تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دعايى كه با بسم اللّه  الرحمن الرحيم شروع شود، رد نمى شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805413557




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ويژه نامه شيطان شناسي روي سايت تبيان قرار گرفت


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: ويژه نامه "شيطان شناسي" روي سايت تبيان قرار گرفت
ويژه نامه "شيطان شناسي" به تازگي توسط موسسه فرهنگي و اطلاع رساني تبيان روي سايت اين موسسه قرار گرفته است.


به گزارش روز سه شنبه خبرنگار فرهنگي ايرنا، در اين ويژه نامه با بهره گيري از آيات، سوره هاي قرآني و روايات و احاديث ائمه اطهار (ع) به ابعاد مختلف نفوذ شيطان در زندگي انسان ها پرداخته شده است.
"بيوگرافي شيطان" عنوان نخستين مطلب درج شده دراين ويژه نامه با استفاده از كتاب "شيطان در كمين گاه" نوشته "نعمت الله صالحي حاجي آبادي" است.
در بخشي از اين مطلب آمده است: شيطان، نخستين كسى بود كه بعضى كارها را مرتكب شد و پيش از او كسى آنها را انجام نداده بود. و آنها از اين قرارند:
- اولين كسى كه قياس نمود و خود را از حضرت آدم عليه السلام برتر و بالاتر دانست و گفت : من از آتشم و او از خاك در حالى كه آتش از خاك بالاتر است.
- اولين كسى كه در پيشگاه با عظمت الهى تكبر نمود و به دستور خالق خود عمل نكرد.
- اولين كسى كه معصيت و نافرمانى خدا را كرد و آشكارا با او مخالفت نمود.
- اولين كسى كه به دروغ گفت: خدا گفته از اين درخت نخوريد، چون درخت جاويد است و اگر كسى از آن بخورد تا ابد زنده مى ماند و با خدا شريك مى شود.
- اولين كسى كه كه قسم به دروغ خورد و گفت: من شما را نصيحت مى كنم.
شيطان اولين كسى است كه صورت هاى مجسمه و بت را ساخت.
- اولين كسى كه نماز خواند و يك ركعت آن چهار هزار سال طول كشيد.
در اين ويژه نامه همچنين مطلبي با عنوان "ديروز شيطان را ديدم" به چشم مي خورد كه در آن از شيطان به عنوان دوره گردي ياد شده و بساط غرور، حرص، دروغ و خيانت، جاه طلبي و قدرت مي فروشد.
در قسمتي از اين مطلب مي خوانيم: ديروز شيطان را ديدم. در حوالي ميدان، بساطش را پهن كرده بود، فريب مي‌فروخت. مردم دورش جمع شده بودند، هياهو مي‌كردند و هول مي‌زدند و بيشتر مي‌خواستند. توي بساطش همه چيز بود: غرور، حرص، دروغ و خيانت، جاه‌طلبي و قدرت. هر كس چيزي مي‌خريد و در ازايش چيزي مي‌داد.
بعضي‌ها تكه‌اي از قلبشان را مي‌دادند و بعضي پاره‌اي از روحشان را. بعضي‌ها ايمانشان را مي‌دادند و بعضي آزادگي‌شان را.شيطان مي‌خنديد و دهانش بوي گند جهنم مي‌داد. حالم را به هم مي‌زد، دلم مي‌خواست همه‌ نفرتم را توي صورتش تف كنم .
انگار ذهنم را خواند، موذيانه خنديد و گفت: من كاري با كسي ندارم، فقط گوشه‌اي بساطم را پهن كرده‌ام و آرام نجوا مي‌كنم، نه قيل و قال مي‌كنم و نه كسي را مجبور مي‌كنم چيزي از من بخرد، مي‌بيني آدم‌ها خودشان دور من جمع شده‌اند .
"چراغ سبز به شيطان" ديگر موضوع جالب ارايه شده در اين ويژه نامه است كه با اين مطلب آغاز شده است: "مردمي هستند كه شيطان را تكيه‌گاه شئون حياتي خود قرار دادند و شيطان هم آنان را در پليدي و فريبكاري‌ها شركاي خود نموده است."
در ادامه اين اينگونه آمده است: مساله قابل توجه در اين فراز اين است كه حضرت علي (ع) در پاسخ به كساني كه در گناهان مرتكب شده خود، تقصير را به گردن شيطان مي‌اندازند مي‌فرمايد كه انسان نخست به شيطان چراغ سبز نشان مي‌دهد و دست بردگي به سوي او دراز مي‌كند، سپس شيطان بردگي آنان را مي‌پذيرد. شيطان زمينه را براي اهداف پليد خود مساعد مي‌بيند كه شروع به فريب دادن مي‌نمايد .
در ادامه اين ويژه نامه موضوع خواندني ديگري با عنوان "گپ و گفتي با شيطان" آورده شده كه در آن به صورت نمادين مصاحبه اي با شيطان ترتيب داده شده و سوال و جواب هايي بين مصاحبه كننده و مصاحبه شونده كه شيطان است رد و بدل مي شود.
در بخشي از اين مطلب مي خوانيم: روزي كه شيطان تلفني تماس گرفت و بي مقدمه گفت: "حاضرم روياي تو را تبديل به واقعيت كنم"، به ناگاه شوكه شدم! باورم نمي شد! تنم خيس عرق شده بود! وحشت و ترس سرا پاي وجودم را فرا گرفته بود! به هر زحمتي كه بود خودم را جمع كردم و بالاخره قراري براي مصاحبه گذاشتم.
روز مصاحبه، جناب شيطان با دو ساعت تاخير حاضر شد. وقتي هم كه رسيد عذرخواهي كرد و گفت:
ماموريت خطيري پيش اومد كه از دوستان ساخته نبود و بايد خودم انجام مي دادم.
پيش از انجام مصاحبه گفتم: با چه تضميني باور كنم كه در جريان مصاحبه بر مبناي صداقت در گفتار سخن خواهي گفت؟ خنديد و گفت: دليلي ندارد دروغ بگويم. چون من به حربه اي مجهزم كه اگر پرده از تمام اسرار من برداشته شود باز هم مي توانم به خواسته هاي خود دست يابم.
گفتم: چه حربه اي؟جواب داد: غفلت، انسانها را به خواب نوشين غفلت مي برم و آن وقت نقشه هايم را عملي مي كنم.
"كيد ضعيف شيطان"، "ترفندهاي شيطاني در حوزه عمل اجتماعي"، "تهديدهاي شيطان درمورد انسان"، "آيا انسان در برابر شيطان مجبور است؟"، "شيطان و راه‌هاي اغواگري انسان"، "دار و دسته شيطان"، "امنيت مخلصان از وسوسه‌هاي شيطاني"، "آژير خطر شيطان"، "علائم دعوت‌هاي شيطان"،‌ "گرگ ايمان‌خوار"، "تجسم شيطان به صورت انسان باطل است"، "چرا به شيطان مهلت داده شد؟" و‌" شيطان، انسان و جنگ نابرابر" از ديگر موضوع هاي خواندني و جالب اين ويژه نامه است.
در پايان اين ويژه نامه همچنين سخنراني آيت الله مجتهدي تهراني با موضوع شيطان شناسي در صحيفه سجاديه و سخنراني استاد رضا الهي با موضوع شيطان شناسي در فرهنگ ديني ارايه شده است.
علاقه مندان مي توانند براي مطالعه اين ويژه نامه به نشاني اينترنتي موسسه فرهنگي اطلاع رساني تبيان www.tebyan.net مراجعه كنند.
 سه شنبه 2 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 280]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن