تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 27 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن بازگشت كننده به خدا، آمرزش خواه و توبه كننده است و منافق نيرنگباز، زيانبار و ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806815276




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ایگوآنا در حیات وحش


واضح آرشیو وب فارسی:سایت دانلود رایگان:
[تصویر: 250px-Iguana_delicatissima_in_Coulibistrie_e04.jpg]


ایگوآناهای سبز به صورت وحشی در جنوب مکزیک، در آمریکای مرکزی و بیشتر در آمریکای جنوبی و تعداد غلیلی در جزایر صخره ای آنتیل یافت می شوند و بعضی از گونه های آن در قسمتهایی از کالیفرنیا، فلوریدا و هاوایی یافت شده اند، البته این ایگوآناها بیشتر آنهایی هستند که از دست صاحبان خود فرار کردند و یا خود صاحبان آنها را در طبیعت رها کرده اند، ایگوآناها خودشان را با محیط جدید طبیعی وقف داده و با تغییر محیط زیست رفتارهای زیستی جدیدی بدست می آورند.


[تصویر: Land_Iguana.jpg]




توجه: این یک هشتار جدی برای صاحبان ایگوآنا می باشد، بیشتر مردم این باور را دارند که با رها کردن ایگوآنای خود در طبیعت یک گونۀ کمیاب را به حیات وحش هدیه کرده اند در صورتی که با این عمل در حقیقت ضرر بزرگی به محیط زیست وارد کرده و اکوسیستم را مختل و باعث آلودگی منابع طبعی شده اند، زیرا این خزنده با محیط هماهنگ نمی شود بلکه محیط را آنگونه که مایل است متغیر می سازد، برای مثال اگر شما ایگوآنای خود را در منطقه ای که گیاهان در حال انقراض دارد و یا در مزارع و باغات میوه رها کنید خسارات غیر قابل جبرانی به وجود می آورد. هر ساله در فلوریدا ایگوآنا هایی که در طبیعت رها شده اند باعث خرابی طبیعت و اکوسیستم می شوند. صاحبان باید خود را مسئول حیوان خانگی خود بدانند و برای بازگرداندن ایگوآنا به طبیعت، محیط بکری را انتخاب کنند و اطلاعاتی در مورد ویژگیهای اکوسیستم آن منطقه بدست آورند تا باعث از بین رفتن گونۀ خاصی از گیاهان نشود و ایگوآنا بتواند باقی عمرش را در آن محیط وحشی سپری کند.
ایگوآنا های سبز برحسب عادات زیستی اغلب در جنگلهای بارانی یافت می شوند، اگرچه بعضی از آنها در مناطق خشک و با حداقل دما سازگاری پیدا می کنند، اما به طور کلی هر منطقه ای که دارای دما و رطوبت کافی باشد برای زندگیشان مناسب است.



[تصویر: 220px-Cuban_Iguana_010.jpg]




ایگوآناهای سبز بر روی درختان زندگی می کنند آنها به اینگونه زندگی عادت کرده اند، ایگوآنا ها بالا رونده های بسیار خوبی هستند و از اینکه در ارتفاعات باشند لذت می برند به همین علت اگر در منزل از ایگوآنایی نگهداری می کنید اولین جایی که برای یافتنش بهتر است جستجو کنید بالای قفسه ها و یا کتابخانه و... است.
ایگوآناها در طبیعت بیشتر طول روز را بر روی درختان سپری می کنند و فقط برای رفتن از درختی دیگر درختی بر روی زمین راه میروند.
در پرتوریکو به علت ازدیاد ایگوآناها بر روی درختان آنها را تاج درخت نیز می نامند. مردم بومی آمریکا اغلب ایگوآناها را به نام مرغان درختان و یا مرغان بامبو می شناسند.






ایگوآناها شناگران و جهنده های خوبی هستند ایگوآناها زمان طلوع خورشید از خواب بیدار می شوند و به سمت مکانی که دارای دمای دلخواه است. حرکت می کنند و تا نیمه های روز به جستجوی غذا می گردند، ایگوآناها گیاهخواران سختگیری هستند، آنها از برگها و گلها تازه، میوه های رسیده، جوانه ها و غنچه های گیاهان تغذیه می کنند و بعد از صرف غذا آنها به نقاطی که توسط اشعۀ خورشید گرم شده می روند و در آنجا به استراحت می پردازند تا غذای شان هضم گردد، سپس در هنگام شب جایی امن می یابند تا شب را به صبح برسانند. این روند مثال یک زندگی بی دغدغه می باشد. اینطور نیست؟




[تصویر: 220px-Iguana_iguana_colombia3.jpg]



رنگ و شکل ظاهری نوزادان ایگوآنای سبز از یک منطقه به منطقه دیگر متفاوت است. ایگوآناهای سبز می توانند رنگ خود را با طبیعت تطبیق داده و همرنگ محیط شوند (منظور تغییر رنگ پوست نیست، بلکه استفاده از روش استتار است)، این روش به آنها کمک می کند تا در مقابل دشمنان از خود محافظت به عمل آورند زیرا همیشه تخمها و بچه های ایگوآنا از زمین و آسمان مورد هجوم شکارچیان قرار می گیرند، به همین منظور استتار و مخفی شدن مهمترین روش برای حفظ امنیت است.




زمانی که ایگوآنایی در طبیعت به دوران بلوغ برسد می توان انتظار داشت که به سن 10 تا 15 سالگی نیز برسد زیرا هیچ شکارچیی نیست که ایگوآنا نتواند از خود در برابرش محافظت کند، آنها با دندانها و پنجه های تیز و دم قویی که دارند می توانند به راحتی در مقابل دشمنانشان ایستادگی کنند در بعضی اوقات این عمل باعث شکستگی قسمتی از دم و قطع شدن آن می شود ولی نگران نباشید این قسمت دوباره ترمیم می شود و رشد می کند.





تنها دشمنی که ایگوآنا هیچ دفاعی در برابرش ندارد انسان است. ایگوآنای سبز اغلب برای گوشت، پوست و تکثیر و تولید شکار می شوند.


سایت خزندگان ، گروه اوماک





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت دانلود رایگان]
[مشاهده در: www.freedownload.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 160]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن