تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):تو را سفارش مى‏كنم به مداراى با مردم و احترام به علما و گذشت از لغزش برادران (دينى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804748785




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رايزني هاي گسترده متكي در نيويورك


واضح آرشیو وب فارسی:عصر ایران: رايزني هاي گسترده متكي در نيويورك
متكي در ديدار" ماريس ريك استينز"، وزير امور خارجه لتوني با استقبال از گسترش مناسبات سياسي، اقتصادي و پارلماني، فعال سازي همكاري هاي اقتصادي و تجاري و استفاده از ظرفيت هاي استفاده نشده را مورد تاكيد قرار داد.
منوچهرمتكي، وزير امور خارجه كشورمان در ادامه ديدارهاي خود درحاشيه برگزاري شصت و سومين اجلاس سالانه مجمع عمومي سازمان ملل متحد در نيويورك به طور جداگانه با وزيران امور خارجه لتوني، سوئيس، دماغه سبز و لبنان، ملاقات و در جلسه ويژه آب به رياست رييس جمهور تاجيكستان شركت كرد.

به گزارش ايرنا، در اين ديدارها وزراي خارجه، راههاي تحكيم و تقويت روابط دو جانبه و افزايش همكاري هاي اقتصادي و تجاري را مورد بررسي قرار داده و پيرامون آخرين تحولات منطقه اي و بين المللي از جمله اوضاع قفقاز و گرجستان، عراق، افغانستان و خاورميانه به گفت و گو و رايزني پرداختند.

متكي در ديدار" ماريس ريك استينز"، وزير امور خارجه لتوني با استقبال از گسترش مناسبات سياسي، اقتصادي و پارلماني، فعال سازي همكاري هاي اقتصادي و تجاري و استفاده از ظرفيت هاي استفاده نشده را مورد تاكيد قرار داد.

وزير امور خارجه كشورمان با تحليل اوضاع و تحولات منطقه، بر ضرورت افزايش رايزني هاي دو كشور در خصوص مسائل منطقه اي و بين المللي تاكيد كرد.

وزير امور خارجه لتوني نيز با ارائه گزارشي از اوضاع داخلي كشورش و تحولات آن منطقه ازجمله بحران گرجستان، رايزني با كشورمان در خصوص مسائل منطقه اي و بين المللي را مهم توصيف كرد.

استينز با تشريح وضعيت اقتصادي لتوني از جمله در زمينه انرژي و تجارت، بر ضرورت استفاده از ظرفيت هاي استفاده نشده دو كشور در عرصه همكاري هاي اقتصادي و تجاري، تاكيد و خواستار تبادل هيات هاي كارشناسي به منظور يافتن زمينه هاي افزايش همكاري ها شد.
وي علاقه مندي لتوني براي ايجاد خط هوايي ميان پايتخت هاي دو كشور را يادآور شد.

متكي همچنين در ديدار با خانم " ري كالمي" وزير امور خارجه سوئيس با ابراز خرسندي از روند مناسبات في مابين، آمادگي جمهوري اسلامي براي توسعه روابط دو كشور را اعلام كرد.
وي با اشاره به اهميت امضاي قرارداد انتقال گاز ايران به اروپا از طريق سوئيس، بر جدي بودن ايران بر اجراي قرارداد، تاكيد كرد.
مواضع اصولي جمهوري اسلامي ايران در بحث هسته اي با تاكيد بر ادامه گفت و گوهاي ژنو، مورد تاكيد طرفين قرار گرفت.

وزير امور خارجه كشورمان همچنين در ديدار آقاي "باربوسا بورگز" وزيرامور خارجه دماغه سبز، با اشاره به راهبرد دولت جمهوري اسلامي ايران براي گسترش روابط با آفريقا، ظرفيت هاي بالاي ايران در زمينه هاي اقتصادي، صنعتي و تجاري از جمله اكتشاف نفت و گاز، عمران، ساخت سد، توليد اتومبيل و بخش خصوصي فعال را برشمرد.
وزير امور خارجه دماغه سبز نيز سخنراني رييس جمهور ايران در اجلاس مجمع عمومي را قوي و متين، توصيف كرد.

وي با اشاره به اينكه دماغه سبز، كشوري كوچك اما در يك منطقه حساس و راهبردي در آفريقاست، ظرفيت هاي بالقوه اين كشور را فراوان خواند و خواستار استفاده از تجربيات غني ايران در زمينه هاي صنعتي و عمراني، سرمايه گذاري در طرح هاي مختلف اين كشور و تبادل هيات هاي متقابل براي يافتن زمينه هاي همكاري شد.

متكي در ديدار با وزير امور خارجه اتيوپي، روند رو به رشد روابط و اراده جدي مقامات عاليرتبه دو كشور بر گسترش همكاري هاي دو جانبه را مورد تاكيد قرار داد و گفت: با سفرنخست وزير اتيوپي به ايران و تعيين زمان برگزاري ششمين اجلاس كميسيون مشترك اقتصادي دو كشور، ظرفيت هاي استفاده نشده طرفين در جهت گسترش همكاري هاي مورد توجه قرار خواهد گرفت.

وزير امور خارجه اتيوپي نيز ضمن ابراز رضايت از جديت مقامات جمهوري اسلامي ايران در گسترش روابط با اتيوپي، نگاه كشورمان به آفريقا را فرصت مناسبي براي تعميق همه جانبه روابط، عنوان كرد.

در ديدار متكي با آقاي "فائز سالوك" وزير امور خارجه لبنان، روند همكاري هاي دو جانبه و راه هاي گسترش و تعميق روابط دو كشور، مورد بررسي قرار گرفت.
آخرين تحولات منطقه، خصوصا لبنان، فلسطين و قفقاز از محورهاي عمده مذاكره وزيران خارجه دو كشور بود
 پنجشنبه 4 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: عصر ایران]
[مشاهده در: www.asriran.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 85]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن