تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 7 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نزديك‏ترين شما به من در قيامت: راستگوترين، امانتدارترين، وفادارترين به عهد و پي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812851543




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نظم ده عنوان كرد:پرداخت هزينه كاشت حلزون براي 425 كودك ناشنوا


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: نظم ده عنوان كرد:پرداخت هزينه كاشت حلزون براي 425 كودك ناشنوا
معاون امور توانبخشي سازمان بهزيستي كشور گفت: در تلاش هستيم در حوزه توانبخشي به سمت تدوين پروتكل هاي جديد و اثربخش حركت كنيم كه بتواند به معناي واقعي ناشنوا را توانا كند .

به گزارش خبرنگار مهر ، دكتر كاظم نظم ده در مراسمي كه به مناسبت هفته جهاني ناشنوايان عصر امروز در سالن اجتماعات سازمان حج و زيارت برگزار شد، گفت: ما نمي خواهيم زبان اشاره و سبك هاي توانبخشي را زير سئوال ببريم اما بايد در كشور مدل هاي متنوع توانبخشي بروز كند و عزيزان ناشنوا از اين بين حق انتخاب داشته باشند.

معاون امور توانبخشي سازمان بهزيستي كشور گفت: در تمامي معلوليت ها بخصوص در اختلالات شنوايي بايد سه حوزه پيشگيري، درمان و توانبخشي از هم جدا نشوند به صورتي كه سال جاري اين فرايند را به سبك خوبي شروع كرديم.

نظم ده تصريح كرد: در حوزه پيشگيري كه شروع آن از سال 84 بود تنها 30 هزار نفر را تحت پوشش داشتيم كه اين تعداد در سال 86 به 70 هزار نفر ارتقا پيدا كرد كه مطمئنا در سال جاري نيز افزايش مي يابد.

وي افزود: همچنين در حوزه درمان براي اولين بار در سال جاري بحث كمك هزينه براي كاشت حلزون انجام شد كه نزديك به 900 تا 1000 كودك بدين منظور كانديد شدند و آنان را تحت پوشش قرار داديم و براي 425 كودك ناشنوا هزينه كاشت حلزون پرداخت شد كه اين امر همچنان ادامه دارد.

معاون امور توانبخشي سازمان بهزيستي كشور افزود: در بحث توانبخشي نيز توسعه مراكز خانواده و كودك ناشنوا از سياست هاي به ثمر رسيده در سازمان بوده است كه رشد چشمگيري نيز داشته است.

نظم ده با اشاره به اينكه در گذشته پروتكل هاي توانبخشي بعد از كاشت حلزون محدود به شهر تهران بوده است،عنوان كرد: خانواده هايي كه كودكان آنها براي دريافت كاشت حلزون كانديد مي شدند بايد از شهرهاي دور به تهران كوچ مي كردند كه اين مسئله مشكلات زيادي را براي آنها بدنبال داشت.

وي افزود: از طرفي عدم انجام پروتكل بعد از كاشت حلزون تنها آزار رساندن به كودكان بود كه با توجه به اين مسائل در تلاش هستيم تا پايان امسال تمام استانها حداقل در مراكز خود اين خدمات را ارائه دهند.

معاون امور توانبخشي با اشاره به نقش مراكز خانواده و كودكان ناشنوا در ارايه خدمات ، خاطرشان كرد: از جمله اقدامات ديگر سازمان بهزيستي تامين بخشي از هزينه هاي دانشجويان ناشنوا در دانشگاههاي غيردولتي بود ه است كه 1460 دانشجو با اختلالات شنوايي در مقاطع تحصيلي مشغول به تحصيل هستند كه امسال نيز 40 تا 100 درصد هزينه تحصيل آنان با توجه به بررسي هاي مددكاري پرداخت مي شود.

به گزارش خبرنگار مهر، رئيس ستاد برگزاري مراسم و مناسبت هاي ويژه معلولين نيز در اين مراسم گفت: متاسفانه هنوز مسئله كم شنوايي و اختلالات ناشي از آن به عنوان يك مشكل پنهان است كه افراد را با سنين مختلف دچار مشكلاتي مانند رفتاري، فرهنگي، تحصيلي و بعضا ذهني مي كند.

دوات گران افزود: اقدامات به موقع توانبخشي هدف اصلي سازمان بهزيستي در اين حوزه بوده است كه تا به حال تعداد 14 مركز خانواده و كودك ناشنوا به 38 مركز ارتقا پيدا كرده است كه تا پايان سال جاري نيز به 50 مركز افزايش مي يابد.

وي با اشاره به پيام فدراسيون جهاني ناشنوايان به مناسبت هفته جهاني ناشنوايان ادامه داد: تاكيد اصلي فدراسيون جهاني ناشنوايان در سال 2008 به حقوق افراد دچار ناتوانايي شنوايي است.

رئيس ستاد برگزاري مراسم و مناسبت هاي ويژه معلولين افزود: در اين پيام آمده است براي رسيدن به حقوق انساني و رابطه آن با افراد دچار معلوليت از هر روش ممكن بايد استفاده كرد و در اكثر كشورها از بعد حقوقي، فرهنگي و زبان شناختي براي افراد ناشنوا بايد برنامه هايي تدوين شود.

وي افزود: همچنين فدراسيون جهاني ناشنوايان تاكيد بسياري بر حمايت و توجه دولتمردان ، سياستمداران و عامه مردم به گروه ناشنوايان داشته است.

لازم به ذكر است ، قرار بود اين مراسم با حضور مصري وزير رفاه و تامين اجتماعي و همچنين فقيه رئيس سازمان بهزيستي برگزار شود كه متاسفانه علي رغم وعده قبلي اين افراد حضور نيافتند.
 شنبه 6 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 120]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن