تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):به پاداش بهشت نمى رسد مگر آن كس كه باطنش نيكو و نيّتش خالص باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798730833




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نوشتن از دفاع مقدس جبهه اي جديد براي جوانان


واضح آرشیو وب فارسی:بازتاب آنلاین: نوشتن از دفاع مقدس جبهه اي جديد براي جوانان
مجيد زندي
امروز روز آغاز هفته دفاع مقدس است . يعني روزي كه در سال 59 جنگ تحميلي سراسري از سوي رژيم بعث عراق به كشورمان تحميل شد جنگي كه با تلخي هاي فراواني براي ملت ايران همراه بوده اما در خود شيريني هاي خاصي به نام تولد نسلي جديد داشت كه گويي از ماه خورشيد آمده بوده اند و رزمنده و بسيجي و جانباز و آزاده و شهيد شده اند و براي هميشه و چون نوري در دل ملت و تاريخ كشورمان باقي مانده اند.
اگرچه صحبت از چنان ستارگاني در آسمان اين سرزمين براي يك روز و يك هفته كم است و همه تلاش ها هم براي اين هدف است كه جنبه هاي مثبت دفاع مقدس هيچگاه از حافظه تاريخي ملت ايران پاك نشود. اما همين كه هنوز دوران دفاع مقدس و زمزمه هاي حماسي و عرفاني آن دوران دغدغه ذهني بسياري از افراد جامعه هست مايه مباهات است و چه بسا اكنون علاوه بر فرزندان و خانواده هاي شهدا و ايثارگران آن ويژگي هاي خاص دغدغه ذهني نسل نوجوان و جوان امروزي هم هست . نوجواناني كه بعضا 20 سال پس از آغاز جنگ تحميلي به دنيا آمده اند و جواناني كه در دوران دفاع مقدس كودكي خردسال بودند و خاطره اي از آن زمانه آتش و خون و حماسه و بمباران هاي شهرها و پناهگاهها و... در ذهن به ياد ندارند.
گاهي وقت ها كه حتي آدم هايي كه جنگ و دفاع مقدس را از نزديك لمس كرده اند با چنين نوجوانان و جواناني همكلام مي شوند افسوس مي خورند كه چرا نتوانستند همانند اين افراد در حال وهواي واقعي دوران دفاع مقدس حضور داشته باشند و خوشه چين معرفت معنويت جوانمردي ايثار و شجاعت جواناني باشند كه ظواهر دنيا هيچ ردپايي در دلشان نداشت افرادي كه همانند سالكان وارسته تنها مشتاق ديدار معبود و خدمت به كيان ملت مسلمان بوده اند و مزد اين كار بزرگ را نيز فقط از پروردگار مي خواستند و بسياري هم به آن مقام رسيدند و « عند ربهم يرزقون » شده اند.
در طرف مقابل ارزش اين علاقه بسياري از جوانان و نوجوانان امروز به حماسه و معنويت دوران دفاع مقدس بي شباهت با آن فراز از دعاي معروف زيارت امام حسين (ع ) نيست كه مي گويد « ياليتني كنت معكم فافوز فوزا عظيما » كه آرزوي همه شيعيان و شيفتگان آقا اباعبدالله است . جوانان و نوجواناني كه امروز مي گويند كاش ما هم آن دوران را لمس مي كرديم و در صحنه هاي مختلف دفاع مقدس حضور مي داشتيم . اين نوع نگاه را در بسياري موارد مي توان در آثار مكتوب آنها ديد افرادي كه در اين زمينه مي نويسند و شعر مي گويند و چه آثار خوبي هم از خود برجاي مي گذارند كه دست كمي از آثار دوران دفاع مقدس ندارد.
البته همچنانكه اشاره شد صحبت از جبهه و جنگ و دفاع مقدس صرفا داراي يك جنبه مذهبي نيست كه بخواهيم تنها به بعد مذهبي حماسه ملت ايران اشاره كنيم ; چرا كه جنبه حماسي و ملي دفاع مقدس هم از آن چنان قدرتي برخوردار بود كه حتي هموطنان غيرمسلمان ما را به وادي دفاع مقدس كشاند و آنها نيز جانبازان و شهداي فراواني تقديم حفظ كيان كشور كرده اند كه در جاي خود قابل بحث و دفاع خواهد بود.
در كنار اين مساله به ضعفي هم بايد اشاره كرد كه متاسفانه در كشور ما عادت نوشتن و ثبت وقايع شخصي و جمعي بسيار ضعيف است و بايد اعتراف كرد كه تا حد فراواني اين عادت نامناسب همه گير هم هست كه ممكن است ريشه در آرمان گرايي خاص فرهنگ ما داشته باشد كه فكر مي كنيم نبايد بنويسيم مگر اينكه عالي و بي نقص باشد! و همين عارضه نامناسب سبب شده كه حتي بسياري از رزمندگان دوران دفاع مقدس هيچگاه هيچ كلمه و جمله اي را در دفترچه هاي خاطرات خود ـ كه به هر رزمنده اي مي دادند ـ بنويسد! و همين رويه اكنون نيز تداوم دارد كه هميشه دوست داريم ديگران حتي درباره خود ما هم بنويسند.. در حاليكه اگر ارزش هزينه و فايده اين كار به درستي براي افكار عمومي روشن شود بستر بسيار مناسبي براي خلق آثار ماندگار در بسياري از زمينه ها از جمله جنگ و صلح ملت ايران فراهم خواهد آمد و اگر اين جوهره و حركت ملي با آموزش هاي علمي نيز همراه شود از لحاظ كيفي هم باارزشتر و به همين دليل اثرگذارتر و ماندگارتر خواهد شد.
با اين نگاه گزارش امروز را به نسل جوان نويسنده اي اختصاص داده ام كه جنگ تحميلي را نديده اند اما درباره آن مي نويسند و دل در گروه اين كار دارند.
آقاي ناصر ملايي از جمله اين جوانان است كه درباره هدف خود از نوشتن درباره دفاع مقدس مي گويد : زماني خيلي ها رفتند تا ما به راحتي روز را به شب و شب را به روز برسانيم و حالا هركسي بايد به اندازه توانش اداي دين كند. همين كه احترامشان را نگه داريم كار بزرگي انجام داده ايم چون هر قدر فكر مي كنم مي بينم اخبار دفاع مقدس خيلي به روزتر از مطالب چندين مجله زرد و مجلات خانوادگي است كه اول و آخرشان نامه نگاري در مورد دلايل طلاق است !
وي در پاسخ به اين سئوال كه اولين جرقه اي كه تو را به مفاهيم دفاع مقدس نزديك كرده چه بود مي افزايد : ما همسايه اي به نام جواد شجاعي داشتيم كه آرامش چهره اش هيچگاه از يادم نمي رود. در دروان كودكي كه به همراه پدر و مادرم براي خريد به بازار رفته بودم از آنها جدا و گم شدم . اتفاقات آن روز خيلي خاطرم نيست اما پدر و مادرم خوب به ياد دارند كه جواد شجاعي كه اينك در كنار ديگر همرزمانش در بهشت زهرا(س ) آرام گرفته است چگونه تا ظهر براي پيدا كردن من عرق ريخته بود...
خانواده جواد شجاعي چند سال بود از فرزندشان خبر نداشتند. به هر دري زدند تا پيدايش كنند اما نشد كه نشد. هر روز شايعه اي از جايي مي رسيد و اميدي در دلها زنده مي شد امالله تا اين كه چند سال قبل خبردادند : جواد شجاعي در بهشت زهرا(س ) براي احوالپرسي همرزمانش رفته است .
آقاي ملايي معتقد است : اين سئوال كه جواد چرا رفت و چرا برنگشت هميشه در ذهنم بود تا اين كه سرنوشت مرا به اين وادي كشاند و هنوز هم در اين فكرم كه چرا شجاعي ها رفتند و اكنون تلاش مي كنم پاسخ اين چراها را بيابم .
وي با حالتي تاثير برانگيز ادامه مي دهد : پدر و مادر شهيد جواد شجاعي هم به رحمت خدا رفتند. اي كاش مي شد قبل از رفتنشان از جواد برايم مي گفتند. چقدر غافلم من گم شدم و شهيد جواد شجاعي پيدايم كرد اما من حتي او را كه حاضر است هم پيدا نكرده ام . چرا .
وي ادامه مي دهد : هر چند من جنگ را نديده ام اما زماني كه هواپيماهاي دشمن به شهرها حمله مي كردند و آژير خطر به صدا درمي آمد ما نيز خودمان را در دفاع مقدس شريك مي دانستيم . نگران ديگر هموطنان مي شديم و هميشه دشمنان را نفرين مي كرديم . چون وقتي زورشان در جبهه ها به رزمندگان اسلام نمي رسيد وحشيانه ترين بمباران ها و موشك باران ها را بر عليه شهرهاي كشورمان انجام مي دادند.
آقاي ملايي مي گويد : شايد يكي از انگيزه هاي من براي ورود به حوزه دفاع مقدس اين باشد كه مي خواهم بدانم تاريخ هشت ساله جنگ تحميلي چه تفاوتي با ساير مقاطع تاريخي دارد در واقع به دنبال پاسخي براي خودم هستم . مي خواهم بدانم چرا در 200 سال منتهي به جنگ تحميلي هر زمان كه كشورمان مورد تجاوز قرار مي گرفت بخشي از خاك كشور جدا مي شد اما در اين جنگ وجبي از سرزمين كشورمان در دست دشمن باقي نماند و علت اين همه مقاومت ما چه بوده است
بمباران مدرسه دخترانه در شهرستان ميانه موشك باران شهرها يا جنايات رژيم بعث عراق در مناطق اشغالي در اوايل جنگ بمباران شيميايي سردشت و قبل از همه اين ها توطئه هايي كه براي تجزيه كشورمان صورت گرفت و... وقايعي هستند كه باعث شد به دنبال پاسخ آنها باشم .
وي ادامه مي دهد : جدا از مواردي كه اشاره كردم بايد گفت : هر ملتي اگر به تاريخ خود پشت كند در واقع آغاز زوال آن ملت محسوب مي شود . تاريخ 30 ساله انقلاب اسلامي پر از فراز و نشيب هايي است كه اگر به طور دقيق بررسي شوند به راحتي مي توان گفت : دليل اتفاقات و دشمني هاي دنياي استكبار با مردم ايران چيست و چرا نمي خواهند ملت ايران روي پاي خود بايستد . در اين 30 سال هشت سال جنگ تحميلي جايگاه ويژه اي دارد چون پايه هاي نوپاي انقلاب را تثبيت كرد و اگر امروز دشمنان جرات تعدي به كشورمان را ندارند به خوبي مي دانند در زماني كه ايران با دست خالي در برابر آنها ايستاد حالا كه ...
وي به جوانان همسن و سال خود هم توصيه مي كند : به نظر من هركسي تاريخ كشورش را دوست دارد بايد به تاريخ دفاع مقدس نيز توجه كند. جوانان بدانند كساني در سن جواني شهيد شدند يا حتي به فرماندهي لشگر رسيدند مثل خودشان بودند و مثل آنها زندگي مي كردند و تفاوتي با ديگران نداشتند. وارد شدن به حيطه شهيدان مي تواند به بسياري از سئوالات جوانان پاسخ دهد. مطالعه زندگي شهيدان از شركت در چندين همايش و... كه با هزينه هاي گزاف نيز برگزار ميشود مفيدتر است .
خانم احمدي كه سه سال اخير به صورت جدي روي به نگارش موضوعات مختلف در حوزه دفاع مقدس آورده هم مي گويد : من با بسيج وارد كار نويسندگي شدم و رسما كار خود را در بخش نگارش موضوعات جنگ در سازمان حفظ آثار سپاه آغاز كردم كه آن هم به حوزه تبيين تفكر شهيد باقري محدود شده بود ولي پس از آن دايره فعاليت خود را به حوزه هاي مختلف دفاع مقدس گسترش داده ام .
وي ادامه مي دهد : از اولين كارهاي من نگارش متن فيلم مستند روايتي بوده كه درباره چهار شهيد اعتمادي آقاسي زاده و دقايقي بوده كه سال 1386 به مناسبت هفته دفاع مقدس از شبكه دو تلويزيون هم پخش شد ضمن آن كه مقالات متعددي هم نوشتم .
وي با توصيه به جوانان به ويژه خانمهاي جوان براي حضور در اين عرضه ها مي گويد : زمينه فعاليت در بخش هاي مختلف مربوط به دفاع مقدس فراوان است امام مشكلي كه وجود دارد اين است كه برخي از مراكز شهدا را و حتي زندگي شهدا را مخصوص خود مي دانند و انتظار دارند كارها به نام آنها انجام شود كه از كيفيت كارها كم مي كند.
وي توضيح مي دهد : در مواردي خانواده شهدا علاقمند به همكاري هستند اما چون اطلاعاتي از برخي از شهدا در مراكزي خاص نگهداري مي شود دريافت اين اطلاعات سخت و عملا غيرممكن است
خانم احمدي مي افزايد : ما براي معرفي شهدا فقط نبايد جنبه الهي و معنوي شهدا را مطرح سازيم آنها هم انسان بودند و در زندگي رفتارهاي عادي داشتند و اگر صرفا به جنبه هايي خاص از شهدا پرداخته شود نمي تواند همه جوانان را به سوي خود جذب كند كه متاسفانه در لايه هايي از نسل مسن تر نويسندگان و كارگزاران امور اشتباهاتي در اين زمينه رخ داده كه نسل جوان امروز را از شهدا جدا كرده است و عده اي از جوانان فكر مي كنند دستيابي به چنان مقام معنوي غيرممكن است اين درست كه شهدا جنگ نكردند دفاع مقدس كرده اند اگر شهدا را آنقدر مقدس كنيم كه جوان امروزي نتواند به مقام آنها دست يابد سبب رانده شدن جوانان مي شود چون جوان ما احساس مي كند با شرايط امروز دنيا و جامعه دستيابي به حد معنوي آن شهيدان غيرممكن است اما هنگامي كه با دوستان شهيد صحبت مي كنيم آنها خاطرات بسيار عادي از شهدا مطرح مي سازند كه هم اكنون نيز در جامعه ما تكرار مي شود.
وي كه مي گويد هيچيك از خانواده درجه اول او در دفاع مقدس حضور نداشتند مي افزايد : در فاميل ما تنها كسي كه به مسايل دفاع مقدس و جنگ و شهدا مي پردازد من هستم . ضمن آنكه تنها پسر عمه ام آن هم به صورت گذران دوره سربازي در جنگ حاضر بوده كه او نيز خاطره خاصي از آن دوران ندارد يا مطرح نمي كند.
وي در خصوص انگيزه خود از فعاليت در اين عرصه هم مي گويد : زمينه فعاليت من در ساير بخش هاي اجتماعي و اقتصادي هم فراهم بود ولي به آن سمت نرفتم و صرفا به دليل علاقه اي كه به شهدا دارم وارد اين كار شدم . من قبلا اين حوزه را اصلا نمي شناختم و هم اكنون كه وارد كار شدم متوجه رفتارهاي شهدا شدم و دوست دارم آن ها را آنگونه كه بوده اند به نسل جوان معرفي كنم نه آن انگيزه آرمان گرايانه اي كه شهدا را محدود مي سازد.
خانم فاطمه اصلان زاده از ديگر جواناني است كه به وادي نوشتن براي شهدا و دفاع مقدس كشيده شده است او دوباره انگيزه اش براي ورود به موضوعات جنگ و دفاع مقدس مي گويد : با ورود به بسيج با فرهنگ نظري جبهه و حماسه آفرينان آن آشنا شدم . از آنجا كه خبرنگار و دست به قلم بودم و دوست داشتم از اين هنر در راه درست آن بهره بگيرم عرصه دفاع مقدس را برگزيدم تا نسل جوان را با آرمان ها و خواسته هاي حماسه آفرينان حداقل 20 سال گذشته آشنا كنم .
وي ادامه مي دهد : عامل ديگر براي ورود من به اين عرصه حقي است كه شهدا برگردن ما دارند لذا انعكاس و نشر اهداف و جانفشاني هاي آنان را يكي از راه هاي اداي دين خود به آنان انتخاب كردم . از سوي ديگر مقام معظم رهبري در فرمايشات خود فرموده اند « گزارشگري و خبررساني يك حرفه با ارزش است . » به همين دليل براي آنكه بتوانم اين فرمايش رهبري را كه برگرفته از آيات و روايات مربوط به ارزش قلم است را به منصه ظهور برسانم بخشي از فعاليت خود در عرصه خبرنگاري را به اين موضوع اختصاص دادم چرا كه شهدا افرادي هستند كه با گفتن درباره آنها مي توانيم قلم خود را ارزشمند كنيم .
وي درباره كارهايي كه براي معرفي شهدا و دفاع مقدس انجام داده هم مي گويد : شناسايي تعدادي از خانواده هاي شهدا جانبازان آزادگان و مصاحبه با آنان سفر به مناطق جنگي به همراه گروه هاي خبري و تهيه گزارش و خبر. اين فعاليت ها را تداوم مي بخشم اگر چه به خاطر مشكلات كاري خودم هنوز نتوانستم براي نگارش كتاب اقدام كنم .
خانم اصلان زاده ضمن توصيه به نسل جوان براي گام نهادن در عرصه ثبت آثار شهدا و دفاع مقدس مي گويد : در عرصه هاي مختلف از جمله داستان رمان زندگينامه و خاطره نويسي و شعر اعم از كلاسيك و نو مي توان از دفاع مقدس گفت و قلم فرسايي كرد چرا كه ارزش هاي انساني در دوران دفاع مقدس تبلور يافت و اين ارزش ها هر چند در عصر مدرنيته كمرنگ شده است اما هرگز ارزشمندي آن از بين نخواهد رفت . حتي مي توان وصيت نامه شهدايي همچون همت باقري و... كه رهبران شهداي ديگر بودند را به صورت دايره المعارف گردآوري كرد.
وي مي افزايد : براي آنكه امري تداوم پيدا كند نيازمند آن است كه نسل هاي مختلف آن را براي يكديگر و نسل هاي بعد از خود بازگو كنند. دفاع مقدس كه برگ زريني در تاريخ ما به شمار مي آيد نيازمند بازگو شدن از سوي نسل هاي مختلف با ديدگاه هاي متفاوت است . عرصه دفاع مقدس عرصه دلدادگي و عشق است عشق نيز نيازمند شناخت است . جوانان بايد در ابتدا خالقان عرصه غرورآفرين دفاع مقدس را بشناسند تا عاشق و دلداده آن شده و به اسرار آن دست يابند و جلوه هاي متعدد اسرار مشاهده كرده و به اندازه بضاعت خود از آن برداشت كنند.
خانم زهرا زارع از ديگر خانمهاي جواني است كه اكنون درباره دفاع مقدس ملت ايران در دهه 60 مي نويسد او درباره علت فعاليت خود در زمينه ثبت آثار شهدا و دفاع مقدس مي گويد : من خودم متولد تهران هستم ولي چون همسرم متولد شهري در نزديك مناطق جنگي بود و در نوجواني هم به جنگ رفته بود با صحبت هايي كه ايشان درباره جبهه و جنگ داشت من به آن موضوعات علاقمند شدم و چون دوست داشتم بيشتر بدانم به همين دليل به صورت حرفه اي وارد اين عرصه شدم .
وي مي گويد : من حدود چهار سال است كه با بنياد حفظ آثار و ارزش هاي دفاع مقدس بنياد شهيد و ساير مراكز فعال در اين زمينه ها همكاري مي كنم اگر چه اين رفتار را در بسياري از جوانان همسن و سال خود سراغ ندارم زيرا به مسايل خاص امروز پرداختند و مسايل امروز براي آن مهم است نه مسايلي كه به تعبير آنها مربوط به گذشته شده است .
خانم زارع ادامه مي دهد : بهترين راه براي جوانان مطالعه كتب و مقالات و خاطرات و زندگينامه و حتي وصيت نامه مربوط به شهداست . آنهايي كه دوست دارند بدانند دفاع مقدس چگونه بوده است . البته افراد جواني كه اكنون در اين زمينه مي نويسند چنين افرادي هستند كه با مطالعه ابتدايي و يا حتي با شنيدن از طريق راديو و تلويزيون دوست دارند بيشتر بدانند آنگاه به صورت رسمي وارد مي شوند.
وي برگزاري كلاس هاي مرتبط با اين موضوع را براي نسل جوان بسيار مناسب مي داند و مي افزايد : اگر جوانان و نوجوانان علاقمند در اين زمينه شناسايي و آموزش داده شوند مي توانند در آينده به نويسندگان ماهري تبديل شوند.

همچنانكه پيشتر اشاره شد نسل جوان امروز آنچنان كه برخي ها فكر مي كنند چندان به دوران دفاع مقدس بي توجه نيست و اكنون نيز بسياري از آثار ادبي و هنري به همت همين جوانان و بعضا نوجوانان ايجاد مي شود. اما نبايد از آنها و حتي ديگر نوجوانان و جوانان غافل بود بايد با تدارك برنامه هاي هدفمند همانند پرورش نسل ورزشكار براي حضور در عرصه هاي بين المللي به شناسايي و استعداديابي و آموزش وپرورش آنها همت كرد انگيزه هاي آنها را تقويت كرد تا تاريخ دفاع مقدس همچون برگي زرين براي هميشه دوران در دل نسل ها باقي بماند.
ورود نسل جوان و نوجوان امروز به وادي دفاع مقدس دهه 60 سخت نيست كافي است آنها از هم اكنون قلم به دست گيرند و براي نسل آينده درباره دفاع مقدس بنويسند ارزش اين كار يقينا كمتر از حضور مستقيم در جبهه هاي جنگ نخواهد بود
خانم زارع نويسنده : بهترين راه براي جوانان در راستاي نفوذ به موضوعات دفاع مقدس مطالعه كتب مقالات خاطرات زندگينامه و حتي وصيت نامه مربوط به شهداست
ناصر ملايي نويسنده جوان : جوانان بدانند كساني كه در سن جواني شهيد شدند يا حتي به فرماندهي لشكر رسيدند مثل خودشان بودند و بسيار عادي زندگي مي كردند و تفاوتي با ديگران نداشتند وارد شدن به زندگي شهيدان مي تواند به بسياري از سئوالات جوانان امروز درباره دفاع مقدس پاسخ دهد
خانم احمدي نويسنده فيلمنامه مستند و روايي شهدا : متاسفانه در لايه هايي از نويسندگان دوران دفاع مقدس اشتباهاتي مبالغه آميز درباره رزمندگان و شهدا ديده ام كه دست يابي به مقام آنها را براي نسل جوان امروز غيرممكن و محال كرده است
خانم فاطمه اصلان زاده خبرنگار : دفاع مقدس كه برگ زريني در تاريخ ما به شمار مي رود نيازمند بازگو شدن از سوي نسل هاي مختلف با ديدگاه هاي متفاوت است و نسل جوان و نوجوان امروز هم مي تواند با ورود به عرصه هاي مختلف شعر دادستان رمان زندگينامه و خاطره نويسي از دفاع مقدس بگويند و بنويسند
 شنبه 30 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: بازتاب آنلاین]
[مشاهده در: www.baztabonline.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 715]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن