تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):كسى از شما موهاى سبيل و موهاى زير بغل و موى زير شكم خود را بلند نكند؛ چرا كه شيطان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805300341




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نصب 1200 دوربين در جاده‌هاي كشور


واضح آرشیو وب فارسی:عصر ایران: نصب 1200 دوربين در جاده‌هاي كشور
100دستگاه از خودروهاي پليس نامحسوس به دوربين‌هاي كنترل سرعت مجهز هستند تا اعمال قانون كنند.
امين جامعه ( ارگان ناجا) - مركز كنترل نامحسوس ترافيك پليس راهور ناجا در ساختار جديدي كه در ماه‌هاي اخير به اجرا درآمده از چندين بخش مختلف تشكيل شده است. پليس بزرگراه و نامحسوس كه در جاده‌ها و آزاد راه‌هاي درون شهري و برون شهري فعاليت مي‌كنند، بخش مربوط به سيستم‌ها، تجهيزات و دوربين‌هاي الكترونيكي، بازرسان افتخاري كنترل نامحسوس و بخش عمليات ويژه، در اين ساختار جديد از زيرمجموعه‌هاي مركز كنترل نامحسوس ترافيك پليس راهور به شمار مي‌روند. براي آشنايي بيشتر از نحوه فعاليت‌ اين بخش‌‌ها گفت‌وگويي را با سرهنگ عليمرداني، رييس اين مركز انجام داديم كه از نظرتان مي‌گذرد.

با توجه به اينكه كمتر از دو سال از آغاز فعاليت‌ پليس بزرگراه و نامحسوس راهور مي‌گذرد از نحوه عملكرد اين مجموعه برايمان بگوييد؟

پليس بزرگراه و نامحسوس راهور در دو بخش درون‌شهري و برون شهري به انجام وظيفه مي‌پردازد. برخورد با موارد حادثه‌ساز، روان كردن ترافيك و جلوگيري از بروز حوادث و تصادفات در سطح كشور در امور رانندگي جزو وظايف مهم اين پليس انتظامي، قضايي به شمار مي‌رود. ماموران پليس بزرگراه و نامحسوس با آموزش‌هايي كه ديده‌اند از قابليت‌هاي خاصي برخوردارند. از آنجايي كه در كشورهاي ديگر نيز پليس بزرگراه چندين سال است كه فعاليتش را آغاز كرده ما از تجربيات اين كشورها نيز استفاده كرده‌ايم و خوشبختانه در طول يك سال ونيم گذشته از راندمان خوب و مطلوبي بهره‌مند شده‌ايم.

فعاليت پليس بزرگراه چه تاثيري بر بهبود وضعيت رانندگي در آزاد راه‌ها و بزرگراه‌هاي كشور داشته است؟

در بزرگراه‌ها و معابر، پليس بزرگراه يك پليس هشداردهنده است كه از تخلفات حادثه‌ساز كه منجر به تصادفات فوتي، جرحي و خسارتي مي‌شود جلوگيري مي‌كند و خوشبختانه توانسته موارد زيادي از سرعت‌ها و سبقت‌هاي غيرمجاز، لايي كشيدن‌ها و حركات ناموزون در بزرگراه‌ها را كنترل كند. در چهارماهه نخست سال جاري ماموران گشت پليس بزرگراه‌ها كه در استان‌هاي اصفهان، تهران، شيراز، قم، مشهد و در كلانشهر تهران بزرگ فعاليت مي‌كنند، 197 هزار و 895 مورد تخلف را ثبت كرده و 24 هزار و 494 خودروي متخلف را توقيف كرده‌اند. از سال قبل تا به حال بيش از 22 درصد در آزادراه‌ها و بزرگراه‌هايي كه پليس بزرگراه در آنها فعاليت مي‌كند كاهش حوادث داشتيم و در اين آزاد راه‌ها شاهد 65 درصدي بهبود رانندگي بوديم. برخورد با رانندگاني كه تعادل روحي و رواني مناسبي ندارند و احياناً‌ مشروب الكلي يا موادمخدر مصرف كرده‌اند نيز در دستور كار پليس بزرگراه‌هاي ما قرار دارد.

گشت‌هاي پليس نامحسوس جاده‌يي در چند استان كشور فعال هستند؟

اين گشت‌ها نيز در 23 استان فعال هستند و درتلاشيم در آينده نه چندان دور 30 استان كشور را تحت پوشش خودروهاي سمند پليس نامحسوس جاده‌يي قرار دهيم.

100دستگاه از خودروهاي پليس نامحسوس به دوربين‌هاي كنترل سرعت مجهز هستند تا اعمال قانون كنند. همچنين در نظر داريم بيش از صد تيم عملياتي را در سال 87 به پليس نامحسوس جاده‌يي ملحق كنيم. علاوه برخودروهاي زانتياي پليس بزرگراه و خودروهاي سمند پليس نامحسوس جاده‌يي، خودروهاي داخلي و خارجي ديگري نيز در اختيار پليس نامحسوس است كه به فيلمبرداري از خودروهاي متخلف پرداخته و با آنان برخورد مي‌كنند.

مهمترين عامل بروز تصادفات در بزرگراه‌هاي كشور چيست؟

سرعت عامل اصلي تصادفات در بزرگراه‌ها و جاده‌هاي كشورمان است. هم اكنون ميانگين سرعت در جاده‌هاي كشور 170 كيلومتر در ساعت است و در تلاش هستيم اين ميزان را به 120 تا 130 كيلومتر در ساعت كاهش دهيم.

از وضعيت استفاده از دوربين‌هاي الكترونيكي در جاده‌هاي كشور برايمان بگوييد.

دوبين‌هاي ثابت دروازه‌يي و كنار جاده‌يي همچنين دوربين‌هاي ليزرگان كه دست ماموران پليس است و دوربين‌هاي خودرويي كه توسط ماموران پليس نامحسوس از آنها استفاده مي‌شود، بخشي از تجهيزات الكترونيكي پليس راهور به شمار مي‌رود. با استفاده از اين تجهيزات در 5 ماهه نخست امسال به بيش از دو ميليون خودرو به خاطر سرعت و سبقت غيرمجاز تذكر داده‌ايم و بيش از يك ميليون خودرو نيز با ثبت تخلفاتشان از طريق دوربين‌ها جريمه شده‌‌اند. امسال در نظر داريم 1200دستگاه دوربين نظارتي و ثبت سرعت ديگر در سطح كشور نصب كنيم تا بتوانيم حوادث و تصادفات را به خوبي رصد كنيم. ما به دنبال آن هستيم تا 5 سال آينده، 50 درصد از بزرگراه‌ها و آزاد راه‌هاي كشور را به دوربين‌هاي نظارتي و ثبت تخلفات حادثه‌ساز تجهيز كنيم. استفاده از اين دوربين‌ها به خصوص دوربين‌هاي نظارتي كه به ضبط تصادفات مي‌پردازد بخش اعظمي از اعتراضاتي كه در خصوص مقصر بودن يا نبودن در تصادفات رانندگي وجود دارد را برطرف مي‌كند.

يكي از بخش‌هاي مركز كنترل نامحسوس ترافيك پليس راهور، بازرسان افتخاري هستند. چند نفر در اين بخش عضويت دارند و اين بازرسان چه وظايفي برعهده دارند؟

بيش از 6 هزار نفر به عنوان بازرس كنترل نامحسوس با ما همكاري دارند كه اين افراد از آحاد مختلف مردم به خصوص اساتيد دانشگاه‌ها، نخبگان، مسوولان لشگري و كشوري و قواي سه‌گانه هستند كه همكاري خوبي با ماموران پليس دارند و با كدهاي خاص تردد مي‌كنند و در صورت مشاهده تخلفات رانندگي از طريق تلفن موارد را به ما اطلاع مي‌دهند. در واقع اين بازرسان بازوي اطلاعاتي و مردمي ما هستند و امسال برنامه‌ريزي كرده‌ايم تا تعداد آنان را به بيش از 10 هزار نفر برسانيم.

دايره عمليات ويژه نيز يكي از بخش‌هاي مهم مركز كنترل نامحسوس ترافيك به شمار مي‌رود. درخصوص وظايف اين بخش نيز توضيح مي‌دهيد؟

دايره عمليات ويژه، جرايم مربوط به جعل گواهينامه، پلاك و كارت خودرو و اوراقي كه راهور صادر مي‌كند را پيگيري مي‌كند.

رسيدگي به تخلفات خودروسازان كه به جرم منتهي مي‌شود، رسيدگي به تخلفات دفاتر پليس+10 درخصوص خدمات مربوط به راهور و نيز رسيدگي به تخلفات آموزشگاه‌هاي رانندگي از جمله وظايف پليس عمليات ويژه محسوب مي‌شوند. پس از ثبت تخلفات رانندگان توسط دوربين‌هاي پليس، بخش عمليات ويژه ما آنان را به راهور دعوت كرده و ضمن اعمال قانون، جريمه كردن اين افراد و ارايه آموزش‌هاي لازم، اثرمنفي نيز روي گواهينامه اين افراد مي‌گذارد و در صورت تكرار تخلفات حادثه‌ساز گواهينامه آنان به طور موقت اخذ و يا در موارد بعدي ابطال مي‌شود. در مورد رسيدگي به تخلفات خودروسازان نيز بايد بگويم كه ما به شكايات مردم درخصوص بي‌كيفيت بودن و يا نقص فني خودروهايشان رسيدگي مي‌كنيم.

همچنين خودروهايي كه بدون پلاك از كارخانه‌ها خارج شده و دچار حادثه مي‌شوند نيز به عنوان تخلف خودروسازان مورد رسيدگي قرار مي‌گيرد.

در مورد نحوه رسيدگي به تخلفات آموزشگاه‌هاي رانندگي توضيح مي‌دهيد؟ آيا تا به حال آموزشگاهي تعطيل شده است؟

با توجه به اهميت آموزشگاه در بحث آموزش رانندگي به افراد، بازديدهاي محسوس و نامحسوس از اين آموزشگاه‌ها صورت مي‌گيرد و اگر ما متوجه بروز هر گونه تخلفي در اين مجموعه‌ها شويم با آنها برخورد خواهيم كرد. هم اكنون چند آموزشگاه‌ به خاطر انجام تخلف تعطيل شده‌اند و در حال بررسي تخلفات آنها هستيم.

برخي از شهروندان كه داراي خودروهاي استاندارد و مدل بالا هستند از اينكه بايد در جاده با سرعت 120 كيلومتر در ساعت تردد كنند، انتقاد دارند، پاسخ شما در اين رابطه چيست؟
درست است كه اين خودروها از ترمزها و تجهيزات ايمني خوبي برخوردارند و اگر با سرعت بيشتري در بزرگراه‌ها و جاده‌ها حركت كنند، مشكلي نخواهند داشت اما سرعت بالاي اين خودروها باعث شده تا خودروهاي ديگر نتوانند خودشان را كنترل كنند و واژگون شوند. تردد در آزادراه‌ها قوانين و قواعد خاص خودش را دارد، اگر ما با خودروهايي كه با سرعت بالا در حركت باشند برخورد مي‌كنيم با خودروهايي كه با سرعت 70 كيلومتر در ساعت در لاين سرعت آزاد‌راه‌ها حركت مي‌كنند نيز برخورد مي‌كنيم چون باعث كندروي و ايجاد تاخير در ترافيك مي‌شوند
 سه شنبه 26 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: عصر ایران]
[مشاهده در: www.asriran.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 110]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن