تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):ميان حق و باطل جز كم عقلى فاصله نيست. عرض شد: چگونه، اى فرزند رسول خدا؟ فرمود...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815586507




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

احمدي‌نژاد در جمع ايرانيان مقيم آمريكا: هرگز كسي نمي‌تواند جلوي پيشرفت ايران را بگيرد ايران به زودي موشك جديد ماهواره‌بر با 16 موتور را آزمايش مي‌كند


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: احمدي‌نژاد در جمع ايرانيان مقيم آمريكا: هرگز كسي نمي‌تواند جلوي پيشرفت ايران را بگيرد ايران به زودي موشك جديد ماهواره‌بر با 16 موتور را آزمايش مي‌كند


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي خارجي

رييس‌جمهور گفت: اگر ملت ايران تصميم بگيرد يك فن‌آوري را در اختيار داشته باشد چنان چه همه‌ي دنيا هم جمع شوند قادر نخواهند بود جلوي آن را بگيرند.

به گزارش خبرنگار اعزامي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) به نيويورك، دكتر محمود احمدي‌نژاد شامگاه چهارشنبه به وقت نيويورك و در چهارمين روز از سفر خود به آمريكا در جمع ايرانيان مقيم اين كشور پس از ضيافت افطار با اشاره به اين كه ملت ايران همواره دلسوز بشريت بوده است، اظهار كرد: ملت ايران در طول تاريخ دو ويژگي را در كنار هم حفظ كرده است. اول اين كه همواره در همه‌ي امور در علم، صنعت و فرهنگ پيشتاز بوده است و هيچ وقت ملتي دست دوم و پيش پا افتاده نبود.

وي ادامه داد: ملت ايران پرچمدار تمدن براي همه‌ي بشريت بوده است. زماني كه كتاب‌هاي نجوم و معادلات چند بعدي را حل مي‌كرد و در عرصه‌ي مهندسي و پزشكي جهان پيشتاز بود خيلي از مدعيان امروز ملت ايران از لحاظ فرهنگي در سطح بسيار پاييني قرار داشتند.

رييس‌جمهور ويژگي دوم ملت ايران را صلح‌دوستي و داشتن فرهنگ انساني دانست و گفت: ايرانيان همواره خواهان رابطه با ساير ملت‌ها بر اساس احترام و عدالت بودند.

احمدي‌نژاد با اشاره به توليد فيلم 300، اظهار كرد: توليد اين گونه فيلم‌ها نشانه‌ي ضعف كساني است كه آن را ساخته‌اند.

او در ادامه با اشاره به اين كه در دوره‌اي از تاريخ با طراحي‌هاي داخلي و خارجي كاروان پيشرفت ملت ايران عقب نگه داشته شد، تصريح كرد: ما از پيشرفت ديگران ناراحت نيستيم و اگر بتوانيم به آن‌ها كمك مي‌كنيم اما دنيا بداند هرگز كسي نمي‌تواند جلوي پيشرفت ايران را بگيرد.

وي با بيان اين كه قدرت‌هاي زورگو با بهانه‌ي اين كه از پيشرفت علمي ملت ايران به خاطر احتمال انحراف به توليد سلاح هسته‌يي نگران هستند، تاكيد كرد: آن‌هايي كه ادعا مي‌كنند از سلاح اتمي نگراني دارند بزرگ‌ترين دروغ‌گويان تاريخ هستند. مگر مي‌شود انبارهاي خودشان حاوي ده‌ها هزار كلاهك اتمي باشد و آنگاه مدعي نگراني از احتمال انحراف ايران باشند.

احمدي‌نژاد افزود: آن‌ها اگر نگران بودند اول بايد به سراغ خلع سلاح كردن رژيم صهيونيستي مي‌رفتند. بنابراين مخالفت آن‌ها با توليد بمب اتم نيست، بلكه آن‌ها مخالف پيشرفت ملت ايران هستند.

رييس‌جمهور خاطرنشان كرد: آن‌ها مي‌دانند كه اگر ملت ايران در مسير علم و فن‌آوري حركت كند به سرعت خود را به صف اول علم و فن‌آوري دنيا خواهد رساند و آن‌ها از اين موضوع ناراحت هستند. تبليغات و مانع‌تراشي‌ها براي اين است كه از اين موضوع جلوگيري كنند.

وي با اشاره به اين كه ملت ايران اهل درگيري و جنگ نيست و علاقه‌مند است با همه‌ي ملت‌ها رابطه داشته باشد، تصريح كرد: البته اگر كسي بخواهد با ملت ايران درگير شود اين ملت چنان پاسخي خواهد داد كه تا ابد پشيمان شوند.

احمدي‌نژاد اضافه كرد: امروز به لطف تحريم قدرت‌هاي زورگو ملت ايران هسته‌يي شده است و غني‌سازي اورانيوم را در اختيار دارد و هم‌چنين فن‌آوري پرتاب ماهواره به مدار زمين را به دست آورده و هم‌چنين موشك‌هاي دو مرحله‌يي و سه مرحله‌يي را توليد كرده و پشت سر هم پرتاب خواهد كرد و به زودي هم موشكي را پرتاب خواهيم كرد كه داراي 16 موتور است و ماهواره را تا 700 كيلومتر بالاتر مي‌برد.

رييس‌جمهور با اشاره به اين كه دوران تهديد ملت ايران به پايان رسيده است، خاطرنشان كرد: امروز ديگر دوران تفنگ و هفت‌تيري‌كشي تمام شده و دوران منطق و فرهنگ و انديشه آغاز شده است.

وي در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اين كه ايراني‌ها در هر جاي دنيا كه هستند همواره منشا خير و اقدامات مثبت بوده‌اند، گفت: امروز مسووليت و ماموريت ما به خاطر آغاز دوران جديد سنگين‌تر شده است و آن اين است كه فرهنگ متعالي، انساني و پاك خود را به ملت‌ها عرضه كنيم.

احمدي‌نژاد اضافه كرد: ملت ايران جزء عزيزترين و محبوب‌ترين ملت‌هاي جهانند و حتي اگر اجازه داده شود كه رفراندوم آزادي در همين كشور برگزار شود ايران به عنوان محبوب‌ترين كشورها انتخاب خواهد شد.

رييس‌جمهور در پايان، تاكيد كرد: قدرت‌هاي زورگو اگر رفتار خود را با ملت‌ها و به خصوص ملت ايران اصلاح نكنند ايرانيان تمامي مناسبات جهان را تغيير داده و مناسباتي عادلانه و انساني را جايگزين آن خواهند كرد.

به گزارش خبرنگار اعزامي ايسنا به نيويورك، پيش از سخنان رييس‌جمهور دكتر محمد خزاعي، نماينده‌ي جمهوري اسلامي ايران در سازمان ملل متحد در سخنان كوتاهي به ايرانيان حاضر در اين جلسه خيرمقدم گفت.

هم‌چنين در اين جلسه شركت‌كنندگان بارها سخنان رييس‌جمهور را مورد تشويق قرار داده و به ابراز احساسات پرداختند.

در پايان اين جلسه نيز شماري از ايرانيان مقيم آمريكا مشكلات و مسائل خود را با رييس‌جمهور، وزيران دادگستري و امور خارجه در ميان گذاشتند و عكس يادگاري انداختند.

انتهاي پيام
 جمعه 5 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 51]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن