تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):عبادت کردن به زیادی روزه و نماز نیست، بلکه (حقیقت) عبادت، زیاد در کار ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821064472




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تمهيدات اعمال شده از سوي ناوگان حمل ونقل شهري پايتخت در شب هاي قدر


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: تمهيدات اعمال شده از سوي ناوگان حمل ونقل شهري پايتخت در شب هاي قدر
ترافيك شبانگاهي دربرخي اعياد سال و نيز مناسبت هاي مذهبي در كلانشهر تهران افزايش يافته و حتي تا ساعات بامدادي ادامه دارد.


به گزارش خبرنگار ايرنا مستقر در مركز نظارت و كنترل ترافيك شهرداري تهران، مشاهدات سامانه نظارت تصويري مركز كنترل ترافيك شهرداري تهران، گوياي آنست كه ترافيك در پايتخت فقط مختص به ساعات روز نبوده و اين معضل همچون كلاف درهم تنيده اي تا پاسي از شب با شهروندان دست به گريبان است.
بر اساس اين گزارش، كارشناسان ترافيك مي گويند: حجم ترافيك درشب هاي ماه رمضان و به ويژه شب هاي قدر افزايش چشمگيري مي يابد.
به گفته آنان، حجم ترافيك شبانگاهي بطور معمول درماه هاي عادي سال درسطح شهر از ساعت 17 آغاز و تا ساعات 21 خاتمه مي يابد.
اين درحالي است كه در شب هاي ماه رمضان و يا مناسبت هاي خاص اين امر در نقاط مختلفي از سطح شهر به ويژه نقاط مركزي تا ساعت 23 همچنان ادامه دارد.
مصداق اين امر در ماه مبارك رمضان و به ويژه شب هاي قدر ملموس تر است چرا كه حضور شهروندان درسطح شهر و نيزمساجد و تكاياي براي برگزاري مراسم پر منزلت قدر سبب افزايش حجم ترافيك سنگين در سطح شهر مي شود.
مراسم شبهاي قدر مصادف با هيجدهم ، بيستم و بيست و دوم ماه رمضان از جمعه شب يعني 29 شهريور جاري در تكايا و مساجد مهم شهر تهران آغاز و تا دوم مهرماه ادامه دارد.
مديريت شهري هر ساله با افزايش حجم تراكم ترافيك درشب هاي قدر ماه رمضان نيز اقدام به اتخاذ تمهيدات ويژه اي براي كنترل ترافيك شبهاي قدر به منظورتسهيل تردد شهروندان با خدمات ناوگان حمل ونقل عمومي مي كند.
دراين راستا، با برنامه ريزي هاي انجام گرفته مديريت شهري، هر كدام از سازمان هاي حمل ونقل عمومي اعم از مترو، اتوبوسراني و تاكسيراني اقدام به اجراي تمهيدات خاصي در شبهاي قدر
مي‌كند.
مديرعامل شركت واحد اتوبوسراني تهران و حومه نيز درخصوص تمهيدات اين شركت در شبهاي قدر گفت: اتوبوسراني در شبهاي قدر تا سحر فعال است و مسافران را به مصلي امام خميني منتقل مي كنند.
حسين بيژني افزود: با تمهيدات اتخاذ شده، شهروندان درشبهاي قدر مي توانند از پنج مبدا اعلام شده به مقصد مصلي امام خميني عزيمت كرده ودر پايان مراسم با همان اتوبوس ها به مبادي اوليه خود بازگردند.
وي مبادي حركت اتوبوس هاي شركت واحد در شبهاي قدر به مقصد مصلي امام خميني (ره) را از مناطق سه اتوبوسراني پايانه خاوران و ميدان خراسان، منطقه چهار- نازي آباد و ميدان راه آهن، منطقه پنج- ميدان آزادي، منطقه 9 - فلكه دوم تهرانپارس و ميدان رسالت و منطقه 10 - تجريش اعلام كرد.
بيژني تاكيد كرد: ساعت حركت اتوبوس هاي شركت واحد از مبادي اعلامي به سمت مصلي بزرگ امام خميني از ساعت 20 خواهد بود.
مديرعامل سازمان نظارت بر تاكسي هاي تهران نيز از خدمات رايگان تاكسي هاي ون در شبهاي قدر ماه رمضان خبر داد.
حسين تيموري كرماني گفت: 90 دستگاه خودرو "ون" درشب هاي قدر مسافران را از مبادي اماكن مذهبي حرم عبدالعظيم، مسجد امام حسين، مسجد ارك، مهديه تهران، امامزاده صالح، مسجد علي اكبر چيذر و مصلي امام خميني به مقاصد شان بطور رايگان انتقال خواهند داد.
وي افزود: اين تاكسي ها از ساعت دو بامداد در شبهاي قدر، اقدام به بازگرداندن مسافران ازاماكن مذهبي ياد شده به مقاصدشان مي كنند.
مديرعامل شركت بهره برداري متروي تهران نيز در اين خصوص گفت: هنوز درخواستي مبني بر جابه جايي مسافران درشب هاي قدر به اين شركت اعلام نشده است.
جعفر ربيعي به خبرنگار ايرنا افزود: آمادگي داريم درصورت درخواست مسوولان ذي ربط تا ساعت دو 30 دقيقه بامداد به مسافران در دو نقطه مصلي امام خميني و حرم مطهر خدمات ويژه رفت و برگشت ارائه دهيم .
وي ساعت پايان كار متروي تهران را ساعت 23 اعلام كرد و اظهارداشت: اكنون شهروندان
مي توانند تنها براي رفت به مقصد و حضور در مساجد و تكاياي مهم از ساعات پاياني مترو در شب استفاده كنند.
وي با بيان اينكه بيشترين ترددها در شبهاي قدر با خودروهاي شخصي در سطح شهر انجام مي شود، تاكيد كرد: طبق تجربه سال هاي گذشته، تقاضايي براي تردد با مترو در شبهاي قدر وجود ندارد.
وي يادآور شد: حتي در صورت خدمات رساني مترو در شبهاي قدر، وسايل نقليه حمل مسافر از پايانه هاي مترو به سطح شهر و نيز مساجد مهم در سطح شهر وجود ندارد، پس در خدمات رساني مترو ضرورتي احساس نمي شود.
رئيس مركز پيام پليس راهورتهران نيز از استقرارتمامي عوامل پليس اعم ازسركلانتران، روساي مناطق اطراف مساجد مهم و اصلي شهرتهران در شب هاي قدر به منظور كنترل ترافيك شبانگاهي خبرداد .
سرهنگ سعيد اسماعيلي در گفت و گو ايرنا گفت: در شب هاي قدر بيشترين حجم ترافيك در اطراف مساجد و تكايا و اماكن مذهبي و نيز سطح شهر ايجاد مي شود و شبكه بزرگراهي در شب هاي قدر با ترافيك همراه نيست.
وي گفت: در شب هاي قدر علاوه بر ترافيك عصرگاهي شاهد اوج ترافيك ازساعت 24 تا سه بامداد در اطراف تكايا و مساجد مهم شهر هستيم.
سرهنگ اسماعيلي از عمده معضلات ترافيك شبانگاهي را عدم رعايت قانون از سوي رانندگان و بويژه پارك هاي حاشيه اي پيرامون تكايا و مساجد اعلام كرد و گفت: اعمال قانون در شبها جدي تلقي نمي شود و رانندگان فكر مي كنند اعمال قانون در شب مفهومي ندارد.
وي از شركت كنندگان مراسم شبهاي ليالي قدرخواست تا رعايت حقوق ديگر شهروندان را در نظر داشته و اعمال قانون را جدي بگيرند.
اسماعيلي همچنين از شهروندان خواست تا با پارك هاي دوبله و رعايت نكردن قانون و پارك جلوي درب منازل، عوامل ايجاد مزاحمت براي مردم را فراهم نكنند.
وي اضافه كرد: شهرونداني كه اقدام به پارك دوبل كنند و يا در نقاط ممنوعه اقدام به پارك خودرو خود كنند خودرو آنان با جرثقيل به پاركينگ انتقال داده مي شود.
رئيس مركز پيام پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ همچنين تاكيد كرد: با رانندگاني كه با پخش موزيك حتي مذهبي با صداي بلند در سطح شهر تردد كنند و براي شهروندان مزاحمت ايجاد كنند، برخورد قانوني و جدي مي شود.
 چهارشنبه 27 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 227]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن