تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):براستى كه قرآن ظاهرش زيباست و باطنش عميق، عجايبش پايان ندارد، اسرار نهفته آن پايان نم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820419707




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ويژه‌نامه «شيطان‌شناسي» در سايت تبيان


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: ويژه‌نامه «شيطان‌شناسي» در سايت تبيان
گروه وبلاگ وIT: مركز فرهنگي و اطلاع‌رساني تبيان ويژه‌نامه شيطان‌شناسي را براي علاقمندان به اين حوزه منتشر كرد.
به گزارش خبرگزاري قرآني ايران(ايكنا)، اين ويژه‌نامه شامل بيوگرافي شيطان، ترفندهاي شيطاني در حوزه عمل اجتماعي، ديروز شيطان را ديدم، تهديدهاي شيطان در مورد انسان، آيا انسان در برابر شيطان مجبور است؟، شيطان و راه‌هاي اغواگري انسان و دار و دسته شيطان است.

امنيت مخلصان از وسوسه‌هاي شيطاني، چراغ سبز به شيطان، آژير خطر شيطان، علائم دعوت‌هاي شيطان، گرگ ايمان‌خوار، تجسم شيطان به صورت انسان باطل است، چرا به شيطان مهلت داده شد، شيطان، انسان و جنگ نابرابر از ديگر بخش‌هاي مهم اين ويژه‌نامه است.

در بخش بيوگرافي شيطان آمده است: «شيطان، نخستين كسى بود كه بعضى كارها را مرتكب شد و پيش از او كسى آن‌ها را انجام نداده بود. اولين كسى كه قياس كرد و خود را از حضرت آدم عليه السلام برتر و بالاتر دانست و گفت: من از آتشم و او از خاك در حالى‌كه آتش از خاك بالاتر است».

«اولين كسى كه در پيشگاه با عظمت الهى تكبر كرد و به دستور خالق خود عمل نكرد. اولين كسى كه كه معصيت و نافرمانى خدا را كرد و آشكارا با او مخالفت كرد. اولين كسى كه به دروغ گفت: خدا گفته از اين درخت نخوريد، چون درخت جاويد است و اگر كسى از آن بخورد تا ابد زنده مى‌ماند و با خدا شريك مى‌شود. اولين كسى كه كه قسم به دروغ خورد و گفت: من شما را نصيحت مى‌كنم».

همچنين در بخش شيطان و راه‌هاي اغواگري انسان مي‌خوانيم: «در آموزه‌هاي قرآني به دو دشمن درون و بيرون اشاره شده است. گزارش‌هاي قرآني درباره دشمن بيرون به آن اندازه است كه حساسيت ما را برانگيزاند. اين دشمن كه قرآن از آن به دشمن آشكار ياد مي‌كند، هرگز به طور مستقيم در ما تصرف نمي‌كند ولي با روش‌ها و ابزارهايي كه در دست دارد به درون نفوذ كرده و با استفاده از ابزارها و ظرفيت‌هاي موجود نفس آدمي را به يار و ياور خويش تبديل مي‌كند و دشمن درون را با خود همراه مي‌كند».

«قرآن نام اين دشمن بيروني را كه از نوع جن و جان و آفريده‌اي از آتش خالص و ناب است، ابليس و به تعبيري شيطان نام نهاده است. ابليس كه در زبان عبري آن را عزازئيل مي‌نامند به معناي رانده شده از خداست. ابليس نام خاصي براي يك فرد از نوع جن است كه در ميان فرشتگان مي‌زيست و همراه فرشتگان آسماني مامور به سجده به انسان شد».

ويژه‌نامه «شيطان‌شناسي» را اينجا كليك كنيد!
 چهارشنبه 27 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 240]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن