تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نشانه منافق اين است كه بدى اش ناراحتش نمى كند و خوبى اش او را خوشحال نمى سازد. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805469681




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

احمدي‌نژاد در گفت‌و‌گو با سي‌ان‌ان و خبرنگاران در نيويورك:خواهان روابط دوستانه با مردم آمريكا هستيم


واضح آرشیو وب فارسی:دنياي اقتصاد: احمدي‌نژاد در گفت‌و‌گو با سي‌ان‌ان و خبرنگاران در نيويورك:خواهان روابط دوستانه با مردم آمريكا هستيم
دنياي اقتصاد – رييس‌جمهوري كشورمان كه به منظور شركت در شصت‌و‌سومين اجلاس مجمع عمومي سازمان ملل متحد در نيويورك به سر مي‌برد، در گفت‌و‌گو با شبكه خبري سي‌ان‌ان و نيز مصاحبه مطبوعاتي با خبرنگاران ضمن تاكيد مجدد بر استقبال از توسعه روابط ميان ايران و آمريكا بر علاقه‌مندي و ايجاد روابط دوستانه با همه كشورها از جمله مردم آمريكا براساس احترام متقابل صحه گذاشت و در عين حال تصريح كرد كه در برابر زورگويي‌هاي دولت آمريكا مجبوريم كه از خودمان دفاع كنيم.


وي همچنين درباره حمله آمريكا و اسرائيل به ايران اظهار كرد كه آمريكا نمي‌تواند كاري انجام دهد، چون حمله بدترين كاري است كه ممكن است صورت پذيرد. اسرائيل هم كه در معادلات منطقه محسوب نمي‌شود.
احمدي‌نژاد در اين گفت‌و‌گوها به سوالاتي از قبيل حذف اسرائيل از نقشه جهان، پرونده هسته‌اي و نيز وضعيت حقوق بشر در ايران پاسخ داد.
برخي سوالات تكراري است
به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني رياست‌جمهوري، محمود احمدي‌نژاد رييس‌جمهور كشورمان در پاسخ به سوال لري كينگ مجري برجسته شبكه سي‌ان‌ان مبني‌بر اينكه منظور شما از اينكه گفته‌ايد رژيم صهيونيستي بايد از نقشه جهان حذف شود، گفت: امسال چهارمين سال حضور من در نيويورك است، اما سوالات عوض نشده در حالي كه دنيا و خود آمريكا عوض شده و تحولات فراواني در اقصي نقاط دنيا به وقوع پيوسته است.
آنها تمايل ندارند
احمدي‌نژاد در پاسخ به اينكه علاقه‌مند هستيد با اوباما يا مك كين ديدار كنيد، گفت: قبلا آمادگي خود را براي گفت‌وگو با نامزدهاي رياست‌جمهوري آمريكا در حضور رسانه‌ها و در پيرامون موضوعات مختلف جهاني اعلام كرده‌ام و اينكه چرا آنها تمايل ندارند اين گفت‌وگو صورت بگيرد را بايد از خودشان بپرسيد. ما اهل گفت‌وگو هستيم.
منتظر، مي‌مانيم ببينم چه مي‌شود
رييس‌جمهور در پاسخ به اينكه چه اقداماتي را براي بهبود روابط ايران و آمريكا ضروري مي‌دانيد، تصريح كرد: كاري را كه ما بايد انجام مي‌داديم تاكنون انجام شده است و امروز ديگر نوبت مسوولان آمريكايي است كه در اين زمينه اقدام كنند و من منتظر مي‌مانم تا ببينيم چه اتفاقي مي‌افتد،البته اهل گفت‌وگو هستيم و معتقديم با گفت‌وگو مي‌توان مسائل را بهتر حل كرد. وي درباره اينكه دنيا از فعاليت‌هاي هسته‌اي ايران مي‌ترسد، تصريح كرد: اين دنيايي كه شما از آن حرف مي‌زنيد كجا است.آيا دولت آمريكا و چند متحد اروپايي آن، آن را تمام دنيا مي‌دانيد؟ و ناراحتي غرب از ملت ايران موضوع تازه و جديدي نيست. امروز گروه‌هاي تروريستي كه رييس‌جمهور، نخست‌وزير و نمايندگان مردم كشورمان را ترور كرده‌اند آزادانه در آمريكا زندگي مي‌كنند و تحت حمايت آنها قرار دارند. رييس‌جمهور با اشاره به گزار‌ش‌هاي آژانس در مورد صلح‌آميز بودن فعاليت‌هاي هسته‌اي ايران افزود: آژانس بيش از 12 بار در گزارش‌هايش اعلام كرده كه فعاليت‌هاي هسته‌اي ايران صلح‌آميز و قانوني است و انحرافي در آنها مشاهده نشده است. رييس‌جمهور همچنين گفت: تا كنون در طول تاريخ آژانس بيشترين بازرسي‌ها از فعاليت‌هاي ما صورت گرفته و ما بيشترين اسناد را به آژانس داده‌ايم و هيچ كشوري به اندازه ما با آژانس همكاري ندارد.
نگران حمله آمريكا نيستيم
رييس‌جمهور در پاسخ به پرسش ديگري مبني‌بر اين كه آيا فكر مي‌كنيد آمريكا به ايران حمله كند؟ گفت: نظر شما چيست؟ لري كينگ به احمدي‌نژاد گفت من از شما سوال مي‌كنم كه احمدي‌نژاد گفت: ما در اين ارتباط نگران نيستيم و نمي‌تواند كاري را انجام دهد؛ چون حمله بدترين كاري است كه ممكن است آمريكا انجام دهد. وي افزود: فكر مي‌كنيم در آمريكا آن قدر افراد عاقل و هوشمند هستند كه اجازه ندهند چنين اتفافي بيفتد. رييس‌جمهور همچنين در پاسخ به اين پرسش كه آيا فكر مي‌كنيد رژيم صهيونيستي به شما حمله كند؟ گفت: در مورد آنها نيز همين طور است؛ آنها كوچكتر از آن هستند كه بخواهند اين اقدام را انجام بدهند. آنها حتي در معادلات منطقه نيز محسوب نمي‌شوند.
دوست داشتم به لس‌آنجلس بروم
احمدي‌نژاد در پاسخ به اين پرسش كه دوست داريد كجاي آمريكا را ببينيد، گفت: دوست داشتم ايالات متحده را ببينيم و با مردم گفت‌وگو كنم. تصميم داشتيم به لس‌آنجلس و كاليفرنيا برويم ولي اين اتفاق نيفتاد. وي گفت: ما علاقه‌منديم با مردم آمريكا گفت‌وگو كنيم و اين بهترين راه حل است. ما فكر مي‌كنيم مردم آمريكا و اصحاب رسانه بايد بيايند به ايران و ايران را از نزديك ببينند. رييس‌جمهور همچنين در پايان اين مصاحبه در پاسخ به اين سوال كه داراي چند فرزند است، گفت: سه فرزند دارم. دو پسر و يك دختر كه دو تاي آنها ازدواج كردند و يك نفر از آنها دانشجوست.
لري كينگ به احمدي‌نژاد گفت جوان مانده‌ايد و به شما نمي‌خورد فرزندانتان ازدواج كرده باشند كه احمدي‌نژاد گفت: ما در ايران زود ازدواج مي‌كنيم و من شنيده‌ام كه در آمريكا نيز مانند ايران به ارزش‌هاي خانوادگي توجه مي‌شود.
در ايران قدرت در دست مردم است
رييس قوه مجريه در پاسخ به سوال خبرنگار صداي آمريكا كه از وي پرسيد امروز قدرت در ايران دست كيست؟ گفت: امروز در ايران قدرت در دست مردم است و حاكم اصلي در ايران مردم هستند و در واقع تمام مسوولان را مردم انتخاب مي‌كنند. مردم ايران به صورت مستمر بر عملكرد مسوولان نظارت دارند. وي افزود: رهبري، رييس‌جمهور، نمايندگان مجلس، شوراها و مجلس خبرگان به صورت مستقيم و غيرمستقيم توسط مردم انتخاب مي‌شوند و قدرت متعلق به مردم است. در ايران مردم‌سالاري حقيقي حاكم است و همه در برابر مردم مسوول هستند و همه‌ مسوولان از جمله خود من با متن مردم در ارتباط هستيم.
انتقاد از مسوولين به صورت مطلق آزاد است
احمدي‌نژاد در پاسخ به اين سوال كه شما صحبت از آزادي كرديد ولي گزارش‌ها حاكي از آن است كه برخي از روزنامه‌نگاران ايراني تحت فشار هستند و اگر روزنامه‌نگاري در ايران از مسوولان انتقاد كند مورد مجازات قرار مي‌گيرد، گفت: چيزي كه در ايران مجازات ندارد حرف زدن عليه مسوولان است. البته اگر كسي حقوق ديگري را زير پا بگذارد با آن برخورد قانوني مي‌شود، ولي انتقاد از مسوولين به صورت مطلق آزاد است. وي با اشاره به اينكه تعداد زيادي از روزنامه‌هاي منتقد در ايران وجود دارند كه بعضا تندترين انتقادات را به شخص رييس‌جمهور مي‌كنند، گفت: من خبر ندارم كه كسي تاكنون به خاطر انتقاد از رييس‌جمهور و مسوول اجرايي كشور مورد تعقيب قرار گرفته باشد. در ايران آزادي خيلي بيشتر از آن چيزي است كه شما فكر مي‌كنيد، اين در حالي است كه در قانون جزايي آمريكا توهين به يونيفرم نظامي هم مجازات دارد. رييس‌جمهور در پاسخ به سوالي در مورد توسعه‌ روابط مردم ايران با آمريكا، گفت ما از هر نوع توسعه روابط بين مردم استقبال مي‌كنيم. ما سه سال قبل پيشنهاد داديم كه خط مستقيم پروازي بين ايران و آمريكا برقرار شود منتهي از آن استقبال نشد و امروز اگر دولت آمريكا تصميم بگيرد كه در رفتار خود تغييري ايجاد كند ما از تغييرات سازنده و مثبت در رفتار آمريكا استقبال مي‌كنيم.
ديدار با روساي جمهور چند كشور
احمدي‌نژاد همچنين در حاشيه مجمع عمومي سازمان ملل متحد با روساي جديد عراق، پاكستان، بوسني و هرزگوين و كنيا ديدار و گفت‌وگو كرد.
پايان امپراتوري آمريكا در جهان
در همين حال محمود احمدي‌نژاد رييس‌جمهوري اسلامي ايران طي سخناني در مجمع عمومي سازمان ملل متحد در نيويورك با انتقاد از سياست‌هاي سلطه‌گرايانه قدرت‌هاي زورگو و با تاكيد بر رعايت حقوق ملت‌ها گفت: امپراتوري آمريكا به پايان راه خود رسيده است. به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني رياست‌جمهوري، احمدي‌نژاد كه به منظور شركت در شصت‌وسومين مجمع عمومي سازمان ملل در نيويورك به سر مي‌برد، در اين سخنراني با اشاره به مفهوم عدالت تصريح كرد: نگاهي به وضعيت امروز جهان از جمله سقوط ديكتاتور عراق و اشغال آن كشور به مدت 6 سال، كشتار مردم فلسطين توسط عده‌اي صهيونيست جنايتكار، درگيري‌هاي داخلي و تروريسم در افغانستان، بازسازي استعمار در آفريقا و تهديد دولت‌هاي سلطه‌گر در آمريكاي لاتين و نيز استفاده از اهرم‌هاي سياسي و اقتصادي توسط چند قدرت زورگو بر آژانس بين‌المللي انرژي اتمي در برابر فعاليت‌هاي صلح‌آميز ملت ايران نشان مي‌دهد كه همه اينها به خاطر نوع نگاه برخي قدرتمندان با اخلاق به جهان، انسان، آزادي، عبوديت و عدالت است.
وي افزود: من به صراحت اعلام مي‌كنم كه ملت ايران و بسياري از ملت‌ها و دولت‌ها با اين نگاه و عملكرد سلطه‌گران جهاني مخالفند. برپايي عدالت نيازمند انسانهايي است كه در درون خود به عدالت و اعتدال رسيده باشند و خوي برتري‌جويي را مهار كرده و خصلت و فداكاري و خدمتگذاري به نوع بشر را در خود متجلي كرده باشند كه تحقق كامل و تمام عيار آن جز در سايه حاكميت انسان صالح، كامل، عبد خدا و موعود پيامبران الهي ميسر نيست. رييس‌جمهوري اسلامي ايران در ادامه خاطرنشان كرد: البته به لطف خداوند متعال در متن جان و دل جامعه‌ بشري يك جريان اميدبخش در حال رشد و شكوفايي است و يك مقاومت عمومي در برابر زياده‌خواهي‌ها، تجاوزطلبي‌ها و خودخواهي زورگويان در حال شكل‌گيري است. امروز رژيم صهيونيستي در سرزمين‌هاي اشغالي در سراشيبي قطعي سقوط قرار دارد و راهي براي نجات او در منجلاب ساختگي خود و حاميانش وجود ندارد. جمهوري اسلامي ايران ضمن احترام كامل به مقاومت مظلومانه ملت فلسطين در حمايت همه‌جانبه از آن راه حل انساني خود كه مبتني بر همه‌پرسي آزاد از مردم فلسطين براي تعيين و برپايي نوع حكومت در همه فلسطين است را به دبيركل محترم سازمان ملل متحد تقديم مي‌كند. احمدي‌نژاد تاكيد كرد: امپراتوري آمريكا در جهان به پايان راه خود رسيده است و حاكمان بعدي بايد دايره دخالت‌ها را به مرزهاي خود محدود كنند؛ امروز انديشه سلطه‌گري به سرعت به يك ضدارزش تبديل مي‌شود.
وي در پايان سخنراني خود با اشاره به فرصت‌هاي پيش رو جامعه بشري تصريح كرد: به لطف الهي پايه‌هاي وضع ظالمانه موجود در حال فروريزي است، تحولات به نفع انسان و حقوق حقيقي واقعي او در راه است، آينده‌ طلايي و درخشان در انتظار جامعه بشري است، جامعه جهاني سرشار از عدالت، دوستي، برادري و رفاه با وصفي كه گفتم در دسترس ما قرار گرفته است. بياييد دست در دست هم انديشه مقاومت در برابر بدي‌ها و اقليت بدخواهان و حمايت از خوبي‌ها و اكثريت خوبان و مظهر كامل خوبي موعود امم امام عصر(عج) كه با همراهي حضرت عيسي مسيح(ع) خواهد آمد را گسترش دهيم و متناسب با آن سازوكارهاي عادلانه و انساني براي تنظيم روابط سازنده بين ملت‌ها و دولت‌ها را طراحي و عملياتي كنيم.
 پنجشنبه 4 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دنياي اقتصاد]
[مشاهده در: www.donya-e-eqtesad.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 118]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن