تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):شيطان به سپاهيانش مى گويد: ميان مردم حسد و تجاوزگرى بياندازيد چون اين دو، نزد خدا بر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815732412




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

/روز قدس - اداي حق ملت فلسطين/ *گزارش كامل برگزاري مراسم روزجهاني قدس درتهران* جهان اسلام، در هيچ شرايطي رژيم جعلي صهيونيستي را به رسميت نمي‌شناسد


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: /روز قدس - اداي حق ملت فلسطين/ *گزارش كامل برگزاري مراسم روزجهاني قدس درتهران* جهان اسلام، در هيچ شرايطي رژيم جعلي صهيونيستي را به رسميت نمي‌شناسد


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي خارجي - ايران

خيل عظيم راهپيمايان روزه‌دار تهراني در آخرين جمعه ماه‌مبارك رمضان و روز جهاني قدس بار ديگر در حمايت از ملت مظلوم فلسطين صحنه‌اي تاريخي و به ياد ماندني آفريدند.

به گزارش خبرنگار سياسي ـ خارجي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در مراسم روز جهاني قدس هزاران هزار تن از هم‌وطنان تهراني با حضور در خيابان‌هاي اطراف دانشگاه تهران حمايت خود را از آرمان مردم مظلوم فلسطين اعلام كردند.

خانواده‌هاي تهراني همزمان با ديگر خانواده‌هاي مسلمان كشورمان در سراسر كشور، با حضور كودكان و نوجوانان خود در اين راهپيمايي شركت كردند. حضور نوجوانان دختر و پسر در اين مراسم قابل توجه بود.

همچنين راهپيمايان در گروه‌ها و دسته‌جات سياسي، فرهنگي، اجتماعي و ورزشي در اين مراسم شركت كرده بودند.

حضور شخصيت‌هاي لشكري و كشوري و نمايندگان احزاب و گروه‌هاي سياسي از سلايق مختلف نيز از نكات قابل توجه راهپيمايي امسال روز قدس در تهران بود.

راهپيمايان شعارهايي ازجمله شعارهاي زير را سرمي‌دادند:

- مرگ بر اسراييل مرگ بر آمريكا

- فلسطين پيروز است اسراييل نابود است

- نبرد ما، هميشه پايدار است مبارزه با كفر و استكبار است

- پيام قرآن ما،‌ وحدت مسلمين است آزادي فلسطين، شعار مسلمين است

- جهاد در راه قدس، تكليف مسلمين است سازش با اسراييل،‌ كار منافقين است

به گزارش خبرنگار ايسنا، مسير راهپيمايي با پرچم‌هاي كشورمان و نيز كشور فلسطين آذين بندي شده بود.

همچنين در پارچه نوشته‌اي به نقل از مقام معظم رهبري نوشته شده بود:« ايران معتقد است بايد سرنوشت فلسطين در معرض آراي ساكنين اصلي اين سرزمين اعم از مسلمان مسيحي و يهودي قرار گيرد و كشوري مبتني برانتخاب و راي مردم فلسطين تشكيل شود.»

همچنين در پارچه نوشته‌هاي ديگر كه در حاشيه‌ي مسير راهپيمايي نصب شده بود و با نقل بياناتي از حضرت امام خميني (ره) و مقام معظم رهبري آمده بود:

- زخمي كه بر فلسطين وارد شده زخمي بر همه‌ي مسلمانان جهان است

- روز جهاني قدس روز امتياز حق بر باطل است

- روز قدس روزي است كه بايد مستضعفين در مقابل مستكبرين مجهز شوند و دماغ مستكبرين را به خاك بمالند

- روز قدس مخصوص ايران نيست

- پيروزي در نهايت متعلق به ملت فلسطين است

- روز جهاني قدس روز پايداري ملت‌هاي مسلمان است

- مرگ بر اسراييل؛ شما كدام نظام را خشن‌تر و پست‌تر از اسراييل مي‌دانيد؟

به گزارش خبرنگار ايسنا، هم‌چنين در برخي تقاطع‌هاي مسيرراهپيمايي ايستگاه‌هايي در حمايت از آزادي چهار ديپلمات در بند رژيم صهيونيستي (تقي رستگار مقدم، كاظم اخوان، احمد متوسليان و سيد محسن موسوي) ونيز پارچه نوشته‌اي خطاب به رييس جمهور كشورمان براي تلاش جهت تسريع در آزادي اين چهار ديپلمات كه از سوي راهپيمايان امضا مي شد قرار داده شده بود.

هم‌چنين در نزديكي چهار راه وليعصر موزه‌ي "عبرت" با تصاويري از مبارزان انقلاب اسلامي كه مورد شكنجه‌ي ساواك قرار گرفته‌ بودند تشكيل شده بود، كه با استقبال راهپيمايان مواجه شد. در ميان اين تصاوير، تصاويري از آيت‌الله سيد علي خامنه‌اي، آيت‌الله طالقاني، سيد علي اكبرابوترابي، شهيدباهنر، محمدعلي رجايي، دكتر علي شريعتي و تعدادي از زنان عضو كميته‌ي مشترك ضد خرابكاري ساواك از جمله مرضيه حديدچي دباغ ديده مي‌شد. تصاويري از بخش‌هاي مختلف شكنجه‌گاه ساواك كه در سال‌هاي اخير بازسازي شده و به عنوان موزه‌ي "عبرت" نامگذاري شده است نيز به نمايش در آمده بود.

همچنين پلاكادرهايي در حمايت از امام موسي صدر با اين عنوان كه "شرف قدس اجازه نمي‌دهد امام موسي صدر به دست غير مومنين آزاد شود" ازسوي كميته مردمي پيگيري سرنوشت امام موسي صدر در دست راهپيمايان قرار داشت.

هم‌چنين در ميدان انقلاب و چهارراه وليعصر بالن‌هايي به شكل مسجد الاقصي و نيز نوشته‌هايي در حمايت از ملت فلسطين به نمايش درآمده بود.

مردم همچنين با حمل نمادين شهداي فلسطين انزجار خود را از كشتار و جنايات رژيم صهيونيستي اعلام كردند. راهپيمايان همچنين پرچم بزرگ فلسطين را بر روي دستانشان تا ميدان فلسطين حمل كردند. در روز جهاني قدس، پرچم‌ رژيم صهيونيستي به دفعات توسط راهپيمايان روزه‌دار به آتش كشيده شد.

همچنين حضور رسانه‌هاي خبري مختلف داخلي و خارجي در مراسم امسال روز جهاني قدس قابل توجه بود. رسانه‌هاي مختلف داخلي و خارجي مراسم راهپيمايي روز جهاني قدس را به طور مستقيم پخش مي‌كردند.

همچنين به گزارش خبرنگار ايسنا مستقر در ميدان فلسطين، مردم تهران با تجمع در برابر مسجد امام صادق (ع) در ميدان فلسطين با پيوستن به خيل عظيم راهپيمايان حمايت خود از فلسطين و خشم و انزجارشان از اقدامات ددمنشانه‌ي رژيم صهيونيستي را به گوش جهانيان رساندند.

گروه‌هاي سرود نيز در ميدان فلسطين به اجراي برنامه پرداختند و فرهنگسراي قدس نيز با برپايي غرفه‌هايي اقدام به توزيع پلاكارد، عكس، تصوير كلاه‌هايي با مضامين حمايت از فلسطين و پيراهني با تصاوير مسجدالاقصي كرد.

كاروان‌هاي موتورسوار نيز حضور قابل توجهي در محوطه‌ي ميدان داشتند و گروه‌هاي ورزشكار نيز براي انجام حركات ورزشي در محوطه‌ي ميدان حاضر شدند.

هم‌چنين توزيع بادكنك‌هايي با شعارهاي مرگ بر اسراييل و حمايت از فلسطين و شال‌هايي با تصاوير مسجدالاقصي و نماد جنبش حماس از ديگر اقدامات انجام شده در اين ميدان بود.

پرويز داودي، معاون اول رييس‌جمهور و تني چند از مقامات و شخصيت‌هاي كشورمان از اين مسير به خيل عظيم راهپيمايان پيوستند.

در طول مسير راهپيمايي و نيز ميدان فلسطين، صندوق‌هاي دريافت كمك‌هاي ملت‌هاي ايران به ملت مظلوم فلسطين توسط كميته‌ي امداد مستقر شده بود.

به گزارش ايسنا، متن كامل قطعنامه‌ي راهپيمايي روز جهاني قدس به شرح زير است:

«‌ بسم‌الله الرحمن الرحيم

سبحان الذي اسري بعبده ليلا من المسجد الاحرام الي المسجد الاقصي الذي باركنا حوله (قرآن كريم)

خداي سبحان را شاكريم كه بار ديگر، با قلوبي سرشار از معنويت و درك ليالي قدر و ضيافت الهي، به ما توفيق داد تا در جمعه‌ي آخر ماه مبارك رمضان، همگام با مسلمين جهان، با حضور در منظومه‌ي حمايت از قدس شريف و انتفاضه‌ي ملت مسلمان و مظلوم فلسطين بر مدار مسجد الاقصي، نخستين قبله‌ي مسلمين در اجراي اين وظيفه‌ي الهي و انساني قيام كنيم.

اكنون روز جهاني قدس، اين ميراث ماندگار حضرت امام (رحمه‌الله عليه)، نماد وحدت و يكپارچگي جهان اسلام و خروش عالمگير مسلمين در حمايت از آرمان ملت مظلوم و بي‌دفاع فلسطين، مي‌رود تا هر سال با شكوه‌تر از گذشته، عزم و اراده مسلمين و جهانيان را متجلي كند.

در چنين روزي، كه با بصيرت و ابتكار حكيمانه‌ي معمار كبير انقلاب اسلامي، حضرت امام خميني (ره) (رحمه‌الله عليه) فرصت بسيار بزرگي براي اعلام مواضع جهان اسلام در مقابل غاصبان قدس و نهادينه‌سازي فرياد حمايت از حقوق مردم فلسطين، در پهنه‌ي عالم فراهم آمده است، ملت مسلمان ايران، مساله‌ي فلسطين را به عنوان مساله‌ي اصلي منطقه و جهان اسلام، در برابر نظام سلطه و زورگويي‌هاي غرب و صهيونيسم دانسته و هم‌صدا با همه‌ي مسلمانان غيور و ظلم‌ستيز در سراسر دنيا طنين دفاع از قدس شريف و فلسطين مظلوم را سر داده و با شركت در راهپيمايي روز قدس اعلام مي‌دارد:

1 ـ ملت روزه‌دار ايران اسلامي با پايبندي به آرمان‌هاي حضرت امام (رحمه‌الله عليه) و الهام از آموزه‌هاي مقام معظم رهبري (مدظله‌العالي)، اسراييل را نماد ظلم، تجاوز، غصب و اشغالگري و منشا بحران و ناامني در سطح منطقه و جهان دانسته و اعلام مي‌دارد جهان اسلام، در هيچ شرايطي رژيم جعلي صهيونيستي را به رسميت نشناخته و بر اين باور است كه سرانجام روزي فرا مي‌رسد كه اين غده‌ي سرطاني از صفحه‌ي روزگار محو و غاصبان در آتش خود افروخته خواهند سوخت.

2 ـ ما ايرانيان، چون هميشه با محكوم كردن خط سازش، طرح‌هاي ناعادلانه و ظالمانه و برپايي كنفرانس‌هاي به اصطلاح صلح را نوعي فرصت‌سازي و امتيازدهي به رژيم غاصب صهيونيستي دانسته و از سازمان‌هاي بين‌المللي خواستاريم سياست‌ها و رفتارهاي جانبدارانه خود در حمايت از جنايات اشغالگران را پايان داده، با عبرت از خطاهاي خود، براي احقاق حقوق مشروع فلسطينيان، اقدام جدي به عمل آورند.

3 ـ ملت شريف و انقلابي ايران اسلامي، هر گونه بي‌توجهي و سكوت مدعيان دروغين تمدن و دموكراسي و سازمان‌هاي به اصطلاح حامي حقوق بشر و نيز برخي دولت‌هاي اسلامي نسبت به وضعيت اسفبار مردم تحت محاصره‌ي غزه را شديدا محكوم كرده و مصرانه از آن‌ها مي‌خواهد با تلاش همه‌جانبه و اتخاذ تصميمات مناسب هر چه سريع‌تر از ادامه‌ي جنايات وحشيانه رژيم صهيونيستي در نوار غزه جلوگيري كند و با اقدامات موثر خود به اين نسل‌كشي آشكار پايان بخشند.

4 ـ ما شركت‌كنندگان در راهپيمايي روز جهاني قدس، با تاكيد بر تقويت زمينه‌هاي وحدت و همكاري جهان اسلام، از دول اسلامي موكدا خواستاريم با اتخاذ مواضع و ايفاي نقش بيش‌تر، براي كارآمدسازي سازمان‌ها و نهادهاي بين‌المللي، از همه ظرفيت‌هاي خود، چون سازمان كنفرانس اسلامي، زمينه‌هاي موثر را براي حل بحران فلسطين از طريق مراجعه به آراي عمومي فلسطينيان در داخل و خارج سرزمين‌هاي اشغالي فراهم آورند.

5 ـ ما ملت ايران حمايت كامل خود را از حزب‌الله لبنان و دبير كل شجاع و قهرمان آن آقاي سيد حسن نصرالله و نيز دولت مردمي و قانوني فلسطين و رييس مبارز و ظلم‌ستيز آن آقاي اسماعيل هنيه اعلام داشته و از هر گونه اقدام و حركتي كه به تضعيف مقاومت اسلامي و انتفاضه بيانجامد ابراز تنفر و انزجار مي‌كنيم.

6 ـ ملت انقلابي و شجاع ايران اسلامي، با محكوميت شديد اقدام ضد انساني و مغاير با عرف بين‌المللي رژيم جنايتكار رژيم صهيونيستي در ربودن چهار ديپلمات ايراني از لبنان در سال 1982 ميلادي، از مجامع و سازمان‌هاي جهاني خواستار است با پيگيري موضوع، وضعيت آنان را روشن و سپس زمينه‌هاي آزادي سريع ديپلمات‌هاي آزاده و اسير ايراني را از چنگال دژخيمان رژيم جعلي اسراييل فراهم كنند.

7ـ ملت ايران اسلامي، اشغال نظامي كشورهاي اسلامي عراق و افغانستان توسط آمريكا و متحدان غربي آن را، عامل بحران و ناامني و گسترش آن در منطقه و جهان دانسته و با محكوميت قرارداد امنيتي آمريكا در عراق كه ناقض حاكميت يك كشور و مايه‌ي ذلت يك ملت است، بر خروج بي‌قيد و شرط از اين كشورها تاكيد مي‌كند.

8 ـ ملت انقلابي و سربلند ايران اسلامي، تلاقي روز جهاني قدس با هفته‌ي شورانگيز دفاع مقدس را مبارك دانسته، با هوشياري و هوشمندي راه پرفروغ و سعادت‌بخش امام (رحمه‌الله عليه) و شهيدان را تحت هدايت و رهبري مقام عظماي ولايت (مدظله‌العالي) ادامه داده و با تاكيد بر لزوم بهره‌مندي از دانش و فن‌آوري صلح‌آميز هسته‌يي، تلاش‌هاي رژيم صهيونيستي در گسترش سلاح‌هاي هسته‌يي و كشتار جمعي را محكوم كرده و آمادگي همه‌جانبه‌ي خود را در برخورد قاطع و كوبنده در برابر هر گونه تهديد و توطئه عليه تماميت ارضي و نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران اعلام و همگان را به جهاني عاري از تسليحات كشتار جمعي فرا مي‌خواند.

9 ـ ما شركت‌كنندگان در راهپيمايي روز جهاني قدس مراتب قدرداني خود، از انديشمندان، نخبگان و اصحاب رسانه در سطح جهان، به ويژه در كشورهاي اسلامي كه جنايات رژيم اشغالگر قدس را افشاء و از حقوق حقه‌ي مردم فلسطين حمايت مي‌كنند اعلام كرده و به افراد غافل و يا وابسته و نيز رسانه‌هاي هم‌سو با جنايات آمريكا و اسراييل غاصب كه عليه آرمان قدس شريف و انتفاضه‌ي فلسطين مظلوم و مسلمانان جهان توطئه مي‌كنند هشدار داده و آنان را به درك و عمل به رسالت انساني و رسانه‌يي خود در دفاع از حقوق مظلوم و بيان حقايق فرا مي‌خوانيم.

ان ينصركم الله فلا غالب لكم

والسلام عليكم و رحمت الله بركاته»

انتهاي پيام
 جمعه 5 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 264]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن