تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):امّتم همواره در خير و خوبى اند تا وقتى كه يكديگر را دوست بدارند، نماز را برپا دارند،...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815310274




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

جابه جايي ايستگاه هاي درون شهري ياسوج،مشكلاتي براي مردم ايجاد كرد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: جابه جايي ايستگاه هاي درون شهري ياسوج،مشكلاتي براي مردم ايجاد كرد
جابه جايي ايستگاه هاي درون شهري ياسوج مركزاستان كهگيلويه و بويراحمد در روزهاي گذشته اگرچه بار ترافيكي موجود در مركز شهر را كاهش داد ولي اين موضوع مشكلاتي را براي شهروندان ايجاد كرد.


تعدادي از شهروندان در گفت و گو با ايرنا گفتند: ايستگاه هاي جديد در مكان هاي نامناسب و دوراز مناطق مركزي شهري تعيين شده است و مردم مجبورند در مدت زيادي براي رسيدن به ايستگاه ها مسافت بيشتري را پياده طي كنند.
يكي از ساكنان روستاي بلهزار در اين زمينه گفت: به دليل اينكه وجود اين ايستگاه ها در اين مناطق سابقه طولاني دارد، جابه جايي آنها بدون اطلاع قبلي منطقي نبود.
بهنام فرامرزي افزود: هنوز بسياري از مردم مناطقي كه از اين ايستگاه ها براي رفت و آمد به محل زندگي و كار استفاده مي كردند از اين جابه جايي اطلاع ندارند و همچون گذشته در محل هاي سابق تجمع مي كنند.
يكي از ساكنان شهرك امام جهاد گفت: تغيير مكان ايستگاه برخي مناطق و شهرك ها از مكان سه راه بيمارستان به 60 متري امام خميني اگرچه باعث سبك شدن بار ترافيكي شده است ولي مشكلاتي را نيز براي مردم ايجاد كرده است.
محمد سياهپور افزود: با اين تغييرات مردم اين مناطق مجبورند مسير مركز شهر تا اين ايستگاه را به صورت پياده طي كنند در حالي كه در گذشته اين كار به راحتي انجام مي گرفت.
يكي از زنان خانه دار مادوان نيز گفت: در بسياري از موارد تاكسي هاي درون شهري كه از سمت استانداري به سمت مركز شهر درحال تردد هستند مسافران خود را در ميدان هفت تير پياده مي كنند و اين مسافران مجبورند با برنامه تغيير ايستگاه هاي مناطق مهريان، مادوان و بلهزار بقيه مسير را پياده طي كنند.
حديث مرادي افزود: اغلب مردم از وجود شلوغي و بي نظمي در مركزشهر ياسوج ناراضي بودندولي جابه جايي ايستگاه ها به نقاط حاشيه اي و خلوت تربه برنامه نياز دارد.
فرماندار شهرستان بويراحمد گفت: ايجاد ترافيك و شلوغي موجود در مركز شهر ياسوج و ناهنجاري هايي كه در اين مناطق وجود داشت در بسياري از مناطق موجب اعتراض واحدهاي تجاري و مسكوني اين مناطق شده بود.
پرويز رضايي پنج شنبه در گفت و گو با ايرنا افزود: ايستگاه هاي جديد اين شهر فاصله چنداني با ايستگاه هاي گذشته ندارد و مردم به راحتي مي توانند خود را به مكان هاي جديد برسانند.
وي بيان كرد: البته اگرچه از توقف تاكسي ها در ايستگاه هاي قديم جلوگيري مي شود ولي خودروهاي مسافركش به صورت مداوم از مسيرهاي اصلي شهر عبور مي كنند كه با اين وضعيت شهروندان مشكلي براي عبور و مرور نخواهند داشت.
رييس پليس راهنمايي و رانندگي كهگيلويه و بويراحمد نيز در اين زمينه گفت: توسعه همه جانبه شهرها به مولفه هاي ويژه اي نياز دارد كه ايجاد آرامش و نظم از جمله اين موارد است.
سرهنگ سيد كرم الله حسيني افزود: يكي از لازمه هاي ايجاد نظم و آرامش در مناطق مركزي شهرقرار گرفتن ايستگاه هاي تاكسي و اتوبوس درون شهري در مناطق خلوت، آرام و در عين حال قابل دسترسي است.
وي بيان كرد: با توجه به عريض نبودن معابر شهر ياسوج به ويژه خيابان هاي شهدا و نيز بررسي موضوع يك طرفه كردن اين خيابان ها به صورت يكي در ميان با وجود برخي آسيب هايي كه متوجه اين موضوع است، انتقال ايستگاه هايي كه در ميدان شهداي پليس واقع بود به اين خيابان ها غيرممكن بود.
حسيني با اشاره به اينكه هدف از انجام اين سري اقدامات افزايش رفاه حال مردم ياسوج است اظهار داشت: گرچه نظرات مردم قابل احترام است ولي با گذشت زمان فوايد انجام اين اقدامات براي مردم روشن خواهد شد.
رييس سازمان مديريت ونظارت برتاكسيراني شهر ياسوج نيز گفت: تصميم شوراي ترافيك پيرامون تغيير مكان ايستگاه هاي درون شهري ياسوج به مناطق حاشيه اي و كم ترافيك اگر چه در مجموع كار خوب و به جايي بوده ولي به نظر ما انجام اين طرح با شرايط فعلي مي توانست با تاخير بيشتري انجام شود.
عيدي دانش مقدم در گفت و گو با ايرنا افزود: ماه مبارك رمضان و نيز بازگشايي مدارس از جمله مواردي است كه جابه جايي اين ايستگاه ها براي مردم مشكلاتي ايجاد كرده است و لازم است براي رفع مشكلات مردم در اين زمينه چاره اي انديشيده شود.
وي بيان كرد: اقدامات مقطعي و كوتاه مدت در زمينه كنترل ترافيك اگر چه در زمان معيني به عنوان مسكن عمل مي كند ولي لازم است به صورت زيربنايي و بلند مدت به اين موضوع پرداخته شود.
دانش مقدم اظهار داشت: برنامه ريزي براي ايجاد مقدمات لازم براي تسهيل در عبور و مرور مردم از راه ايجاد پايانه هاي درون شهري اتوبوس وتاكسي و همچنين تجهيز آنها براي سرويس دهي مناسب از جمله مواردي است كه مي تواند به رفع مشكل ترافيك شهر ياسوج در دراز مدت كمك كند.
ك/4 7535/563/675 شماره 161 ساعت 12:15 تمام
 پنجشنبه 28 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 209]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن