حركت تركيبي درتيم ميزبان ديده شد وهمين مسئله باعث شده روي يك ارسال دقيق پيروز قرباني كه تا هجده قدم حريف به پيش آمده بود گل مساوي وارد دروازه راه‌آهن كند و در كمتر از 7 دقيقه ديگر آرش برهاني با ضربه‌اي مهار نشدني طاق دروازه نامداري را فرو ريخت تا ثابت كند گلزني هفته گذشته او اتفاقي نبوده است.
پس از اين دو گل بار ديگر استقلا‌ل پاپس‌كشيد و دوباره براي دقايقي توپ و ميدان را در اختيار شاگردان داود مهابادي قرار داد اما حملا‌ت جسته و گريخته راه‌آهن نمي‌توانست براي استقلا‌ل خطري ايجاد كند.
البته تا پايان ديدار هر دو تيم موقعيت‌هاي خطرناكي را از دست دادند تا درنهايت بازي درهمان نتيجه دوبر يك خاتمه يابد.مهمترين موقعيت راه‌آهن را درپايان بازي ديرك دروازه‌طالب لو هدر داد و موقعيت‌هاي استقلا‌ل رابرهاني و اكبرپور كه نشان دادند براي رسيدن به يك مهاجم چهارچوب شناس هر دو راه درازي را در پيش دارند.

دفاع دريك سوم دفاعي ريسك امير قلعه‌نويي
در اين ديدار استقلا‌ل به وضوح حريف خود را تا پشت محوطه جريمه آزاد مي‌گذاشت اما درهمين منطقه لا‌يه‌هاي دفاعي اين تيم به شكلي بود كه اجازه نفوذ به مهاجمان راه‌آهن را نمي‌داد.
اين شيوه دفاع كردن ريسك بسيار بالا‌يي دارد چرا كه با كوچكترين اشتباه خطري جدي دروازه را تهديد مي‌كند اما به نظر مي‌رسد در شرايط فعلي براي استقلا‌ل بهترين شيوه هماني باشد كه شنبه شب در ورزشگاه آزادي ديديم.بازي كردن با 3 دفاع فضاهاي باز زيادي را براي مهاجمان سرعتي تيم مقابل ايجاد مي‌كند و راه‌جلوگيري از استفاده حريف بكارگيري ومدافعان سرعتي و يا چيدمان لا‌يه‌هاي متعدد دفاعي است.
از آنجا هر 3 مدافع استقلا‌ل نشان داده‌اند فاقد فاكتور سرعت هستند و به راحتي دركورس‌هاي نفربه نفر جا مي‌مانند بايد براي پركردن فضاهاي خالي بين آنها از عناصر دفاعي ديگري نظير كاظمي واكبري نيز استفاده كرد.
اما آنچه استقلا‌ل را به نتيجه‌گيري ازاين سيستم اميدوار مي‌كند برخورداري از‌هافبك‌هايي نظير جباري و جان واريو است. هافبك‌هايي كه درارسال پاس‌هاي عمقي درفواصل زياد تبحر دارند و با اتكا به سرعت‌مهاجماني نظير برهاني و اكبرپور هر توپ ربايي در يك سوم دفاعي استقبال مي‌تواند تبديل به ضد حمله‌اي خطرناك شود كه باتوجه به جلوكشيدن تيم حريف احتمال موفقيت آبي‌ها را چندبرابر مي‌كند استقلا‌ل در شرايطي بازي مقابل راه‌آهن را با پيروزي پشت سر گذاشت كه هنوز تركيب ايده‌آل خود را پيدا نكرده است و امير قلعه نويي هنوز نمي‌داند با كدام مهاجمين مي‌خواهد بازي را شروع كند و در پي مقاطع مختلف بازي آنها چه كارايي خاصي خواهند داشت.
تركيب عباسفرد- برهاني به سرعت اميرقلعه نويي را مجاب كرد تا از سياوش اكبرپور در كنار برهاني سود ببرد اما جواب ندادن اين راه‌حل عليزاده را راهي ميدان كرد تا بارديگر علا‌قه سرمربي آبي‌پوشان را به استفاده همزمان ازيك مهاجم سرعتي و يك مهاجم فيزيكي نشان دهد.
دردسر ديگر استقلا‌ل در خط مياني اين تيم است.آنها بايد براي مهار پتروويچ و علي كريمي در بازي هفته آينده فكري بكنند.حضور حسين كاظمي اگر چه مي‌تواند درمهار اين دو بازيكن تاثيرگذار باشد اما قطعا از بار تهاجمي استقلا‌ل كم مي‌كند چرا كه در اين شرايط آنها يا بايد يدالله اكبري را روي نيمكت بنشانند ويا اينكه با يك مهاجم بازي كنند كه در هر دو حالت قواي تهاجمي استقلا‌ل ضعيف مي‌شود.
از سوي ديگر استفاده نكردن از حسين كاظمي اگر چه خلا‌قيت وابتكار عمل ميانه ميدان در طراحي حملا‌ت پر دامنه را در اختيار استقلا‌ل قرار مي‌دهد اما باعث غفلت از كريمي،پتروويچ وحتي نيكبخت مي‌شود كه اين مسئله اصلا‌ پيامدهاي خوبي براي استقلا‌ل نخواهد داشت.
اين سردرگمي در چيدن نفرات تيم اگر چه براي قلعه نويي آزاددهنده است امابراي آناليزورهاي تيم رقيب هم ناراحتي‌هايي را به دنبال دارد چرا كه هيچ كدام آن‌ها نمي‌توانند به صورت قطعي روي تركيب استقلا‌ل كار كنند و راه‌هاي مقابله با آن را بيابند.
تعويض‌‌هاي قلعه نويي در شب بازي با راه‌آهن اگر چه گمراه كننده بود اما تا حدودي او را به تركيب دلخواهش براي بازي پيروزي راهنمايي كرد.

درحاشيه
پيش از شروع بازي از پيشكسوتاني كه در هر دو تيم استقلا‌ل و راه‌آهن بازي كرده‌اند تقدير شد كه مشهورترين آنها اميرقلعه نويي و داوود مهابادي،مربيان دو تيم بودند.
‌VIP ورزشگاه آزادي علا‌وه بر بازي‌هاي قبلي استقلا‌ل كه اميدوار رضايي و نفريه،دو عضو هيئت مديره استقلا‌ل را در خود جاي داده بود اين بار شاهد حضور علي انصاري،عضو جديد و متمول هيئت مديره بود. بين دو نيمه بازي علي انصاري كه نسخه ديگري از حسين هدايتي در پيروزي است بارها از سوي هواداران تشويق شد.
تشويق‌هاي مكرر تماشاچيان كه خواهان حضور مجتبي جباري بودند روزهايي را تداعي مي‌كرد كه تمام سكوهاي آزادي نام علي سامره را فريادمي‌زدند و او از روي نيمكت شاهد بازي نه چندان دلچسب رضا عنايتي و سياوش اكبرپور بود اما سماجت امير قلعه نويي درنهايت ازاين دو بازيكن زوجي ساخت كه براي هر خط دفاعي آزاردهنده بود.بايد ديدآيا اين بار هم قلعه‌نويي دراين زمينه موفق مي‌شود يا خير؟

اشتباه چهار ساله اميرخان
قلعه‌نويي: 18 سال در استقلا‌ل بودم مي‌گويند استقلا‌لي نيست
قلعه‌نويي درباره داربي روز جمعه تهران گفت: داربي همواره شرايط مخصوص به خود را دارد، هر چند كه معتقدم بازي مقابل پيروزي، آسان‌تر از بازي برابر راه‌آهن است. چرا كه در داربي بازيكنان خود وظيفه‌شان را مي‌دانند و كادرفني مشكل چنداني ندارد. ما بايد تنها كمي بر روي مسايل روحي و رواني و فني مربوط به اين بازي كار كنيم، اما بازيكنان به اندازه كافي انگيزه و تلا‌ش لا‌زم را براي اين بازي خواهند داشت. ‌
وي افزود: در هر صورت معتقدم بازيكنان استقلا‌ل بايد نگرش خود را تغيير دهند و درك كنند كه در يكي از پرافتخارترين تيم‌هاي آسيا بازي مي‌كنند، در واقع مشكل ما همين تغيير نگرش بازيكنان است.قلعه‌نويي در پايان با تقدير از محمدحسن انصاري‌فرد مديرعامل باشگاه راه‌آهن گفت: تنها دو سال در راه‌آهن بازي كردم، با اين حال اين باشگاه از من تقدير كرد اما، 18 سال است كه در باشگاه استقلا‌ل هستم و دو پاي خود را براي اين باشگاه داده‌ام اما، عده‌اي مي‌گويند كه قلعه‌نويي استقلا‌لي نيست. ‌
در سابقه طولا‌ني مدت قلعه نويي به عنوان بازيكن و مربي در باشگاه استقلا‌ل ترديدي وجود ندارد اما تاريخ نشان مي دهد مجموعه حضور وي در اين باشگاه كمتر از 14 سال است.امير قلعه نويي سال 68 پيراهن استقلا‌ل را بر تن كرد و تا سال 76 در اين باشگاه حضور داشت. او مجموعا 8 سال براي اين تيم بازي كرد. پس از آن يك فصل به عنوان دستيار ناصر حجازي در اين تيم كار كرد و سه فصل از 82 تا 84 هدايت اين تيم را در دست داشت.قلعه نويي مدت كوتاهي در سال 80 سرمربي استقلا‌ل بود و چند ماه ابتدايي فصل 85 هم به عنوان مديرفني اين باشگاه فعاليت كرد.مجموع حضور اين مربي در باشگاه استقلا‌ل كمتر از 14 سال است.
 دوشنبه 8 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سياست روز]
[مشاهده در: www.siasatrooz.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 105]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن