تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):روزه امساك از خوردن وآشاميدن نيست بلكه روزه،خوددارى ازتمامى چيزهايى است كه خداوندسبحان ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821194451




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گزارشي از رويدادي باشكوه/يك دنيا ، يك رويا به واقعيت پيوست


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: گزارشي از رويدادي باشكوه/"يك دنيا ، يك رويا" به واقعيت پيوست
خبرگزاري مهر - گروه ورزشي: سيزدهمين دوره رقابت هاي پارالمپيك پكن به پايان رسيد و دنيا با چشماني حيرت زده ديد كه معلولان مرزهاي ناتواني را پشت سر گذاشته اند تا آنجا كه صندلي چرخدار در روز افتتاحيه با دست هاي پرتوان يك ورزشكار به پرواز درآمد و مشعل بازي ها را در حضور 91 هزار تماشاگر حاضر در "آشيانه پرنده" روشن كرد.

به گزارش خبرنگار مهر، در مراسم افتتاحيه سيزدهمين دوره رقابت هاي پارالمپيك پكن كه با شركت 4 هزار ورزشكار از 148 كشور برگزار شد، 6 هزار هنرمند با رهبري "ژانگ ييمو" كارگردان بنام چيني در ورزشگاه ملي شهر پكن به هنرنمايي پرداختند كه بيش از صدها تن از آنان، معلول بودند.

" ييمو" در خصوص كار با هنرمندان معلول گفت: شما وقتي با افراد معلول كار مي كنيد به فهم بهتري نسبت به آنان دست مي يابيد. ما معمولا به ميزان زيادي در خصوص موضوعات بيهوده صحبت مي كنيم اما وقتي كه نمايش معلولين را به نظاره مي نشينيم ، به يك حس ناب و واقعي دست پيدا مي كنيم."

در مراسم 11 روزه اين دوره از رقابت ها، ركورد فوق العاده اي به ثبت رسيد كه اين نشان از خودباوري معلولين دارد و اينكه آنها با پشت سر گذاشتن موانعي كه تقدير بر سر آنها قرار داده، مي توانند به توفيقات عظيمي دست پيدا كنند. در طول اين مسابقات، 279 ركورد جهاني و 339 ركورد پارالمپيكي شكسته شد كه اين امر، حيرت "سر فيليپ كريون"، رئيس كميته بين المللي پارالمپيك، را برانگيخت.

ديدار تيم ملي بسكتبال با ويلچر كشورمان مقابل سوئد

وي در مراسم باشكوه اختتاميه گفت: اين بهترين دهكده تاريخ رقابت هاي پارالمپيك بود، پوشش تلويزيوني مسابقات حيرت انگيز بود، احساس و شور موج مي زد، سازماندهي عالي بود، داوطلبان شگفت انگيز بودند و روياي "يك دنيا ، يك رويا" به واقعيت پيوست.

آنچه بيش از همه در اين دوره رقابت هاي پارالمپيك جالب توجه بود، توجه همه اقشار چيني به مسابقات و بويژه رقابت هاي دو و ميداني بود تا جايي كه در بسياري از روزها، بيش از 70 هزار تماشاگر در ساعات اوليه صبح در "آشيانه پرنده" حضور پيدا مي كردند و به تشويق ورزشكاران مي پرداختند.

چيني ها با 83 ميليون معلول، توجه خاصي به ورزش ناتوانان جسمي خود نشان مي دهند و ذكر اين نكته بسنده مي كند كه چيني ها در سيدني 2000 در رده ششم ايستادند اما به يكباره در آتن و پكن به رده نخست صعود كردند و فاصله مدالي آنها با ديگر تيم ها نشان مي دهد كه از اين پس، هرگز جاي خود را به كشور ديگري نمي دهند.

دو زن مسن چيني كه با حضور در "آشيانه پرنده" به تماشاي رقابت هاي دو و ميداني پرداختند

سيزدهمين دوره رقابت هاي پارالمپيك حاوي نكات ارزنده اي بود. آنجا كه تماشاگران در ورزشگاه حضور پيدا مي كردند و براي دوندگاني كه از خط پايان عبور مي كردند هورا مي كشيدند صرف نظر از اينكه او آخرين دونده اي است كه از خط مي گذرد.

" اشتفن برك"، عكاس آلماني، به خبرنگار مهر گفت: در رقابت ها المپيك همه براي پول به ميدان مي روند و اين مسابقات بيش از آنكه جنبه ورزشي داشته باشد به يك تجارت پرسود تبديل شده است. اما در پارالمپيك، وضع چنين نيست و همه به دنبال ورزش هستند.

روح حاكم بر رقابت هاي المپيك و پارالمپيك، اصل حضور ورزشكار در ميدان را بر كسب رتبه ارجح مي داند و به همين جهت بود (وهست) كه ورزشكاران معلول چيني نسبت به گذشته، پيشرفت قابل ملاحظه اي داشته اند و مي دانند كه از خانه بايد برون شوند بي هيچ شرمي از معلوليت. اكنون اين سوال پيش روي ما قرار مي گيرد كه به عنوان مثال در كشور ايران، معلولين بي آنكه مانعي بر سر راه خود ببينند قادر به حضور در ميدان هاي ورزشي هستند؟ آيا امكانات درخوري براي ورزشكار معلول ايراني وجود دارد تا به ميزان توانمندي خود بيفزايد؟ آيا به آنها به اندازه ديگران بها داده مي شود؟ و آيا....

محمد مهديه خلفي رئيس هيئت جانبازان و معلولين استان خوزستان در فرودگاه پكن به خبرنگار مهر گفت قرار است تنها زمين تمرين ورزشكاران پارالمپيكي استان خوزستان از آنها پس گرفته شود. اين در حالي است كه جواد حرداني به مدال طلا و برنز رقابت هاي پارالمپيك دست پيدا كرد و عبدالرضا جوكار نقره گرفت. با اين اوصاف چگونه مي توان به روزهاي خوش ورزشكاران معلول در كشورمان اميداوار بود؟

نمايي از مراسم روز اختتاميه كه با خاموش شدن مشعل همراه بود

كاروان "مهر علوي" اگرچه نسب به دوره گذسته مدال كمتري كسب كرد اما با يك پله صعود در جايگاه بهتري ايستاد. با اين حال رشد فزاينده ديگر كشورها نشان مي دهد كه ما چقدر در زمينه ورزش معلولين كار داريم و چقدر بايد تلاش كنيم تا در پارالمپيك 2012 لندن به رتبه بهتري دست پيدا كنيم.

گزارش عملكرد كاروان پارالمپيك كشورمان در سه دوره گذشته اين رقابت ها خاتمه اي خواهد بود بر اين گزارش:

رقابت هاي پارالمپيك 2000 سيدني

كشور

طلا

نقره

برنز

مجموع

1- استراليا

63

39

47

149

2- بريتانيا

41

43

47

131

3-كانادا

38

33

25

96

16- ايران

12

4

7

23

رقابت هاي پارالمپيك 2004 آتن

كشور

طلا

نقره

برنز

مجموع

1- چين

63

46

32

141

2- بريتانيا

35

30

29

94

3- كانادا

28

19

25

72

23- ايران

7

3

13

23

رقابت هاي پارالمپيك 2008 پكن

كشور

طلا

نقره

برنز

مجموع

1- چين

89

70

52

211

2- بريتانيا

42

29

31

102

3- آمريكا

36

35

28

99

4- اوكراين

24

18

32

74

22- ايران

5

6

3

14

--------------------------------------------------------------------
گزارش و عكس : مسعود حسين - خبرنگار اعزامي مهر به پكن

--------------------------------------------------------------------------------
امانت داري و اخلاق مداري
استفاده از اين خبر فقط با ذكر منبع " خبرگزاري مهر " مجاز مي باشد

© 2003 Mehr News Agency
 چهارشنبه 3 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 64]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن