تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اگر نمازگزار بداند تا چه حد مشمول رحمت الهى است هرگز سر خود را از سجده بر نخواهد داشت...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815445104




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كنترل تردد كاميون‌ها براي تامين آرامش شهروندان


واضح آرشیو وب فارسی:سایت دانلود رایگان: جام جم آنلاين: سرعت سرسام‌آور، سبقت‌هاي خطرناك، ايجاد صداهاي ناهنجار، ترمزهاي كشدار خودروهاي سنگين از كاميون‌ها و تانكرها گرفته تا تريلرها و كشنده‌هاي مختلف در اتوبان‌ها و بزرگراه‌هاي شهر و ارتكاب برخي تخلفات رانندگي توسط آنها بخصوص هنگام شب، مدت‌هاست امنيت رانندگان ساير وسايل نقليه و بخصوص خودروهاي شهري را به خطر انداخته است.

حضور خودروهاي سنگين فقط در بزرگراه‌ها و اتوبان‌ها نيست كه مشكل‌ساز شده است بلكه تردد شبانه كاميون‌هاي حمل نخاله و مصالح ساختماني در داخل خيابان‌ها و معابر شهري براي تردد‌هاي شهروندان و بخصوص عابران پياده نيز نگراني‌هايي را به وجود آورده است.
تردد شبانه اين خودروهاي سنگين در حالي مدت‌هاست خطرآفرين شده كه متاسفانه تاكنون مسوولان شهري از شهرداري گرفته تا راهنمايي و رانندگي در اين زمينه چاره‌انديشي نكرده‌اند و طرح جدي نيز در اين زمينه به اجرا گذاشته نشده‌است.
اما به نظر مي‌رسد اين‌بار ديگر پس از مدت‌ها گلايه شهروندان و نارضايتي آنها از وضعيت تردد شبانه كاميون‌ها و ساير خودروهاي سنگين در معابر شهري و حتي بزرگراه‌ها و اتوبان‌ها به نتيجه رسيده و مسوولان راهنمايي ورانندگي قرار‌است با تخلفات خودروهاي سنگين به‌طور جدي برخورد كنند.
بر اين اساس قرار است در مرحله اول، برخورد با تخلفات خودروهاي سنگين در اتوبان‌ها و بزرگراه‌هاي تهران به مرحله اجرا گذاشته شود.
رئيس پليس راهنمايي و رانندگي تهران در اين زمينه از آغاز طرح ضربتي برخورد با تخلفات خودروهاي سنگين خبر داد و گفت: تردد و توقف خودروهاي سنگين در سطح معابر پايتخت فقط از ساعت 22 تا 6 مجاز بوده و پس از آن ممنوع است.
سردار حسين رحيمي در گفت‌وگو با ايسنا ضمن اشاره به درخواست‌هاي مردمي براي برخورد با تخلفات خودروهاي سنگين كه در ساعات پاياني شب و اوايل بامداد در خيابان‌ها و بزرگراه‌هاي شهر انجام مي‌شود، توضيح داد: براين اساس طرح ضربتي برخورد با تخلفات خودروهاي سنگين از شب سه‌شنبه در پايتخت به اجرا درآمده كه در شب اول با بيش از 300 راننده متخلف برخورد شده است.
وي با اشاره به اين‌كه اجراي اين طرح از اتوبان شهيد بابايي آغاز شده، گفت: براين اساس با حدود 300 دستگاه كاميون، كاميونت، بونكر، تانكر و كشنده متخلف در اين بزرگراه برخورد شده كه تعدادي از آنها توقيف و بقيه اعمال قانون شده‌اند.
رئيس پليس راهور تهران با اشاره به اين‌كه بررسي‌هاي پليس نشان داد عمده تخلفات خودروهاي سنگين بخصوص كاميون‌ها در اتوبان‌هاي تهران سرعت غيرمجاز، تردد در لاين سمت چپ (لاين سرعت) و حمل نخاله و مصالح ساختماني بدون روكش است، تصريح كرد: براساس تدابير انديشيده شده در آستانه مهرماه برخورد با اين دسته از تخلفات خودروهاي سنگين در جهت كاهش تصادفات، آرام‌سازي ترافيك و افزايش نظم و انضباط ترافيكي در پايتخت آغاز شده است.
وي با اشاره به اين‌كه اين طرح در روزهاي آينده در ساير بزرگراه‌هاي تهران نيز اجرا خواهد شد، گفت: بر اين اساس گشت‌هاي كنترل نامحسوس طبق جدول تهيه شده به صورت تصادفي در بزرگراه‌هاي تهران مستقر شده و با رانندگان متخلف خودروهاي سنگين برخورد مي‌كنند.
سردار رحيمي با تاكيد بر اين‌كه تردد كاميون‌ها قبل از ساعت 22 در معابر درونشهري ممنوع است، تصريح كرد: پليس درخصوص برخورد با اين دسته از رانندگان متخلف برنامه ويژه‌اي دارد كه بزودي شهروندان شاهد اجراي آن خواهند بود.
رئيس پليس راهور تهران اين هشدار را هم به تمام رانندگان خودروهاي سنگين داد كه با تمهيدات انديشيده شده در صورت انجام هرگونه تخلف در بزرگراه‌هاي تهران بشدت با آنها برخورد خواهد شد.

تشديد برخورد با خودروهاي بدون معاينه فني


در همين حال، تمهيدات ترافيكي مسوولان شهري و پليس راهور براي كنترل ترافيك روزهاي ابتدايي مهر همچنان ادامه دارد. بر اين اساس همزمان با بازگشايي مدارس و افزايش ترافيك به منظور كاهش آلودگي هوا و جلوگيري از بروز نقص فني، طرح تشديد برخورد با خودروهاي فاقد معاينه فني و دودزا نيز از اول مهر در تهران اجرا خواهد شد.
با اجراي طرح تشديد برخورد با خودروهاي بدون معاينه فني و دودزا از ابتداي مهر متخلفان 7000 تومان جريمه مي‌شوند.
به گفته رئيس پليس راهور تهران، خودروهاي متخلف ابتدا 7000 تومان جريمه و در صورت عدم رفع نقص و اخذ معاينه فني توقيف مي‌شوند.
سردار رحيمي در گفت‌وگو با مهر تاكيد مي‌كند، موتورسيكلت‌ها نيز شامل اين طرح شده و در صورت دودزا بودن از سوي پليس توقيف مي‌شوند.
برخورد با خودروهاي بدون معاينه فني فقط شامل موتورسيكلت‌ها و خودروهاي شخصي نخواهد بود چراكه رئيس پليس راهور تهران با هشدار جدي نسبت به رفع نقص فني خودروهاي عمومي تصريح كرد: در صورتي كه خودروهاي عمومي از جمله تاكسي‌ها و اتوبوس‌ها نسبت به رفع نقص و اخذ برگه معاينه فني اقدام نكنند، پليس با آنها برخورد جدي مي‌كند.

بي‌توجهي به تذكر همياران پليس؛ 5 امتياز منفي

روز گذشته اولين روز بازگشايي مدارس با برگزاري جشن شكوفه‌ها در مدارس كشور بود كه مسوولان مختلف از آموزش‌و پرورش گرفته تا راهنمايي و رانندگي با حضور در جمع دانش‌آموزان، نخستين روز بازگشايي مدارس را هرچند به‌صورت غيررسمي گرامي داشتند.
امسال نيز مانند سال‌هاي گذشته تعدادي از دانش آموزان در رده‌هاي سني و تحصيلي مختلف در كنار پليس راهور حضور موثر و چشمگيري در كنترل تخلفات رانندگي خواهند داشت.
رئيس پليس راهور ناجا روز گذشته با حضور در جمع تعدادي از همياران پليس در يكي از مدارس تهران با بيان اين‌كه اهميت وجود هر هميار پليس در هر خودرو به منزله حضور پليس است، گفت: همگان ملزم به اطاعت از تذكرات همياران پليس هستند و اگر مراقب يا هميار پليسي براي راننده‌اي پرچم بزند تا دانش‌آموزان از عرض معابر عبور كنند و آن راننده سرپيچي كند، نمره منفي به او تعلق مي‌گيرد.
سردار اسكندر مومني تصريح كرد: بر اساس قانون جديد رسيدگي به تخلفات رانندگي ،عدم توجه به فرمان ايست يا پرچم مراقبان عبور و مرور محصلان يا پليس مدرسه براي رانندگان خودروهاي شخصي 3 امتياز و خودروهاي عمومي 5 امتياز منفي دارد.
پوران محمدي ‌
‌ گروه جامعه







این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت دانلود رایگان]
[مشاهده در: www.freedownload.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 478]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن