تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):روزه بگيريد تا تندرست باشيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820086099




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رييس شوراي اسلامي فلسطين در لبنان:امام خميني(ره) قدس را از حيطه جهان عرب خارج و به يك مسأله بين‌المللي تبديل‌كرد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: رييس شوراي اسلامي فلسطين در لبنان:امام خميني(ره) قدس را از حيطه جهان عرب خارج و به يك مسأله بين‌المللي تبديل‌كرد
گروه بين‌الملل: آينده‌نگري و دورانديشي امام خميني(ره) در نام‌گذاري جمعه آخر ماه مبارك رمضان به نام «روز جهاني قدس» سبب‌شد كه مسأله فلسطين با اسلام گره‌ خورده و قدس از حيطه جهان عرب خارج و به يك مسأله بين‌المللي تبديل‌شود.
«شيخ محمد نمر أحمد زغموت» رييس شوراي اسلامي فلسطين در لبنان طي گفت‌وگوي تلفني با خبرنگار بخش بين‌الملل خبرگزاري قرآني ايران(ايكنا) ضمن بيان اين مطلب گفت: امام خميني(ره) با تدبر روشنفكرانه و دورانديش در مسأله فلسطين و مسجدالأقصي و درك ارزش‌هاي اين مكان مقدس، با اعلام روز جهاني قدس تلاش‌كرد كه مسأله فلسطين هيچ گاه از ياد و ذهن جهانيان بيرون‌نرود و مسلمانان جهان هميشه به فكر رهايي قدس از چنگال رژيم غاصب صهيونيست ـ اين اهريمن پليد ـ باشند.

وي افزود: روز جهاني قدس، روز وحدت همه انسان‌هاي حقيقت‌خواه و عدالت‌دوست جهان و پشتوانه‌اي بزرگ براي ملت مظلوم فلسطين در مقابله با حملات وحشيانه و غيرانساني صهيونيست‌ها به شمار مي‌آيد و نقطه عطف و تجلي همبستگي مسلمانان جهان است.

اشغال فلسطين تاريك‌ترين نقطه تاريخ بشريت است

زغموت با ذكر اين مقدمه، اشغال فلسطين را حادثه بزرگ و ظلم آشكاري دانست كه در پي توطئه محافل صهيونيستي جهان و استعمار انگليس و همراهي قدرت‌هاي ديگر جهان مانند آمريكا صورت‌گرفت و از آن به‌عنوان غم‌انگيزترين و تاريك‌ترين نقطه تاريخ بشريت يادكرد.

رييس شوراي اسلامي فلسطين در لبنان تصريح‌كرد: روز جهاني قدس، روز اسلام و پيام‌آور استقلال و آزادي‌خواهي براي ملت مظلوم فلسطين و گامي براي رهايي جهان اسلام از چنگال استكبار و نشان‌دهنده هوشياري امت اسلام در برابر توطئه‌هاي صهيونيسم است و مسلمانان همه ساله در آخرين جمعه رمضان انزجار خود را از اقدامات غيرانساني رژيم اشغالگر قدس و دخالت شيطان بزرگ ـ آمريكا ـ اعلام‌مي‌كنند و اين اقدام خميني كبير(ره) يكي از به يادماندني‌ترين يادگارهاي بنيانگذار نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران است.

زغموت در پاسخ به سؤال خبرنگار ايكنا مبني بر اين‌كه «آمريكا و رژيم اشغالگر قدس در ارايه ايده‌هايي مبني بر سازش و مصالحه چه اهدافي را دنبال مي‌كنند؟» پاسخ‌داد: آمريكا و اسراييل و برخي جوامع غربي تنها در پي به ذلت‌كشاندن ملت‌هاي عربي و اسلامي منطقه در مقابل رژيم صهيونيستي هستند و تلاش‌مي‌كنند از طريق به پيش‌كشيدن مسأله سازش و طرح‌هاي به اصطلاح صلح، به دولت جعلي اسراييل مشروعيت‌ببخشند كه البته اين تلاش‌ها تاكنون براي سردمداران كاخ سفيد و رژيم اشغالگر قدس نتيجه‌اي نداشته‌ و جوامع اسلامي هيچ‌وقت دولتي با نام اسراييل را به رسميت نخواهندشناخت.

نويسنده كتاب‌هاي «الجهاد في الاسلام» و «دعوات الانبياء و رسالات الرسل» در ادامه اين گفت‌وگو به اقدامات وحشيانه اشغالگران قدس در تخريب مسجدالأقصي اشاره‌كرده و گفت: خداوند متعال در (آيه 1 سوره اسراء) «سُبْحَانَ الَّذِي أَسْرَى بِعَبْدِهِ لَيْلًا مِّنَ الْمَسْجِدِ الْحَرَامِ إِلَى الْمَسْجِدِ الأَقْصَى الَّذِي بَارَكْنَا حَوْلَهُ لِنُرِيَهُ مِنْ آيَاتِنَا إِنَّهُ هُوَ السَّمِيعُ البَصِيرُ»، مسلمانان و بندگان را نسبت به اهميت اين مسجد مبارك آگاه‌كرده و پيامبر گرامي اسلام نيز از مسجد الحرام، مسجد النبي(ص) و مسجد الأقصي به‌عنوان سه مكان مقدس يادكرده كه مسلمانان بايد حرمت آن‌ها را درك‌كرده و نسبت به آن‌ها بي‌تفاوت نباشند.

مقاومت تنها راه‌ حل بازپس گرفتن قدس است

رييس مركز پژوهش‌هاي اسلامي فلسطين در لبنان، جهاد در راه خدا و مقاومت را تنها را‌ه‌حل بازگرداندن قدس شريف و سرزمين‌هاي اشغالي دانسته و تأكيدكرد: حقوق از دست‌رفته مظلومان فلسطين و مسلمانان جهان تنها با جهاد و مقاومت در راه خدا به دست خواهدآمد و مسلمانان بايد اين فريضه مقدس الهي را براي هميشه حفظ‌كنند.

وي تصريح‌كرد: مردم فلسطين و امت اسلام به اين مسأله واقف‌‌باشند كه سازش و گفت‌وگوي‌هايي كه آمريكا و اسراييل از آن سخن به ميان مي‌آورند، هيچ حقي را به آن‌ها باز نمي‌گرداند و تنها جهاد در راه خدا و حفظ وحدت كلمه با شعارهاي الله اكبر، لاإله إلا الله و محمدرسول الله است كه حقوق از دست رفته آنان را باز مي‌گرداند.

رييس شوراي اسلامي فلسطين در لبنان به سوء‌استفاده رژيم صهيونيستي از شكاف بين احزاب و گروه‌هاي فلسطيني اشاره‌كرده و گفت: اسراييل از اين تفرقه و اختلاف نهايت تلاش خود را براي يهودي‌سازي قدس و ساخت شهرك‌هاي صهيونيست‌نشين به‌ويژه در محوطه اطراف مسجدالأقصي به كارگرفته‌ و به خاطر همين شاهد هستيم كه اين رژيم با فرصت‌طلبي، سرزمين‌هاي زيادي را پس از سال 1967 ميلادي اشغال‌ كرده‌است.

وي در ادامه افزود:‌ من اين توصيه را خطاب به ملت و گروه‌هاي فلسطيني مي‌كنم كه اتحاد عاملي براي عزت و سرافرازي و تفرقه زمينه‌ساز نابودي است و اگر فلسطيني‌ها پرچم وحدت، جهاد و مقاومت را بالا نگه‌دارند، دشمن به هيچ وجه نمي‌تواند بر آن‌ها تسلط پيداكند.

زغموت در ادامه اين گفت‌وگو، يادآورشد: مسلمانان با يهوديان ميانه‌رو هيچ مشكلي ندارند و اسراييل نامي برگرفته از فرزندان يعقوب(ع) است، در حالي كه حضرت يعقوب(ع) از اين مفسدان في‌الأرض مبرا است؛ صهيونيست‌ها گروهي نژادپرست و وحشي هستند كه پيوسته در پي گرفتن نقطه ضعف از مسلمانان بوده و تلاش‌مي‌كنند با تفرقه‌افكني، دامنه نفوذ خود را در سرزمين‌هاي اشغالي و حتي كشورهاي مجاور توسعه‌‌دهند.

وي تصريح‌كرد: امام راحل(ره) با نام‌گذاري روز جهاني قدس بر بازگرداندن مسجدالأقصي و قدس شريف تأكيد زيادي داشت و خميني كبير(ره) به خوبي مي‌دانست كه رژيم اشغالگر قدس از جانب آمريكا و برخي كشورهاي غربي تقويت‌شده و با حمايت اين جوامع است كه به اقدامات وحشيانه خود در تخريب اماكن قدس شريف و كشتار شهروندان فلسطيني ادامه‌مي‌دهد.

رييس شوراي اسلامي فلسطين در لبنان، روز جهاني قدس را از ايام بسيار بزرگ و ارزشمند در زندگي مسلمانان دانست، چرا كه در اين روز امت اسلام با اتحاد و همدلي خواهان نجات قدس و سرزمين‌هاي اشغالي هستند و اعلام اين روز از سوي بنيانگذار انقلاب اسلامي ايران را نهضتي براي بيداري مسلمانان و تشويق‌كردن آن‌ها به جهاد و مقاومت دانست.

حكام عرب منافع شخصي را بر منافع مسلمانان ترجيح‌ندهند

رييس مركز پژوهش‌هاي اسلامي فلسطين در لبنان حفظ وحدت كلمه و اتخاذ موضع يكپارچه، دوري مسلمانان از اختلاف و تفرقه و متوسل‌شدن به اسباب قدرت و حمايت مادي و معنوي مسلمانان از مظلومان فلسطين را از مهم‌ترين راه‌كارهاي حفظ دستاورد مهم امام خميني(ره) در اعلام آخرين جمعه ماه رمضان به عنوان روز جهاني قدس دانسته و تأكيدكرد: آمريكا و طاغوت‌هاي جهان هيچ نيت خيري براي مسلمانان ندارند، چراكه دشمنان اسلام، دشمنان خدا هستند كه هيچ‌گاه پيروزي و سرافرازي امت اسلام را نخواسته‌اند و كينه و خودپسندي آن‌ها هميشه در سينه‌هاشان پنهان است.

وي اظهاركرد: دشمنان اسلام هراس زيادي از وحدت و انسجام مسلمانان و متوسل‌شدن آن‌ها به فريضه جهاد دارند و من از مسلمانان و حكام عرب مي‌خواهم كه حب دنيا را رها‌كرده و منافع شخصي را بر منافع اسلام ترجيح‌ندهند و با تكيه بر مشتركاتي چون پرستش خداوند يكتا، پيروي از سنت نبوي(ص) و تكيه بر قبله واحد، اتحاد و انسجام خود را حفظ‌ و توطئه‌هاي دشمنان را خنثي‌كنند.

محمد نمر زغموت گفت: قدس از ديرباز مركز كشمكش جهاني حق و باطل بوده است و امام خميني(ره) با نام‌گذاري روز قدس، جهانيان را به درك اهميت و جايگاه اين مكان مقدس آگاه‌‌كرد، همچنين دعوت امام راحل(ره) تنها پيروزي براي فلسطيني‌ها به شمار نمي‌رود، بلكه يك موفقيت جهاني براي تمامي مسلمانان است و در حقيقت بايد بگويم كه خميني كبير(ره) تنها متعلق به ايراني‌ها نيست، بلكه وي متعلق به همه آزادي‌خواهان جهان است و دعوت او سرآغازي براي بيداري و حمايت از مظلومان، ستمديدگان و آزادگان بود.

رييس شوراي اسلامي فلسطين در لبنان، امام خميني(ره) را شخصيتي اسلامي و جهاني دانست كه مصداق آيه(107 سوره انبياء) «وَمَا أَرْسَلْنَاكَ إِلَّا رَحْمَةً لِّلْعَالَمِينَ» است و به بيانات گهربار امام راحل درباره وحدت اشاره‌كرد كه مي‌فرمايد: «منافع تمامي مسلمانان و آزادگان جهان در وحدت آن‌ها و تمسك آن‌ها به اسباب قدرت است و مردمي كه به تفرقه و اختلاف دچارشوند، رستگار نخواهندشد».

وي يادآورشد: دشمنان اسلام و جوامع غربي هرگز نمي‌خواهند مسلمانان، صاحب قدرت، تمدن و فرهنگ باشند بلكه تلاش‌مي‌كنند جهان اسلام پيوسته مصرف‌كننده و تحت سيطره آن‌ها باشد، ما در مقابل بايد با اطاعت از پروردگار الهي، مصلحت امت اسلام را رعايت‌كرده و بدانيم تفرقه و اختلاف عامل مهمي در عقب‌ماندگي و ضعف در برابر دشمنان است.

رييس شوراي اسلامي فلسطين در لبنان در پايان با تجليل از ابتكار امام خميني(ره) در نام‌گذاري آخرين جمعه ماه مبارك رمضان به‌عنوان روز جهاني قدس گفت: بين‌المللي شدن مسأله قدس شريف و نيز قرارگرفتن ملت‌هاي مسلمان و آزاده جهان در كنار فلسطين از دستاوردهاي ارزشمند اين ابتكار حضرت امام(ره) بود و در اين روز پيوند برادري و همدلي مسلمانان با مردم فلسطين بسته و انزجار نسبت به صهيونيست آشكارتر مي‌شود.
 جمعه 5 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 138]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن