تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نـادانى، مايـه مرگ زندگان و دوام بدبختى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802882001




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مشروح مصاحبه مطبوعاتي رئيس جمهور


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: مشروح مصاحبه مطبوعاتي رئيس جمهور
تهران - واحد مركزي خبر- سياسي 1387/06/28
رئيس جمهور اسلامي ايران گفت: بشريت و جهان در آستانة تحولات بزرگي است.
به گزارش خبرنگار واحد مركزي خبر، محمود احمدي نژاد در نشست خبري امروز كه با حضور خبرنگاران رسانه هاي داخلي و خارجي برگزار شده است، با اشاره به ايام ليالي قدر گفت: اين شب ها يعني تعيين سرنوشت بشر، از خداوند متعال متضرعانه مي خواهم بهترين، زيباترين و متعالي ترين سرنوشت را براي بشر رقم بزند كه همان محو ستم، استكبار و برتري جويي و استقرار برادري و صلح و عدالت درجهان است.
رئيس جمهور با تسليت فرارسيدن ايام شهادت اميرمومنان علي (ع) ان حضرت را انساني كامل و متعلق به تمام بشريت و معيار كمال براي انسانها دانست.
وي گفت: بشريت و جهان در آستانه تحولي بزرگ است و بشر در پايان يك دوره و در آستانه ورود به دوره جديد است.
احمدي نژاد گفت: حاكميت ثروت ، نيرنگ و تبليغات دروغين كشورهاي مستكبر تمام شده و حاكميت فرهنگ ، انديشه و ارزشهاي متعالي انساني آغاز شده است.
وي افزود.. رژيم صهيونيستي با شصت سال فساد و تجاوز و اشغالگري رو به اضمحلال است
و ملتها امروزه خواهان مناسباتي از روي برادري و برابري هستند.
احمدي نژاد گفت: قدرت هاي داراي ثروت بايد از كرده هاي خود توبه كنند و از كارهاي زشت خود كه بر ملتهاي مظلوم اعمال كرده اند عذر خواهي كنند.
رئيس جمهور گفت : قدرت هاي بزرگ بايد به علت كارهاي زشت خود از ملت ها عذرخواهي كنند و به راه حق و عدل كه راه همه انسانهاست بگروند .
دكتر محمود احمدي نژاد در ادامه كنفرانس مطبوعاتي خود افزود: اكنون به فضل الهي موقعيت ملت ايران و جمهوري اسلامي در عرصه هاي بين المللي موقعيتي ممتاز است .
رئيس جمهور اضافه كرد : ملت ايران قدرتي بزرگ است اما قدرتي صالح و انساني و منشاء قدرت ملت ما ، سلاح ، ثروت و دروغ نيست بلكه فرهنگ ، عشق به انسان ها ، عدالت و صلحي پايدار در همه جهان است .
احمدي نژاد افزود : اكنون ملت ايران پيشاپيش همه ملت ها پرچمدار برادري ، امنيت پايدار ، پاكي ، صلح و عدالت است .
رئيس جمهور اضافه كرد : در عرصه هاي داخلي نيز حركت ملت ايران شتابان و رو به كمال است و قله هاي علمي ، اقتصادي ، صنعتي و فرهنگي يكي پس از ديگري به تسخير جوانان، انديشمندان و قشرهاي گوناگون ملت در مي آيد .
رئيس جمهور با بيان اينكه كار ملت ايران گام هاي بزرگ، تصميم گيري هاي سرنوشت ساز و حركت جهش گونه به سمت قله هاست، گفت: امروز دولت خدمتگزار مردم و در خدمت مردم و دست اندركار كارهاي بزرگ است.
احمدي نژاد گفت: طرح بزرگ تحول اقتصادي شامل اصلاح ساختارها و فراهم كردن مقدمات جهش بزرگ اقتصادي براي اجراي اصل 44 قانون اساسي و تحقق چشم انداز به عنوان نشانة ارزشمندي در مسير كمال ملت ايران در دستور كار دولت قرار دارد و با همراهي بي نظير مردم، اين طرح در مسير اجرا قرار دارد.
وي افزود: 63 ميليون نفر از مردم ايران در اين طرح ثبت نام و اطلاعات مورد نياز دولت را تكميل كردند.
احمدي نژاد گفت: البته برخي از اين افراد فقط به خاطر تكميل پايگاه هاي اطلاعاتي دولت و كمك به اجراي دقيق اين طرح در آن شركت كردند.
وي افزود: هفت ميليون نفر هم از ثبت نام خودداري كردند و اينها كساني بودند كه تصور مي كردند نيازي به حمايت هاي رفاهي دولت ندارند.
رئيس جمهور گفت: من صميمانه از همة ملت ايران به خاطر اين هوشمندي و دقت نظر تشكر مي كنم.
احمدي نژاد گفت: اين حركت در واقع يك همه پرسي بزرگ دربارة طرح تحول اقتصادي دولت بود كه ملت يكپارچه به اين فراخوان دولت پاسخ مثبت داد.
رئيس جمهور گفت: البته در ابتداي عملي شدن اين طرح هستيم و جزئيات آن آماده شده و به زودي به اطلاع مردم مي رسد.
وي افزود: اين طرح انشاء ا... در نزديكترين زمان ممكن نيز اجرا خواهد شد و لايحة آن آمادة تقديم به مجلس شوراي اسلامي است.
احمدي نژاد گفت: در نخستين فرصت بعد از سفر به سازمان ملل در گفتگو با مردم جزئيات اين طرح را به اطلاع آنان خواهم رساند.
رييس جمهور در پاسخ به پرسشي درباره برنامه هاي دولت براي مهار قيمت مسكن و ثبات قيمت ها در اين بازار گفت : برنامه هاي دولت در بخش مسكن اجرا و دنبال شده و ساخت مسكن با رشد خوبي مواجه شده است در اين بخش سال گذشته 80 درصد رشد داشتيم و امسال در ساخت مسكن 25 درصد رشد داريم .
دكتر محمود احمدي نژاد افزود : در بخش مسكن كارهاي بيشتري انجام خواهد شد و از اول آذر با سوداگري هاي كاذب در اين بخش مقابله خواهد شد .
وي اضافه كرد : همچنين موانع موجود در بخش مسكن مهر برطرف شده است و ساخت و ساز در همه شهرها ادامه خواهد داشت تا به تعادل بازار مسكن برسيم .
رييس جمهور در ادامه پاسخ به بخش ديگري از اين پرسش درباره اينكه آيا از طرح مهار و ثبات قيمت مسكن در ديگر بخش ها نيز استفاده مي شود ، گفت : اين طرحها در ديگر بخش ها نيز اجرا خواهد شد كه بزودي اعلام مي شود .
رييس جمهور خاطر نشان كرد : همچنين در هزينه هاي دولت موفق شديم ريشه هاي عامل تورم را مهار و با مديريت در مقابل بخش هايي كه پول را بصورت غير كارشناسي در جامعه تزريق مي كنند مقابله كنيم كه در اين زمينه برنامه ها اعلام خواهد شد .
خبرنگار روزنامه يوميوري ژاپن از احمدي نژاد درباره اينكه آيا قصد دارد در سفرش به نيويورك با سياستمداران آمريكايي و يا گروه باراك اوباما نامزد انتخابات رياست جمهوري آمريكا صحبت كند يا نه سوال كرد كه احمدي نژاد پاسخ داد.. در برنامه هاي من ملاقات با سياستمداران آمريكايي پيش بيني نشده است اما قبلا هم اعلام كردم كه براي گفتگو آمادگي دارم.
رئيس جمهور تاكيد كرد: اين گفتگو بايد آزاد ، در مقابل رسانه ها و البته در صحن سازمان ملل درباره مسائل جهاني باشد من سال گذشته هم در مصاحبه اي گفتم آماده ام با آقاي بوش صحبت كنم اما دوره آقاي بوش به پايان رسيده و در حال حاضر او تاثيري در مناسبات آينده ندارد.
خبرنگار خبرگزاري جمهوري اسلامي از رييس جمهور پرسيد : شنيده شده است برخي گروه هاي سياسي از جمله كارگزاران، مشاركت و عده اي از جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي در موضع مخالفت با دولت ائتلاف كرده اند نظر شما در اين باره چيست؟ نتيجه اين ائتلاف را چه مي بينيد و فكر مي كنيد ايا تاثيري در انتخابات آينده دارد يا نه؟
رئيس جمهور در پاسخ گفت : من هم اين خبر را شنيده ام كه بعضي گروه هايي كه پيش از اين مواضع متضادي با هم داشتند امروز عليه دولت ائتلاف كرده اند.
وي با اشاره به اينكه در كشور آزادي مطلق وجود دارد و همه گروه ها آزادند با هم ائتلاف داشته باشند گفت: تاكيد مي كنم كساني كه فكر مي كنند بايد در صحنه سياسي حضوري فعال داشته باشند، به آرمان هاي انقلاب، معيارهاي اخلاقي و صداقت توجه كنند و همگي براي سرافرازي كشور ،تحقق آرمان ها و عزت ملت تلاش كنيم.
احمدي نژاد اضافه كرد : بعضي ها تلاش مي كنند بخشي از علما را در برابر دولت قرار دهند و از شخصيت و جايگاه آنها براي تخريب دولت سوء استفاده كنند ولي امروز بحمدالله شرايط كشور در عرصه داخلي و بخصوص بين المللي بسيار خوب است و آينده بهتر از امروز هم در انتظار ماست.
احمدي نژاد افزود: آنها مي خواهند فضا را تخريب كنند و اجازه ندهند دولت جلو برود.
رئيس جمهور گفت : من خبر دارم عده اي قصد دارند بعد از ماه مبارك رمضان حملات عليه دولت را تشديد كنند ولي اين تصميم آنها تاثيري در تصميم گيري هاي دولت براي خدمت به ملت نخواهد داشت.
رييس جمهور گفت: موضع ما در برابر رژيم صهيونيستي يك موضع روشن است ،اين رژيم را هيچ گاه به رسميت نشناخته ايم و نمي شناسيم و تمام كشورهاي منطقه نيز اين رژيم غير قانوني را به رسميت نمي شناسند.
محمود احمدي نژاد در ادامه نشست خبري با خبرنگاران رسانه هاي داخلي و خارجي افزود: اين رژيم غير قانوني براي فشار به ملتها و پر كردن جيب سرمايه سالاران و تهديد ملتهاي منطقه بوجود آمده است و هيچ كشوري در منطقه آن را به رسميت نمي شناسد.
احمدي نژاد گفت: صهيونيستها آدم هايي فريبكار هستند كه بر مراكز ثروت و قدرت جهاني حاكم شده اند.
وي افزود.. براساس بررسي ما تعداد صهيونيست ها دو هزار نفر در كادر اصلي است و هشت هزار نفر نيز عمله دارند و البته تعدادي نيز به جاسوسي براي اين رژيم مشغولند.
رييس جمهور گفت: صهيونيستها چون بر مراكز قدرت و مالي و پولي و رسانه اي جهان مسلط شده اند طوري تبليغ مي كنند كه گويا همه ملتها با آنها هستند و اين يك دروغ بزرگ است.
احمدي نژاد اضافه كرد: آنها دين هم ندارند و يهودي بودن آنها نيز يك دروغ است آنها يك مشت دنيا طلب و بي دين هستند كه فقط به فكر جنايت و چپاول ملتها هستند.
رئيس جمهور با اشاره به اينكه ملت فلسطين هيچگاه با رژيم صهيونيستي كنار نخواهد آمد گفت: ايده اسرائيل بزرگ سي سال پيش مرده است همچنين ايده اسرائيل كوچك نيز ايده اي مرده تلقي مي شود و اصلاً ايده كشور اسرائيل چه كوچك و چه بزرگ آن يك ايده مرده است.
احمدي نژاد افزود: بهتر است صهيونيستها توبه كنند و اگر خواهان يك كار خوب هستند بهتر آن است كه سرزمين فلسطين را رها كنند.
وي افزود: خودتان نامشروع آمده ايد و عده اي را به عنوان پناهنده از كشورهاي فقير با خود به اين سرزمين آورده ايد تا در شهرك هاي صهيونيستي سپر بلاي شما باشند.
وي گفت: بهتر است پس از شصت سال زشت كاري از كرده هاي خود توبه كنيد و اجازه دهيد ملت فلسطين سرنوشت خود را خود تعيين كند.
احمدي نژاد تصريح كرد: رژيم صهيونيستي با ايجاد شبكه هاي قاچاق انسان تعدادي از انسانها را از كشورهاي مختلف به سرزمين فلسطين قاچاق مي كند و از آنها به عنوان سپر بلا سود مي برد.
وي گفت: ملت فلسطين وظيفه مقاومت دارد حتي در برابر انسانهايي كه شما(صهيونيستها) به اين سرزمين آورده ايد و اين حق ملت فلسطين است كه از خود دفاع كند.
رئيس جمهور درباره گفته هاي رحيم مشائي نيز خاطرنشان كرد: حرف آقاي مشائي حرف دولت است ملت ما و ملتها با مردم مشكلي ندارند، ما براي رژيم صهيونيستي نه دولت قائليم و نه ملت.ما اصولاً آن را به رسميت نمي شناسيم.ما ملتي به نام اسرائيل را به رسميت نمي شناسيم. ما دولتي به نام اسرائيل را به رسميت نمي شناسيم. اما با مردمي كه به دروغ و با فريب آنجا آورده شده اند و سپر بلا شده اند مثل همين مزدوراني كه در ارتش آمريكا خدمت مي كنند. آمريكا و انگليس مي روند به كشورهاي آفريقايي و كشورهاي فقير و در آنجا اطلاعيه مي دهند جواناني كه در زندگي شان ماهي 50 دلار هم درآمد ندارند به آنها وعده ماهي هزار و دو هزار دلار مي دهند. آنها را آموزش مي دهند و به جان ملتها مي اندازند. ما دلمان براي اينها هم مي سوزد. گرچه در موضع دفاع از خودمان دفاع خواهيم كرد.
احمدي نژاد در ادامه افزود.. ملت فلسطين از خودش دفاع خواهد كرد اما ما حساب اينها را از صهيونيستها و شبكه صهيونيسم جهاني جدا مي دانيم.ما مي گوييم راه را باز كنيد انها بروند.آنها بروند به كشور خودشان ، و سر زندگي خودشان.
رئيس جمهور گفت : نگاه انقلاب اسلامي ايران دلسوزي براي همه انسانهاست.
احمدي نژاد در ادامه نشست خبري با خبرنگاران داخلي و خارجي افزود: ما دلمان براي بوش هم مي سوزد اگر چه با او مقابله مي كنيم زيرا او مي توانست انساني صالح، پاك و دوستدار ملتها باشد اما آنقدر جنايت مي كند كه شمار جناياتش از دست خودش هم در رفته است.
رئيس جمهور اضافه كرد : او مي توانست انساني متعالي و متكامل باشد اما سقوط كرد و بيشتر هم سقوط خواهد كرد.
احمدي نژاد گفت : ما دلمان براي اين افراد مي سوزد و اگر مقابله مي كنيم از موضع رحمت است نه از موضع كينه و عقده ، ما عقده اي نداريم ما درپي اصلاح هستيم.
رئيس جمهور افزود: اگر در برابر سياست جباران مي ايستيم به علت لطف و رحمت ما به ملتهاست زيرا ملتها را دوست داريم و در فلسطين نيز همين مسئله است.
احمدي نژاد افزود: مشتي بيچاره را با فريب و دروغ به آنجا آورده و سپر بلا كرده اند و براي منافع شبكه صهيونيسم جهاني به كشتن مي دهند ما مي گوييم حساب اينها جداست.
رئيس جمهور اضافه كرد : در را باز كنند تا اين بيچاره ها برگردند. اين به نفع سران صهيونيسم است كه خود نيز برگردند و از جنايات دست بردارند اما اگر دست برندارند دست قدرت ملت فلسطين و دست قدرت ملتها، آنها را سر جايشان خواهد نشاند و حقوقشان را از آنان خواهد گرفت.
رئيس جمهور با استناد به بخشي از فرمايشهاي امام خميني (ره) در سال 57 ابراز داشت : ايشان فرموده اند « در خود ايران هست ، تبليغات هست از جمله راجع به اقليت هاي مذهبي كه اينها يعني مستكبران و صهيونيست ها تبليغ كرده اند به اينكه اگر يك حكومت اسلامي پيدا بشود يهودي ها ، نصارا و زرتشتي ها را چه كار خواهند كرد؟ ، اينها را قتل عام خواهند كرد، چه و چه. اين حرف بسيار غلط است حكومت اسلامي اگر چنانچه انشاء الله برپا بشود ما اين يهودي ها هم كه از ايران رفته اند و بازي شان داده اند و رفته اند به اسرائيل و الان گرفتارند در آنجا ، با دست اين يهودي ها و اسرائيلي هايي كه از آمريكا آمده اند و يا از دولت هاي ديگر رفته اند آنجا، اين دسته هاي يهودي را كه آنجا برده اند و اينها هم با خيالاتي به آنجا رفته اند و آنطور كه مي گويند بسيار در سختي هستند، اگر انشاء الله دولت عادلي تشكيل شود آنها را دعوت مي كنيم. يهودي هايي كه مملكتشان ايران بوده است دعوت مي كنيم كه به وطن خودشان برگردند و با آنها كمال خوش رفتاري را دولت اسلامي مي كند، اسلام نيامده است كه بشر را تحت مضيقه قرار دهد. اسلام يك قوانيني است كه تمام قشرهاي بشر را براي آن احترامات قائل است البته يك استثنائاتي هست براي آنهايي كه شلوغ كارند ،آنهايي كه خرابكارند ،براي آنها هيچ كس تساهلي قائل نشده است اما نسل يهود كه اهل ذمه هستند تمام اهل كتاب ،‌نصارا، يهود و زرتشتي ها همه اينها در مملكت اسلامي با رفاه و احترام آنجا توقف مي كنند. اينكه گفته شده است اگر حكومت اسلامي تشكيل شود چه خواهد شد و چه خواهد شد اينها تبليغاتي است كه براي نگهداري شاه و براي برجا ماندن اين قدرت ،تبليغاتي مي شود و اين تبليغات غلط است.»
رئيس جمهور در ادامة مصاحبه با خبرنگاران گفت: آقاي رحيم مشايي هيچگاه واژه "ملت اسرائيل" را بكار نبرده است و نخواهد برد.
به گزارش خبرنگار ما، محمود احمدي نژاد با تأكيد بر حفظ حق دفاع مشروع از ملت فلسطين افزود: در اين باره طرح جمهوري اسلامي ايران اين است كه در آنجا رفراندوم آزاد برگزار شود و همة مردم فلسطيني الاصل، مسلمان، يهودي و مسيحي، نوع حكومت و دولت خود را انتخاب كنند.
وي افزود: پس از اين انتخاب است كه آنها دربارة ميهمانان ناخوانده كه ناآگاهانه و بر اساس تبليغات صهيونيست ها به آنجا آورده شده اند تصميم گيري مي كنند.
احمدي نژاد همچنين گفت: پس از اين تصميم گيري به آنها اجازه داده شود كه آنجا را ترك كنند و يا با اجازة‌ دولت ملي فلسطين و تحت مقررات حاكميت فلسطين، زندگي كنند.
رئيس جمهور در ادامه با اشاره به اينكه اين دو راهكار براي ما معيار است، گفت: جالب است وقتي من بحث هولوكاست را مطرح كردم يك هجوم سنگين از بيرون و توسط صهيونيست ها و طرفداران آنها و در داخل هم توسط عده اي عليه من سازماندهي شد.
احمدي نژاد تصريح كرد: امروز هم حرف آقاي رحيم مشايي اين است كه ما با مردم مشكلي نداريم اما هيچ گاه رژيم صهيونيستي را به رسميت نمي شناسيم و نقطة تقابل ما، صهيونيست ها و جنايتكاران هستند.
وي افزود: ما دلمان براي مردمي كه اسيرند و مردمي كه امروز اجازه نمي دهند از سرزمين هاي اشغالي خارج شوند، مي سوزد و اين حرف، حرف مكتب و ملت و دولت است.
رئيس جمهور در عين حال تصريح كرد: البته ممكن است در بيان مطالب و در استخراج كلمات، سلايق و ادبيات متفاوت باشد.
وي افزود: همه مي دانيم كه برخورد با ماجراي دروغين هولوكاست و افشاي هولوكاست حقيقي كه در سرزمين فلسطين جريان دارد با دلسوزي براي كساني كه به دست اشغالگران و صهيونيست ها، سپر بلا شده اند دو روي يك سكه بوده و يك حقيقت است.
رئيس جمهور با تأكيد بر اينكه موضع ايران در برابر مردم همه دنيا، يكي است،گفت: البته اين موضع بر اساس عدالت است و اين به معناي تأييد غصب حقوق فلسطيني ها نيست.
احمدي نژاد همچنين تصريح كرد: ما تا استيفاي يك سرسوزن از حقوق ملت فلسطين، در كنار ملت فلسطين ايستاده ايم و حمايت هاي سياسي و معنوي خود را به طور همه جانبه از فلسطيني ها ادامه خواهيم داد.
وي در عين حال گفت : ضمن احترام به همه كساني كه اظهارنظر كردند بخصوص نمايندگان عزيز مجلس و با تشكر از حساسيتي كه نشان دادند و درست هم هست، اما در اينجا اظهار مي كنم كه رحيم مشايي مظلوم واقع شد زيرا وي هيچ گاه واژه "ملت اسرائيل" را بكار نبرد و بكار نبرده است.
احمدي نژاد با تاكيد بر اينكه صهيونيست ها آنقدر در بين ملت ما منفور و بدنام هستند كه حساسيت ها در برابر اين رژيم بسيار بسيار بالاست گفت: آقاي مشايي از 18 سالگي در صحنه هاي انقلاب بوده است تا امروز، بيش از 30 سال به انقلاب خدمت كرده و پاك زيسته است.
رئيس جمهور همچنين با اشاره به سخنراني هاي دهها گانه رحيم مشايي عليه رژيم صهيونيستي در همين روزها ، همين ماهها و در همين دولت گفت: موضع مشايي، موضع دولت است و در خدمت دولت و ملت است.
احمدي نژاد گفت : رحيم مشايي، 30 سال پاك ، انقلابي و فداكار زندگي كرده است اما به نظرم با اين ماجراي اخير ، مظلوم واقع شد.
رئيس جمهور در ادامه افزود: بعضي ها گفتند كه مشايي گفته است «ملت اسرائيل » ، ايشان هيچ گاه چنين واژه اي بكار نبرده است و بكار نخواهد برد.
وي در عين حال با توصيه به خبرنگاران گفت: در انتقال اخبار و مطالب دقت كنيد ببينيد كه وقتي يك واژه بالا و پائين مي شود چه مسايل سنگيني را به وجود مي آورد.
وي افزود: خواهش مي كنم از رسانه ها كه در نقل مطالب دقت و مراقبت كنيد كه ظلمي اتفاق نيفتد.
رئيس جمهور در پاسخ به پرسش خبرنگاري كه گفت دولت چه تمهيداتي براي اجراي رهنمودهاي مقام معظم رهبري در ديدار اخير با اعضاي هيئت دولت دربارة طرح تحول اقتصادي داشته اند ؟ گفت : رهبري عزيز دو تأكيد داشتند كه يكي از آنها اين بود كه شتابزدگي نباشد .
احمدي نژاد افزود : اين حرف حكيمانه اي است و دولت با دقت و قدم به قدم و با استفاده از همة ظرفيت كارشناسي خود اين طرح را پيگيري مي كند .
وي با بيان اينكه صدها كارشناس و متخصص دولت را در اجراي اين طرح ياري مي دهند ، گفت : رئيس جمهور و مديران ارشد به طور كامل درگير طراحي هاي آن هستند و من نظارت مستقيم دارم .
احمدي نژاد افزود : مقام معظم رهبري در آن ديدار همچنين فرمودند كه شتاب زدگي نبايد به عدم انجام طرح بيانجامد يا طرح عقب بيافتد و اجرا نشود .
وي گفت : ما با توجه به اين دو معيار داريم طراحي مي كنيم و با مشورت نزديك مجلس لايحة مربوط به آن را تقديم مجلس خواهيم كرد .
احمدي نژاد تصريح كرد : همة‌ ابتكارات و طراحي هاي لازم را به كار گرفته ايم تا ان شاء الله اين طرح بزرگ با كمترين آسيب و بالاترين سود براي مردم انجام شود .
وي افزود : اجراي درست و موفق طرح هاي اقتصادي نيازمند همراهي مردم و آرامش فضاي اقتصادي كشور است .
رئيس جمهور گفت : مردم نشان داده اند كه وظيفه خود را خوب انجام مي دهند و در هيچ جاي دنيا هيچ فراخواني اين همه پاسخ نداشته است.
وي گفت: به عنوان مثال در يكي از گزارش هاي تلويزيوني خانمي كه ظاهراً هم خانه دار بود در پاسخ به پرسش خبرنگار دربارة طرح هدفمند كردن يارانه ها گفت : اين طرح مي خواهد يارانه هاي عمومي دولتي را در اختيار مردم قرار دهد تا خود مردم هزينة آن را مديريت كنند و اين نشان مي دهد كه متن مردم خوب متوجه شده است .
رئيس جمهور از رسانه ها و سياسيون نيز خواست با دولت در اجراي اين طرح همكاري كنند و گفت: اين طرحي ملي است و كسي آن را سياسي نكند .
احمدي نژاد تصريح كرد : دولت آمادة فداكاري براي تحمل تبعات اين طرح است .
وي گفت : معتقديم اگر كاري امروز به خوبي انجام مي شود نبايد با توجيهات سياسي آن را به فردا بيندازيم .
رئيس جمهور تصريح كرد : تا روزي كه اين دولت است در خدمت مردم است و مردم فردا هر تصميمي بگيرد آن تصميم مبارك است و همه بايد از تصميم ملت تبعيت كنند .
احمدي نژاد گفت : اگر اين دو عامل يعني همراهي مردم و آرامش اقتصادي كشور را رعايت كنيم تبعات منفي اين طرح نزديك به صفر خواهد شد و ان شاء الله موفق خواهيم بود و ملت ايران در يك نقطة برجستة ديگر الگو براي ساير ملت ها خواهد شد .
خبرنگاري در پرسشي با اشاره به انتشار گزارش اخير آژانس بين المللي انرژي هسته اي گفت ؛ كشورهاي آمريكا ، فرانسه و انگليس تحريم بيشتر ضد ايران را خواستار شده اند اين در حاليست كه شخص شما و نمايندگان مجلس بارها اعلام كرده ايد در صورت اعمال قطعنامه هاي بيشتر ضد ايران در روابط خود با آژانس و كشورهاي تاييد كننده قطعنامه تجديد نظر مي كنيد و چنانچه شوراي امنيت سازمان ملل قطعنامه جديدي صادر كند چه اقدامي خواهيد كرد ؟
رئيس جمهور در پاسخ به اين پرسش گفت : در گزارش اخير البرادعي حق به طور كامل به ايران داده شد البرادعي در گزارش خود ذكر كرد كه قادر به راستي آزمايي فعاليت هاي هسته اي ايران هست و هيچ انحرافي در اين فعاليتها نمي بيند .
رئيس جمهور ادامه داد البته در قسمتي از اين گزارش آمده بود ايران درباره ادعاهاي آمريكا نسبت به فعاليتهاي هسته اي اش پاسخي نداده است .
احمدي نژاد گفت: اين مورد هيچ اشكالي ايجاد نمي كند چرا كه اصولاً آژانس بين المللي انرژي اتمي براساس مقررات اجازه ندارد به ادعاهاي كشورهاي ديگر عليه كشور رسيدگي شونده رسيدگي كند.
رييس جمهور اضافه كرد : البته ما تا جايي كه حقوق ملتمان اجازه مي داد همكاري كرديم و هيچ وقت تسليم زياده خواهي هاي ديگران نمي شويم.
رئيس جمهور با اشاره به اينكه آژانس تاكنون بيش از 12 بار بر صلح آميز بودن فعاليت هاي هسته اي ايران تاكيد كرده است گفت : ما فكر مي كنيم امروز هيچ مشكلي به نام مشكل هسته اي براي ايران وجود ندارد و آنها صرفاً از روي عجز و ناتواني مي گويند مي خواهيم ايران را تحريم كنيم خوب تحريم كنند ما كه پشت در اتاقشان نيايستاديم كه خواهش كنيم ما را تحريم نكنيد .
احمدي نژاد تاكيد كرد : ايران براحتي خودش را اداره مي كند و به نيروي جوانان و صنعتگرانش تكيه مي كند و خودش را مي سازد كي ما از اين كشورها چيزي خواستيم و آنها به ما دادند ؟ امروز آنها هستند كه نيازمند رابطه با ايران هستند .
رئيس جمهور گفت: اين اوج عقب ماندگي اين كشورهاست كه فكر مي كنند با اقتصاد و فناوري مي توانند خودشان را به ما تحميل كنند .
احمدي نژاد خاطر نشان كرد : امروز فقط براي حفظ آبرويشان اين حرفها را مي زنند چرا كه زماني تصميم داشتند جلوي قدرتمند شدن ايران را بگيرند و حالا كه ايران قدرتمند شده مجبور شدند موضع دفاعي به خود بگيرند.
احمدي نژاد گفت: به اين كشورها نصيحت مي كنم كه ديگر از اين رفتارشان دست بردارند اين همه با ايران كلنجار رفتن چه فايده اي برايشان داشت.
رئيس جمهور گفت: بدانيد هر طور رفتار كنيد ايران با شما مقابله به مثل خواهد كرد و آن روز قطعاً پشيمان مي شويد. البته من مي دانم كه الان هم پشيمان هستيد هر چند حرفهاي سياسي مي زنيد و ما هم اين حرفهايتان را نديده و نشنيده مي گيريم ولي بدانيد هر وقت دست به عمل بزنيد ما هم دست به كار مي شويم.
احمدي نژاد گفت: امروز آنقدر پنجره به روي ملتهاي دنيا باز است كه شما با بستن دو پنجره كاري نمي توانيد بكنيد همين الان صدها تاجر آمريكايي از ما درخواست كرده اند همينطور شركتهاي اروپايي ولي ما امتناع مي كنيم و براي آنها شرط گذاشته ايم.
رئيس جمهور گفت: احتمال مي دهم دولت بوش بزودي تبليغي عليه ايران راه بيندازد درباره اينكه حمله مي كنيم و تحريم مي كنيم اما اينها حرفهايست كه از سه چهار سال پيش تا امروز تكرار مي كنند .
احمدي نژاد گفت: آمريكاييها اين كار را خواهند كرد همانطور كه عده اي قصد دارند بعد از ماه مبارك رمضان عليه دولت جوسازي كنند اما بدانيد ملت ايران از اين حرفها عبور كرده اند و اين حرفها تاثيري در اراده ملت ايران ندارد.
رئيس جمهور در ادامه نشست مطبوعاتي گفت: جايگاه مراجع در كشور ما ، جايگاهي بسيار محترم است و ما هيچگونه تخريب چهره علما و مراجع را قبول نداريم.
وي افزود: كشور ما كشوري آزاد است و افراد آزادانه اظهارنظر و تحليل مي كنند ولي خواهش مي كنم اين افراد در تحليل هاي خود، از توهين به مراجع خودداري كنند.
احمدي نژاد گفت : جايگاه والاي علما به واسطه تربيت طلاب و پيگيري نشر فرهنگ اسلامي جايگاهي مقدس است. تصميم گيري در عرصه كشور تابع قانون است و دولت در تصميم گيري ها هيچگونه توصيه افراد هر چند محترم را نمي تواند لحاظ كند.
رئيس جمهور در ادامه در پاسخ خبرنگار روزنامه كيهان گفت : ما درباره طرح آزاد كردن يارانه ها با اظهارنظرهاي متفاوتي روبرو شديم برخي مي گفتند اگر سال اول برگزار مي شد كاري غيركارشناسي واقع مي شد و برخي مي گويند اگر سال آخر باشد بيشتر جنبه تبليغاتي دارد.
احمدي نژاد افزود: حتي برخي معتقد بودند دولت اين طرح را رها كند و بر گردن دولت آينده بياندازد و برخي ديگر اين طرح را يك طرح سياسي قلمداد مي كردند.
وي گفت : اگر اين طرح سياسي است و همه كارهاي مملكت بر اساس سياست است پس هيچ كاري نبايد انجام شود چون كارها سياسي است.
احمدي نژاد گفت : مصوبه بنزين يك مصوبه ابتدايي بود قانون سهميه بندي بنزين 28 اسفند ماه85 به دولت رسيد و با لحاظ تعطيلات اول سال عملا دولت يك ماه و نيم فرصت داشت تا مصوبه سهميه بندي بنزين را اجرايي كند.
احمدي نژاد افزود : تجربه بنزين يك تجربه بكر بود و هر كار غيركارشناسي عليرغم پيگيري ها و فشار مجلس مي توانست بحران ساز باشد.
وي افزود: اين طرح از ابتدا مشخص بود كه براي زمين زدن دولت پيگيري مي شود ولي اين دولت توانست سنگين ترين تكليف خويش پس از انقلاب را به دوش بكشد.
رئيس جمهور گفت : عده اي با دولت مخالفت مي كنند فقط بخاطر اينكه دولت مي تواند در مسئله بنزين با هوشمندي مردم و كمك خداوند عمل كند و زمين نخورد.
وي افزود: من تعجب مي كنم كه چرا عده اي نمي گذارند كارهاي خوب در كشور انجام شود. آيا طرح آزاد سازي يارانه ها به نفع كشور است يا به ضرر؟ اگر به نفع كشور است پس چرا بعضي ها نمي خواهند اجرا شود.
رئيس جمهور گفت : در حال حاضر نمايندگان مجلس از بهترين دوستان دولت هستند و همه از ياران انقلابي و ارزشي هستند و اكثر قريب به اتفاق آنها پشتيبان دولت هستند.
وي افزود: من توصيه مي كنم كساني كه در اين شبهاي ماه مبارك رمضان از علما بر عليه دولت امضاء جمع مي كنند اين كار را كنار بگذارند و جلسه اي تشكيل داده و براي رفع مشكلات مردم و كشور راهكارهاي جديد ارائه كنند و اگر خواهان كمك نيستند بهتر است كه سكوت كنند.
احمدي نژاد گفت : طرح نظام مالياتي از نيمه دوم سال اجرا مي شود و از اول مهر طرح توزيع كالا شروع خواهد شد و همچنين از نيمه دوم سال طرح هدفمند كردن يارانه ها نيز اجرا خواهد شد.
احمدي نژاد در ادامه نشست خبري با حضور خبرنگاران داخلي و خارجي در پاسخ به پرسش خبرنگار شبكه خبر درباره لايحه خانواده و حذف دو ماده از آن در مجلس ابراز داشت: اين لايحه را قوه قضائيه به دولت داد تا تقديم مجلس كند و در جلسه اي كه البته من حضور نداشتم ،ديگر اعضاي هيئت دولت در بررسي لايحه متوجه شدند كه موضوع ازدواج مجدد يا مسكوت يا خيلي ضعيف است و دلشان سوخت.
رئيس جمهور افزود: اعضاي دولت گفتند مانعي بگذاريم و چيزي درست كنيم كه ازدواج مجدد به راحتي انجام نشود و نوشتند كه عدالت باشد و قاضي در اين باره نظر بدهد.
احمدي نژاد گفت: پس از اين موضوع جنجالي ايجاد و اعلام شد كه دولت اجازه داده است .اما اين اشتباه است ما چه كاره هستيم كه اجازه بدهيم؟ ما صاحب نظر شرعي، فقهي و قانونگذار نيستيم و اعضاي دولت دلشان سوخت و گفتند همينطور اجازه ندهيد هر كس هر چند كه دلش خواست ازدواج مجدد كند زيرا كار خوبي نيست و بايد موانعي گذاشت.
رئيس جمهور افزود: بعد كه ديديم سر و صدايي ايجاد شد به سخنگوي دولت گفتم مصاحبه كن و پس بگير ، بگو اشتباه كرديم ، اين دو ماده را پس مي گيريم ، آمديم ثواب كنيم كباب شديم.
احمدي نژاد اضافه كرد.. من اشتباه كردم اگر در جلسه بودم نمي گذاشتم و مي گفتم قوه قضائيه و مجلس هستند و هر چه تصويب كنند همه تبعيت مي كنند و چرا بيش از حد خود دلسوزي اضافه مي كنيد ، آمديد براي خانم ها دلسوزي كنيد كباب شديد.
رئيس جمهور افزود: دولت مانع گذاشت اما من فكر مي كنم مجلس همان مانع را سنگين تر خواهد كرد با اين كه آن را برداشتند اما به شكل ديگر حتماً سنگين ترش را مي آورند چون نمي شود بدون قيد و شرط رها كنيم. اين چيز خوبي نيست.
احمدي نژاد اضافه كرد.. مجلس هم در فضاي دولت خواهد بود گرچه برخي معاونان كميسيون ها و ديگران دولت را محكوم كردند ، اشكال ندارد شما دولت را محكوم كنيد اما موانع را بگذاريد. ما دست شما را مي بوسيم و تشكر مي كنيم.
رئيس جمهور تاكيد كرد: مهم اين است كه قانوني براي تحكيم خانواده و حمايت از حقوق زن و خانواده تصويب شود اگر كار دولت ضعيف بوده است اشكال ندارد تشكر مي كنيم كه كار دولت را تقويت كنيد اما رسانه ها و خانم ها مراقب باشند زيرا ديدم كه خود خانم ها عليه لايحه دولت داد سخن سر دادند اما هوشيار باشيد در پس بازي هاي سياسي حقايقي مدفون نشود.
در ادامه نشست خبري رييس جمهور ، خبرنگاري با اشاره به ارائه گزارش اخير رئيس جمهور از عملكرد دولت گفت: انتقادهاي زيادي به اين گزارش ها وارد شد و خيلي ها آن را غيرواقعي دانستند آيا شما معتقديد مردم ايران در بهشت زندگي مي كنند ؟
رئيس جمهور در پاسخ به وي گفت : اگر منظور شما اين است كه ايران بهشت است بايد بگويم ، بله ، ايران زيباترين و بابركت ترين كشور است و مردم آن هم بهترين و والاترين مردم ها هستند. كسي كه در ايران زندگي مي كند مثل اين است كه در بهشت زندگي مي كند.
رئيس جمهور ادامه داد: اما اگر منظور شما اين است كه در ايران مشكل اقتصادي هست يا نه ، باز هم بايد بگويم بله ، چه كسي ادعا كرده مشكل اقتصادي وجود ندارد. گزارش هايي كه من ارائه كردم داير بر عملكرد دولت بود اما اگر شما بخواهيد مي توانيم جزيي تر گزارش دهيم و مثلاً بگوييم اين دولت از كدام نقطه به اينجا رسيده ، قبلاً چه كمبودهايي بوده و ما الان كجا هستيم.
احمدي نژاد خطاب به اين خبرنگار گفت: ما اين تجربه را كه عده اي فقط بد بگويند داريم شما خيلي ناراحت نباشيد.
خبرنگار ديگري نيز با اشاره به سفر رئيس جمهور به نيويورك گفت: در اينگونه سفرها مي توان از دو نوع ديپلماسي رسمي به معناي ديدارها و ملاقاتهاي رسمي و نيز ديپلماسي عمومي به معناي ابتكار در نوع ملاقاتها استفاده كرد براي مثال در سفر قبلي شما به نيويورك و حضور شما در دانشگاه كلمبيا از ديپلماسي نوع عمومي استفاده شد كه آثار بسيار مثبتي هم داشت. آيا براي سفر آينده برنامه اي از اين قبيل درنظر داريد؟
احمدي نژاد در پاسخ به وي گفت: در سفري كه شما به آن اشاره كرديد، ادبيات جديدي بر دنيا حاكم شد و اين ابتكار ملت ايران بود كه اختيار امور را بدست گرفت البته ديگران هم قبلاً از اين حرفها زده بودند اما موفق به عمل كردن نشده بودند.
رئيس جمهور گفت: البته ما در اين سفر ملاقاتهاي رسمي هم داشتيم كه با جديت پيگيري كرديم و در سفر بعدي هم همچنان هر دو ديپلماسي را پيش خواهيم گرفت.
احمدي نژاد در تشريح اين نوع از برنامه هايش گفت: با اقشار گوناگوني ملاقات خواهيم داشت از جمله با اصحاب انديشه و هنرمندان آمريكايي نشست مفصلي خواهيم داشت. نشست اديان با حضور رهبران اديان از سراسر دنيا، نشست آفريقا و نيز نشست همبستگي براي صلح در جهان كه با ابتكار ايران برگزار مي شود از جمله اين ديدارهاست.
وي افزود: در اين سفر با چند رسانه آمريكايي هم مصاحبه خواهيم داشت ، همچنين با جمعي از دانشجويان كه امكان آمدنشان فراهم باشد ، ديدار و گفتگو خواهيم داشت.
رئيس جمهور در پرسشي درباره قرارداد كرسنت گفت : ماجراي كرسنت نيز از ماجراهايي بود كه دستماية حمله به دولت شد ، اين قرارداد قبل از اين دولت با يك چندم قيمت روز آن موقع منعقد شده است كه پس از سر كار آمدن اين دولت گفتم اين قرارداد را براي بررسي متوقف كنيد ، البته قراردادهاي ديگري هم بوده كه به دستور رئيس جمهور متوقف شده است .
آقاي احمدي نژاد اضافه كرد : در فاصله انتخابات تا استقرار دولت چند بار از مسئولان وزارت نفت به دليل پايين بودن قيمت ها خواستم هيچ قراردادي امضا نشود كه بعداً متوجه شدم كه امضا مي كنند و پس از پي گيري اعلام مي كردند ماده اي در قرارداد گذرانده ايم كه تا به امضاي دولت نرسد اجرايي نخواهد شد ولي مجدداً قراردادها امضا مي شد كه اين مسئله گرفتاري هايي براي ما به وجود آورد و روابط ما را با بعضي دولت هاي دوست مخدوش كرد .
رئيس جمهور در ادامه گفت: به عنوان اصلي كلي بدانيد كه اين دولت اجازه نخواهد داد يك ريال از حقوق ملت ضايع شود و بسياري از حملاتي كه به ما مي شود به خاطر همين اصل است .
آقاي احمدي نژاد دربارة نحوه انقعاد قرارداد كرسنت افزود : بر اساس يك رابطة ناصحيح با بعضي از سياسيون كه امروز هم فعال هستند با قيمت بسيار پايين منعقد شد كه با گزارش وزارت اطلاعات و گواهي افرادي براي من مسجل شد كه در پشت صحنة اين قرارداد پول هايي رد و بدل شده است و مستنداتش هم در اتاق من موجود است .
وي افزود : بخشي از قراردادهاي پشت صحنه رد و بدل شده است و در زمان اين دولت كه به دولت ضد فساد مشهور بود جلوي ادامة اين قرارداد گرفته شد .
احمدي نژاد اضافه كرد : اين شخص ، بقيه بدهي را به افراد پشت پرده نپرداخت و گفتند نمي گذاريم كه اين قرارداد منعقد شود هر چند كه ما هم نمي گذاشتيم اين قرارداد ظالمانه منعقد شود .
احمدي نژاد همچنين گفت : پس از اين مساله سروصدا بلند شد و كاغذي درست كردند كه اين فرد به افرادي رشوه داده است كه البته اين مساله هم جعلي بود .رئيس جمهور اضافه كرد : طرف ديگر سياست ما با كشورهاي منطقه سياست همكاري سازنده است . ما با اكثر كشورهاي همسايه خط ارتباط برق و گاز داريم البته به قيمت روز .
رئيس جمهور در ادامه افزود: اين فرد اخيراً به وزارت نفت مراجعه كرده و خواهان خريد به قيمت روز شده است. در اين زمينه آقاي كردان كه قائم مقام وزارت نفت بود با تيم كارشناسي وزارت نفت مأمور ادامة گفتگوها شد و دربارة شرايط قرارداد چانه زني شد كه كم كم قيمت افزايش پيدا كرد.
رييس جمهور در ادامه گفت : پس از اين مسئله سر و صدا بلند شد و آقاي رحيمي و كردان را متخلف معرفي مي كردند .
رئيس جمهور ادامه داد : بسياري از موج هايي كه به وجود مي آيد ظاهرش ضديت با تخلف است اما متن آن نجات دهندة متخلف است .
رئيس جمهور گفت: از وزارت اطلاعات خواستم اين پرونده را پيگيري كند و از اصحاب قدرت هم نترسد. تكليف دولت در اين مبارزه مشخص است و دولت در كنار منافع ملت است اگر تمام سياسيون و زد و بندكارهاي دنيا عليه دولت دست به دست هم بدهند ما سر سوزني از دفاع از حقوق ملت عقب نشيني نخواهيم كرد .
رئيس جمهور در پاسخ به سوال خبرنگاري درباره ريشه بحران اقتصادي دنيا گفت : ريشه اصلي اين بحران در مديريت ناصحيح برخي كشورها در اقتصاد جهاني و مناسبات ظالمانه و جنگ آفريني برخي قدرتهاست.
احمدي نژاد گفت : وقتي بحراني در جهان درست مي شود طبيعي است كه كم و بيش بر همه كشورها تاثير بگذارد البته اين تاثير در ايران كمتر از ساير كشورهاست زيرا اقتصاد ما پس از انقلاب تا حد زيادي خودكفا و مستقل شده است.
وي گفت : دولت آمريكا سالهاي سال كسري بودجه و تورم خود را در قبال توزيع اعتبار و دلار بدون پشتوانه به ديگران منتقل كرده است و دولت انگليس نيز اين كار را كرده و اين انباشته شده است .
رئيس جمهور افزود: امروز اقتصاد جهاني ديگر ظرفيت دلارهاي تقلبي و بدون پشتوانه و ليره ، شيلينگ و پوند بدون پشتوانه را ندارد.
احمدي نژاد با بيان اينكه الان اشتباهي كه طي 30 سال توسط اين كشورها اتفاق افتاده برگشت كرده است گفت : اين موضوع اثرش را در اقتصاد اروپا ، آمريكا و انگليس بجا گذاشته است .
وي تصريح كرد : الان اقتصاد انگليس در شرايط بحران سنگيني است .
احمدي نژاد علت بعدي بحران هاي اقتصادي دنيا را لشكركشي آمريكا و انگليس به نقاط مختلف دنيا ذكر كرد و گفت : اين امر مناسبات اقتصادي را برهم زده و هزينه هاي سنگيني بر دوش آمريكا و انگليس گذاشته است و آنها براي جبران اين هزينه ها مجبورند دلار و پوند بدون پشتوانه به اقتصاد تزريق كنند و اين بحران مالي جهاني را تشديد مي كند .
رئيس جمهور در پاسخ به سوال خبرنگاري كه پرسيد برخي ها در كشورهاي خليج فارس از جمله يكي از نمايندگان مجلس كويت مدعي حضور نيروهاي قدس در اين كشورها بخصوص كويت هستند گفت : يك ميليارد و 500 ميليون مسلمان به علاوه سه ، چهار ميليارد مردم ساير كشورها همه نيروي قدس هستند.
احمدي نژاد افزود : همه اين جمعيت مدافع ملت فلسطين و مخالف صهيونيست ها هستند و در نقطه مقابل جنگ آفريني آمريكا قرار دارند.
وي گفت : امروز از ژاپن تا آمريكاي جنوبي و تا خود آمريكا داوطلبان فراواني هستند كه اگر دولت آمريكا بخواهد جسارتي به ايران بكند بيايند از ملت ايران دفاع كنند.
احمدي نژاد گفت: از اين آدم ها در همه كشورهاي اطراف فراوان هستند. حالا دشمنان اين نيروها را قدس يا هر چه اسم مي گذارند ما نمي دانيم.
وي گفت : ملت ها همه طرفدار ملت ايران و فلسطين هستند از جمله مردم كويت.
احمدي نژاد مردم كويت را مردمي مومن ، مسلمان و مخالف سياست آمريكا و رژيم صهيونيستي دانست و گفت : اگر دشمنان اسم اينها را قدس يا بيت المقدس مي گذارند بگذارند.
رئيس جمهور با اشاره به روابط خوب و رو به گسترش دولت هاي ايران و كويت گفت : ممكن است اين تبليغات كار برخي باشد كه بخواهند روابط دو كشور را مخدوش كنند.
رئيس جمهور در ادامه مصاحبه با خبرنگاران داخلي و خارجي گفت: جمهوري اسلامي ايران خواهان عراقي آباد ، مستقل ، متحد ، يكپارچه و قدرتمند است.
به گزارش خبرنگار واحد مركزي خبر ، محمود احمدي نژاد درباره طرح توافق نامه امنيتي سياسي واشنگتن با بغداد گفت: دولت و ملت عراق تا آنجا كه اطلاع داريم ، با اين گونه طرح ها مخالفت كرده اند.
وي با اشاره به اينكه ايران خواهان حاكميت ملت عراق بر سرنوشت خودشان است گفت: اين موضع را بارها اعلام كرده ايم و در طول دوره هم در كنار ملت عراق و حاكميت ملي عراق ايستاده ايم و تشخيص اينكه آنها چه تصميمي براي آينده شان بگيرند به عهده دولت و ملت عراق است.
احمدي نژاد با تاكيد بر اينكه ايران مخالف تحميل دولت هاي بزرگ بر ملت ها است تصريح كرد: اينكه كشوري بيايد و كشوري را در منطقه اشغال كند و دولت آن كشور را تحت فشار قرار دهد براي اينكه چيزي را بپذيرد ، با آن مخالفيم.
رئيس جمهور افزود: ايران در امور داخلي عراق دخالت نمي كند و آن چيزي كه دولت و ملت عراق مي پذيرد از نظر ايران محترم است.
احمدي نژاد همچنين درباره اصلاح قانون انتخابات رياست جمهوري و تلاش نمايندگان مجلس در اين خصوص تصريح كرد: مجلس همواره قوانين انتخاباتي را اصلاح مي كند.
وي افزود: ظاهراً در انتخابات دوره قبل رياست جمهوري تعداد زيادي از افراد نامزد شدند كه بررسي آنها در دستگاهها هزينه بر شد و براي اينكه اين دايره خيلي گسترده محدودتر شود ، مجلس ظاهراً قوانيني را مي گذراند.
احمدي نژاد در عين حال گفت: من هيچ اظهار نظري در اين باره ندارم و هر چيزي كه قانون شد ما به آن احترام كامل مي گذاريم.
رئيس جمهور به اين سوال كه آيا در دهمين دوره انتخابات رياست جمهوري ، نامزد خواهيد شد يا نه ؟ پاسخي نداد.
رييس جمهور رشد سرمايه هاي خارجي اعم از ايراني و غير ايراني را به داخل كشور خيلي خوب توصيف كرد .
محمود احمدي نژاد در نشست مطبوعاتي خبرنگاران افزود : در سال 84 كل سرمايه هاي ورودي به كشور برابر با 2 و 4 دهم ميليارد دلار بود در حالي كه اين رقم در سال 85 به ده ميليارد دلار افزايش يافت .
وي افزود : اين رقم در نيمة نخست سال 86 ده ميليارد دلار و در نيمة‌ دوم نيز ده ميليارد دلار بوده است .
رئيس جمهور گفت: امسال نيز سرمايه ها افزايش تصاعدي داشته و به سمت مسكن و صنعت سوق داشته است.
احمدي نژاد گفت : امروزه بورس ما يكي از بهترين روزهاي خود را سپري مي كند ؛ چرا كه قبلاً حباب هاي غيرواقعي، ارقام رشد بورس را غيرواقعي نشان مي داد ولي امروزه با از بين بردن اين حباب هاي كاذب، نرخ بورس شفاف شده است .
وي افزود : سرمايه گذاري در حال حاضر بسيار فعال است و سيل سرمايه هاي خارجي و حتي سرماية ايرانيان مقيم خارج به سمت داخل كشور از رشدي تصاعدي برخوردار است .
رئيس جمهور گفت : طرح بنگاه هاي اقتصادي زودبازده از موفق ترين طرح هاي دولت است .
احمدي نژاد در ادامه نشست خبري با حضور خبرنگاران داخلي و خارجي در پاسخ به پرسشي درباره اين طرح افزود: طرح بنگاه هاي زودبازده در كشوري كه نيازمند رشد سريع اقتصادي است و نيروي كار بسياري دارد طرحي كاملا علمي و بهترين طرح است.
رئيس جمهور اضافه كرد : البته اين طرح به معناي تعطيلي كارگاه هاي بزرگ اقتصادي نيست بلكه مكمل آن است .
احمدي نژاد افزود : مجموعه اعتباراتي كه براي بنگاه هاي زودبازده اقتصادي اختصاص يافته كمتر از 14 هزار ميليارد تومان است و اعتباراتي كه براي ديگر طرح ها اختصاص يافته حدود 200 هزار ميليارد تومان است.
رئيس جمهور اضافه كرد : معلوم است كه برخي حرفها در اين باره غير علمي و غير كارشناسي است كه البته اين فشارها تاثير گذاشت و توقف كوتاهي بوجود آورد اما يك ماه مهلت دادم و به زودي اين وقفه برطرف مي شود .
رئيس جمهور تاكيد كرد: طرح بزرگ تحول اقتصادي مربوط به اصلاح ساختار اقتصادي ايران است و مصمم هستيم اجرا كنيم .
احمدي نژاد در ادامه نشست خبري با رسانه هاي گروهي در پاسخ به سوال خبرنگاري كه درباره تاثير كاهش قيمت نفت بر تحول اقتصادي پرسيد گفت: اين دو موضوع ارتباط دارند اما كاهش قيمت نفت تاثير تعيين كننده اي بر روند اجرايي طرح تحول اقتصادي ندارد .
رئيس جمهور گفت: دولت مصمم است اين طرح را اجرا كند و نوسان قيمت نفت تاثير در اصل اجراي طرح تحول اقتصادي نخواهد داشت.
احمدي نژاد افزود: نوسانات قيمت نفت هميشه وجود دارد و ما هم طرح تحول بزرگ اقتصادي را اجرا خواهيم كرد.
رئيس جمهور در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگار ديگري گفت : ملت ايران به طور يكپارچه و متحد و پشت سر رهبري در دفاع از حقوق قانوني خود محكم ايستاده است .
احمدي نژاد افزود : پيروزي ملت ايران در دفاع از حقوق خود مايه خوشحالي است و با اين ايستادگي توانستيم بدخواهان و دشمنان خود را به تسليم واداريم .
وي گفت : اين پيروزي موجب عزت ملت ماست و به عنوان يك فرهنگ و الگو براي همه ملتها به شمار مي رود .
رئيس جمهور خطاب به بدخواهان و دشمنان نظام و ايران گفت: به سران دولت آمريكا و همراهان آنها توصيه مي كنم كه از اين روش موجود خود دست بردارند و ما فكر مي كنيم غير اين روش هايي كه آنها در پيش گرفته اند ، روش هاي بهتري هم براي زندگي كردن در جهان وجود دارد .
احمدي نژاد گفت : حاصل كار خودتان را امروزه ببنيد كه با لشكركشي هاي خود باعث كشته شدن انسانهاي بيگناه مي شويد و روز به روز كينه ها نسبت به شما بيشتر مي شود .
وي افزود : اين روش ها و رفتارهاي شما چه حاصلي جز خونريزي داشته است و خودتان هم زمين خورده ايد .
رئيس جمهور گفت : توصيه مي كنم از اين راه برگرديد براي شما بهتر است به راه اديان ، عدالت و معنويت برگرديد اگر اين كار را بكنيد به نفع شماست.
احمدي نژاد گفت: هر كدام از اين افراد هر موقع از اين روش هاي كنوني خود برگردند استقبال مي كنيم چون ما نمي خواهيم آدم ها سقوط كنند و در اين دنيا به دست عده اي جنايت اتفاق افتد .
رئيس جمهور افزود: از اين مسير خود





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 122]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن