تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 16 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):باعلما همنشینی کن تا سعادتمند شوی
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814290591




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مذاكرات ملي لبنان امروز برگزار مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:اطلاعات: مذاكرات ملي لبنان امروز برگزار مي‌شود
سرويس خارجي - خبرگزاري‌ها: اولين نشست مذاكرات ملي لبنان بنا به دعوت ميشل سليمان رئيس جمهوري اين كشور با حضور رهبران احزاب سياسي اين كشور امروز در بيروت برگزار مي‌شود.‌

اين نشست در حالي برگزار مي‌شود كه تمامي رهبران احزاب سياسي لبنان آمادگي‌شان را براي مشاركت در آن و انجام مذاكرات داخلي براساس توافق‌هاي به وجود آمده در طرابلس طي دو دهفته اخير اعلام كردند.

منابع آگاه لبنان اعلام كردند كه جلسه اول نشست به سخنراني ميشل سليمان و توافق برسر جدول كاري مذاكرات اختصاص مي‌يابد و جلسات آتي پس از بازگشت سليمان از نيويورك و واشنگتن ادامه خواهد يافت.

گفته مي‌شود دعوت‌نامه‌هايي با امضاي ميشل سليمان به 14 شخصيت سياسي لبنان ارائه شده و در آن براي مشاركت در اين نشست و از سرگيري مذاكرات ملي جهت تحكيم مصالحه و وفاق ملي دعوت به عمل آمده است.‌

اظهارات عمرو موسي ‌

دبير كل اتحاديه عرب اعلام كرد همه از برگزاري گفتگوهاي ملي در لبنان خشنود بوده و دستور كار اين گفتگوها مورد بررسي جدي و سازنده قرار مي‌گيرد.

عمرو موسي كه به منظور حضور در نخستين دور از گفتگوهاي ملي لبناني‌ها به بيروت سفر كرده است پس از ديدار با ميشل سليمان

رئيس جمهوري اين كشور افزود: در گفتگوهاي ملي راه براي توافق بين رهبران سياسي لبنان باز است. ‌

وي با اشاره به حمايت خود از برقراري آشتي در شمال لبنان افزود شرايط به طور كامل براي موفقيت آشتي عربي - عربي و توافق لبناني‌ها باز است.

برقراري ارتباط

پس از ديدار آشتي جويانه بين مسئولان حزب‌الله و حزب سوسياليست ترقيخواه دروزي لبنان، كانال تماس و ارتباط بين مسئولان اين دو حزب گشوده شد.

ديدار آشتي جويانه بين مسئولان دو حزب در منزل طلال ارسلان رئيس حزب دمكراتيك لبنان برگزار شد.

ارسلان پس از اين ديدار گفت هدف از اين ملاقات گشودن كانال تماس و گفتگو بين دو طرف است و اين اقدام جايگزين گفتگوهاي ملي نيست.

فقط مقاومت

نبيه بري رئيس مجلس لبنان گفت تصميم به جنگ و صلح هميشه در دست اسرائيل است و حمايت از لبنان تنها از طريق مقاومت امكان دارد.

بري افزود: در نشست امروز و آغاز گفتگوهاي ملي به رياست ميشل سليمان، پژوهش مفصلي درباره استراتژي دفاعي براي حمايت از لبنان در برابر خطر اسرائيل كه اكنون بي‌سابقه است به اين نشست ارائه خواهم كرد.

درگيري‌هاي جديد

به دنبال كشته شدن يك عضو گروه سلفي جند الشام توسط گروه فتح در اردوگاه عين الحلوه در جنوب لبنان، درگيري شديدي بين طرفداران اين دو گروه روي داد كه منجر به كشته شدن دو نفر ديگر شد.

اين درگيري با كشته شدن از اعضاي گروه سلفي‌

جند الشام توسط جنبش فتح آغاز شد و سپس دو طرف با انواع سلاح‌ها با هم درگير شدند كه منجر به كشته شدن يك مسئول جنبش فتح و يك عضو ديگر گروه جندالشام و زخمي شدن چهار نفر ديگر شد. ‌




 پنجشنبه 28 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: اطلاعات]
[مشاهده در: www.ettelaat.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن