تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هيچ دعايى زودتر از دعايى كه انسان در غياب كسى مى كند، مستجاب نمى شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820362183




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

شمخاني: غايبان جنگ مفسر دفاع مقدس شده‌اند


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: شمخاني: غايبان جنگ مفسر دفاع مقدس شده‌اند
وي ادامه داد: متاسفانه امروزه اين فرهنگ به فراموشي سپرده شده است. اگر در گذشته فردي را مي‌خواستند مسئول كنند آن فرد امتناع مي‌كرد و افراد بهتر را جايگزين مي كرد اما امروزه ما شاهد مسئله ديگري هستيم.
عضو شوراي راهبردي روابط خارجي ايران گفت: برخي افراد كه حتي سن آنها نيز به زمان جنگ نمي‌خورد امروزه دفاع مقدس را تفسير مي‌كنند كه اين موضوع خطر آفرين است.

به گزارش خبرنگار مهر در قم، علي شمخاني چهارشنبه شب در جمع پيشكسوتان هشت سال جنگ تحميلي استان قم با بيان اينكه متاسفانه برخي‌ از افراد كه حتي در زمان جنگ هنوز به دنيا نيامده‌ بودند امروزه تفسيرگر دفاع مقدس شده‌اند گفت: اين مسئله نوعي انحراف به حساب مي‌آيد و از سويي ديگر براي ما خطر آفرين است.

رئيس مركز مطالعات راهبردي نيروهاي مسلح با بيان اينكه حفظ فرهنگ جبهه و جنگ در زمان صلح از زمان درگيري با دشمن سخت‌تر است، افزود: نبايد اجازه داد فرهنگ جبهه و جنگ به انحراف كشيده شود و پيشكسوتان جنگ بهترين افراد براي جلوگيري از اين انحرافها هستند.

وي ادامه داد: متاسفانه امروزه اين فرهنگ به فراموشي سپرده شده است. اگر در گذشته فردي را مي‌خواستند مسئول كنند آن فرد امتناع مي‌كرد و افراد بهتر را جايگزين مي كرد اما امروزه ما شاهد مسئله ديگري هستيم.

شمخاني افزود: در گذشته همگان به فرد مسئول كمك مي‌كردند تا مشكلات رفع شود تا آن شخص به نحو مطلوبي مديريت كند اما امروزه شاهد هستم كه همگان تلاش مي‌كنند به آن مدير ضربه زده و آن را از كار بركنار كنند.

وزير سابق دفاع افزود:‌ نبايد اجازه داد مسير عوض شود و پيشكسوتان جنگ در اين زمينه بايد تلاش كنند.

شمخاني با اشاره به تشكيل جلسات پيشكسوتان جنگ گفت: تشكيل چنين جلساتي امري ضروري و مهم به شمار مي‌آيد كه در چند سال گذشته از آن غافل بوده‌ايم.

وي تصريح كرد: علاوه بر صله رحم در اين جلسات پيشكسوتان جنگ همديگر را ديده و خاطرات آن زمان حساس دوباره زنده مي‌شود.

شمخاني با بيان اينكه در اين گونه جلسات بايد از تمامي پيشكسوتان جنگ در هر استان دعوت به عمل آيد گفت: اين جلسات جاي تمامي افرادي است كه در زمان جنگ با لباسهاي مختلف بسيج، سپاه، ارتش، روحانيت و... در جنگ حاضر شده و از آرمانهاي انقلاب دفاع كردند.

عضو شوراي راهبردي روابط خارجي ايران افزود: بايد در چنين جلساتي از فرهنگ جبهه و جنگ دفاع شده و اجازه گسترش تحريفات جنگ را ندهيم.

وي با اشاره به موضوع فرهنگ جبهه و جنگ گفت: پيشكسوتان جبهه و جنگ بايد از فرهنگ فراموش شده‌اي كه خود آنها در جنگ به وجود آوردند دفاع كنند و اجازه تحريف و به فراموشي سپردن آن را ندهند.

شمخاني در پايان خواستار برگزاري منظم جلسات پيشكسوتان جنگ در استان قم شد و افزود:‌ بايد هيئت امنايي از تمامي اقشار پيشكسوت كه در جنگ حضور داشتند در استان تشكيل شود و اين جلسات با حضور تمام پيشكسوتان جنگ برگزار شود.
 پنجشنبه 28 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 116]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن