تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هیچ تهیدستی سخت تر از نادانی و هیچ مالی سودمندتر از عقل نیست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815166438




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مسوولان استان كهگيلويه و بويراحمد: فرهنگ سازي براي احياي ايثار لازم است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: مسوولان استان كهگيلويه و بويراحمد: فرهنگ سازي براي احياي ايثار لازم است
مسوولان اجرايي و فرهنگي استان كهگيلويه و بويراحمد بر اين باورند براي احياي فرهنگ ايثار و شهادت بايد براي نسلهاي جديد فرهنگ سازي كرد.


امام جمعه ياسوج مي گويد: شهدا نمونه بارز فداكاري هستند و بر هيچكس مجهول نيست كه شهدا عظيم و بزرگند و بايد قدر و منزلت آنها در جامعه تبيين شود.
حجت الاسلام سيدعلي اصغر حسيني در گفت و گو با ايرنا مي افزايد: راهكارهاي فراواني براي احياي فرهنگ ايثار و شهادت وجود دارد كه بايد آنها را پيدا كرد.
وي گفت: نسل جديد اطلاع كمي از ايثارگريها و رشادتها داردو به خاطر خلقت طبيعي انسان و گذشت زمان، اين ارزشها و رشادتها فراموش مي شود.
حسيني اظهار داشت: بايد تلاش كرد فرهنگ شهيد و شهادت در مملكت كمرنگ نشود چون ممكن است خطراتي را براي جامعه ببار آورد.
به عقيده وي بايد همه مردم حتي در جلسات كوچك خانوادگي با بيان مناسب نسبت به تبين فلسفه ايثار و شهادت اقدام كنند.
مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان كهگيلويه وبويراحمد گفت: ايجاد و برپايي كتابخانه دفاع مقدس، موزه شهدا، نمايشگاههاي ايثار و شهادت ، مسابقات ورزشي،اعظاي تسهيلات بيشتر براي ايثارگران و انتشار جزوات و كتب مربوط به دفاع مقدس و ايثارگريها براي ترويج و تبيين ايثار و شهادت در جامعه نقش مهمي دارد.
قادر آشناافزود: در كشورهايي كه از ارزشهاي ناب اسلام هم برخوردار نيستند براي خانواده هاي جانباختگان جنگ ارزش زيادي قائل هستند وما كه كشور اسلامي هستيم بايد به بازماندگان شهدا و رزمندگان و ايثارگران بسيار بيشتر بها بدهيم.
وي گفت: تصور مي شود كه ما به بازماندگان شهدا خيلي مي رسيم درصورتي كه به نسبت به ديگر كشورها در اين مورد پايين تر هستيم.
اشنا افزود: با وجود اينكه استان ما از نظر رشادتها بر اساس آمار جمعيتي، مقام برجسته كشوررا دارد متاسفانه جاي يك ستاد ويژه براي تجليل از ارزشهاي خاص اين استان خالي است.
رئيس سازمان بنياد شهيد و امور ايثارگران استان نيز گفت: به عنوان يك عزم ملي براي احياي فرهنگ ايثار و شهادت بايد در مجموعه وزارتخانه ها جايي براي اين فرهنگ باز و يك كار اساسي شود.
محمد اسدي افزود: مسائل و آثار شهدا بايد ضبظ و ثبت شود و حتي تصاويري از پدران و مادران شهدا نيز نگهداري كنيم.
او گفت: لازم است رسانه ها براي ترويج و احياي فرهنگ ايثاربا برنامه بهتر و به روز كار كنند.
نماينده مردم شهرستان كهگيلويه و بهمئي در مجلس شوراي اسلامي نيز گفت: ما اگر امروز در اين استان به اول بودن ايثارگري در در كشور افتخار مي كنيم به خاطر خانوادهاي شهدا است لازم است به آنها ارج بگذاريم.
سيد محمدعلي بزرگواري افزود: بايد كار اساسي كنيم و از مطالب كليشه اي بپرهيزيم.
وي گفت: همرزمان شهدا فراموش شده اند و بايد به روحانيون وطلبه هاي رزمنده و جوان توجه ويژه اي شود.
استاندار كهگيلويه و بويراحمد نيز گفت: بايد نمادهاي ايثار و شهادت در جامعه را به تمام معنا تكريم كنيم.
سيد مسعود حسيني در گفت و گو با ايرنا افزود: لازم است براي رسيدن به اين هدف، راههاي تكريم را پيدا و عملياتي كنيم.
وي با بيان اينكه زمينه براي ترويج ايثار در كشور مساعد است گفت:يك راه ترويج ايثار، حفظ نمادهاي ايثار و شهادت است.
وي گفت: در دولت احمدي نژاد، زمينه براي فرهنگ ايثار و شهادت و توجه به ارزشهاي ايثارگري فراهم شده است.
استاندار كهگيلويه و بويراحمد افزود: ظرفيتهاي زيادي براي ايثارگري در كشور ايجاد شده است و ملت ما هر زمان و مكان كه نياز باشد در هر صحنه اي حركت و افتخار ايجاد خواهد كرد.
حسيني با بيان اينكه لازم است توليدات و محصولات فرهنگي خوب وفاخر داشته باشيم، افزود: امروز دشمن بدترين محصولات خود را با كم ترين قيمت به جامعه ما عرضه مي كند.
وي نقش رسانه به ويژه تلويزيون را حايزاهميت خواند وافزود: امپرياليسم خبري امروز از طريق تبليغي و فرهنگي وارد شده است و ما بايد مواجهه خبري داشته باشيم.
وي گفت: رسانه، داستانهاي شفاهي همين فرزندان ايثارگران را به سرگذشت تبديل كند و براي تهيه فيلمنامه در مورد ايثار بايد سياست مدون و مشخص داشته باشيم.
حسيني افزود: لازم است براي ترويج ايثار و شهادت توسط رسانه بر اساس برنامه اقدام كرد و از نظرات استادان و صاحبنظران براي عمق بخشيدن به فرهنگ استفاده شود.
رييس ستاد كنگره يادواره شهداي كهگيلويه و بويراحمد هم گفت: در دوران دفاع مقدس بسياري ازخاطرات،دلاوريهاواطلاعات مربوط به رزمندگان و ايثارگريهاي اين استان به دليل مستقل نبودن تاسال 65 ثبت نشده است كه دراين مورد نياز به حمايت رزمندگان، همرزمان شهيد، خانوادهاي شهدا و مردم داريم.
احمد بزرگمهر افزود: چهره هاي ماندگار فراواني از جنگ داريم كه لازم است با آنان مصاحبه شود.
وي گفت: 95 درصد شهداي اين استان زير 30 سال سن داشتند.
براساس همين آمار 99 درصد از شهداي اين استان در خط مقدم جبهه به شهادت رسيدند و 85 درصد آنان نيز از اهالي شريف روستايي هستند.
وي گفت: استان كهگيلويه و بويراحمد باتقديم يكهزار و 780 شهيد، 13 هزار جانباز، بيش از 200 آزاده و داشتن بيش از 33 هزار رزمنده به نسبت جميت بيشترين ايثارگريها را در بين استانها در طول هشت سال دفاع مقدس به جاي گذاشت.
وي اظهار داشت: ضرورت دارد براي انتشار آثار و ارزشهاي شهدا فراخوان عمومي و كلمات قصار و وصاياي شهدا منتشر شود.
ك/4 563/675 شماره 207 ساعت 12:26 تمام
 يکشنبه 31 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 271]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن