تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 26 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):چه بسيار عزيزى كه، نادانى اش او را خوار ساخت.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816016420




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

علامه فضل‌الله در نماز جمعه بيروت: سياست آمريكا مسلح ساختن دولت اسراييل است دولت يهود در راستاي نااميد ساختن ملت فلسطين از تعيين سرنوشت‌شان تلاش مي‌كند


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: علامه فضل‌الله در نماز جمعه بيروت: سياست آمريكا مسلح ساختن دولت اسراييل است دولت يهود در راستاي نااميد ساختن ملت فلسطين از تعيين سرنوشت‌شان تلاش مي‌كند
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: بين‌الملل - منطقه‌يي

علامه محمدحسين فضل‌الله در خطبه‌هاي امروز نماز جمعه بيروت اظهار داشت: اسراييل به خاطر نگراني‌اش از اينكه سلاح به دست حزب الله لبنان بيفتد، مخالف مسلح ساختن ارتش لبنان است.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) به نقل ازدفتر اطلاع‌رساني علامه محمدحسين فضل‌الله، مرجع تقليد شيعيان لبنان امروز در خطبه‌هاي نماز جمعه اظهار داشت: ما شاهد مخالفت اسراييل با تجهيز ارتش لبنان هستيم چرا كه اسراييل نگران است اين سلاح در اختيار حزب الله لبنان قرار گيرد و از اين رو طرفداران آن در آ‌مريكا از اعضاي حزب دموكرات و جمهوري‌خواه و نومحافظه‌كاران حاكم در آمريكا، بر مقامات آمريكايي فشار مي‌آورند تا از فروش سلاح به ارتش لبنان امتناع ورزد و تنها با مجهز ساختن ارتش با سلاح‌هاي غير پيشرفته و غير بازدارنده موافقت كند. سياست آمريكا همان مسلح ساختن دولت اسراييل است تا بار ديگر عليه لبنان دست به حمله بزند.

علامه فضل‌الله خاطرنشان كرد: از اين رو ما تصور مي‌كنيم كه آمريكا مي‌خواهد لبنان صحنه‌ا‌ي باز براي تجاوزات اسراييل باشد بدون اينكه ارتش آن قادر به رويارويي با ارتش اسراييل باشد و موضع‌گيري اسراييل در مخالفت با تجهيز ارتش همان موضع‌گيري آمريكا است چون نومحافظه‌كاران در آمريكا نمي‌خواهند كه لبنان هيچ قدرتي در رويارويي با اسراييل داشته باشد.

وي به مساله‌ي نگراني مسوولان يهودي نسبت به انتقال سلاح به مقاومت اشاره‌ كرد و گفت: اين تلاش شكست خورده‌ي آمريكا و اسراييل براي قراردادن مقاومت و ارتش در دو جبهه و اعتراف ضمني به اهميت هماهنگي ميان ارتش و مقاومت است كه مانع‌ طمع‌ورزي‌هاي دشمن مي‌شود.

ما همچنان شيوه‌ي اسراييل را در نظارت بر تمام قراردادهاي تسليحاتي كه آمريكا و برخي كشورهاي عربي از آن دم مي‌زنند، دنبال مي‌كنيم. همانطور كه ديديد اسراييل به فروش سلاح از سوي روسيه به سوريه اعتراض كرد چرا كه بر اين اعتقاد است كه چنين قراردادهايي به توازن قوا در منطقه ضربه مي‌زند، آنها مي‌خواهند سوريه در موضع ضعيفي باشد.

علامه فضل‌الله ادامه داد: لذا كشورهاي عربي بايد اين نكته را دريابند كه براي دفاع از سرزمين‌هايشان در برابر اين دولت غاصب يا اشغالگري آمريكا بايد يك استراتژي دفاعي داشته باشند. همانطور كه شاهديد آمريكا در حال وادار كردن جهان عرب و چه بسا اسلام به رويارويي با ايران در جنگي رقابتي است. همه بايد دريابند كه دولت يهود در راستاي نااميد ساختن ملت فلسطين از تعيين سرنوشت‌شان تلاش مي‌كند.

وي افزود: عمليات يكي از مبارزان فلسطيني در بيت‌المقدس از وضعيت روحي فلسطيني‌ها در سايه‌ي اشغالگري‌ها و تلاش‌هاي اسراييل در زمينه‌ي يهودي‌سازي بيت‌المقدس و مسجد الاقصي نشات گرفته است و چنين شرايطي و اظهارات برخي مقامات صهيونيستي و آ‌مريكايي مبني بر اينكه بيت‌المقدس پايتخت ابدي اسراييل است و فلسطيني‌ها جايي در آن ندارند، موجب چنين عمليات شهادت طلبانه‌اي از سوي فلسطيني‌ها مي‌شود.

وي تصريح كرد: اين روزها در شهر نيويورك شاهد برگزاري نشست مجمع عمومي سازمان ملل هستيم كه بيشتر تبديل به صحنه‌اي شده كه از لحاظ عملي در حل مشكلات پيچيده‌ي جهان به ويژه مشكلات جهان سوم هيچ برنامه‌اي ندارد و تنها مقامات در سخنراني‌هايشان شكايت‌هاي خود را مطرح مي‌كنند آن هم براي كساني كه اصلا نمي‌شنوند، در حاليكه حرف آمريكا باز هم حرف اول است.

وي خاطرنشان كرد: رييس‌جمهور آ‌مريكا از ايران و سوريه به عنوان حمايت كنندگان تروريسم ياد كرد و گفت بايد عليه آنها تحريم‌هاي بيشتري اعمال شود، همچنين عليه كره‌ي شمالي و گروه‌هاي مقاومت؛ اما شوراي امنيت نيز تبديل به مشكلي براي ملت‌ها شده است چون قطعنامه‌هايش در راستاي اهداف بين‌المللي است. اين قطعنامه‌ها تنها در مخالفت با كساني است كه مخالفت آمريكا هستند. مشكل اين جاست كه سازمان ملل تنها تبديل به سازماني شكست خورده شده است و اجازه‌ي اداره‌ي جهان را ندارد.

علامه محمدحسين فضل‌الله از برقراري آشتي‌هاي اخير در لبنان استقبال كرد و افزود: اين آشتي‌ها زمينه را براي توافق ملي فراهم مي‌كند.

انتهاي پيام
 جمعه 5 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 75]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن