تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس به خدا و روزقيامت ايمان دارد،بايد ميهمانش راگرامى دارد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816852391




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

شكست روياهاي نارنجي ائتلا ف حاكم اوكراين منحل شد


واضح آرشیو وب فارسی:مردم سالاری: شكست روياهاي نارنجي ائتلا ف حاكم اوكراين منحل شد
رئيس پارلمان اوكراين اعلام كرده است كه ائتلاف طرفدار غرب حاكم در اوكراين رسما پايان يافته است.
اعلام اين خبر پس از 10 روز مذاكراتي بود كه در پي خارج شدن ويكتور يوشچنكو رئيس جمهور اوكراين از ائتلاف با يولياتيموشنكو، نخست وزير اوكراين، براي مصالحه انجام مي گرفت.
در جريان مناقشه گرجستان، هنگامي كه ويكتور يوشچنكو، نخست وزير اوكراين را متهم به طرفداري از مسكو كرد، تنش بين اين دو سياستمدار افزايش يافت.
پس از آنكه حزب خانم تيموشنكو با طرفداري از حزب مخالف طرفدار روسيه موفق به تصويب قوانيني شد كه رئيس جمهور اوكراين آن را تهديدي براي اختيارات خود تصور مي كرد، يوشچنكو انحلال ائتلاف پارلماني را اعلام كرد.
رئيس جمهور و نخست وزير اوكراين در جريان انقلاب نارنجي اوكراين در سال 2004 در طرفداري از غرب متحد يكديگر بودند.
پيروزي انقلاب نارنجي سبب شد كه انتخابات رياست جمهوري كه در آن ويكتور يانوكويچ، كانديداي طرفدار مسكو پيروز شناخته شده بود باطل اعلام شود.
ولي از آن هنگام به بعد دو متحد سابق به رقباي سرسخت يكديگر تبديل شده اند و براي پيروزي در انتخابات آتي رياست جمهوري اوكراين در سال 2010 به مبارزه علني عليه يكديگر دست زده اند.
حزب خانم تيموشنكو، پس از حزب ياكونويچ، بزرگ ترين حزب در پارلمان اوكراين است.
چنانچه احزاب مختلف اوكراين، نتوانند ظرف يك ماه ائتلاف جديدي تشكيل دهند، ممكن است يوشچنكو پارلمان را منحل كرده و انتخابات زودتر از موعد برگزار شود.
اين در حالي است كه تحليلگران سياسي اوكراين به بررسي حالا ت احتمالي تحولات آينده وقايع ادامه مي دهند.
ولاديمير فسنكو، رييس مركز «پنتا» در اين باره مي گويد: فردا در پارلمان در تاريخ ائتلاف بلوك يوليا تيموشنكو و «اوكراين ما» نقطه پايان گذاشته خواهد شد.
وي اعلام كرد كه فرصت هاي مشخصي براي آغاز دوباره ائتلاف دموكراتيك در شكل جديد بلوك يوليا تيموشنكو، بلوك حزبي اوكراين ما - دفاع ملي و بلوك ليتوين وجود دارد. وي اما در همين حال ايجاد چنين ائتلافي را مشكوك مي داند.
فسنكو گفت: فكر نمي كنم بشود بدون آشتي يوليا تيموشنكو با ويكتور يوشچنكو اين مشكل را حل كرد.
به گفته وي اعلاميه هاي اخير نخست وزير و رييس جمهور بيش تر شبيه به ادبيات جنگ است تا ادبيات سازش و آشتي. فسنكو اظهار كرد كه هم اكنون به طور عملي ائتلاف بلوك تيموشنكو با حزب «مناطق» وجود دارد زيرا آنها توانسته اند زبان مشترك پيدا كنند. اين جا اين سوال پيش مي آيد كه آيا حزب مناطق با گرفتن پست هايي كه هم اكنون نمايندگان بلوك اوكراين ما - دفاع ملي در اختيار دارند، موافقت خواهد كرد و يا خير.
افزون بر اين، اين تحليلگر سياسي معتقد است امكان تشكيل ائتلاف ميان حزب مناطق و اوكراين ما در حد تئوري است اما او مي گويد نظر به موضع حزب مناطق در مورد درگيري جنگي در قفقاز، اين اتفاق براي يوشچنكو يك مرگ سياسي خواهد بود.
به گفته رييس مركز علوم سياسي «پنتا» بر اساس برخي از آمارها، مذاكراتي در مورد ايجاد يك ائتلاف بسيار گسترده با تركيب بلوك يوليا تيموشنكو، حزب مناطق، بلوك ليتوين و حزب كمونيست اوكراين در جريان است.
در چنين ائتلافي افراد حزب مناطق و بلوك يوليا تيموشنكو حفظ خواهند شد زيرا چنين اتحادي براي حل مشكلات حياتي در كشور خوب خواهد بود اما رييس جمهور و حزب متبوعش بيرون از اين بازي قرار خواهند گرفت كه به اين صورت بحران كاهش نخواهد يافت.
در چنين وضعيتي پيش نيازهاي برگزاري انتخابات زودهنگام رياست جمهوري آغاز خواهد شد زيرا هم اكنون در اوكراين قوانين حقوقي و قضايي براي برگزاري چنين انتخاباتي وجود ندارد و تنها واريانت توافق سياسي است. اما به دليل اقتصادي بر ضرورت چنين انتخاباتي تاكيد خواهد شد.
اولگ مدودف، يك تحليلگر سياسي ديگر نيز به نوبه خود اعلام كرد امكان اين نيز وجود دارد كه پارلمان بدون ائتلاف بماند.
وي خاطرنشان كرد، رييس جمهور فقط حق انحلال پارلمان را دارد اما موظف نيست در صورتي كه ائتلاف رسما تشكيل نشود، پارلمان را منحل كند.
وي مي گويد: در چنين وضعيتي، پارلمان به طور موقت تا انتخابات رياست جمهوري اتخاذ تصميمات را بر عهده خواهد داشت. ائتلاف ويران شد تا يوليا تيموشنكو را از نخست وزيري جدا كنند واظهارات رييس جمهور در مورد قصد خود براي برگزاري انتخابات زودهنگام پارلماني تنها يك بلوف است.
به اعتقاد اولگ مدودف، اين بهانه اي است براي فشار بر روي بلوك حزبي اوكراين ما - دفاع ملي تا با حزب مناطق ائتلاف كند زيرا در صورت برگزاري انتخابات زودهنگام، اين بلوك به پارلمان باز نخواهد گشت.
اين در حالي است كه آخرين نتايج نظرسنجي ها اين حرف وي را نقض مي كنند زيرا بر اساس آمار اين نظرسنجي كه توسط موسسه ملي تحقيقات استراتژيك از هشتم تا سيزدهم سپتامبر انجام شده است، تقريبا نيمي از جمعيت اوكراين ( 46 درصد) در مورد ائتلاف بلوك يوليا تيموشنكو با حزب مناطق نظري منفي دارند. يك چهارم پرسش شوندگان ( 25/3 درصد) پاسخ دادند كه تقريبا در مورد اين ائتلاف نظري منفي دارند و 23/3 درصد هم اعلام كردند كاملا نظري منفي در مورد اين ائتلاف دارند.
به طور همزمان 21/2 درصد تقريبا و 9 درصد كاملا با چنين ائتلافي موافقند.
تقريبا 3 درصد از پرسش شوندگان نيز اعتقاد دارند هدف اصلي تشكيل ائتلاف بلوك يوليا تيموشنكو با حزب مناطق براي بيرون كردن ويكتور يوشچنكو از انتخابات آينده رياست جمهوري است. اين نظري است كه 26/9 درصد از پاسخ دهندگان به اين نظرسنجي اعلام كرده اند.
21/8 درصد نيز گفته اند هدف از تشكيل چنين ائتلافي اين است آنها مي خواهند تمام قدرت كشور را در دست خود بگيرند. 29/9 درصد نيز اعلام كردند جواب به اين سوال برايشان سخت است.
بر اساس اين نظرسنجي تخريب ائتلاف دموكراتيك و موضع مشترك بلوك يوليا تيموشنكو و حزب مناطق در پارلمان بر روي ميزان محبوبيت نيروهاي سياسي و رهبران آن تاثير داشته است.
بدين گونه كه اگر در يكشنبه آينده در پارلمان انتخابات برگزار شود، بنابراين 20/2 درصد به حزب مناطق، 17/3 درصد به بلوك يوليا تيموشنكو، 7/9 درصد به حزب «اوكراين ما» و 6/6 درصد به بلوك ليتوين، 5/7 درصد به حزب كمونيست اوكراين، 3/5 درصد به حزب سياسي جديد به رهبري آرسني ياتسنيوك، رييس فعلي پارلمان و 2 درصد به حزب دفاع از خود راي خواهند داد.
 سه شنبه 26 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مردم سالاری]
[مشاهده در: www.mardomsalari.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 84]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن