تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مؤمن شوخ و شنگ است و منافق اخمو و عصبانى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816412138




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دفاع همچنان باقي است(2) فرمانده نيروي زميني سپاه در گفتگو با حيات: سپاه در مقابل تهديدات دشمنان 100 درصد آماده است


واضح آرشیو وب فارسی:حيات: دفاع همچنان باقي است(2) فرمانده نيروي زميني سپاه در گفتگو با حيات: سپاه در مقابل تهديدات دشمنان 100 درصد آماده است
تهران- حيات

فرمانده نيروي زميني سپاه با اشاره به اينكه وضعيت امروز سپاه قابل مقايسه با دوران دفاع مقدس نيست تاكيد كرد: امروز سپاه در مقابل تهديدات دشمنان 100 درصد آماده دفاع از كشور است.
سردار محمد جعفر اسدي كه اخيرا به عنوان فرمانده نيروي زميني سپاه منصوب شده است داراي سوابق درخشاني در دوارن دفاع مقدس است .
وي در سال 1361 به عنوان فرمانده تيپ 33 المهدي تعيين شد و در طول اين دوران در عمليات هاي چون فتح المبين، بيت المقدس، رمضان، محرم، والفجر مقدماتي و 1 و 2 و 8، خيبر ، بدر و كربلاي 2، 4 ، 5 و 10، نصر4، والفجر 10، ظفر 7، بيت المقدس 7 و عملات مرصاد فرماندهي تيپ مستقل المهدي را برعهده داشت.
در كارنامه سردار اسدي فرماندهي لشكر 18 فجر و سپاه پنجم در استان آذربايجان شرقي، جانشين فرماندهي نيروي زميني و بازرسي ستاد كل نيروهاي مسلح به چشم مي خورد.
آنچه در زير مي خوانيد متن گفتگوي تفضيلي خبرنگار دفاعي حيات با سردار اسدي است:

* ريشه بروز جنگ در انقلاب اسلامي نهفته است

فرمانده نيروي زميني سپاه با اشاره به دلايل و ريشه ها بروز جنگ عراق عليه كشورمان گفت: جنگ 8 ساله عليه ايران خواست استكبار جهاني بود چرا كه در آن زمان نظام بين الملل در شرايط خاصي به سر مي برد.
وي به تشريح وضعيت نظام بين الملل در آغاز پيروزي انقلاب اسلامي پرداخت و افزود: در آن مقطع كره زمين به دو بلوك شرق و غرب تقسيم شده بود و كشورها خارج از اين دو بلوك حق زندگي سياسي را نداشتند بر اين اساس تا قبل از پيروزي انقلاب كشورهاي جهان يا جزيي از بلوك غرب بودند يا بلوك شرق و ايران هم جزيي از بلوك غرب به حساب مي آمد.
سردار اسدي با بيان اينكه عراق با رژيم پهلوي به خاطر همسويي با سياست هاي امريكا مشكل چنداني نداشت خاطرنشان كرد: پس از پيروزي انقلاب عراق قرارداد الجزيره را مستمسكي قرارداد و با پشتيباني همه جانبه امريكا، جنگي را بر ما تحميل كرد چرا كه انقلاب اسلامي در مقابل دو قطب شرق و غرب قد علم كرده بود و آن ها را به حاشيه كشيده بود از اين رو مي توان گفت ريشه بروز جنگ درخود انقلاب اسلامي نهفته است.

* امروزسپاه بسيار قوي تر از دوران دفاع مقدس است

اين فرمانده دوران دفاع مقدس با اشاره به وضعيت سپاه در ابتداي جنگ 8 ساله تصريح كرد: به جرات مي گويم سپاه پاسداران در آغاز ورودش به دفاع از كشورهيچ گونه امكاناتي نداشت و با دست خالي به مقابله با دشمنان مي پرداخت اما همواره در تمامي مقاطع جنگ از يك روحيه بالا و ايماني قوي برخوردار بود.
وي به سخني از حضرت امام (ره) مبني بر اينكه "هركاري كه با خدا شروع شود پيروزي محسوب مي شود " اشاره كرد و افزود: سپاه با توجه به موانعي كه بني صدر براي تجهيزات و امكانات آن ايجاد مي كرد دفاع را با توكل به خداوند بدون هيچ امكاني شروع كرد و ديديم چه حماسه هايي را در طول دوران دفاع مقدس خلق نمود.
فرمانده نيروي زميني سپاه در عين حال تاكيد كرد: وضعيت الان سپاه با دوران دفاع مقدس قابل مقايسه نيست چرا كه هم از لحاظ ايماني و هم از جهت امكانات سپاه بسيار قوي تر از گذشته شده است.

* دفاع مقدس اوج معنويت بود

وي نقش معنويت و دين باوري را در دوران دفاع مقدس و پس از آن حائز اهميت خواند و تاكيد كرد: در همه عرصه ها چه در زندان ها ي شاه و مبارزه با طاغوت و چه در انقلاب معنويت نقش اول مي زد كه اوج معنويت را مي توان در دوران دفاع مقدس ديد.
سرداراسدي در خصوص طرح تحول و تعالي سپاه ادامه داد: سپاه همواره يك نيروي بالنده و رو به جلو بوده است و مرتب طرح هاي تحول، پيشرفت، بهينه سازي نيروها، آموزش، نوآوري سلاح و مهمات را دستور كار خود گذاشته است.
وي با اشاره به ميزان آمادگي سپاه در مقابل تهديدات دشمنان تاكيد كرد: به فضل الهي امروز سپاه از آمادگي خوبي برخوردار است و 100 درصد آماده دفاع درمقابل تهديدات كشور است.
اين مقام عالي رتبه سپاه با بيان اينكه قدرت سپاه در تعداد تجهيزات و امكانات نظامي ‌آن نيست ابراز داشت: اينگونه نبايد تحليل كرد كه چقدر سپاه تجهيزات يا امكانات در مقابل دشمنان دارد مگر در جنگ 33 روزه حزب الله با امكانات عليه اسراييل پيروز شد درجواب بايد گفت خير، چراكه عامل پيروزي حزب الله همان اعتقاد و دين باوري بود از اين رو معنويت، قدرت اصلي سپاه و نيروهاي مسلح در برابر تهديدات دشمنان است.
فرمانده نيروي زميني سپاه تاكيد كرد: عامل معنويت و دين باوري قدرت اصلي سپاه و نيروهاي مسلح كشور در برابر تهديدات دشمنان است.
وي با اشاره به تهديدات امريكا عليه كشورمان گفت: اگر روزي امريكا حماقت حمله به ايران را بكند آن چنان تودهني مي خورد كه تا آخر عمر آن را فراموش نكند.

* رمز پيروزي در دفاع مقدس روحيه ايثار و شهادت بود

اسدي به نقش فرهنگ ايثار و شهادت بر امنيت ملي اشاره كرد و ادامه داد: فرهنگ ايثار و شهادت بود كه ما را در 8 سال دفاع مقدس پيروز كرد نه سلاح و مهمات و اين سرور و سالار شهيدان امام حسين (ع) است كه با خون خود فرهنگ ايثار و شهادت را براي بشريت تا قيامت بر جا گذاشت.
وي با اشاره به اينكه رمز پيروزي ما در دفاع مقدس روحيه ايثار و شهادت بود تاكيد كرد: به حمدالله فرهنگ ايثار و شهادت امروز در بين مردم بخصوص جوانان موج مي زند.
سردار اسدي در پايان نقش رسانه ها را در ترويج فرهنگ ايثار و شهادت بسيار مهم ارزيابي كرد و گفت: رسانه ها در ترويج اين فرهنگ نقش بسيار مهمي دارند چرا كه مي توانند هم مضر باشند و هم تاثير گذار و موثر كه به حمدالله رسانه ها در كشور ما طي اين 30 سال خدمات ارزنده انجام داده اند و اميدواريم هر چه بيشتر در ترويج فرهنگ ايثار و شهادت گام بردارند.

پايان پيام
 يکشنبه 31 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: حيات]
[مشاهده در: www.hayat.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 115]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن