تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):حد توکل چیست؟ حضرت فرمودند: اینکه با وجود خدا از هیچ کس نترسی
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820997710




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

هشدار خطيب جمعه تهران نسبت به تحريف ارزش‌هاي دفاع مقدس با اغراض سياسي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: هشدار خطيب جمعه تهران نسبت به تحريف ارزش‌هاي دفاع مقدس با اغراض سياسي
گروه سياسي: خطيب جمعه اين هفته تهران، با هشدار نسبت به تحريف برخي ارزش‌هاي دفاع مقدس با اغراض سياسي در برخي رسانه‌هاي كشور، آن را خطرناك عنوان كرد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري قرآني ايران (ايكنا)، آيت‌الله اكبر هاشمي رفسنجاني، رئيس مجلس خبرگان رهبري، امروز، جمعه 5 مهرماه، در خطبه دوم آخرين نماز جمعه ماه رمضان، با اشاره به مناسبت‌هاي اين ايام و گراميداشت رمضان، اظهار اميدواري كرد امت اسلامي توشه‌هاي فراواني از اين ماه گرفته‌ و چند روز باقيمانده را فرصت دانسته و براي عظمت اسلام، پيروزي مسلمانان و پايداري ملت در مقابله ستم‌ها و جريان‌هاي مستكبرانه دعا كنند.

وي با تسليت شهادت حضرت علي (ع)، اين حادثه را بزرگ‌ترين مصيبت دنياي اسلام بيان كرد و افزود: ايشان به طور قطع شخصيت دوم اسلام بعد از پيامبر(ع) هستند و حتي كساني كه ولايت بعد از پيامبر را نيز قبول ندارند، بر افضليت حضرت علي تأكيد دارند.

رئيس مجلس خبرگان رهبري خانه‌نشين‌كردن حضرت علي (ع) را بعد از ارتحال پيامبر ظلم بزرگي به تاريخ اسلام عنوان كرد و ادامه داد: علي (ع) مظلوم‌ترين انسان در تاريخ اسلام بعد از پيامبر است. در سال‌هاي بعد همه فضايل حضرت علي را به نام ديگران نوشتند و همه تلاش‌ها براي كمرنگ كردن نام ايشان بوده كه اين خيانت به تاريخ براي دنياي اسلام بسيار گران تمام شد و باعث شد، آنچه طراحي آسمان، زمين، پيامبر و خدا بود كه محوري به اسم علي باشد تا جامعه را به شكلي كه قرآن مي‌خواهد اداره كند، محقق نشود.

خطيب جمعه اين هفته تهران با گراميداشت ياد و خاطره سرداران شهيد فلاحي، فكوري، نامجو، جهان‌آرا و هاشمي‌نژاد، يادآور شد: در اين ايام سالگرد شهادت(احتمالي) آيت‌الله يثربي را داريم. پزشكان در بدن ايشان آثار شيميايي را مشاهده كرده‌ بودند ولي خانواده‌ ايشان مايل نبودند كه اين خبر منتشر شود چون شهادت بايد يك محور قاطع و روشن داشته باشد.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در ادامه با اشاره به هفته دفاع مقدس، از آن به عنوان يكي از مهم‌ترين محورهاي تاريخ قبل و بعد از انقلاب ياد كرد و افزود: رسانه‌‌ها و نويسندگان تا حدود زيادي حق اين دوران را ادا كرده‌اند ولي نسبت به تحريف‌هايي كه با اغراض سياسي در برخي رسانه‌ها ديده مي‌شود، جاي نگراني وجود دارد و اين موارد بسيار خطرناك است.

هاشمي رفسنجاني با تأكيد مجدد بر اين مسئله كه نبايد اين قطعه از تاريخ دچار اغراض سياسي شود، اضافه كرد: دفاع مقدس متعلق به همه مردم است و همه ملت پشت سر اين دفاع بودند.

امام جمعه موقت تهران در ادامه به تشريح وضعيت نظام در آغاز جنگ تحميلي پرداخت و توضيح داد: در آن زمان شرق و غرب، اردوگاه ارتجاع و صدام در مقابل ايران مظلوم، تازه انقلاب كرده كه در مركز آن اختلافات بني‌صدر و منافقين جريان داشت و در اطراف نيز كوس استقلال‌طلبي زده ‌مي‌شد، وارد جنگ شدند ولي ملت ايران با رهبري امام راحل و نيروهاي مخلص در هشت‌سال دفاع، روي پاي خود ايستاد و خداوند نيز وعده نصرت را محقق كرد و دشمن را هم در صحنه نظامي و هم سياسي شكست داد.

وي با بيان اينكه قطعنامه سازمان ملل در مهاجم‌ معرفي كردن صدام به شكلي معجزه بود، ابراز كرد: وعده الهي امروز را هم ديده بود و بايد سؤال كرد امروز متجاوزين كجا هستند؟ خداوند كساني را كه از صدام حمايت كردند، به تدريج تنبيه مي‌كند.

هاشمي رفسنجاني با اشاره به بحران اقتصادي در آمريكا يادآور شد: يكي از عوامل اين بحران، هزينه‌هاي زيادي است كه آمريكايي‌ها در منطقه مي‌پردازند؛ خداوند خود مي‌داند چگونه، كي و به چه شرايطي متجاوزان را از پا در آورد.

رئيس مجلس خبرگان رهبري با بيان اينكه ما وعده‌هاي خداوند را باور داريم و تحقق بسياري از آنها را نيز ديده‌ايم، متذكر شد: دفاع مقدس يك قطعه بسيار ارزشمند در تاريخ ماست كه تكرار نمي‌شود و بايد دست به هركاري بزنيم تا اين تاريخ مقدس را حفظ كند و همه باهم مواظب باشيم و آن را براي قرن‌هاي آينده در پيشاني تاريخ اسلام حفظ كنيم.

امام جمعه موقت تهران در بخش ديگري از سخنان خود روز جهاني همدردي با كودكان فلسطين، روز جهاني ناشنوايان و روز جهاني سالمندان را گرامي داشت.

وي همچنين با اشاره به شرايط بحراني عراق و افغانستان توضيح داد: دليل عمده اين مشكلات اشغال است و اشغال سرچشمه فساد است.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام توافقنامه امنيتي مورد نظر آمريكا را به ضرر ملت و دولت عراق بيان و اظهار اميدواري كرد با هوشياري مردم، علما و دولت عراق اين توافقنامه به امضا نرسد.

آيت‌الله هاشمي رفسنجاني بخش پاياني سخنان خود را به موضوع هسته‌اي كشور و گزارش البرادعي اختصاص داد و ضمن بد توصيف‌كردن اين گزارش اظهار كرد: البرادعي در اين گزارش برنامه‌ موشكي را با موضوع هسته‌اي مخلوط كرده در حالي كه برنامه موشكي ايران از زمان جنگ شروع شده است.

خطيب جمعه اين هفته تهران به تشبيه وضعيت جاري به آتش زير حاكستر، تأكيد كرد: بايد با هوشياري، ديپلماسلي فعال، مدبرانه و عاقلانه‌اي داشته باشيم.

وي در پايان خطاب به سران آمريكا خاطرنشان كرد: اصولا حركت استكباري و سلطه‌طلبانه در طبيعت جانداري كه خداوند فرمانرواي آن است، آينده‌دار نيست و ملت ايران نيز با اين چيزها از پا در نمي‌آيد. خداوند به موقع ظالمان را مجازات و از مظلوم حمايت مي‌كند و ما همه به اين حمايت خداوند اطمينان داريم.

اين گزارش مي‌افزايد آيت‌الله علي‌اكبر هاشمي‌رفسنجاني، درخطبه‌ اول نماز جمعه اين هفته تهران، ملكه تقوا را سرمايه حفاظت انسان‌ها از لغزش‌ها دانست و جميع مسلمانان را به صيانت از ارزش‌هاي معنوي دعوت كرد.

خطيب جمعه اين هفته تهران به تبيين جايگاه مهم روز قدس در مسائل جهان اسلام پرداخت و صميمانه از حضور باشكوه مردم در اين راهپيمايي ابراز تشكر كرد.

رئيس مجلس خبرگان رهبري مسئله قدس بر محور فلسطين را بسيار مهم دانست و گفت: با اينكه همشيه در اين باره بحث و تحليل هست، اين مسئله زنده‌ترين حادثه در جهان اسلام است.

خطيب جمعه تهران تصريح كرد: حدود يك قرن است كه اين مردم زير تازيانه مستكبران و صهيونيست‌ها زندگي مي‌كنند. وعده‌هايي كه خداوند در قرآن مطرح كرده روزي تحقق خواهد يافت و نصر خدا شامل حال اين مردم خواهد شد و ما اميدواريم روزي شاهد اين واقعه باشيم.

وي با ابراز افتخار از رهبري مؤثر امام خميني(ره) در موضوع فلسطين گفت: در دوران طاغوت، امام فرمودند اسرائيل «ام‌الامراض» است و حمايت دولت شاه از صهيونيست‌ها بايد برطرف شود و اين مهم برقرار شد تا اينكه روز جهاني قدس در ماه مبارك رمضان تعبيه شد.

آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني ادامه داد: راهپيمايي روز قدس و حضور مردم براي ساعاتي در خيابان‌ها، بازتاب وسيعي در رسانه‌‌هاي دنيا دارد و البته توطئه‌هاي بسياري براي خاموش‌كردن چراغ روشن روز جهاني قدس هست كه ان‌شاء‌ الله محقق نخواهد شد.

وي افزود: در اين فاجعه كه هنوز هم ادامه دارد، اول انگليس، بعد خود كشورهاي اسلامي و عربي و بعد دولت آمريكا و فرانسه و سپس جريان صهيونيست در دنياست كه مسئول اساسي مسائل فلسطين است.

رئيس مجلس خبرگان رهبري اظهار كرد: مردم فلسطين با فقر، در منطقه‌اي كه به تعبير قرآن پربركت است دست و پنجه نرم مي‌كنند. امروز بر اساس دين و محور اسلام و تجربه‌اي كه انقلاب اسلامي در اختيار آنها گذاشت، انها راه خود را يافته‌اند

خطيب جمعه اين هفته تهران تصريح كرد: يكي از كانون‌هاي فسادي كه بايد در دنيا و آخرت پاسخگو باشد، انگليس است. آنها كساني را كه پايگاه صهيونيسم را در آنجا ايجاد كنند به آنجا آوردند و امكانات حكومتي به انها دادند و وقتي احساس كردند آن قدرت استعماري كافي را ندارند و بايد شريك بگيرند، قيموميت را به دست سازمان ملل سپردند.

آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني ادامه داد: سازمان ملل مسئوليت گزافي در سوء عمل خود دارد و اولين جنايتش اين بود كه فلسطين را رياكرانه تقسيم كرد و درپي جنبش‌هاي مردم فلسطين عليه اين كار، هيئتي از سازمان ملل اين حركت ناجوانمردانه را مورد نقد قرار داد و صهيونيست‌ها رئيس اين هيئت را كشتند و سازمان ملل از نماينده خود دفاع نكرد.

وي گفت: ارائه قطعنامه‌هاي آبكي گاهي به نفع اسرائيلي‌ها و گاه به نفع فلسطيني‌ها را نوعي حمايت از اسرائيلي‌ها دانست و تصريح كرد: هيچ كشوري در دنيا وجود ندارد كه اين قدر پرونده‌اش از جنايات پر‌باشد و هيچ‌وقت هم تنبيه نشده است و اين وجدان كور و پرونده بد سازمان ملل را نشان مي‌دهد

رئيس مجلس خبرگان رهبري اظهار كرد: امريكا با اعتباري كه در جنگ جهاني كسب كرد، وارد ميدان شد و حمايت اسرائيل را برعهده گرفت و پرونده زشتي را در دفاع از اين رژيم براي خود ساخت.

خطيب جمعه اين هفته تهران تصريح كرد: الان به‌تدريج آثار مسئله قدرت هسته‌اي اسرائيل روشن مي‌شود. آنها سال 48 مستقل شدند و از همان سال فعاليت‌هاي هسته‌اي خود را آغاز كردند و كشور‌هاي اسلامي تا آن مدت هيچ حركتي نداشتند و در اين تجهيز هسته‌اي، آمريكا دانشجويان اسرائيل را بورسيه مي‌كند و فرانسه به ساخت پايگاه‌هاي هسته‌اي براي اين رژيم مي‌پردازد.

آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني ادامه داد: فرانسه جنايت بزرگي كرد و به اينها نيروگاه آب سنگين داد و آنان هفته‌اي يك كيلو و دويست گرم پلوتونيوم توليد مي‌كنند كه با آن، سالي 8 بمب هسته‌اي مي‌توان ساخت.

رئيس مجلس خبرگان رهبري اظهار كرد: اينها خودشان را گرفتار مي‌كنند و آنها موقتا كار استعماري كرده‌اند واين كار، بالاخره دامان انها را خواهد گرفت.

وي خود كشورهاي عربي و اسلامي را ديگر كانون‌هاي محور ظلم به مردم فلسطين دانست و گفت: اين كشور‌ها آرائي را كه در سازمان ملل داشتند درست استفاده نكردند و مانع اين عامل فساد نشدند.

خطيب جمعه اين هفته تهران تصريح كرد: ريشه اكثر نهضت‌هاي اسلامي در جهان اسلام به فلسطيني‌‌ها بر مي‌گردد و محوريت موضوع فلسطين باعث بروز بسياري انقلاب‌ها در جهان شده و از جمله آن، انقلاب اسلامي خودمان است.

آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني ادامه داد: امروز اين نور مقاومت به همه جا گسترده شده و آنچه در لبنان گذشت، ملهم از دفاع فلسطين است.

وي به بيان خاطراتي از امام موسي صدر در فراري‌دادن اسرائيل پرداخت و گفت: شايد اين تقدير الهي است كه جريان مقاومت در سراسر عالم مشهود باشد و كساني كه براي حق تلاش ‌مي‌كنند، اين مشعل نوراني را بايد داشته باشند.

رئيس مجلس خبرگان رهبري اظهار كرد: اين حركت ضد ظلم باعث شد كه چهره كريه و لخت اسرائيل براي دنيا ديده شود و اعرابي كه همكاري نكردند، وجدانشان مكدر شود و جهان اسلام بار و بر اين درخت را ببيند.

خطيب جمعه اين هفته تهران در پايان تصريح كرد: مهمترين وظيفه براي ملت‌ها و دولت‌هاي اسلامي اين است كه اين مسئله را جزء سرنوشت خود بدانند و با هزينه كمي در صحنه باشند. امروز دنيا به سمت حاكميت واقعي مردم مي‌رود و ما از دنياي اسلام توقع داريم كه از ملت فلسطين و دنياي اسلام دفاع كرده و براي از بين‌بردن اين پايگاه چند‌منظوره استكبار بكوشند.
 جمعه 5 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 56]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن