تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):بر خداوند است كه هيچ گرفتارى به زيارت من نيايد مگر آن كه او را شادمان بازگردانم و...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814701242




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

از سوي قاضي صورت گرفت درخواست مجازات مشابه براي جوان اسيدپاش


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: از سوي قاضي صورت گرفت درخواست مجازات مشابه براي جوان اسيدپاش
خبرگزاري فارس: جواني كه متهم است با پاشيدن اسيد به صورت يك دختر جوان باعث كور شدن وي شده است از سوي قاضي واحد اظهارنظر دادسراي امور جنايي با درخواست اعمال مجازات شبيه روانه دادگاه شد.


به گزارش خبرنگار اجتماعي فارس، ساعت 16 عصر 10 آبان‌ سال 83 مأموران مركز فوريت‌هاي پليسي110 تهران بزرگ با تماس شهروندان از يك مورد اسيد پاشي با خبر شدند.
مأموران با حضور در محل وقوع حادثه در خيابان رسالت و انجام تحقيقات اوليه دريافتند دختر جواني به نام آمنه از سوي فردي مورد اسيدپاشي قرار گرفته است.
با انتقال آمنه به بيمارستان، تلاش پزشكان براي درمان وي آغاز شد اما زماني كه آمنه پس از انتقال به بيمارستان‌هاي رسالت و مطهري به بيمارستان لبافي‌نژاد منتقل شد پزشكان اعلام كردند كه ديگر دير شده و چشم چپ آمنه به واسطه غلظت اسيد پاشيده شده كاملا از بين رفته است.
خاكي قاضي واحد اظهارنظر دادسراي امور جنايي تهران در خصوص اين پرونده گفت: با طرح شكايت از سوي اين دختر جوان تحقيقات آغاز و دستورات لازم براي دستگيري فرد اسيد پاش صادر شد.
آمنه در شكايت خود در جلسه طرح شكايتش اعلام كرد: چند ماه قبل وقتي در دانشكده‌ برق يكي از دانشگاه‌هاي سراسري تهران مشغول تحصيل بودم متوجه شدم كه يكي از دانشجويان به اسم مجيد به من علاقه‌مند شده است.
آمنه ادامه داد: پس از طرح اين موضوع توسط اين فرد چندين بار مادرش با منزل ما تماس گرفت اما مادر من به دليل تفاوت‌ زياد سني، فرهنگي و خانوادگي ما پاسخ منفي داد.
شاكي افزود: جواب خودم نيز منفي بود تا اينكه يكي از دوستانم پيشنهاد داد براي تمام كردن موضوع، يك بار رو در رو پاسخ قطعي خود را به او بدهم.
وي گفت: به همين دليل يك روز كه بعد از ايجاد مزاحمت‌هاي فراوان و تماس‌هاي گاه و بيگاه مجيد به محل كارم آمد، به او گفتم كه با فردي عقد كرده‌ام و ديگر سراغ من را نگيرد.
مجيد در مقابل اين ادعاي من خواست كه از همسرم طلاق بگيرم و اظهار كرد كه در صورت عدم جدايي از همسرم مرا خواهد كشت. من تهديدهاي او را جدي گرفتم و همان روز به پليس اطلاع دادم اما پليس گفت تا زماني كه جرمي واقع نشده نمي‌توان وارد عمل شد و او را بازداشت كرد.
آمنه ادامه داد: با گذشت 2 روز از اين ماجرا عصر روز حادثه زماني كه از محل كارم خارج شدم ناگهان فردي مثل سايه از پشت به من نزديك شد و بعد رو به رويم ايستاد، سپس ظرفي سرخ‌رنگ را جلو آورد و مايع به شدت سوزاننده‌ داخل آن را روي صورتم پاشيد.
وي گفت: اول تصور كردم كه آب‌جوش به صورتم ريخته شده است اما وقتي به چند بيمارستان مرا بردند فهميدم اسيد بوده و همان ابتدا چشم چپم از بين رفته است.
شاكي در ادامه شكايت خود، مدعي شد: پزشكان اقدام به تخليه‌ چشم چپم كردند و گفتند كه چشم راستم نيز در شرف نابينايي است. به همين دليل پيشنهاد كردند كه براي درمان به بارسلون بروم كه آن زمان با 8 هزار يورو كه بخشي از آن به صورت كمك از سوي دولت وقت به خانواده‌ام پرداخت شده بود براي درمان به اسپانيا سفر كردم.
وي ادامه داد: در آنجا ‌17 بار مورد جراحي پلاستيك قرار گرفتم و چشم راستم نيز مورد درمان قرار گرفت اما پزشكان اعلام كردند كه اثرات مخرب اسيد تا 5 سال باقي مي‌ماند و به همين دليل يك شب وقتي در خانه بودم ناگهان متوجه شدم داخل حفره‌ چشم راستم چيزي وجود ندارد و به اين ترتيب چشم ديگر خود را هم از دست دادم.
سرانجام مجيد دستگير شد و به محض بازداشت به ارتكاب اسيد پاشي اعتراف كرد و مدعي شد عاشق آمنه بودم و براي آنكه بتوانم وي را براي خودم داشته باشم دست به اين كار زدم.
مجيد صبح روز 7 مرداد سال‌جاري در آخرين جلسه بازجويي گفت: فكر مي‌كردم با اين اقدام به آمنه مي‌رسم، نمي‌خواستم اين طور زندگيش تباه شود.
خاكي گفت: با تكميل شدن تحقيقات از مجيد و مشخص شدن زواياي پنهان اين پرونده براي مجيد قرار مجرميت صادر شد و به با درخواست آمنه پرونده با تقاضاي مجازات شبيه به دادگاه فرستاده شد.
انتهاي پيام/ز
 يکشنبه 7 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 130]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن