تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 26 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):رجب نام نهرى است در بهشت از شير سفيدتر و از عسل شيرين‏تر هركس يك روز از ماه رجب ر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816029901




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ارزش‌هاي دفاع مقدس با انتقال به نسل جوان ماندگار مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: ارزش‌هاي دفاع مقدس با انتقال به نسل جوان ماندگار مي‌شود
داخلي. اجتماعي. دفاع مقدس.

برخي از صاحبنظران و جوانان در استان سمنان استفاده از هنر، برپايي جشنواره‌هاي مختلف، ايجاد موزه و نمايشگاههاي دائمي و نيز بهره‌گيري از تجربيات ساير كشورها را از راه‌هاي موثر در انتقال ارزشهاي دفاع مقدس به نسل سوم انقلاب مي‌دانند.

آنها معتقدند انتقال اين ارزشها و تجربيات گرانقدر دوران دفاع مقدس مي‌تواند تداوم انقلاب اسلامي را تضمين و بيمه كند و دشمنان را در رسيدن به اهداف شوم خود ناكام گذارد.

مديركل حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس استان سمنان بر ضرورت انتقال دستاوردهاي هشت سال دفاع مقدس به نسل جوان و نوجوان تاكيد كرد و بهره‌گيري از تجربيات ساير كشورها در اين زمينه و نيز ايجاد موزه جنگ را از جمله اين اقدامات برشمرد.

سرهنگ "حسينعلي احساني" تصريح كرد:از ‪ ۳۳‬هزار موزه موجود در دنيا، ‪۱۶‬ هزار موزه مربوط به جنگها و انقلابها است.

وي گفت: بازديد جوانان از هر موزه مرتبط با دفاع مقدس مي‌توانند آنها را به راحتي در جريان پيروزيها و فتوحات رزمندگان اسلام قرار داده و به جاي صدها صفحه كتاب نقش داشته باشد.

وي ، برگزاري كنگره‌هاي بزرگداشت شهدا، حفظ آثار شهيدان والامقام، تشكيل نمايشگاههاي دائمي از دست‌آوردهاي دفاع مقدس و عمليات رزمندگان اسلام،نوشتن كتاب، تبيين رشادتهاي رزمندگان اسلام از جمله اقداماتي است كه طي سالهاي اخير صورت گرفته است.

احساني گفت: شيوه‌هاي مديريتي در دوران دفاع مقدس نيز بايد به جوانان انتقال يابد تا آنها بدانند ميادين گسترده جنگ تحميلي چگونه مديريت شد و جوانان از اين تجربيات بتوانند در عرصه‌هاي ديگر استفاده نمايند.

دبير ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس در استان سمنان ، توجه بيشتر به جوانان و نوجوانان و مشاركت دادن آنها در برنامه‌هاي هفته گراميداشت دفاع مقدس را بسيار با اهميت خواند و اظهارداشت: استانهايي كه مشاركت نسل جوان را جدي گرفته‌اند در اين ارتباط بسيار موفق بوده و توانسته‌اند شهدا را به عنوان الگو و اسوه معرفي نمايند.

وي كه از رزمندگان و فرماندهان دوران هشت سال دفاع مقدس است، برگزاري هفته دفاع مقدس را كه يادآور مقاومت دليرانه ملت شريف ايران در برابر توطئه‌هاي دشمنان است، از راههاي موثر در انتقال‌ارزشهاي دوران جنگ تحميلي مي‌داند.

وي بر لزوم يادآوري خاطرات رزمندگان اسلام ، موفقيت‌ها و پيروزيهاي بدست آمده در طول هشت سال جنگ تحميلي تاكيد كرد و گفت: ملت مسلمان ايران و رزمندگان اسلام گرچه شهداي بسيار تقديم كردند و در اين جنگ هزاران جانباز و اسير دادند اما توطئه‌هاي دشمنان را خنثي و به موفقيت‌هاي متعددي دست يافتند.

فرمانده سپاه استان سمنان نيز اعزام جوانان و نوجوانان در قالب كاروان هاي راهيان نور به مناطق عملياتي دوران دفاع مقدس، استفاده از هنر در تبيين اين ارزشها، برگزاري شبهاي خاطره و شب شعر را از مهمترين راههاي براي انتقال ارزشهاي دوران دفاع مقدس دانست.

سرهنگ "محمدحسين بابايي" گفت: چاپ كتاب در ارتباط با خاطرات و آثار شهدا نيز بسيار تاثيرگذار است و تاكنون در استان سمنان ‪ ۴۰‬كتاب توسط بنياد شهيد و نيز اداره كل حفظ آثار و ارزشهاي دفاع مقدس چاپ و منتشر شده است.

وي خاطرنشان ساخت: استفاده‌از هنر ارزشهاي دوران دفاع مقدس را ماندگار- تر ساخته و براي انتقال به نسل سوم در دسترس قرار مي‌دهد.

بابايي برپايي نمايشگاه و تشريح عظمت عمليات رزمندگان در طول سالهاي دفاع مقدس را نيز يادآور شد و گفت: اين نمايشگاه‌ها بايد با جذابيت بيشتر ايجاد شود تا نسل سوم انقلاب با ديدن اين نمايشگاهها در جريان عظمت رشادت و موفقيت رزمندگان قرار گيرند.

يك جوان سمناني نيز با بيان اينكه موظف به حفظ خون شهدا هستيم مي‌گويد:
در طول هشت سال دفاع مقدس، رزمندگان و شهدا، با نثار خون‌خود آزادي رابراي ما به ارمغان آوردند كه اين مسايل و دست‌آوردها بايد براي نسل سوم تبيين و بازگو شود.

"محمد ارزاقي" افزود: خونهايي كه در اين جنگ بر زمين ريخته شد موجب آبياري درخت استقامت و پايداري شد كه اكنون در سايه آن مي‌توانيم با آرامش كامل در سايه اين درخت زندگي كنيم.

جوان ديگري اظهار داشت: هر چند آشنايي ما با جنگ خيلي كم است اما مي‌دانم كه پيروزي رزمندگان پرتوان اسلام در اين جنگ نابرابر بسياري از توطئه‌ها و اهداف شوم دشمنان را خنثي كرد.

"محمدرضا تجلي" تصريح مي‌كند: مردم و رزمندگان ما آن زمان سختي‌هاي زيادي كشيدند تا به اين پيروزي نايل شدند و توانستند به رغم حمايتهاي گسترده و تسليحاتي كشورهاي شرقي و غربي دشمن را شكست داده و ايران اسلامي را مصون نگه دارند.

وي گفت: حالا وظيفه ما جوانها و نوجوانان است كه با حفظ آن دستاوردها، آرمانهاي شهدا را پاس بداريم و در جهت تحقق آنها بكوشيم.

يك دانشجوي سمناني نيز معتقداست در هشت سال دفاع مقدس مردم و رزمندگان ما جان خود را فداي ميهن كردند و در واقع قرباني آسايش امروز ما شدند و تنها كاري كه ما مي‌توانيم انجام دهيم تداوم راه شهدا و زنده نگهداشتن يادشان و روشن كردن هدفهايشان براي نسل‌هاي آينده است. ك/‪۴‬
 چهارشنبه 3 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 252]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن