تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خداوند از نادانان پيمان نگرفته كه دانش بياموزند، تا آنكه از عالمان پيمان گرفته كه به...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816528934




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

چرا توكلي همه نامه‌هاي حلاليت خواهي‌اش را منتشر نمي‌كند؟


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: چرا توكلي همه نامه‌هاي حلاليت خواهي‌اش را منتشر نمي‌كند؟


گروه سياسي- محمدحسن روزي‌طلب، حامد طالبي: احمدتوكلي در نامه اي به حسين موسويان از وي عذرخواهي كرد و حلاليت طلبيد. موسويان نيز از مشهد مقدس، مدير سايت الف را حلال كرد تا سناريوي جديد سياسي شكل گيرد. درباره اين نامه و پاسخ آن چند نكته قابل توجه است:

1-توكلي در نامه خود ذكر كرده است كه «با تلاش 4 ماهه و با كوشش فراوان توانستم اسناد رسمي زيادي را ببينم و با برخي مسئولان ذيربط مكرراً گفتگو كنم.» هر چند مدير سايت الف مبدأ اين كوشش 4 ماهه را ذكر نكرده است اما از فحواي نامه به نظر مي رسد كه منظور وي 4 ماه منتهي به انتشار نامه باشد. اين در حالي است كه مديرمسئول سايت الف اواخر سال گذشته و در بازپرسي اوليه شكايت حسين موسويان به صورت شفاهي تمام سخنانش را پس گرفته و عذرخواهي كرده بود. بنابراين به نظر مي رسد يا 7 ماه پيش اقاي توكلي از ترس دادگاه عذرخواهي كرده و يا اكنون انتشار حلاليت طلبي وي بازي سياسي براي اهداف خاص است.

2-مديرمسئول سايت الف در نامه اش ذكر كرده است: «تقريباً تمامي اخبار منتشرشده مورد اعتراض در سايت، يا از زبان مقامات رسمي مانند رئيس جمهور، سخنگوي دولت، وزير اطلاعات و سخنگوي كميسيون سياست خارجي و امنيت ملي مجلس و يا از منابع خبري ديگر نقل شده بود.»

اين در حالي است كه جستجو در سخنان رسمي و غيررسمي رئيس جمهوري، سخنگوي دولت، وزير اطلاعات و سخنگوي كميسيون امنيت ملي كه به نقل از محسني اژه اي مطالبي را عنوان كرده بود، نشان مي دهد هيچ يك از 13 مورد ذكر شده در نامه توكلي در اظهارات اين افراد موجود نيست بلكه اين موارد همگي از آنچه كه توكلي آنها را "منابع ديگر خبري" مي خواند، نقل شده كه دست اندركاران سايت الف بهتر از هر كس ديگري مي دانند كه اين اخبار متعلق به بولتن خبري محرمانه كدام حزب سياسي نزديك به توكلي است. البته اين فرافكني ناجوانمردانه مديرسايت الف البته در حق دولت نهم تازگي ندارد.

3-آقاي توكلي دوست داشته باشد يا نداشته باشد، حسين موسويان به جرم جمع آوري اطلاعات طبقه بندي شده به قصد ارائه به بيگانگان و با هدف برهم زدن امنيت ملي محكوم شده است. اي كاش آقاي توكلي همانند مديرمسئول جوان سايت عدالتخانه عذرخواهي اش از موسويان را موكول به عذرخواهي موسويان از ملت بزرگ ايران به خاطر اين جرم نابخشودني مي كرد.

اگرچه متن نهايي حكم موسويان، هيچ گاه دراختيار افكار عمومي قرار نگرفت اما خبرگزاري فارس همان زمان در خبري نوشت:

«"اتهام حسين موسويان پس از طي مراحل بازپرسي و تكميل تحقيقات به استناد ماده 505 قانون مجازات اسلامي احراز شد.

پس از احراز اتهامات، اين پرونده با صدور كيفر خواست از سوي دادستان تهران به شعبه 15 دادگاه انقلاب تهران ارجاع و رئيس دادگاه براي تاريخ 10/1/87 وقت رسيدگي تعيين كرد.

در اين تاريخ متهم(حسين موسويان) همراه وكلاي خود در شعبه 15 دادگاه انقلاب تهران حاضر و تحت محاكمه قرار گرفت و به استناد ماده 505 قانون مجازات اسلامي به جرم اقدام عليه امنيت ملي كشور از طريق در اختيار گذاشتن اطلاعات سري پيرامون سياست خارجي و نگهداري اسناد و مدارك داراي طبقه‌بندي توسط دادستان عمومي و انقلاب محكوم شد.

از آنجايي كه موسويان براي اولين بار مرتكب جرم مي‌شد و جزو خانواده شهدا بود و در دستگاههاي اجرايي سوابق داشت، زندان وي را از تعزير به تعليق تبديل كرد.»

4- گفته مي شود موسويان از حدود 32 سايت خبري شكايت كرده است. يكي از اين سايت‌ها، سايت "الف" بود كه متعلق به احمد توكلي است. وكيل موسويان به مسئولان اين سايت‌ها گفته است كه اگر رسماً عذرخواهي كنيد و متن عذرخواهي را در سايت خود منتشر كنيد، شكايت را پس مي‌گيريم. تقريباً اغلب اين سايت‌ها اما به خاطر حفظ عزت و اعتقاد به راهي كه در آن قدم گذاشته بودند، حاضر به عذرخواهي نشده‌اند.

5- موسويان بلافاصله پس از حلاليت خواهي توكلي، نامه اي در پاسخ به وي منتشر كرد؛ موسويان ابتدا در نامه خود تلاش كرد كه وجهه‌اي ارزشي از خود به نمايش بگذارد و براي اين كار در ابتداي نامه خود از يك آيه قرآن استفاده كرد و در انتهاي نامه خود نيز گفت كه در كنار حرم جدم امام رضا(ع) شما را حلال كردم!

موسويان در بخش ديگري از پاسخش به توكلي با استفاده از شيوه هايي كه وي و دوستانش به خوبي به آن مسلط هستند، از تكنيك مظلوم‌نمايي نيز استفاده كرده است.

6- اين، اولين حلاليت‌خواهي احمد توكلي نيست. وي پيش از اين نيز از برخي مسئولان دولت نهم طي نامه‌هايي حلاليت خواست، اما آن نامه‌ها را منتشر نكرد. اكنون هم نامه حلاليت‌خواهي توكلي از طريق سايت وي به صورت علني منتشر شده و هم پاسخ موسويان؛ احتمالاً انتظار دارند همه باور كنند كه علني شدن اين دو نامه كاملاً با نيت خير و بدون هيچ هدف سياسي بوده است!

نظرات كاربران:

abdollah

خدا مي داند كينه ورزي هاي توكلي در قبال دولت كي پايان مي يابد؟! راستي!چند سوال ديگر هم بايد از توكلي پرسيد: چرا چند روز پس از سخنان آتشين روحاني در نقد دولت نامه حلاليت وي منتشر شد؟ چرا وقتي نامه سرگشاده اي به رئيس جمهور نوشت و او را نسبت به حضور در شوراي همكاري خليج فارس مواخذه نمود و البته چند روز بعد در مصاحبه اي معمولي به اشتباه خود اعتراف كرد، چنين نامه اي را منتشر نكرد؟ كاش آقاي توكلي بداند: احمد توكلي كه در انتخابات سال 80 از او حمايت كردم، امروز در مسيري گام بر مي دارد كه اگر كمي با دقت به آن نگاه كنيم، معاني بدي را به ذهن متبادر مي كند، كاش توكلي بداند كه جايگاه خويش را در ميان جماعت حزب اللهي دارد از دست مي دهد؟ آقاي توكلي! چرا بس نمي كنيد؟؟ چرا؟

هدايت اشتري

به گزارش مهر، احمد توكلي در حاشيه جلسه علني امروز مجلس با تاكيد بر اينكه مي خواهم بحث حلاليت طلبي و واكنش ها نسبت به آن خاتمه يابد، اظهار داشت: من پيرو همان امامي هستم كه فرمود سياست ما عين ديانت ماست. اما پرسش بنده اين است كه آيا قبل از حلاليت ديانت ايشان عين سياستشان بود. ديانت كه فحش و افترا وتهمت نيست كه با يك حلاليت مرتفع شود. كاش در اين موارد ايشان كمي به اصول اسلام عمل ميكردند تا مجبور نشوند كه كار سياسي خودرا گردن امام بندازند. تازه اين جمله ازمدرس است كه رضاخان گفت كه سياست ما عين ديانت ماست.

خدا قبول كند

مشهدي

البته توكلي مردي از امروز و ديروز نيست او را مردي مي شناسم مبارز انقلابي و عدالتخواه او در انتخابات رياست جمهري سال 72 زماني كه تمام قدرت و ثروت در حمايت از كانديداي خاص برآمدند و البته انتقاد به آن شخص خاص را انتقاد به پيامبر مي دانستند اين توكلي بود كه يكه و تنها به مقابله برآمد و اولين مبارزات خود با تفكرات ليبراليستي و ثروتهاي بادآورده و فقر فساد و تبعيض آغاز كرد و از آن زمان و با تلاشهاي او بود كه اين نهضت مقدس شكل گرفت. او را مردي مي شناسم كه در راه عقيده اش با پدر و فرزند خود هم مماشات نخواهد كرد. حال اگر دولت نهم با روشنگريهاي مبتني بر عقلانيت او مشكل است بهتر است به جاي تخريب چهره ابرمردي چون توكلي كه ادبيات عدالتخواهي مديون فداكاري اوست؛ با كنار گذاشتن تماميت خواهي و انحصار طلبي جمع دوستان خود را بيفزايد و آنچنان عمل نكند كه در آينده شرمنده انقلاب شود كه تخريب بزرگان و صديقان انقلاب اقدامي نابخشودني است. خدا نگهدارتان البته ما همه از يك جنسيم پس خدا دلهامان را بهم نزديكتر گرداند ان شاءا...

وزير اطلاعات كشور , جناب آقاي اژه اي, بارها از طريق رسانه ها گفتند: " مجرم بودن موسويان از نظر وزارت اطلاعات محرز است ولي بايد منتظر راي دادگاه بمانيم." و جالب اينجاست كه آقاي اژه اي, خودش هم كارشناس ارشد حقوق بين‌الملل است و در سال ۱۳۷۷ قاضي دادگاه محاكمه غلامحسين كرباسچي بود. آقاي اژه اي از طريق تلويزيون فرمودند: " موسويان, اطلاعات طبقه بندي شده را در اختيار بيگانگان قرار داده است" بنده حرف وزير اطلاعات را باور ميكنم .

شايد بعضي ها انتظار وزارتي چيزي تو مايه هاي اقتصاد داشتند ؟ .. البته شايد اگر اشتباه كرده ايم حلالمان كنيد !

بهلول

آقاي توكلي اگه دين نداريد لااقل آزاده باشيد! بالاخره پاپس كشيدي؟ مرد بودي پاي حرفت وايميستادي؟ اگه قبل از اينكه اتهام رو وارد كني نرفتي سراغ اسناد و مدارك پس بيجا كردي تهمت زدي! اينهمه رو هم از راه بدر كردي. اگه تحقيق كردي پس جرأت داشته باش پاي حرفت بمون! وقتي وزير اطلاعات يه كشور اومده گفته براي ما جاسوسي موسويان محرز شده، شبونه رفتن خونش گرفتنش، دادگاه هم اونو از جاسوسي تبرئه نكرد اونوقت به همين راحتي عدم خلافش صادر ميشه!! ميخوام منفجر بشم، ميخوام بزنم به بيابون، يه كيف قاپ رو جز اشرار حساب مي كنن امثال موسويان، جاسبي و هزارتا نامرد ديگه رو با عز و احترام پشت خودشون قائم مي كنند! اي گردنها آماده باشيد كه به زودي تيغ مهدي(عج) از شما عبور خواهد كرد... انشاءالله

توكلي ترسو بودن خودت رو خيلي بد نشان دادي؟ لااقل ميذاشتي يه پيش زمينه اي از عدم پيگرد و عدم مجرميت موسويان تو ذهن مردم درست مي كردند اونوقت معذرت خواهي مي كردي؟ آه از دست اين صرافان گوهرناشناس... هرلحظه "خرمهره" را با "در" برابر مي كنند.

اين شخص هموني بود كه ميخواست با آقازاده ها مبارزه كنه!

يك روزي قبل از انتخابات مجلس هفتم آقاي توكلي را براي سخنراني به مسجدمان دعوت نموديم وايشان قران بدست وارد جلسه سخنراني شد و سخنان خود را با قران آغاز نمود و چندين بار نيز در طول سخنراني به قرآن اشاره مي نمود.احساس كردم همه انتقاداتي كه به مسئولين مي كند ناشي از تعاليم قراني و برگرفته از احكام نوراني قرآن است ولي طولي نكشيد كه به اشتباه خود پي بردم و متوجه شدم كه انتقاد ابزاري است سياسي و با اهداف سياسي كه اين سياستمدار آنرا براي خود برگزيده است ( اميدوارم اگر اشتباه مي كنم آقاي توكلي مرا حلال نمايد ) " آقاي توكلي از آقاي موسويان طلب حلاليت نمود " براستي اين خبر چه معنايي دارد.آيا حكايت از اين دارد كه ايشان بدون پشتوانه نقد مي نمايد و آبروي افراد را مي برد وبعد انتظار دارد كه با يك عذرخواهي همه چيز تمام شود؟آيابااين عذرخواهي قصد تخريب ديگران را داشته است؟ آيا ايشان فكر مي كند كه با اين عمل به يك قهرمان نزد افكار عمومي بدل خواهد شد؟ براستي اگر نقدهاي ايشان از سر دلسوزي و خير خواهي وبرخاسته از آموزه هاي ديني است و نه سياسي ،چرا در جريان انتخابات رياست جمهوري نهم ودر پي اسرافهاي ميلياردي آقاي قاليباف ، نه تنهااعتراضي نكرد بلكه حمايت نيز نمود؟ علي ايحال به نظر مي رسددر اين ليالي قدر لازم باشد تا ايشان از آقاي احمدي نژاد و همچنين ملت ايران نيز طلب حلاليت نمايد!!

رضا

دكتر احمد توكلي از مفاخر اصولگراين هست.اون موقع كه نه احمدي نژاد بود نه كس ديگري او جلو خاتمي كانديد شد و شجاعتش رو به همه نشون داد.من خودم ازش شنيدم كه گفت:خدا شاهده كه همه اين كارها از سر دل سوزيه.درسته كه هر از گاهي جلو دولت مي ايسته ولي انتقادهاي وي به جا هست.طرفداران رايحه خوش نبايد از دست توكلب ناراحت باشند.او قصد تخريب نداره

شماها آنقدر بي وجدان هستيد كه جرات چاپ نظرات مخالف را نداريد و همين اندك افرادي كه طرفداران شما آدمهاي بي منطق و هوچيگر و دروغگو هستند نظر داده‌اند و نظراتشان را منتشر كرديد حداقل در اين شبهاي قدر بخود بياييد و دينتان را به دنيايتان نفروشيد هرچند جرات انتشار اين موارد را نداريد ولي گفتم كه بدانيد

حالا يكي براي يك بار شجاعت سياسي به خرج داد و اخلاقي عمل كرد چرا لجنمالش مي كنيد!

بابا تو ديگه كي هستي، دست شيطونو بستي...

محمد

به نامخداآقايي كه توكلي از مفاخر اصول گرايي استو...بايد بداني ملاك حال افراداست است نه گذشته وگرنه طلحه وزبيرها بسيار بهتر بودند.خدا عاقبت به خيرمان كند.
 پنجشنبه 28 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 178]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن