تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):حريص از دو خصلت محروم شده و در نتيجه دو خصلت را با خود دارد: از قناعت محروم است و در...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821145850




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

راه‌اندازي كانون دفاع مقدس در دانشگاه‌هاي استان خراسان جنوبي


واضح آرشیو وب فارسی:شبكه خبر دانشجو: راه‌اندازي كانون دفاع مقدس در دانشگاه‌هاي استان خراسان جنوبي
مديركل بنياد حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس خراسان جنوبي گفت: همزمان با هفته دفاع مقدس سه كانون دفاع مقدس در دانشگاه‌هاي بيرجند، آزاد و پيام نور اين استان افتتاح مي‌شود.
به گزارش خبرنگار «شبكه خبر دانشجو» از بيرجند، حسن مجنوني، 26 شهريورماه در نشست خبري در جمع خبرنگاران در اين بنياد با بيان اين مطلب گفت: انتقال ارزش ها و فرهنگ دفاع مقدس به نسل جوان از وظايف مهم ماست؛ چرا كه كوتاهي در انتقال دستاوردهاي دفاع مقدس موجب ناآشنايي نسل آينده با اين ارزش‌ها مي شود.

وي از تدريس درسي با عنوان «دفاع مقدس» در دانشگاه آزاد اسلامي بيرجند خبر داد و گفت: از مهرماه امسال در اين دانشگاه به صورت آزمايشي دو واحد درسي در خصوص دفاع مقدس ارائه مي‌شود كه در صورت موافقت در سال‌هاي آتي در ساير دانشگاه‌ها نيز تدريس خواهد شد.

مديركل بنياد حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس خراسان جنوبي با اشاره به حمايت اين بنياد از پايان نامه‌هاي دانشجويي تصريح كرد: از پايان نامه‌هاي دانشجويي با محوريت دفاع مقدس و همچنين چاپ كتاب و شعر مربوط به اين دوران حمايت مي‌كنيم.

مجنوني تاكيد كرد: معاونت ادبيات اين بنياد از چاپ آثار با محوريت دفاع مقدس كه به تصويب استاد كارشناس ادبيات و بنياد حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس كشور برسد، حمايت كرده و در اين جهت علاوه بر خريداري يك سوم آثار، 15 تا 50 درصد نيز حق تاليف به نويسندگان آثار پرداخت مي‌شود.

وي با اشاره به تدوين دايره المعارف دفاع مقدس استان تصريح كرد: تدوين تاريخ دفاع مقدس استان در قالب دايره المعارف از جمله طرح‌هاي در دست اقدام اين بنياد است كه طي يك برنامه سه ساله و در 20 تا 30 جلد كتاب چاپ خواهد شد.

مديركل بنياد حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس خراسان جنوبي در ادامه اظهار داشت: در اين راستا 14 كميته اجرايي تشكيل شده كه كميته‌هاي روحانيت دانشگاه‌ها، دانش آموزي، بنياد شهيد و بانوان از جمله اين كميته‌ها هستند.

مجنوني گفت: تمام اسناد دفاع مقدس در استان كه به صورت فيلم، عكس و يا نوشتاري باشند، جمع آوري شده و در دايره المعارف فوق به چاپ مي‌رسد.

وي با اشاره به توزيع 250 عنوان كتاب مرتبط با دفاع مقدس در كتابخانه‌هاي استان خاطرنشان كرد: تا كنون در كشور 6000 عنوان كتاب مربوط به دوران دفاع مقدس منتشر شده و تا پايان امسال نيز كتابخانه مركزي دفاع مقدس در استان به بهره برداري مي‌رسد.

مديركل بنياد حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس خراسان جنوبي با اشاره به بازسازي و ساماندهي حرم شهداي گمنام استان گفت: ساماندهي چهار حرم در شهرستان‌هاي نهبندان، سرايان، سه قلعه و زيركوه آغاز شده و تا پايان امسال به اتمام مي‌رسد.

مجنوني از تشكيل كميته‌هاي فرهنگي، دانشگاهي، دانش آموزي، نظامي، تربيت بدني بانوان و ايثارگران در ستاد هفته دفاع مقدس خبر داد و گفت: همايش مبلغان دفاع مقدس، چاپ ويژه نامه دفاع مقدس، برگزاري شب شعر، اجراي تئاتر خياباني، مراسم ختم قرآن در مدراس و جشنواره‌هاي خاطرات دفاع مقدس از برنامه‌هايي است كه در هفته دفاع مقدس در استان اجرا مي‌شود.

وي برگزاري يادواره شهدا در پايگاه‌هاي بسيج، برگزاري مسابقه عكس، برپايي نمايشگاه، رژه نيروهاي مسلح، ويزيت رايگان در بيمارستان ارتش و بهداري سپاه و مراسم غبار روبي از مزار شهدا را از ديگر برنامه‌هاي اين هفته عنوان كرد./انتهاي پيام/
 شنبه 30 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبكه خبر دانشجو]
[مشاهده در: www.snn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 172]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن