تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):نزدیکترین حالات بنده به پروردگارت حالت سجده است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815301532




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نسل جديد خدمات و نرم افزارهاي مايكروسافت براي همه


واضح آرشیو وب فارسی:هموطن سلام: نسل جديد خدمات و نرم افزارهاي مايكروسافت براي همه
مايكروسافت در سال هاي اخير با به كارگيري كارشناسان زبده كوشيده است به ميزان زيادي از ارسال برنامه هاي مخرب اينترنتي و رايانه اي جلوگيري كند.
ميثم لطفي : افزايش انتشار ويروس هاي رايانه اي و هرزنامه ها موجب شده شركت هاي بزرگي نظير مايكروسافت تلاش و سرمايه گذاري هاي خود را براي جلوگيري از اين روند افزايش دهند. شركت مايكروسافت در سال هاي اخير با به كارگيري كارشناسان زبده و كارآمد كوشيده است به ميزان زيادي از ارسال برنامه هاي مخرب اينترنتي و رايانه اي جلوگيري كند. اما در بين كساني كه هم اكنون در بخش هاي امنيتي غول نرم افزاري جهان فعاليت مي كنند «ميچالا الكساندر» نقشي مهم و اساسي برعهده دارد. وي كه هم اكنون به عنوان مدير بخش امنيتي شعبه مايكروسافت در بريتانيا محسوب مي شود يكي از كليدي ترين پست هاي بزرگ ترين شركت توليدكننده نرم افزار در دنيا را بر عهده دارد و بر اين اساس به عنوان يكي از مهم ترين عناصر در دنياي امنيت رايانه اي محسوب مي شود.
مايكروسافت برخلاف تلاش هايي كه در سال هاي اخير انجام داده تا برنامه هاي خود را در مقابل حملات و خطرات اينترنتي ايمن كند، كارشناسان اين مركز احتمال مي دهند ميزان خسارات مالي وارده به آنها از جانب ويروس ها و هرزنامه ها و همچنين استفاده غيرقانوني از نرم افزارها سالانه به 250 ميليون پوند مي رسد.
به منظور جلوگيري از اين خسارت هاي مالي ، نه تنها الكساندر بلكه تيم تخصصي امنيتي مايكروسافت كه همكاري هاي نزديكي را با اتحاديه نرم افزارهاي تجاري انجام مي دهند تلاش هاي فراواني مي كنند از هرگونه استفاده غيرقانوني از نرم افزارها جلوگيري كنند و با وضع قوانين سخت و محكم و البته جريمه هاي سنگين بتوانند جلوي هرگونه تخلف در اين زمينه را بگيرند.
به عقيده الكساندر همواره افرادي وجود دارند كه به مجوزهاي صادر شده از جانب مايكروسافت توجه نمي كنند و فكر مي كنند در قبال استفاده از محصولات مايكروسافت نبايد پولي را به آنها پرداخت كنند. حتي اگر شركت هاي بزرگ نرم افزاري مثل مايكروسافت بهاي استفاده از محصولات خود را پايين بياورند، همچنان افرادي وجود خواهند داشت كه در اين زمينه تخلف كنند. بررسي هاي انجام شده نشان مي دهد، حتي در مورد نرم افزارهاي بسيار ارزان نيز امروزه تخلف صورت مي گيرد و كاربران بدون توجه به مجوزها، نرم افزارها را به كار مي برند. به هر حال جمعي از كاربران هستند كه همواره به قوانين صادر شده براي استفاده از نرم افزارها توجه مي كنند و همواره با پرداخت هزينه هاي تعيين شده براي دريافت مجوزها، نرم افزارها را به كار مي برند.
«گيوين بكت» مدير بخش فناوري اطلاعات شوراي شهر بريستول در كنفرانس «پيشرفت استانداردهاي ساختار فناوري اطلاعات» (OASIS) كه سال گذشته برگزار شد ،اعلام كرد: «حركت شركت هاي مختلف به سمت توليد نرم افزارهاي متن باز و احتمال رسيدگي هاي مايكروسافت به محصولات اين شركت ها نگراني هاي فراواني را ايجاد كرده است.»
اگر چه برخي كارشناسان معتقدند اين گفته به طور قطع صحت ندارد اما بايد توجه داشت مديريت سرمايه هاي نرم افزاري يكي ديگر از بخش هاي تجاري محسوب مي شود كه امروزه مورد توجه شركت هاي نرم افزاري قرار گرفته است.
مايكروسافت هم اكنون تمركز فراواني به پيش خريد نرم افزارها، نحوه فروش آنها و محل فروش اين قبيل محصولات دارد. بخش هايي كه به محصولات شركت هاي مختلف رسيدگي مي كنند بيشتر به شركت هاي وابسته به مايكروسافت واگذار شده است اما در عين حال بايد توجه داشت مايكروسافت هرگز قصد انجام چنين كارهايي را نداشته و به نحوه توليد محصولات متن باز در ديگر مراكز كامپيوتري رسيدگي نمي كند.
در حال حاضر بيشترين مشكلاتي كه از جانب نرم افزارهاي تقلبي شامل شركت مايكروسافت مي شود، به سيستم هاي عامل ويندوز XP و 2003 برمي گردد. اما درعين حال بايد اعتراف كرد به تازگي گزارشاتي از استفاده هاي غيرقانوني از سيستم عامل ويندوز 2000 و حتي نسخه 64 بيتي آن به گوش رسيده است. علاوه بر اين برنامه هايي نظير Visio و Project وجود دارند كه نسخه جعلي آنها وارد بازار شده است. با توجه به عرضه نگارش هاي جديد از محصولات مايكروسافت، تمايل كاربران به استفاده از نسخ قديمي اين برنامه ها كاهش يافته و براين اساس ديده مي شود تخلف در مورد سيستم عامل ويندوز ويستا و همچنين مجموعه نرم افزاري Office 2007 بيشتر از ديگر محصولات اين شركت است. هم اكنون كارشناسان مايكروسافت مي كوشند احتمال بروز هرگونه تخلف در مورد سيستم عامل ويندوز ويستا را كاهش دهند كه تا اندازه زيادي موفق بوده اند.
شركت مايكروسافت در ماه آوريل برنامه Windows Genuine Advantage(WGA) را به بازار معرفي كرد. اين برنامه به كاربران امكان مي داد با ثبت نام در اين بخش، از امكانات فراوان رايانه اي و اينترنتي بهره مند شوند. با اين جريان امكان بارگذاري برخي برنامه ها براي آن دسته از كاربراني كه در اين سرويس ثبت نام نكرده بودند از بين رفت. مدت كوتاهي پس از عرضه اين برنامه، هكرها موفق شدند به اين برنامه دسترسي پيدا كنند و ميزان آسيب پذيري در آن را افزايش دهند.
به عقيده كارشناسان مايكروسافت، همواره با عرضه يك محصول جديد هكرها تلاش هاي جديدي را ضد آن انجام مي دهند اما بايد توجه داشت كه WGA يك برنامه اختياري است و كاربران تنها در صورت تمايل شخصي آن را نصب خواهند كرد. اگر يك كاربر نيازي به استفاده از اين محصول ندارد، بدون آنكه مشكلي برايش ايجاد شود مي تواند اين نرم افزار را پاك كند.
در حال حاضر بيشتر كاربران از طريق بارگذاري به اين نرم افزار دسترسي پيدا مي كنند اما اگر كاربران در كنار اين محصول Windows Defender را بارگذاري كنند، رايانه شخصي خود را در مورد هرگونه حملات احتمالي بيمه خواهند كرد. اين محصول شامل تمامي وصله هاي امنيتي مي شود.
مايكروسافت اين روزها به دنبال راهي است كه به كمك آنها بتواند روش هاي نويني را براي عرضه مجوز هاي نرم افزاري خود ارائه دهد. اين شركت در طول سال هاي گذشته كوشيده است همواره به عنوان سرآمد بازارهاي رايانه اي و اينترنتي خود را به جهانيان معرفي كند.
پايگاه اينترنتي ZDnet بريتانيا كه از سايت هاي نزديك silicon.com محسوب مي شود، به تازگي مطالبي را در مورد مشكلات موجود براي خريد رايانه اي كه روي آن سيستم عامل مايكروسافت نصب نشده، منتشر كرده است و مي گويد كاربران براي خريد رايانه هاي فاقد اين برنامه با سختي هاي فراواني مواجه مي شوند.
الكساندر در اين باره مي گويد: «من بسياري از كاربران را مي شناسم كه تلاش مي كنند نسل جديد رايانه هايي را خريداري كنند كه روي آنها سيستم عامل مايكروسافت نصب شده باشد. من تمايل زيادي به عرضه محصولاتي كه اين قبيل نرم افزارها روي آن نصب نشده، ندارم كه البته اين يك نظر شخصي است.»
بر اساس گزارش هاي منتشر شده از سوي مركز مطالعات و تحقيقات مايكروسافت، استفاده از نسل جديد نرم افزارها و ابزارهاي كاربردي كه بيشتر آنها مبتني بر اينترنت هستند را بايد به يك امر شخصي تبديل كرد. غول نرم افزاري جهان در حال حاضر قصد دارد به مردم نشان دهد خريد يك نرم افزار از جانب آنها و پرداخت هزينه اي كه براي يك نرم افزار در نظر گرفته مي شود، تا چه اندازه مي تواند در اين زمينه مهم باشد. به طور حتم اين كار بسيار سخت خواهد بود اما در بيشتر مواقع مردم به سخنان كارشناسان مايكروسافت احترام مي گذارند و اين امر موجب شده تا مديران اين شركت دلگرمي بيشتري پيدا كنند.
به هر حال بايد توجه داشت، بزرگ ترين عاملي كه موجب شده شركت مايكروسافت در طول سال هاي گذشته محصولات بيشتر و بهتري را روانه بازار كند، كاربران بوده اند. درحالي كه مايكروسافت مي كوشد با عرضه محصولات جديد تنها به نياز مخاطبان پاسخ دهد، بي توجهي از جانب آنها موجب خواهد شد امكان توليد نرم افزارهاي بهتر براي اين شركت از بين برود. شركت مايكروسافت با وضع قوانين محكم و ايجاد مبالغ مختلف براي نرم افزارها تلاش مي كند بستر لازم براي توليد محصولات بهتر در آينده را فراهم آورد. اميدواريم ميزان تخلفات نرم افزاري در آينده كمتر شود.
 چهارشنبه 27 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: هموطن سلام]
[مشاهده در: www.hamvatansalam.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 228]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن