تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 10 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):صدقه بلا را برطرف مى كند و مؤثرترينِ داروست. همچنين، قضاى حتمى را برمى گرداند و...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813339835




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رشد 87 درصدي سفر گردشگران خارجي به كشور


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: رشد 87 درصدي سفر گردشگران خارجي به كشور
معاون گردشگري سازمان ميراث فرهنگي گفت: حمايت از سرمايه گذاران داخلي و خارجي براي سرمايه گذاري در حوزه زير ساخت ها و هتل داري از مهم ترين برنامه هاي اين سازمان است.
ملك زاده ، معاون گردشگري سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري در گفت وگو با سايت شبكه خبر گفت: در هفته گردشگري كه از ديروز آغاز شده برنامه هاي مختلفي را در سراسر كشور در دست اجرا داريم و سعي مي كنيم در اين هفته علاقه مندان را با جاذبه هاي گردشگري بيش از پيش آشنا كنيم.

وي ادامه داد: ديروز در اكثر مدارس كشور زنگ ملي گردشگري با هدف آشنايي دانش آموزان و انجمن اوليا و مربيان با ميراث تاريخي، طبيعي، فرهنگي و معنوي و جاذبه هاي گردشگري هر منطقه و استان به صدا در آمد و بازديد از كليه موزه ها، كاخ موزه ها و ابنيه هاي تاريخي سراسر كشور براي علاقه مندان ودوستداران رايگان بود.

ملك زاده افزود: در نخستين روز از اين هفته نمايشگاهي از دستاوردهاي معاونت گردشگري سازمان ميراث فرهنگي افتتاح شد و از تمبر گردشگري هم رونمايي شد.

وي تصريح كرد: در اين هفته سامانه ملي مركز رزرواسيون خانه هاي شخصي و استيجاري، سامانه ملي مركز رزرواسيون سفر كارت ملي نيز راه اندازي مي شود.

وي درباره ديگر برنامه هاي هفته گردشگري گفت: فردا نخستين نمايشگاه عكس گردشگري دانشجويان ايران در كاخ موزه فرهنگي و تاريخي سعد آباد افتتاح مي شود و همزمان با برگزاري اين نمايشگاه، نمايشگاه پكيج سفر هاي همگاني ارزان قيمت هم راه اندازي مي شود و در كنار اين نمايشگاه سفر ، ميزگردهاي تخصصي و در خصوص سفر كارت ملي و سفرهاي همگاني ارزان قيمت با حضور نخبگان و فرهيختگان اين حوزه برگزار مي شود.

معاون گردشگري سازمان ميراث فرهنگي افزود: در طول هفته گردشگري جشنواره غذا و گردشگري را در كاخ نياروان به مدت چهار روز خواهيم داشت كه افتتاحيه جشنواره غذا و گردشگري در روز عيد فطر خواهد بود و برنامه ريزي شده كه در طول هفته گردشگري بيش از 1500 نخبه و فرهيخته حوزه گردشگري در بخش خصوصي و دولتي در اكثر مدارس كشور حضور پيدا كنند و دانش آموزان با جاذبه هاي گردشگري و فرهنگ سفر و گردشگري آشنا كنند.

وي با بيان اين كه در طول اين هفته دانش آموزان در قالب تور با جاذبه هاي گردشگري استان خود آشنا مي شوند ادامه داد: تورهاي مختلفي تحت عنوان تور تهرانگردي براي دانش آموزان برگزار مي شود و دانش آموزان از نزديك با جاذبه هاي شهر خودشان آشنا مي شوند.

ملك زاده در خصوص جايگاه گردشگري ايران گفت: در سال 86 حدود دو ميليون و 171 هزار گردشگر خارجي داشته ايم كه نسبت به سال 84 حدود 87 درصد رشد ورود گردشگران خارجي را به ايران را نشان مي دهد در واقع در سال 84 حدود يك ميليون و 160 هزار گردشگر خارجي از جاذبه هاي ايران ديدن كرده اند.

وي ادامه داد: با توجه به تاييد سازمان جهاني جهانگردي، سازمان كنفرانس اسلامي و 57 كشور اسلامي در ششمين اجلاس وزاري گردشگري كشور هاي اسلامي كه در دمشق برگزار شد از عملكرد گردشگري ايران به خاطر نوآوري در حوزه گردشگري تقدير و تشكر شد و در سايت رسمي جهاني جهانگردي از عملكرد گردشگري ايران تقدير و جمهوري اسلامي ايران به عنوان يكي از كشورهاي موفق در حوزه گردشگري معرفي شد. اين موضوع باعث ارتقا جايگاه گردشگري ايران مي شود و ايران مي تواند مقصد و ميزبان بسياري از گردشگران خارجي باشد.

ملك زاده تصريح كرد: رئيس جامع تورگردانان ايران به رشد 18 تا 25 درصدي ورود گردشگران از كشور هاي مختلف اروپايي و آسيايي به ايران در طول سال 86 و نيمه اول سال 87 اشاره كرده بود.

معاون گردشگري سازمان ميراث فرهنگي اظهار داشت: خوشبختانه با توسعه نرم افزار گردشگري اقدامات خوبي صورت گرفته است كه بسياري از اين كارها از طريق نمايشگاه در طول اين هفته به نمايش گذاشته مي شود.

وي افزود: تدوين 1001 مسير گردشگردي در كشور، تدوين 110 مسير سلامت، تدوين 200 مسير گردشگري زيارت، تدوين بيش از 200 مسير گردشگري روستايي و عشايري، تدوين 580 مسير مقاصد ويژه گردشگري براي گردشگران خارجي به جاذبه هاي ويژه كه بسيار كار مهم و بي نظيري است و شناسايي و تدوين حدود 300 آبشار طبيعي از جمله اقدامات مهم اين حوزه براي توسعه و جذب گردشگر است.

وي همچنين در خصوص توسعه هتلداري استاندارد در كشور افزود: در طول دولت نهم بيش از 98 هزار تخت به تخت هاي كشور اضافه شده است كه اين با 28 سال گذشته برابري مي كند.

وي ادامه داد: رشد هتل سازي و سرمايه گذاري در كشور رو به افزايش است و بايد برنامه ريزي هاي خوبي توسط اين سازمان صورت گيرد و ديگر ارگان ها هم بايد در اين زمينه مساعدت كنند.

ملك زاده گفت: حمايت از سرمايه گذاران داخلي و خارجي براي سرمايه گذاري در حوزه زير ساخت ها و همين طور هتل داري از مهم ترين برنامه هاي اين سازمان است و رئيس جمهور بر اين مورد تاكيد داشتند.
 يکشنبه 7 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 115]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن