تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه خداوند خير بنده اى را بخواهد، واعظى از درون او برايش قرار مى دهد كه او را به ك...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820639249




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

شانزدهمين نمايشگاه بين‌المللي قرآن كريم/ چند خبر از نمايشگاه قرآن كريم


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: شانزدهمين نمايشگاه بين‌المللي قرآن كريم/ چند خبر از نمايشگاه قرآن كريم
خبرگزاري فارس: عرضه جامع‌ترين كتاب سيره پيامبر در نمايشگاه قرآن،فعاليت بزرگترين وبلاگ گروهي جهان در نمايشگاه قرآن و اظهار نظر چند شخصيت فرهنگي از اخبار نمايشگاه بين المللي قرآن كريم است.


# بكوشيم فضاي ذهنمان را قرآني كنيم
براي روبرو شدن با دنياي مجازي بايد شيوه‌هاي استفاده از آن را بدانيم، چون هر لحظه ممكن است وارد دنياي ناپاكي شويم.
به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از ستاد خبري شانزدهمين نمايشگاه بين‌المللي قرآن كريم، محمد شيخ‌الاسلام در نشست اخلاق قرآني در دنياي مجازي با بيان اين مطلب گفت: «دنياي مجازي يك تبيين مجازي را به دنبال دارد و اسلام هيچوقت جدايي و عزلت را ترويج نمي‌كند، بلكه مروج دينداري است.»
او با اشاره به تضاد ماهوي دنياي مجازي و دنياي حقيقي گفت: «در انديشه و فرهنگ اسلامي، جوهره دين، تفكر و بصيريت است و اگر مي‌خواهيم به علم برسيم بايد به بصيرت دست يابيم و اين بصيرت چيزي جز جوهر دين و انسانيت نيست.»
شيخ‌الاسلام در ادامه اين نشست با اشاره به تفاوت دنياي مجازي و حقيقي در دين اسلام گفت: «انديشه قرآني، انسان انتخابگر را انساني مطلوب مي‌داند.»

‎# عرضه جامع‌ترين كتاب سيره پيامبر در نمايشگاه قرآن
جامع‌ترين كتاب سيره پيامبر اكرم (ص) با نام «الصحيح من سيره النبي‌الاعظم» به قلم سيد جعفر مرتضي العالي در نمايشگاه قرآن عرضه شد.
اين كتاب در 35 جلد در بخش پيشينيه شناسي پژوهشي نمايشگاه قرآن توسط نشر مركز الاسلامي «للدراسات» در بيروت منتشر شده است.
مسئول بخش پيشينه شناسي نمايشگاه قرآن، ويژگي اين كتاب را نقد و بررسي احاديث موجود در خصوص سيره پيامبر اكرم (ص) مي‌داند.

# عرضه نشريه‌هاي بشارت و آفاق نور در نمايشگاه قرآن كريم
دو ماهنامه بشارت و سالنامه آفاق نور براي نخستين بار توسط مؤسسه بانوان قرآن پژوه و موسسه معارف اسلامي امام رضا (ع) در شانزدهمين نمايشگاه بين‌المللي قرآن كريم عرضه شد.
دو ماهنامه بشارت ويژه چوانان و نوجوانان است و به زباني ساده و روان به تبيين مفاهيم و مضامين قرآني مي‌پردازد.
سامانه آفاق نور نيز در 4 جلد به تفسير قرآن به دو زبان عربي و فارسي پرداخته است.
از عناوين اين سامانه مي‌توان به احياي نسخ خطي قديمي، گردآوري و نشر آثار گوناگون قرآن پژوهان اشاره كرد.

# فاطمه راكعي با اشعارش در بخش ادبي نمايشگاه قرآن
هفمين نشست ادبي صاحبدل در بخش جلوه‌هاي قرآن در ادبيات فارسي شانزدهمين نمايشگاه بين‌المللي قرآن كريم، ميزبان فاطمه راكعي شاعر و نماينده مردم در مجلس شوراي اسلامي بود.
در هفتمين نشست از سلسله نشست‌هاي ادبي صاحبدل در بخش جلوه‌هاي قرآن در ادبيات فارسي نمايشگاه قرآن، شاعراني چون فاطمه راكعي، بهروز ياسمي، عباس چشامي، اميد مرزبان، حامد عسگري، علي داوودي و اميد مهدي‌نژاد به شعر خواني پرداخته و فضايي مذهبي و شاعرانه را براي بازديدكنندگان فراهم مي‌آورند.

# فعاليت بزرگترين وبلاگ گروهي جهان در نمايشگاه قرآن
بزرگترين وبلاگ گروهي جهان با موضوع قرآن كريم در غرفه سروش رسانه صدا و سيما فعال است
بزرگترين وبلاگ گروهي جهان با موضوع كتابت دسته جمعي و بين‌المللي قرآن كريم به همت دفتر توسعه محتواي قرآني اينترنت در غرفه سروش رسانه صدا و سيما پذيراي علاقمندان و شركت كنندگان است.
شايان ذكر است علاقمندان براي شركت در كتابت گروهي قرآن كريم مي‌توانند به آدرس اينترنتي www.hamnevesht.ir مراجعه و پس از ثبت‌نام، آياتي را انتخاب و كتابت كنند.

# رحيم پورازغدي:
انقلاب اسلامي ايران نهضت رجعت دوباره به قرآن است
استاد رحيم پورازغدي با حضور در بخش ويژه سي‌امين سال انقلاب اسلامي نمايشگاه قرآن، ضمن تبيين ريشه‌هاي قرآني انقلاب اسلامي، به رجعت در انديشه‌هاي بشري و مكاتب مختلف اشاره كرد و آنها را واپسگرا و ماديگرا ارزيابي نمود.
وي با تاكيد بر اينكه رجعت انقلاب اسلامي ايران رجعتي به مفاهيم اساسي قرآن كريم است افزود: «قرآن مي‌تواند كتاب آكادمي‌ها باشد و اگر صدها متفكر در رشته‌هاي مختلف هزاران سال به آيات قرآن انديشه كنند باز هم به معاني واقعي آن نمي‌رسند اما به تحقيق قرآن، تنها كتاب آكادمي‌ها نيست بلكه كتاب زندگي بشريت است.»

# استقبال از كتاب‌هاي علامه جعفري در نمايشگاه قرآن
آثار علامه محمدتقي جعفري در غرفه‌اي با همين عنوان در نمايشگاه قرآن عرضه مي‌شود.
سيد بابك عزيزي موسوي مسئول غرفه علامه محمد تقي جعفري آثار ارائه شده از ايشان راه 50 عنوان معرفي كرد كه به همراه سي دي عرضه مي‌شود. از شناخته شده‌ترين آثار علامه جعفري در اين نمايشگاه مي‌توان به كتابهاي امام حسين و شهيد فرهنگ پيشه، ايده‌آل زندگي و زندگي ايده آل، فلسفه و هدف زندگي و كتاب نهج‌البلاغ به ترجمه علامه جعفري اشاره كرد.

# بانك ايده‌هاي قرآني در نمايشگاه قرآن
بانك ايده‌هاي قرآني از مهمترين فعاليت‌هاي دانشگاه جامع علمي كاربردي در شانزدهمين نمايشگاه بين‌المللي قرآن است ارائه ايده‌هاي مختلف با محوريت قرآن از سوي مخاطبان نمايشگاه با استقبال زيادي روبرو شده است.
بنابراين خبر ارائه مقالات پژوهشي و تحقيقات قرآني دانشجويان نيز از فعاليت‌هاي بخش دانشگاه جامع علمي - كاربردي است، كه با توجه به هفته پاياني نمايشگاه همچنان پذيراي علاقمندان است

# لزوم تقويت نمايشگاه در ابعاد بين المللي
دري نجف آبادي، دادستان كل كشور در بازديد از نمايشگاه قرآن با بيان اين مطلب گفت: «اين نمايشگاه در ابعاد بين‌المللي بايد تقويت شود تا ضمن بازتاب رسانه‌اي جهاني توجه همگاني را به قرآن و كاركرد مفاهيم قرآني بيشتر جلب شود.»
دادستان كل كشور درباره نهادينه كردن قرآن در جامعه اظهار داشت: «با آرمان‌ها خيلي فاصله داريم و بايد تلاش كنيم با استفاده از كارشناسان كارآمد و برنامه‌ريزي علمي، قرآن را در رفتارهاي مردم جامعه نهادينه كنيم و همه اقشار جامعه از جمله فرهيختگان، هنرمندان، ارباب جرايد نيز بايد همكاري موثري در اين خصوص داشته باشند.
انتهاي پيام/ش
 سه شنبه 2 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 374]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن