تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نگاه مؤمن عبرت آميز و نگاه منافق سرگرمى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820919825




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بازداشت يك ايراني در آلمان به اتهام جاسوسي


واضح آرشیو وب فارسی:عصر ایران: بازداشت يك ايراني در آلمان به اتهام جاسوسي
به گفته دادستان ها فرد مظنون در فاصله سال هاي 2002 تا 2006 "مقدار زيادي مواد خام، تجهيزات و قطعات يدكي در مجموع به ارزش 600 هزار يورو" خريداري و به ايران ارسال كرده است.
عصرايران - دادستان هاي آلمان يك مرد ايراني داراي تابعيت آلمان را به جاسوسي براي تهران متهم كرده و مي گويند وي پس از خريداري ماشين آلات و قطعاتي كه مي تواند در توليد سلاح هاي متعارف به كار رود آنها را به ايران ارسال كرده است.

به گزارش عصرايران به نقل از بي بي سي ، فرانك والنتا، سخنگوي دادستاني فدرال آلمان، گفت: اين مرد 52 ساله كه با نام "سعيد صادقي" معرفي شده است در صورتي كه در ارتباط با اتهام جاسوسي و نقض قوانين صادراتي آلمان گناهكار شناخته شود با پنج سال مجازات زندان روبروست.

اين مرد متهم به كار براي سازمان صنايع دفاعي ايران، وابسته به وزارت دفاع اين كشور است. مقام هاي آلماني مدعي اند كه سازمان صنايع دفاعي ايران از "شيوه هاي سازمان هاي مخفي" براي خريداري كالا و اطلاعات از خارج استفاده مي كند.

ايران در گذشته چنين اتهام هايي را رد كرده است.

به گفته دادستان ها فرد مظنون در فاصله سال هاي 2002 تا 2006 "مقدار زيادي مواد خام، تجهيزات و قطعات يدكي در مجموع به ارزش 600 هزار يورو" خريداري و به ايران ارسال كرده است.

اين اقلام به طور قانوني در آلمان خريداري شد اما به گفته دادستاني آلمان با نقض قوانين صادراتي به طور غيرقانوني به ايران ارسال شد. آلمان صادرات اقلامي به ايران را كه مي تواند كاربرد نظامي داشته باشد ممنوع كرده است.

"آدرس جعلي در سوئيس"

براساس متن اتهام نامه، فرد متهم براي مخفي كردن نيات خود، يك آدرس پستي جعلي در سوئيس ايجاد كرد و به شركت هاي فروشنده گفت كه اين مواد به آنجا ارسال مي شود.

به گفته دادستان ها او به جاي انتقال اين كالاها به سوئيس، آنها را با استفاده از يك شركت باربري در باواريا به ايران مي فرستاد بي آنكه مقام هاي گمرك را آگاه كند كه مقصد محموله ها نه سوئيس بلكه ايران است.

وي روز ششم نوامبر 2006 در خانه اش در دوسلدورف بازداشت شد و تا 22 فوريه 2007 تحت بازداشت بود. اتهامات رسمي عليه وي روز 25 اوت تنظيم شد.

وي در مجموع با 29 مورد نقض قوانين صادراتي و فعاليت به عنوان مامور مخفي ايران روبروست.

هنوز معلوم نيست محاكمه وي چه زماني آغاز خواهد شد.

منع صادرات كالاهاي نظامي

آلمان از اوت 2007 صادرات هرگونه كالاي داراي كاربرد نظامي به ايران را ممنوع كرد.

به گزارش منابع خبري آلمان اين سوءظن وجود داشت كه برخي شركت هاي آلماني به طور غيرقانوني قطعاتي به ايران صادر مي كنند كه مي تواند در برنامه اتمي آن كشور استفاده شود.

آلمان در گذشته نيز در مواردي افرادي با تابعيت ايراني يا آلماني را به نقض قوانين صادراتي و ارسال مواد ممنوعه به ايران متهم كرده است.

از جمله در ماه ژانويه 2008 دادستاني فدرال آلمان يك ايراني را پس از بازداشت در برلين متهم كرد كه با قاچاق مواد ممنوعه به شركتي در ايران كه در فهرست شركتهاي مورد تحريم دولت آلمان قرار دارد، مقررات صادرات كالا را نقض كرده است.
 سه شنبه 26 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: عصر ایران]
[مشاهده در: www.asriran.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 57]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن