تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 27 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن غبطه مى خورد و حسادت نمى ورزد، منافق حسادت مى ورزد و غبطه نمى خورد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806713005




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

توانمند‌سازي بخش خصوصي در صنعت گردشگري کشور


واضح آرشیو وب فارسی:سایت دانلود رایگان: معاون گردشگري کشور توانمند‌سازي بخش خصوصي در صنعت گردشگري کشور را از اولويت‌هاي نخستين اين معاونت برشمرد و تاکيد کرد: با شتاب بيشتري از بخش خصوصي استقبال خواهيم کرد.

«حامد دهقانان» در نخستين نشست خبري خود با حضور اصحاب رسانه به ارايه برخي از سياست‌هاي اجرايي معاونت گردشگري پرداخت و گفت: تمامي برنامه‌ها و سياست‌هاي معاونت گردشگري بايد با در نظر گرفتن اولويت راهبردي مبني بر توانمندي بخش خصوصي اجرا شود.

«دهقانان» افزود: نگاه دقيق چند وجهي به مقوله صنعت گردشگري مبتني بر تجربه جهاني و يافته‌هاي علمي کشورهاي مختلف جهان در اين زمينه است؛ همچنين ما در تحليل‌هايمان از گردشگري در قالب يک صنعت ياد مي‌کنيم.

او با تأکيد بر ارائه يک تحليل دقيق و واقع‌بينانه از محيط صنعت گردشگري در کشور خاطر نشان کرد:‌ زماني‌ که در مورد گردشگري صحبت مي‌‌کنيم در واقع راجع به صنعتي بحث مي‌شود که از 2 ويژگي پيچيدگي و تنوع زياد برخوردار است و شرط لازم براي اين صنعت اين است که هماهنگي بايد ماکسيمم باشد و حرکت مبتني بر بروکراسي لخت به کمترين ميزان تقليل يابد.

اين مقام مسوول در سازمان ميراث‌فرهنگي کشور با تأکيد بر ضرورت تحليل چند سطحي صنعت گردشگري در کشور اظهار داشت: صنعت گردشگري در سه محيط متفاوت همچون محيط داخلي، محيط صنعت ( مجموعه‌اي از رقبا، عوامل تهديد کننده و عوامل اثرگذار خارج از محيط داخلي )، محيط کلان، فراصنعت و بين‌المللي تعريف مي‌شود.

«دهقانان»، بازاريابي را از مهمترين عناصر در دستور کار معاونت گردشگري دانست و گفت: بازاريابي فرايندي متشکل از اقدامات مرتبط با اين زمينه است که اگر زنجيره فرآيندهاي مرتبط با نگاه تخصصي جدي گرفته شود مي‌توان گام‌هاي بلندي برداشت.

او اطلاع‌رساني و نظام‌هاي اطلاع‌رساني در صنعت گردشگري را از موارد مهم و مورد توجه معاونت گردشگري معرفي کرد و گفت: اگر منصفانه به موضوع نگاه کنيم، اين مهم طي يکي دو دهه اخير در محيط بين‌المللي شتاب گرفته است.

معاون گردشگري کشور در بخش ديگري از سخنان خود به بحث منابع پرداخت و گفت: زماني‌که صحبت از منابع در مديريت گردشگري مي‌کنيم مجموعه‌اي از منابع مدنظر است در واقع سبد منابع تعيين‌کننده گام‌هايي است که درصدد برداشتن آن هستيم.

او با بيان اينکه اگر رشد متوازن در منابع نداشته باشيم منجر به عدم تحقق اهداف خواهد شد تصريح کرد: در دولت نهم و دهم تأکيد بر رشد متوازن منابع صنعت گردشگري بوده است و پرهيز از عدم توازن در مديريت يکي از راهبردهاي اساسي معاونت گردشگري است.

«دهقانان» ادامه داد: اگر بخواهيم گردشگري را در محيط صنعت تحليل کنيم عنصري شفاف همچون رقابت‌پذير بودن مدنظر است، در واقع اصل رقابت‌پذير بودن در رشد فزاينده صنعت گردشگري متناسب با هر مزيت نسبي تاثيرگذار است؛ اين رقابت‌ها ما را به اهداف و چشم‌اندازها خواهد رساند.

اين مقام مسوول در معاونت گردشگري کشور افزود: رقابت در کيفيت يا قيمت مدنظر است اگر مي‌خواهيم رقابت‌پذير باشيم يا بايد رهبري کيفيت و يا رهبري قيمت را مورد توجه قرار دهيم که نگاه معقولانه همزماني اين دو با يکديگر است.

«دهقانان» ضرورت توسعه ادبيات تحليل اقتصادي در صنعت گردشگري را مورد تأکيد قرار داد و با بيان اينکه وقتي در مورد صنعتي صحبت مي‌شود بايد تحليل اقتصادي شفاف ارائه شود، گفت: صنعت گردشگري صنعتي است که بايد سهم آن در اشتغال و رشد اقتصادي کشور مشخص باشد؛ ما هم در سند چشم‌انداز 1404 چشم‌انداز شفاف و کلي را مشخص و اعلام کرديم که تا پايان اين برنامه به جذب 20 ميليون گردشگر دست يابيم.

معاون گردشگري کشور در ادامه نشست ضمن پاسخ به پرسش اصحاب رسانه در خصوص برند در صنعت گردشگري که توسط يکي از خبرنگاران مورد پرسش قرار گرفت، گفت: موضوع برند و مديريت آن از جمله موضوعاتي است که جاي کار بسياري در صنعت گردشگري دارد؛ زماني که صحبت از بازاريابي مي‌کنيم موضوع بسيار مهمي که در مديريت بازاريابي مطرح مي‌شود، مديريت رفتار مصرف کننده است.

او برگزاري همايش برند در صنعت گردشگري را نقطه آغازين خوبي در اين حوزه دانست و اظهار کرد: ارائه يک تصوير جذاب شرط لازم براي بازاريابي حرفه‌اي در صنعت گردشگري است و يکي از عناصر دخيل بحث برند است، نواقص و آسيب‌هايي که در بخش خصوصي در مقايسه با روند جهاني مشاهده مي‌شود ناشي از پائين بودن کيفيت نيست بلکه بخش خصوصي به سرعت به سمت ارتقا کيفيت گام برداشته است و بخش قابل توجهي از اين هزينه‌اي که پرداخت مي‌شود به دليل نداشتن برند است.

معاون گردشگري کشور خاطرنشان کرد: در نخستين گام کميته‌اي با محوريت بخش خصوصي تشکيل و به شناسايي و تجليل مستمر از برندهاي معتبر داخلي خواهيم پرداخت و سپس ارائه برنامه زماني براي توسعه برند را مورد توجه قرار مي‌دهيم.

او با بيان اينکه توسعه برند و شناسايي از اهميت خاصي برخوردار است، تاکيد کرد: يکي از پيش‌فرض‌هاي اساسي مديريت برند استانداردسازي است در واقع تا فضاي استانداردسازي مستقر و فراگير نشود نمي‌توان به اين مهم دست يافت.

«دهقانان» درباره عدم تفاهم بخش خصوصي و دولتي در آمار ارائه شده از ورود گردشگران به کشور به دو آمار توصيفي و استنباطي اشاره کرد و گفت: آمار توصيفي، آماري مبتني بر فراواني و مقايسه نقطه‌اي است و آمار استنباطي به دنبال روند پژوهي و آينده‌نگاري وضعيت است و اين آن چيزي است که در فضاي داخلي تحليل‌هاي ما جاي کار بيشتري دارد.

معاون گردشگري سازمان ميراث‌فرهنگي کشور ادامه داد: زمانيکه به تحليل‌هاي آماري منتشر شده در ژورنال‌هاي تخصصي سازمان بين‌المللي مراجعه مي‌کنيم متوجه مي‌شويم 99 درصد اطلاعات ارائه شده مبتني بر تحليل است.

او افزود: سازمان جهاني گردشگري متوسط نرخ رشد جهاني را 1/23 درصد و متوسط ساليانه براي جهان را 4/3 اعلام کرده است، در طبقه‌بندي‌هاي اين سازمان ايران در منطقه جنوب آسيا قرار گرفته و براي اين منطقه رشد 2/6 درصد اعلام شده است.

اين مقام مسوول با بيان اينکه سازمان ميراث‌فرهنگي مرجع توليد آمار نيست و تنها آمار اعلام شده را ارائه مي‌دهد، گفت: با روش تحليل نقطه‌اي در مقايسه آمار ورودي سال 89 نسبت به سال پايه(83)، 87 درصد رشد و متوسط ساليانه حدود 13 درصد است که اين مقايسه رشد بيش از 300 درصد را نشان مي‌دهد.

«دهقانان» انتقاد بخش خصوصي از اين ميزان گردشگر ورودي به کشور را قابل قبول دانست و گفت: بخش خصوصي تراز را در نظر مي‌گيرد و تراز هم با توجه به اينکه تعداد گردشگري که از کشور خارج مي‌شود نسبت به ورودي بيشتر است، منفي است.

او افزود: تراز گردشگري کشور در سال 89 در مقايسه با سال 88 از چهار درصد رشد برخوردار بوده است که اين رشد مثبت روند قابل قبولي را ارائه مي‌دهد البته به شرطي که حفظ شود.

«دهقانان» يادآور شد: در صورتي که با همين نرخ رشد اعلام شده حرکت‌ کنيم با توجه به زيرساخت‌هاي ايجاد شده و سرمايه‌گذاري صورت گرفته، رسيدن به چشم‌انداز 20 ميليون گردشگر در 1404 دور از دسترس نيست.

او در ادامه به ارائه آماري از نرخ رشد که پيش‌بيني شده است تا هر سال محقق شود، خاطرنشان کرد: در سال 84 بايد ورود 2 ميليون و 132 هزار نفر به کشور محقق مي‌شد که با ورودي يک ميليون و 162 هزار نفر،‌ 50 درصد از برنامه‌ پيش‌بيني‌ شده عقب هستيم؛ همچنين در سال 89 بايد 4 ميليون و 100 هزار گردشگر به کشور وارد مي‌شد که 3 ميليون و 121 هزار نفر به کشور وارد شدند که با کمي تحرک و تلاش رسيدن به 20 ميليون گردشگر دور از دسترس نخواهد بود.

معاون گردشگري کشور با اشاره به بازارهاي هدف، يکي از سياست‌ها در اين حوزه را تمرکز بر استراتژي نفوذ دانست و گفت: بايد به سمت کشف بازارهاي جديد براي رسيدن به تحقق اهداف چشم‌انداز برويم که بازار چين يکي از آن بازارهايي است که در اين بخش به آن توجه جدي داريم؛ همچنين در اين راستا راه‌اندازي کميته‌اي متشکل از بخش خصوصي براي بررسي راهکارهاي عملياتي نفوذ در بازار چين در دستور کار است.

او با اعتقاد بر اينکه هر بازاري از شرايط خاصي برخوردار است، گفت: بخش قابل توجهي از بازار گردشگري ايران را گردشگر مذهبي شکل مي‌دهد که آمارهاي ارائه شده از مرزهاي زميني در سال‌هاي اخير و افزايش آن در مقايسه با سال‌هاي گذشته گوياي اين است که بيشتر گردشگران ورودي به کشور گردشگر مذهبي و سلامت هستند و متقابلا خروجي ما هم به اين شکل است.

«دهقانان» به ارائه آماري از ورودي گردشگر مذهبي در سال 89 از مرزهاي مختلف پرداخت و گفت: 2 ميليون و 474 هزار و 135 نفر از طريق مرز زميني که بخش عمده آن از مرزهاي غربي بوده است، 628 هزار و 624 نفر از طريق مرز هوايي و 18 هزار و 524 نفر از طريق مرز دريايي وارد کشور شدند.

معاون گردشگري کشور با بيان اينکه براي توسعه جذب گردشگر به کشور چاره‌اي جز تمرکز بر توسعه فرصت‌ها و ظرفيت‌ها در حوزه گردشگري با علايق خاص نداريم، گفت: استان فارس قطب پزشکي کشور است که با راهبردهاي کوتاه‌مدت مبتني بر مشارکت بخش خصوصي شاهد بوديم در سال 89 بخش قابل توجهي گردشگر از کشورهاي حاشيه خليج‌فارس با هدف گردشگري سلامت به اين استان وارد شدند.

او مدت اقامت و ميزان هزينه‌اي که به واسطه ورود هر گردشگر مي‌توانيم داشته باشيم را دو متغيري دانست که در خط‌مشي‌گذاري براي تمرکز به چند نوع گردشگري دخيل است و اظهار داشت: نقطه مطلوب ماکسيمم کردن اقامت و ميزان هزينه کرد و سياست مطلوب، پيشروي به سمت الويت دادن به گردشگري که هم اقامت و هم هزينه بيشتري مي‌کند،‌ است.

«دهقانان» گفت: مجموعه اقداماتي که انجام گرفته ما را در وضعيتي قرار داده که مي‌‌توانيم جهش يابيم ولي ظرفيت‌هاي ما در حوزه‌هاي مختلف آنقدر زياد است که هر چقدر در اين حوزه کار شود باز هم کم است.

معاون گردشگري کشور با بيان اينکه آمايش سرزميني در حوزه گردشگري يکي از برنامه‌هاي معاونت در راستاي بهبود صنعت گردشگري است، ‌گفت: با تفکيک هر يک از استان‌هاي کشور نسبت به خدماتي که مي‌توانند ارائه دهند،‌ بر گردشگري‌هاي مختلف متمرکز شويم.

اين مقام مسوول در سازمان ميراث‌فرهنگي کشور علائم حياتي گردشگري کشور را مثبت ارزيابي کرد و گفت: وضعيت گردشگري کشور مطلوب است ولي به واسطه ظرفيت‌ بالاي کشور در اين حوزه، انتظارات افزايش مي‌يابد.

او گفت: براي اينکه گردشگر ورودي هزينه کند بايد به مواردي همچون تمرکز بر حوزه‌‌هاي خاصي که گردشگر بيشتر هزينه مي‌کند، مديريت بر ارائه خدمات متنوع‌تر و مديريت بخش‌بندي بازار توجه ويژه‌اي شود.

«دهقانان» درباره ادامه برخي از برنامه‌ها و پروژه‌هايي که در دوره مديران پيشين پايه‌ريزي شده بود، خاطرنشان کرد: برخي از پروژه‌ها اثربخش و موفق خواهند بود و برخي ديگر با ورود به فاز اجرايي با کاستي‌هايي مواجه مي‌شوند که طي مسير جبران و رفع نقص خواهند شد؛ خوشبختانه اقدامات خوبي در دولت‌هاي نهم و دهم در حوزه گردشگري صورت گرفته است که اين اقدامات بيش از هر زمان ديگري، رويکرد تخصصي و واقع‌بينانه نسبت به شرايط گردشگري دارد.

اين مقام مسوول در گردشگري کشور ادامه داد: آنچه در هر دوره مديريت حائز اهميت مي‌باشد اين است که با تاکيد بر اقدامات خوب گذشته تلاش شود ضمن تکميل و پيشبردن برنامه‌ها گام را فراتر گذاشته و پازل را کامل کرد. اين برنامه‌ها همچون پازلي هستند که مديران پيشين قطعات را درست و در کنار هم قرار دادند و ما بايد با اضافه کردن قطعات جديد آن را تکميل و تصوير شفاف‌تري را ارائه دهيم.

معاون گردشگري کشور با ذکر نمونه‌اي عنوان کرد: سفرکارت تجربه‌اي موفق است که 5 هزار و 700 دستگاه به صورت داوطلبانه و کاملا اختياري مشارکت کردند، 3 ميليون و 350 هزار کارت صادر و 614 ميليارد ريال اعتبار شارژ شد.

او درباره حضور گردشگري در بورس اظهار داشت: حضور در تالارهاي بورس طي فر‌آيندي صورت مي‌گيرد که استارت آن خورده است و نهايتا پس از طي اين فرآيند اميدواريم روزي را ببينيم که شرکت‌هاي فعال گردشگري در تالارهاي بورس کشور ديده شوند.

معاون گردشگري کشور، رسيدن به نقطه تعادل در عرضه و تقاضا را در خصوص قيمت هتل‌ها حائز اهميت دانست و گفت: نقطه تعادل، نقطه‌اي است که هم جانب مصرف‌کننده و هم منافع هتلداران در نظر گرفته شود که هر دو روي اين سکه از اهميت ويژه‌اي برخوردار است و قيمت منصفانه با در نظر گرفتن منافع مصرف‌کننده و هتلدار، قيمتي متشکل از هزينه‌هاي ثابت، متغير و درصد مشخصي از سود است.

اين مقام مسوول در سازمان ميراث‌فرهنگي کشور ادامه داد: مرکز تحقيقاتي معتبر از چند ماه گذشته مکلف شده است که با توجه به نرخ تورم، شرايط بازار و تاثير طرح هدفمندي يارانه‌ها وضعيت‌ هتلداري را بررسي کنند که گزارش اين مرکز در حال نهايي شدن است و در پائيز ارائه خواهد شد.

«دهقانان» هر گونه افزايش قيمت در هتل‌ها را غيرقانوني دانست و گفت: دستگاه‌هاي نظارتي ادارات کل ميراث‌فرهنگي در استان‌ها مکلف به تشديد اقدامات نظارتي بر هتل‌ها و مراکز اقامتي شدند که با متخلفان طبق ضوابط بازرسان برخورد خواهد شد.

او تصريح کرد: در نيمه نخست تعطيلات تابستان از اول تيرماه تا 15 مردادماه امسال بيش از 10 هزار بازرسي نظارتي در کشور صورت گرفت که اين طرح ويژه نظارتي از 19 شهريور ماه مجددا آغاز و در دو هفته پاياني فصل تابستان تشديد شده است.

معاون گردشگري کشور با بيان اينکه همزمان با هفته‌هاي پاياني تابستان حجم قابل قبولي از سفرهاي داخلي را شاهد بوديم، گفت: بر اساس آمار ستاد تسهيلات سفرهاي کشور از اول تا پانزدهم شهريورماه ميزان نفرسفر در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته 210 درصد رشد و همچنين ميزان نفرشب اقامت در همين مدت نسبت به سال گذشته 146 درصد رشد را نشان مي‌دهد.

اين مقام مسوول در معاونت گردشگري کشور خاطرنشان کرد: بيشترين ميزان رشد در اين مدت را به ترتيب استان‌هاي آذربايجان غربي، آذربايجان شرقي و اردبيل، بيشترين ميزان نفرشب اقامت را استان‌هاي مازندران، خراسان رضوي و گيلان و بيشترين تعداد ورودي به استان را تهران، خراسان رضوي و آذربايجان شرقي داشته است.





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت دانلود رایگان]
[مشاهده در: www.freedownload.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 146]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن