تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن مجتبی (ع):خردمند به کسى که از او نصیحت مى خواهد، خیانت نمى کند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803877268




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گزارش فارس از شهريه‌هاي سنگين مدارس دولتي در اصفهان خانواده‌هاي اصفهاني زير بار هزينه‌هاي سنگين ثبت‌نام مدرسه‌ها


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: گزارش فارس از شهريه‌هاي سنگين مدارس دولتي در اصفهان خانواده‌هاي اصفهاني زير بار هزينه‌هاي سنگين ثبت‌نام مدرسه‌ها
خبرگزاري فارس: با اينكه هرساله قوانيني از سوي دولت و مجلس به منظور دريافت نكردن هزينه ثبت‌نام از دانش آموزان در مدارس دولتي به تصويب مي‌رسد اما همچنان مديران مدارس از اين قانون تخطي مي‌كنند به نحوي كه گاهي دريافت برخي از اين هزينه‌هاي سنگين كمر خانواد‌هايي را كه چند دانش‌‌آموز دارند را خم مي‌كند.


به گزارش خبرگزاري فارس از اصفهان، در چند هفته اخير اخباري مبني بر دريافت هزينه‌هاي گزاف از سوي مدارس دولتي اصفهان به هنگام ثبت‌نام دانش‌آموزان به اين رسانه خبري گزارش شد كه خبرنگار اين رسانه آن را در قالب گزارشي پيگير شد.
هادي. ق دانش‌آموز سال سوم رشته برق صنعتي هنرستان علي بن موسي بن الرضا در ناحيه چهار اصفهان دراين رابطه اظهارداشت:‌ به هنگام ثبت نام، 150 تا 200 هزار تومان به اجبار از دانش‌آموزان اين هنرستان دريافت مي‌كنند كه اين مسئله خلاف قانون است.
وي با بيان اينكه تاكنون شكايتي نكرديم چون اگر نظارت از سوي مسئولين عالي رتبه انجام مي‌شد وضع اينگونه نبود، بيان داشت:‌ چون دانش‌آموز سال سوم هستم مجبور به ثبت نام در اين مدرسه بودم.
اين دانش آموز ادامه داد: زماني كه شرط ثبت نام پرداخت اين هزينه است و جايي براي شكايت وجود ندارد تمام دانش آموزان مجبور هستند هزينه مذكور را بپردازند تا بتوانند درس بخوانند.
وي اظهار داشت: هر چند كه در رسانه‌ها از عدم پرداخت شهريه در مدارس دولتي گفته مي‌شود اما هيچ جايي در سازمان آموزش و پرورش براي رسيدگي وي‍ژه به شكايات خانواده دانش‌آموزان وجود ندارد.
محمد. ك دانش‌آموز سال سوم رشته رياضي دبيرستان سعدي در ناحيه دو اصفهان گفت: مسئولان مدرسه يكصد هزار تومان براي ثبت‌نام از خانواده من تقاضا كردند اما زماني كه خانواده من در برابر اين مبلغ اعتراض كردند مدير مدرسه ‌با بيان اينكه دانش‌آموزان بسياري هستند كه براي تحصيل در اين مدرسه حاضر به پرداخت هزينه‌هاي گزاف هستند و چون در صورت عدم پرداخت از تحصيل در اين مدرسه منع مي‌شدم خانواده‌ام هزينه را به صورت اقساط به مدرسه پرداخت كردند.
اين دانش‌آموز افزود: يكصد هزار تومان حداقل هزينه‌اي است كه دبيرستان سعدي از دانش‌آموزان دريافت مي‌كند.
وي اظهار داشت: مسئولان اين مدرسه هزينه ثبت‌نام را با توجيه اينكه براي كمك و تجهيز مدرسه است از والدين دانش آموزان دريافت مي‌كنند.
وي ادامه داد: چند نفر از هم كلاسي‌هايم به دليل اينكه خانواد‌ه آنان توان پرداخت شهريه را نداشت از ادامه تحصيل در اين مدرسه باز مانده‌اند.
زهرا.ق، ‌دانش آموز سال سوم رشته معماري ساختمان هنرستان نبوي‌منش در ناحيه پنج اصفهان بيان داشت: مسئولان اين هنرستان در هنگام ثبت نام 40 هزار تومان درخواست كردند كه به خاطر نداشتن پول كافي حاضر به ثبت‌نام نشدند و تنها در صورت قسط بندي، قبول به ثبت نام كردند.
مريم. الف مادر يك دانش آموز با بيان اينكه تا چند سال ديگر كسي قادر به ثبت‌نام فرزند خود در مدارس دولتي نيست، گفت: به منظور ثبت‌نام فرزند خود كه در كلاس دوم دبستان مدرسه حسن زارع ناحيه چهار اصفهان تحصيل مي‌كند‌ 20 هزار تومان پرداخت كردم كه با وضع اقتصادي موجود دريافت اين هزينه‌ها براي خانواده‌ها بسيارگران تمام مي‌شود.
وي گفت: در راستاي رسيدگي به تخلف مديران مدارس از قانون، همراه با چند نفر از والدين دانش‌آموزان به سازمان آموزش و پرورش مراجعت كرديم اما اين مراجعه در حالي بود كه كارمندان اين سازمان ما را مدام با پاس دادن اتاق‌هاي مختلف از سر خود باز مي‌كردند.
وي اظهار داشت: پس از مراجعه به مسئولان مختلف و بي‌نتيجه ماندن شكايتمان از اين كار صرفه نظر كرده و كار آنان را به خدا واگذار كرديم.
مدير هنرستان علي بن موسي الرضا ناحيه چهار اصفهان در اين رابطه گفت: دريافت پول از دانش‌آموزان در هنگام ثبت‌نام باعث به وجود آمدن معضلي در بين ادارات‌، سازمان آموزش پرورش، ‌مديران مدارس و مردم شده است كه بايد هر چه زودتر اين موضوع به صورت منطقي حل و فصل شود.
غلامحسين خسروي سرانه هر دانش آموز را 40 هزار تومان عنوان كرد و افزود: به اين منظور سازمان آموزش و پرورش بايد در سال گذشته 16 تا 17 ميليون تومان براي سرانه دانش‌آموزان پرداخت مي‌كرد كه تنها يك ميليون و 293 هزار تومان پرداخت كرده است.
وي با بيان اينكه در سال گذشته نزديك به 20ميليون و 600 هزار تومان از سوي مردم جمع‌آوري شد، تصريح كرد: در حال حاضر با ثبت‌نام دانش‌آموزان،‌ 930 هزار تومان از خانواده‌ها دريافت شده است.
خسروي با بيان اينكه خانواده‌ها به منظور ثبت‌نام دانش آموزان مجبور به پرداخت هزينه نيستند و هر خانواده‌اي با اختيار خويش كمك كرده است، گفت: دريافت 200 هزار تومان از دانش‌آموزان براي ثبت نام يك دروغ كذب است.
با شيندن مشكلات خانواده‌ها در هنگام ثبت‌نام دانش‌آموزان در حالي خواستار مصاحبه با قاسم سلماني،‌ رئيس ستاد رسيدگي به ثبت‌نام دانش آموزان اصفهان شديم كه وي مصاحبه با خبرنگار صداو سيماي اصفهان را ختم مصاحبه‌ها و گفتگوهاي خود اعلام كرد و تصريح كرد:‌ حاضر به انجام هيچ‌گونه مصاحبه تلفني و حتي كتبي و حضوري در زمينه ثبت‌نام دانش‌آموزان نيست.
عضو كميسيون فرهنگ مجلس شوراي اسلامي دراين باره گفت: براساس قانون بايد زمينه تحصيل آسان براي دانش آموزان در مدارس دولتي بدون پرداخت هيچ وجه و هزينه‌اي در كشور فراهم شود اما اين درحالي است كه گزارشاتي مبني بر تخطي برخي از مديران مدارس به ما ارسال شده است.
محمدتقي رهبر با بيان اينكه تاكنون قانوني به منظور رسيدگي و برخورد با متخلفان از قانون مذكور به تصويب مجلس نرسيده و به نمايندگان مردم ارائه نشده است، گفت: در حال حاضر به نظر نمي‌رسد برخورد قانون با متخلفين به گونه‌اي بوده كه باعث اخراج مديران يا بسته شدن درب مدارس شده باشد.
وي اظهار داشت:‌ مسئولان از تريبون‌هاي مختلف و حتي در خطبه‌هاي نماز جمعه به صورت مداوم مردم را درحالي تشويق به كمك به مدارس مي‌كنند كه ثبت‌نام دانش آموزان به شرط دريافت پول را حرام و غيرقانوني شمرده‌اند.
عضو كميسيون فرهنگ مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه برخي از مدارس به بهانه اينكه ممتاز هستند و يا به خاطر كسري بودجه اقدام به دريافت هزينه‌هاي گزاف از خانواده دانش آموزان مي‌كنند كه توجيه قابل قبولي نيست.
وي با بيان اينكه بخش فرهنگ و آموزش و پرورش به صورت جدي در تنگناي بودجه كم به سر مي‌برند گفت‌: در حال حاضر وزارت آموزش و پرورش بايد با سرانه كم به 14 ميليون دانش‌آموز كشور خدمات آموزشي و فرهنگي ارائه دهد كه كار بسيار مشكلي است و بايد خانواده‌ها حمايت كننده مدارس در امور مالي باشند.
نكته آخر اينكه:
با وجودي كه طبق قانون‌اساسي به خاطر رفاه حال مردم، وزارت آموزش و پرورش مشمول طرح ۴۴ قانون اساسي نمي‌شود و مدارس مثل گذشته به قوت خود زير نظر دولت باقي مانده‌اند اما مدارس دولتي به خاطر اعتبارات كم خود از خانواده‌هاي دانش آموزان و حتي اقشار كم درآمد و ضعيف جامعه هزينه‌هاي گزافي را براي ثبت‌نام دريافت مي‌كند كه اين امر خلاف قانون است.
گزارش از عاطفه قلع ريز
انتهاي پيام/ف
 چهارشنبه 27 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 212]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن