تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هرگاه بنده اى بخواهد چيزى بخواند و يا كارى انجام دهد و بسم اللّه  الرحمن الرحيم بگويد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816723116




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

خاطرات فرمانده‌سپاه‌سمنان از دوران دفاع مقدس: گلوله‌باران ومناجات شعبانيه


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: خاطرات فرمانده‌سپاه‌سمنان از دوران دفاع مقدس: گلوله‌باران ومناجات شعبانيه
داخلي. اجتماعي. دفاع مقدس. خاطرات.

در كتابهاي تاريخ خوانده بودم‌كه پيامبراكرم (ص) در جنگ با كفار، ادوات جنگي كامل و نفرات زيادي نداشت اما در مقابل گروه‌هاي متحد كفار قريش ايستادند و پيروز شدند و هميشه اين موضوع در ذهن من به‌عنوان سوال بزرگي باقي بود كه مگر مي‌شود؟
اما به لطف خدا اين موضوع باور نشدني و اتصال به معنويت براي پيروزي را در دوران دفاع مقدس ديدم و لمس كردم.

اين مطالب بخشي از خاطرات يكي از فرماندهان دوران دفاع مقدس است كه در گفت و گوي صميمانه‌اي با خبرنگار ايرنا ذكر شد.

فرمانده سپاه قائم استان سمنان با ذكر خاطرات شنيدني خود از دوران دفاع مقدس گفت:اين خاطرات شايد براي نسلي كه حتي با چهره ما در آن دوران آشنا نيستند جالب باشد چون الان يكسري پاسدار با موي سفيد و سن بالا مي‌بينند كه شايد ندانند براي حفظ انقلاب اسلامي چه كرده‌اند.

سرهنگ "محمدحسين بابايي" كه در عمليات زيادي از جمله والفجر ‪،۳‬آزادسازي مهران ، رمضان، بيت‌المقدس ،مطلع‌الفجر، كربلاي پنج و كربلاي هشت حضور داشته است، گفت : به دليل اينكه تاكنون از عمليات كربلاي پنج و كربلاي هشت كمتر ياد شده خاطراتي از اين عمليات بيان مي‌كنم.

در عمليات كربلاي پنج و كربلاي هشت ‪ ۲۴۷‬نفر از رزمندگان استان سمنان به شهادت رسيدند.

دراين دو عمليات كه در شلمچه، كانال ماهي و شرق بصره انجام شد ‪ ۱۶‬گردان از استان سمنان حضور داشتند.

در عمليات كربلاي پنج بنا شد در قالب يگان زرهي وارد عمليات شويم و چون فرصت كمي تا شروع عمليات بود تنها در يك دوره آموزشي كوتاه شركت كرديم و در اين عمليات من فرمانده گروهان يك گردان زرهي بودم تا در عمليات كربلاي هشت شركت كنم.

صحنه، صحنه عجيبي بود، رزمندگان براي عبور از اين منطقه خاكريز مي‌زدند و وسط اين خاكريز يك جاده درست كرده بودند كه تقريبا امن‌تر از ساير مناطق بود و بيشتر تركش خمپاره‌هاي نيروهاي بعثي به اطراف خاكريز برخورد مي‌كرد.

دراين حال و هوا من به عنوان فرمانده،يك خودروي زرهي ‪ BMP‬داشتم كه اين خودرو بين خودروهاي زرهي پرسرعت‌ترين است و قدرت آتش زيادي دارد، ‪BMP‬ بيشتر از هشت تيربار و اسلحه برقي و موشك دارد.

داخل اين خودرو هم ‪ ۹۰‬گلوله آرپي چي ‪ ۱۱‬جاسازي مي‌شود و در دوره آموزشي به ما گفته بودند كه اگر خمپاره‌اي به اين خودرو اصابت كند، خودرو تكه تكه مي‌شود و به مزاح مي‌گفتند اعضاي بدن كساني كه داخل آن هستند را بايد با كاردك جمع كنند.

همراه من در اين خودرو يك راننده جوان بسيجي ‪ ۱۶‬ساله و يك بي‌سيم‌چي ‪۱۸‬ ساله بود و خود من هم در آن زمان ‪ ۲۵‬سال سن داشتم.

اين در حالي بود كه بي‌سيم‌چي دو سه بارجبهه آمده و در عملياتها شركت كرده بود ولي راننده براي اولين بار به جبهه آمده و براي نخستين بار در عمليات شركت مي‌كرد.

اين بسيجي ‪ ۱۶‬ساله براي من تعريف كرده بود كه در خانواده‌اي بزرگ شده بود كه اعتقادي به دين نداشتند و بچه‌هاي هم‌محلي او را مسجدي كرده بودند و به طور طبيعي بايد اين جوان ترس و دلهره مي‌داشت.

اين عمليات هم بسيار سخت بود و نيروهاي ما كمتر از ‪ ۱۰۰‬متر پيشرفت داشتند و دفاع عراق بسيار محكم و جنگ مغلوبه بود.

من به عنوان فرمانده گروهان بايد با اين خودرو زودتر به تانكهاي خودي كه در حال درگيري بودند مي‌رسيدم و آنها را هدايت مي‌كردم.

در وسط اين خاكريز دو جداره در حال حركت بوديم كه يك لحظه متوجه شديم خودروي ما در يك چاله افتاد و "شني چرخ" ‪ BMP‬در رفت.

در آن اوج درگيري نمي‌توانستيم خودرو را تعمير كنيم و به جايي رسيده بوديم كه كنار ما لشكر ‪ ۱۹‬فجر و لشكر استان فارس حضور داشتند و افرادي را كه مجروح مي‌شدند به اورژانسي كه نزديك ما بود منتقل مي‌كردند.

ترسيم اينكه چه صحنه‌اي بود خيلي سخت است، چون درگيري شديد شده بود امكان فرستادن كمك وجود نداشت و نگراني شديدي از اينكه نمي‌توانستم عمليات را هدايت كنم داشتم و از طرفي در محلي قرار گرفته بوديم كه اگر مي‌خواستيم با بي‌سيم اورژانس موضوع را گزارش كنيم آنجا هدف قرار مي‌گرفت (چون عراقي‌ها دستگاهي داشتند كه وقتي بي‌سيم پيامي را مخابره مي‌كرد آنجا هدف مي‌شد و همانجا را مي‌زدند.)
در اين حال دائم گلوله و تركش به بدنه اين خودرو برخورد مي‌كرد و صدايي مثل صداي برخورد تيرآهن به جداره تيرآهن ديگر در داخل خودرو مي‌پيچيد و اين نگراني هر لحظه وجود داشت كه گلوله خمپاره با خوروي ما برخورد كند.

از طرفي متوجه شديم خودروي ما روي يك سنگر عراقي افتاده و تعدادي جنازه نيروهاي بعثي زير خودروي ما بود و بوي تعفن.

حال و هواي خاصي بود و ماه هم ماه شعبان،به شدتاضطراب داشتم و نگران بي‌سيم‌چي هم بودم كه از او خواسته بودم برود گزارش دهد، مسايل مختلف ذهن من را مشغول كرده بود يك لحظه متوجه شدم اين جوان ‪ ۱۶‬ساله با خيال راحت و حالت معنوي وصف نشدني مشغول خواندن مناجات شعبانيه است...

سرهنگ بابايي گفت: اين خاطره به اين دليل بيان شد كه شايد عده‌اي تصويري از جنگ در ذهن خود نداشته باشند و نمي‌دانند كه در هنگامه جنگ نماز شب و مناجات بسياري از رزمندگان ترك نمي‌شد.

وي افزود : آن‌چيزي كه در جنگ موجب پيروزي ما شد معنويت بود چون هيچ‌كدام ما آموزش چريكي نديده بوديم اما معنويت ما را كشاند به جايي كه تابع بي چون و چرا و عاشق امام باشيم و همين باعث معجزه پيروزي شد.

وي گفت :در دوران دفاع مقدس تمام دنيا عليه ما ايستاد و فقط ‪ ۳۶‬كشور به طور مستقيم در جنگ با ايران بودند و اين در حالي بود كه رژيم بعث قوي‌ترين ارتش زميني خاورميانه را داشت.

فرمانده سپاه منطقه سمنان گفت:هر زمان كه در جبهه حال و هوا تغيير مي‌كرد و رزمندگان به‌سمت ظواهر مي‌رفتند و مي‌گفتند اين دفعه توپها وتانكهاي خوبي داريم و مهمات رسيده و يك مقدار اتكاي آنها به سمت ماديات سوق پيدا مي‌كرد ما در بيشتر آن عملياتها مغلوب مي‌شديم ولي هر وقت از همه جا نااميد مي‌شديم و مي‌گفتيم تكليف است كه بجنگيم ولو با دست خالي پيروزي‌هاي چشمگيري نصيب ما مي‌شد.

وي گفت: انقلاب اسلامي با معنويت، اعتقاد و توجه واقعي به عالم غيب و امداد الهي پيروز شد و ابزار مادي سرعت بخش پيروزي ما بود.

وي تصريح كرد: هرچند بعد از جنگ همه ما دانشگاه جنگ ديديم و سپاه در حال حاضر داراي بهترين تجهيزات نظامي براي دفاع از انقلاب است اما هنوز افتخار ما بر اين است كه آرمان ما آرمان قرآني و الهي است.

‪ ۴۱‬هزار و ‪ ۴۰۰‬رزمنده از استان سمنان در دوران دفاع مقدس شركت كردند كه از اين تعداد بيش از سه هزار نفر به درجه رفيع شهادت نائل آمدند. ك/‪۴‬ ‪۵۰۸/۶۰۸/۷۳۴۲‬
 سه شنبه 2 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 225]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن