تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):تكميل روزه به پرداخت زكاة يعنى فطره است، همچنان كه صلوات بر پيامبر (صلى الله عليه و آل...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804722205




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ديدارهاي متكي با همتايان خود در حاشيه مجمع عمومي سازمان ملل


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: ديدارهاي متكي با همتايان خود در حاشيه مجمع عمومي سازمان ملل
وزير امور خارج، جداگانه با وزيران خارجه لتوني، سوئيس، اتيوپي، دماغه سبز، لبنان، لهستان، تركيه، مغرب، روآندا، كامرون و صربستان ملاقات و در جلسه ويژه آب به رياست رئيس جمهور تاجيكستان شركت كرد.
به گزارش شبكه خبر به نقل از خبرگزاري مهر، در اين ديدارها كه در حاشيه شصت و سومين نشست سالانه مجمع عمومي سازمان ملل متحد برگزار شد، وزيران خارجه، راه هاي تحكيم و تقويت روابط دوجانبه و افزايش همكاري هاي اقتصادي و تجاري را بررسي و
درباره آخرين تحولات منطقه اي و بين المللي، از جمله اوضاع قفقاز و گرجستان، عراق، افغانستان و خاورميانه، گفتگو و رايزني كردند.

متكي در ديدار ماريس ريك استينز، وزير خارجه لتوني با استقبال از گسترش مناسبات سياسي، اقتصادي و پارلماني، فعال سازي همكاري هاي اقتصادي و تجاري و استفاده از ظرفيت هاي استفاده نشده را مورد تاكيد قرار داد.

وزير امور خارجه با تحليل اوضاع و تحولات منطقه، بر ضرورت افزايش رايزني هاي دو كشور در زمينه مسائل منطقه اي و بين المللي تاكيد كرد.

وزير خارجه لتوني نيز با ارائه گزارشي از اوضاع داخلي كشورش و تحولات آن منطقه از جمله بحران گرجستان، رايزني با كشورمان در زمينه مسائل منطقه اي و بين المللي را مهم توصيف كرد.

استينز بر ضرورت استفاده از ظرفيت هاي استفاده نشده دو كشور در عرصه همكاري هاي اقتصادي و تجاري تاكيد كرد و علاقه مندي لتوني براي ايجاد خط هوايي ميان پايتخت هاي دو كشور را يادآور شد.

متكي همچنين در ديدار با خانم ري كالمي، وزير خارجه سوئيس با ابراز خرسندي از روند همكاري هاي دوجانبه، آمادگي جمهوري اسلامي براي توسعه روابط دو كشور را اعلام كرد.

وزير امور خارجه كشورمان، با اشاره به اهميت امضاي قرارداد انتقال گاز ايران به اروپا از طريق سوئيس، بر جدي بودن ايران بر اجراي قرار داد تاكيد كرد.

مواضع اصولي جمهوري اسلامي ايران در بحث هسته اي، با تاكيد بر ادامه گفتگوهاي ژنو نيز مورد تاكيد دو طرف قرار گرفت.

وزير امور خارجه همچنين در ديدار باربوسا بورگز، وزير خارجه دماغه سبز، با اشاره به راهبرد دولت جمهوري اسلامي ايران براي گسترش روابط با آفريقا، ظرفيت هاي بالاي ايران در زمينه هاي اقتصادي، صنعتي و تجاري، از جمله درباره اكتشاف نفت و گاز، عمران، سدسازي، خودروسازي و بخش خصوصي فعال را بر شمرد.
وزير امور خارجه دماغه سبز نيز سخنراني رئيس جمهور اسلامي ايران را در اجلاس مجمع عمومي، قوي و متين توصيف كرد.

بورگز همچنين استفاده از تجربيات غني ايران در زمينه هاي صنعتي و عمراني، سرمايه گذاري در طرح هاي مختلف اين كشور و تبادل هيئت هاي متقابل براي يافتن زمينه هاي همكاري را خواستار شد.

متكي در ديدار همتاي اتيوپيايي خود، روند رو به رشد روابط و اراده جدي مقامات عاليرتبه دو كشور بر گسترش همكاري هاي دوجانبه را مورد تاكيد قرار داد و گفت: با سفر نخست وزير اتيوپي به ايران و تعيين زمان برگزاري ششمين اجلاس كميسيون مشترك اقتصادي دو كشور، ظرفيت هاي استفاده نشده طرفين در جهت گسترش همكاري ها مورد توجه قرار خواهند گرفت.

سيوم سفين، وزير امور خارجه اتيوپي نيز ضمن ابراز رضايت از جديت مقامات جمهوري اسلامي ايران در گسترش روابط با اتيوپي، نگاه كشورمان به آفريقا را فرصت مناسبي براي تعمين همه جانبه روابط عنوان كرد.

در ديدار متكي با فائز سالوك، وزير خارجه لبنان، روند همكاري هاي دوجانبه و راه هاي گسترش و تعميق روابط دو كشور مورد بررسي قرار گرفت. آخرين تحولات منطقه، به ويژه لبنان، فلسطين و قفقاز از محورهاي عمده مذاكره وزيران خارجه دو كشور بود.

وزير امور خارجه، همچنين در ادامه ديدارهاي دوجانبه در حاشيه شصت و سومين نشست سالانه مجمع عمومي سازمان ملل در نيويورك با وزيران خارجه لهستان، تركيه، مغرب، روآندا، كامرون و صربستان ديدار و گفتگو كرد.

در اين ديدارهاي جداگانه، آخرين وضع روابط دوجانبه و راه هاي ارتقاي همكاري هاي دوجانبه در زمينه هاي مختلف سياسي، اقتصادي و فرهنگي و آخرين تحولات مهم منطقه اي و بين المللي مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و بر ادامه و افزايش رايزني ها تاكيد شد.

متكي در ديدار شيكورسكي، وزير خارجه لهستان، با اشاره به پيشينه روابط ديرينه تهران - ورشو، بر ضرورت سرعت دادن به اقدامات لازم براي ارتقاي روابط دوجانبه تاكيد و حجم مبادلات ميان دو كشور را با وجود ظرفيت هاي موجود، پائين تر از حد انتظار دانست.

وزير خارجه لهستان نيز با ابراز تمايل كشورش به همكاري با جمهوري اسلامي ايران در زمينه هاي مختلف، از جمله نفت و گاز، تاكيد كرد، دوران يكجانبه گرايي به سر آمده است.

متكي همچنين در ديدار علي باباجان، وزير خارجه تركيه، با اشاره به روابط اقتصادي ده ميليارد دلاري دو كشور و هدف و چشم انداز دو طرف براي رسيدن به همكاري هاي بيست ميليارد دلاري، نهايي شدن همكاري دو كشور در بخش انرژي، به ويژه گاز را از مهم ترين محورهاي توسعه و تعميق روابط ايران و تركيه توصيف كرد.

باباجان نيز با تاكيد بر آمادگي تركيه براي گسترش روابط با جمهوري اسلامي ايران در كليه زمينه هاي سياسي، اقتصادي و فرهنگي، سفرهاي متقابل رئيسان جمهوري و مقامات عاليرتبه دو كشور را بيانگر خواست و اراده دو دولت و ملت ايران و تركيه جهت گسترش و تعميق مناسبات تهران - آنكارا خواند.

وزير امور خارجه كشورمان همچنين در ديدار جداگانه با طيب فاسي القهري، همتاي مغربي خود با اشاره به وجود روابط خوب و حسنه ميان تهران و رباط و تاكيد بر اراده مسئولان كشورمان براي توسعه اين مناسبات، زمينه هاي فراوان همكاري دوجانبه از جمله همكاري هاي سياسي، پارلماني، اقتصادي، فرهنگي، علمي و دانشگاهي را يادآور شد و بر ضرورت به كارگيري ظرفيت هاي موجود براي توسعه اين همكاري ها تاكيد كرد.

وزير امور خارجه مغرب نيز در اين ديدار، با اشاره به علاقه مندي رباط براي توسعه و تحكيم روابط و همكاري هاي دو كشور، بر اهميت افزايش رايزني هاي فيمابين تاكيد و از متكي براي سفر به اين كشور رسما دعوت كرد.

متكي همچنين در ديدار خانم ممي رزماري مسمينالي، وزير خارجه روآندا، با تاكيد بر اولويت همكاري با كشورهاي آفريقايي در سياست خارجي جمهوري اسلامي ايران به ظرفيت هاي بلا استفاده در همكاري هاي ايران و روآندا اشاره كرد و افزود: ضروري است براي توسعه و بهبود روابط ايران و كشورهاي آفريقايي، از جمله روآندا، گام هاي جديدي بر اساس منافع فيمابين برداشته شود.

وزير امور خارجه كشورمان با اشاره به زمينه هاي همكاري در عرصه هاي كشاورزي، صنعتي، اقتصادي و زيرساختي، سرمايه گذاري و فعال سازي بخش خصوصي، افزود، جمهوري اسلامي ايران به لحاظ دارا بودن تجربه بالا در اكتشاف نفت و ساخت پالايشگاه، آماده مشاركت در طرح هاي روآنداست.

وزير امور خارجه روآندا نيز با استقبال از اظهارات متكي، بر علاقه مندي كشورش براي استفاده از تجربيات جمهوري اسلامي ايران در زمينه هاي مختلف از جمله كشاورزي، فناوري، سرمايه گذاري، آموزشي و علمي تاكيد كرد.

رزماري مسمينالي، با تاكيد بر اهميت تقويت رايزين ها براي يافتن زمينه هاي همكاري، از متكي براي سفر به روآندا دعوت كرد.

متكي همچنين در ديدار وزير خارجه كامرون با ابراز خرسندي از حل مسالمت آميز مشكلات مرزي كامرون و نيجريه، بر ضرورت فعال سازي روابط دو كشور تاكيد كرد.

وزير امور خارجه كشورمان با اشاره به اولويت آفريقا در سياست خارجي جمهوري اسلامي ايران، توانمندي هاي كشورمان در عرصه هاي مشاركت در طرح هاي صنعتي، عمراني، فني و حرفه اي را يادآور شد.

وزير خارجه كامرون نيز با ارائه گزارشي از آخرين تحولات آفريقا و حل مشكل مركزي روآندا و نيجريه، انجام رايزني و تماس نزديك براي كشف راه ها و امكانات توسعه همكاري ها را مهم توصيف كرد.

هنري آيب ايسي، با اشاره به ضرورت استفاده از ظرفيت هاي بلا استفاده در روابط دو كشور اظهار داشت، سياست خارجي روآندا مبتني بر همكاري با كشورهاي دوست از جمله جمهوري اسلامي ايران است و اين كشور، استفاده از تجربيات ايران در زمينه هاي مختلف از جمله در زمينه نفت و گاز را مفيد مي داند.

در اين ديدار، همچنين اهميت برگزاري اجلاس آينده سران ايران و كشورهاي آفريقايي در تهران مورد تاكيد قرار گرفت و طرفين تقويت همكاري هاي چندجانبه را مورد توجه قرار دادند.

متكي در ادامه ديدارهاي خود در ملاقات با ووك يرميچ، وزير خارجه صربستان بر استمرار و تداوم رفت و آمدهاي سياسي ميان مقامات دو كشور تاكيد و ضرورت استفاده از ظرفيت هاي تجاري و اقتصادي دو طرف را يادآور شد.

وزير خارجه صربستان نيز با تشريح آخرين تحولات منطقه بالكان، ضرورت تداوم تماس هاي نزديك به منظور رايزني درباره تحولات منطقه اي و بين المللي را خاطرنشان كرد و از متكي براي سفر به بلگراد دعوت كرد.

در ديدار متكي با همتايان خود همچنين درباره آخرين تحولات منطقه اي و بين المللي از جمله مناقشه گرجستان، بحران افغانستان و مسئله فلسطين بحث و تبادل نظر شد.

متكي در تحليل اوضاع منطقه با تاكيد بر اينكه "تروريزم، مرز نمي شناسد"، گسترش افراط گرايي را يك پديده خطرناك خواند و گفت: متاسفانه رويكرد مجدد برخي كشورهاي اروپايي به افراط گرايان در افغانستان باعث توسعه اين پديده شوم در پاكستان شده و در آينده نيز به ديگر كشورهاي منطقه گسترش مي يابد و اين امر آرامش و ثبات منطقه را با خطر مواجه خواهد ساخت.

وزير امور خارجه كشورمان همچنين با اشاره به تحولات گرجستان و ابتكار جمهوري اسلامي ايران براي تقويت همكاري هاي منطقه اي در زمينه هاي انرژي، حمل و نقل و امنيت در جهت ايجاد ثبات و آرامش تصريح كرد: مطامع قدرت هاي فرامنطقه اي سبب بروز تشنج در امنيت و ثبات گرجستان گرديده است.
 پنجشنبه 4 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 394]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن