تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):برای انسان عیب نیست که حقش تاخیر افتد، عیب آن است که چیزی را که حقش نیست بگیرد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821123827




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

با انهدام باند 9 نفره برملا شد؛سارقان زورگير در پوشش مسافر سوار اتوبوس مي شدند


واضح آرشیو وب فارسی:قدس: با انهدام باند 9 نفره برملا شد؛سارقان زورگير در پوشش مسافر سوار اتوبوس مي شدند
گروه حوادث: با تلاش گسترده كارآگاهان پليس آگاهي كرمانشاه اعضاي يك باند بزرگ سرقت كه با شيوه خاصي اقدام به سرقت اموال مسافران اتوبوس مي كردند، به دام افتادند.
به گزارش ايسنا، سرهنگ اميدي، رئيس پليس آگاهي استان كرمانشاه درباره جزئيات اين پرونده گفت: شيوه عمل سارقان به اين شكل بوده است كه چند نفر از اعضاي باند به شهرهاي مختلف رفته و در پايانه هاي مسافربري مختلف با شناسايي اتوبوسهايي كه به مقصد كرمانشاه در حال حركت بوده، در پوشش مسافر وارد اتوبوس شده و به شناسايي مسافراني كه پول نقد، جواهرآلات و اموال قيمتي ديگر داشتند، مي پرداختند.
پس از گذشت مدتي و هنگامي كه اتوبوس براي استراحت مسافران در نقطه اي توقف مي كرد، فرد سارق با تراشيدن بهانه اي با سوژه مورد نظر گلاويز مي شد و سپس در مقابل طعمه خود با تلفن همراه با همدستانش تماس مي گرفت و اعلام مي كرد كه فردي در اتوبوس او را كتك زده است، همدستانش نيز قبل از اينكه اتوبوس وارد كرمانشاه شود، در محلي كه از قبل انتخاب كرده بودند اتوبوس را متوقف و به بهانه كمك به دوستانشان با سلاحهاي سرد خطرناك نظير شمشير و قمه به مسافران حمله مي كرده و با تهديد فراوان، اموال آنها را به سرقت مي بردند.
رسيدگي سريع به پرونده با شكايت يكي از شهروندان كرمانشاه در دستور كار كارآگاهان پليس قرار گرفت.
اين فرد كه مقدار زيادي لوازم يدكي گرانقيمت از تهران خريداري كرده و به سمت كرمانشاه در حال حركت بود، به همان شكل مورد حمله سارقان قرار گرفت و با توجه به اهميت موضوع و خشونت بيش از حد سارقان، اكيپ ويژه اي از كارآگاهان پليس مأمور رسيدگي به اين پرونده شدند.
در ابتدا با انجام عمليات چهره نگاري، چهره فرضي از متهمي كه مسافران ديده بودند، به دست آمد و در اختيار تمام و احدهاي گشتي قرار گرفت و سپس با فرض اينكه سارقان در تدارك تكرار سرقتهاي خود هستند، تمام مسيرهاي ورودي به كرمانشاه كه بيشتر اتوبوسها از آن گذر مي كردند تحت كنترل دقيق و نامحسوس قرار گرفت و در ادامه با بررسي پرونده چند مجرم سابقه دار سرقت كه بتازگي از زندان آزاد شده بودند، روند شناسايي متهمان شتاب بيشتري به خود گرفت.
چند روز بعد و در حين تحقيقات، كارآگاهان پليس از طريق مركز فوريتهاي پليسي «110» در جريان يك نزاع دسته جمعي قرار گرفتند. كه در يكي از پايانه هاي مسافربري كرمانشاه رخ داده بود.
كارآگاهان پليس كه حضور سارقان تحت تعقيب را احساس مي كردند به سرعت خود را به محل وقوع حادثه رسانده و متوجه شدند متهمان تحت تعقيب با چندين قبضه شمشير و قمه در حال تهديد مسافران و ضرب شتم آنان براي سرقت هستند.
متهمان كه 9 نفر بوده و از حضور پليس غافلگير شده بودند، با اتكا به تعداد زياد نفرات برابر پليس مقاومت كرده و در نهايت هنگامي كه به هشدارهاي مكرر براي تسليم شدن توجه نكردند، با شليك كارآگاهان مواجه شده و سرانجام با بسته ديدن تمام راه هاي فرار خود را تسليم كردند.
پس از دستگيري سارقان زورگير و انتقال آنها به اداره آگاهي، مخفيگاه آنها بازرسي شد و علاوه بر اموال سرقتي مسافران نظير ده ها دستگاه گوشي تلفن همراه، رايانه لپتاپ، پول نقد، جواهر آلات و... چندين قبضه سلاح سرد خطرناك و نامتعارف نيز كشف و ضبط گرديد.
تمام متهمان پس از اعتراف به انجام دسته جمعي سرقتها و تكميل پرونده با صدور قرار روانه زندان شدند.
سرهنگ اميدي عنوان كرد: هر چند پليس آگاهي با تمام توان در برابر اين چنين مجرماني كه با سرقتهاي خشن خود امنيت شهروندان را تهديد مي كنند، مقابله خواهد كرد، اما هوشياري شهروندان و دقت آنها در توجه به هشدارهاي مكرر پليس آگاهي به نوبه خود مي تواند در كاهش وقوع اين چنين جرايمي مؤثر باشد.
در اين پرونده مالباختگاني كه از سوي سارقان به عنوان طعمه انتخاب مي شدند ، افرادي بودند كه اموال با ارزش خود را كاملاً در معرض ديد، قرار مي دادند و سارقان از همان ابتدا مي دانستند كه آنها تا چه ميزان پول نقد و ديگر كالاهاي قيمتي را با خود حمل مي كنند.
 پنجشنبه 4 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: قدس]
[مشاهده در: www.qudsdaily.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 153]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن