تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم، كليد هر نوشته‏اى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817022651




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

البرادعي خواستار مذاكره مستقيم ايران و آمريكا شد


واضح آرشیو وب فارسی:مردم سالاری: البرادعي خواستار مذاكره مستقيم ايران و آمريكا شد
اتحاديه اروپا مدعي شده است كه ايران علي رغم پافشاري بر صلح آميز بودن برنامه اتمي اش، به توانايي ساخت كلاهك اتمي نزديك مي شود.
اتحاديه اروپا روز چهارشنبه در بيانيه اي كه براي قرائت در نشست 35 عضو شوراي حكام آژانس بين المللي انرژي اتمي در وين تنظيم شد، همچنين مدعي شد كه به نظر مي رسد ايران علي رغم انكارهايش، در گذشته يك برنامه تسليحات اتمي داشته است.
اين بيانيه در حالي در اختيار خبرنگاران قرار گرفت كه شوراي حكام در سومين روز نشست خود به پرونده اتمي ايران پرداخت.
همزمان سرگئي لاوروف وزير خارجه روسيه پس از ديداري با كاندوليزا رايس وزير خارجه آمريكا گفت كه آنها درباره ايران و كره شمالي گفت وگو كرده اند و افزود: «اين اهداف تغييري نكرده است. غيرمسوولانه خواهد بود اگر اين مسائل به خاطر اختلاف بر سر قفقاز زمين گذاشته شود.»
وي يك روز پس از آن اظهار نظر مي كرد كه نشست وزراي خارجه اعضاي دائم شوراي امنيت و آلمان براي بررسي تحريم ها عليه ايران كه قرار بود اين هفته در نيويورك برگزار شود به علت مخالفت روسيه لغو شد. مسكو كه دچار اختلاف شديدي با غرب بر سر مناقشه گرجستان است، گفت عجله اي براي برگزاري اين نشست وجود ندارد.
بيانيه اتحاديه اروپا مدعي شده كه سرپيچي ايران از تقاضاهاي شوراي امنيت در زمينه غني سازي اورانيوم «زنگ هاي خطر را به صدا در مي آورد» زيرا «ما را به لحظه اي نزديك تر مي كند كه ايران، اگر تصميم به بالا بردن درجه غني سازي بگيرد، مواد اتمي شكافت پذير(fissile) براي ساخت سلاح اتمي را در اختيار خواهد داشت.»
اين بيانيه همچنين نسبت به تاكيدهاي ايران داير بر اينكه هرگز دست به مطالعاتي به منظور حركت به سوي ساخت سلاح اتمي نزده است، به شدت ابراز ترديد مي كند.
اين در حالي است كه ايران بارها به صلحآميز بودن فعاليت هسته اي ايران تاكيد كرده است.
اتحاديه اروپا مدعي شده است شواهد «هنوز تصديق نشده است اما اطلاعات مفصل و دقيق آژانس بين المللي انرژي اتمي اين تصور را به وجود مي آورد كه ايران به گونه اي شيوه مند برنامه اي را با هدف دستيابي به بمب اتمي دنبال كرده است.»
نمايندگي ايران در آژانس بين المللي انرژي اتمي با صدور بيانيه اي بار ديگر هرگونه تخلفي از سوي ايران را رد كرد.
در بيانيه ايران آمده است كه اين كشور «مكررا اعلام كرده است هيچ نوع فعاليت و مواد اعلام نشده اتمي در ايران وجود نداشته و ندارد.»
اين بيانيه آنچه را «ادعاهاي ساختگي و بي پايه آمريكا» دانست محكوم كرد.
اين در حالي است كه اعضا 1+5 كه به دليل مخالفت روسيه نتوانسته بودند جلسه تشديد تحريم ها عليه ايران را تشكيل دهند، دوباره به توافق رسيده اند كه برگزار كنند.
فرانسه خواهان تشديد تحريم ها عليه ايران است.
به گزارش دويچه وله پس از بحث و جدلي كه ميان آمريكا و روسيه بر سر جلسه وزراي خارجه گروه 5+1 پيش آمد، اين دو كشور اينك بار ديگر در باره برگزاري چنين جلسه اي به توافق رسيده اند. اين توافق در پي ديدار كانداليزا رايس، و سرگئي لاوروف، وزراي خارجه آمريكا و روسيه در حاشيه مجمع عمومي سازمان ملل به عمل آمد و طبق آن جلسه وزراي خارجه گروه 5+1 به زودي برگزار خواهد شد. به گفته سخنگوي وزارت خارجه آمريكا، هر دو طرف بر ادامه ارتباط هاي تنگاتنگ فيمابين تاكيد داشتند تا نشان دهند كه فعاليت ها مشورتي و تصميم گيري گروه 5+1 در پرونده هسته اي ايران، بي كم و كاست ادامه دارد.
گروه 1+5 متشكل از 5 عضو دائم شوراي امنيت و آلمان است كه از چند سال پيش ماموريت تعيين رويكردها در قبال پرونده هسته اي ايران را به عهده دارد. بر مبناي ارزيابي ها و پيشنهادهاي اين گروه تا كنون شوراي امنيت سازمان ملل سه قطعنامه در مورد ايران صادر كرده است كه شامل مجموعه تحريم هايي عليه اين كشور هستند.
قرار بود در جلسه اي در روز پنجشنبه 24 سپتامبر، در حاشيه مجمع عمومي سازمان ملل، تحريم هاي بيشتر عليه ايران بحث و بررسي شود، اما با امتناع روسيه از شركت در اين جلسه، ساير شركت كنندگان ترجيح دادند كه آن را كاملا لغو كنند. امتناع روسيه ظاهرا واكنشي به سخنان هفته پيش كانداليزا رايس، وزير خارجه آمريكا بود كه در آن وي به شدت از سياست داخلي و خارجي مسكو انتقاد كرده بود. به گفته خانم رايس، روسيه در عرصه داخلي يك سياست اقتدارگرايانه و در گستره خارجي سياستي تهاجمي را دنبال مي كند. پيش از اعلام امتناع روسيه از شركت در جلسه روز پنجشنبه گروه 5+1، آمريكا نيز از لغو جلسه وزراي خارجه هشت كشور صنعتي جهان در حاشيه مجمع عمومي سازمان ملل خبر داده بود. واشنگتن اين اقدام را اعتراضي به رويكرد روسيه در قفقاز توصيف كرد. بعدتر نيز اعلام شد كه اتحاديه اروپا اعلام كرده است كه به دليل اختلافات عميق با مسكو، ملاقات ماه اكتبر ميان وزيران اتحاديه و روسيه در باره اوضاع قفقاز را لغو مي كند و آن را به سطح ديدار ميان كارشناسان دو طرف كاهش مي دهد.
در همين حال فرانسه اعلام كرده است كه به رغم مسائل پيش آمده با روسيه، به دنبال اعمال تحريم هاي شديدتر عليه ايران است. به گفته برنارد كوشنر، وزير خارجه فرانسه، «وضعيت خطير، جدي و دشوارتر از آن است كه ما بتوانيم مذاكرات و مشورت ها را متوقف كنيم.» كوشنر افزود كه نبايد به تحريم هاي بين المللي در چارچوب شوراي امنيت بسنده كرد، بلكه «در سطح ملي نيز ما اعمال تحريم هاي بيشتر را دنبال خواهيم كرد.»
در همين حال وزيران امور خارجه آلمان و چين نيز در نشستي توافق كردند كه قدرت هاي جهاني بايد در رويكردشان در تقابل برنامه هسته اي ايران متحد باشند.
خبرگزاري فرانسه از مقر سازمان ملل و به نقل از منبعي ديپلماتيك گزارش داد: يانگ جيه چي، وزير امور خارجه چين و فرانك والتراشتاين ماير، وزير امور خارجه آلمان روز پنج شنبه در ملاقات با يكديگر در حاشيه نشست سالانه مجمع عمومي سازمان ملل در نيويورك توافق كردند كه قدرت هاي جهاني بايد در قبال برنامه هسته اي ايران رويكرد متحدي داشته باشند.
اين منبع كه خواست نامش فاش نشود، اظهار كرد: هر دو وزير بر اهميت قالب 3+3 تاكيد كردند و جبهه اي متحد را در برابر اين مساله خواستار شدند.
سه شريك اروپايي در قبال برنامه هسته اي ايران متشكل از فرانسه، انگليس و آلمان به علاوه سه عضو دايم ديگر شورا متشكل از روسيه و چين و آمريكا نشستي را كه قرار بود روز پنج شنبه در سطح وزيران امور خارجه در نيويورك برگزار شود به تعويق انداختند. لغو اين جلسه پس از آن صورت گرفت كه مسكو خود را عقب كشيد و به اختلاف با واشنگتن بر سر گرجستان اشاره كرد.
غرب با متهم كردن ايران به تلاش براي توليد سلاح هسته اي به دنبال اعمال تحريم عليه تهران است و اين در حالي است كه روسيه و چين در دنبال كردن مسير تحريم هاي جديد عليه ايران اكراه نشان داده اند.
اشتاين ماير بارها پس از لغو نشست وزيران امور خارجه هشدار داده است كه اعمال فشار عليه ايران براي متوقف كردن برنامه هسته اي اين كشور در صورتي كه 1+5 از خود اتحاد نشان ندهد با مشكل روبه رو خواهد شد.
 جمعه 5 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مردم سالاری]
[مشاهده در: www.mardomsalari.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 185]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن